|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
Tulikos tähän selkeempää vastausta siitä sektorinvarresta? Vanin simpukka, ilmeisesti vanhemman..
Mutterinki varsin tarviis. Jos viimesellä tilailis viimesetki osat ja alkas turailee tuohon tehostajaa kii ei oo malttanu aikasemmin mut nyt kun pehmeessä ajelee nii tuntuu ettei jaksa syyä niin paljo kaurapuuroa ku tarviis..
__________________
Emmie tiiä |
#52
|
||||
|
||||
Sektorivartena (= pitman arm), totahan ne on käyttäny: http://www.jamant.fi/pitmanarm-croj5352278-p-2133.html
Ja mutteriakin löytyy: http://www.jamant.fi/mutteri-cjfsjyj...01-p-3329.html
__________________
Killing time is not murder |
#53
|
|||
|
|||
Pitänee soitella teille päin tuossa ens viikolla..
__________________
Emmie tiiä |
#54
|
||||
|
||||
Tilaa vaan suoraan noista linkeistä!! Tai saat toki soittaakin...
__________________
Killing time is not murder |
#55
|
||||
|
||||
Joku vois laittaa kuvia Lipposen huoltovolvon toteutuksesta. Niko oli siihen saanu survottua tehostimen kokonaan lattian alle? Ainakin tolla vanhemman vanin simpukalla tulee 10cm simpukasta konttorin puolelle, ja letkulähdöt ym. syö vähä tilaa kytkinpolkimelta, joka sitten vasemmalle siirrettynä ottaa kiinni etulamppuun.
Tai saahan sen simpukan kokonaisuudessaankin mahtumaan lattian alle, mutta sillon joutuu silpomaan sen alimman poikkipalkin etulatien kiinnikkeiden välistä, koska pitman ottas muuten siihen kiinni... Vissiin joku muu simpukka istuu volvoon paremmin ku toi peltikeulavanin simpukka? Esim FSJ:ssä taitas olla erikätinen, jollon pitman vois lähtee ylöspäin simpukasta ja simpukkaa mahtus vetämään riittävästi alaspäin? |
#56
|
||||
|
||||
Mulla ei oo tähän edelliseen kysymykseen muuta vastausta kuin se että omastani sipaisin runkopalkista muutama sentin yläpuolelta pois. Toki myös se poikkipalkki piti siirtää alemmas-eteenpäin. Simpukankaula lepää rungon päällä kuopassa -> simpukka laskeutui sen muutama sentin jolloin jaloilla on mielestäni tyydyttävästi tilaa. Pieni mukura piti tehdä lattialuukkuun, putket ei ole näkyvissä ohjaamossa.
Jossain kuvassa se rungon monttu tais näkyä jos se ketään kiinnostaa. Ilman simpukan laskua olis ainakin mun siro 45 saapas ollut aika ahtaasti, suorastaan mahdottomasti. Joku pienempi simpukka ei kuitenkaan olisi pahitteeksi kun tota ei alemmaksi uskalla laskea. On sittenkin aika uhmakkaassa paikassa vaikkei näillä missään pahoissa paikoissa kukaan ajele...?
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#57
|
|||
|
|||
Onko joku syy minkätakia näissä toteutuksissa käytetään tota FSJ:n 6.75" pitmania? Katselin tossa katalogeja ja huomasin, että el camino/chevelle käyttäis 5" pitmania, joka on sama pituus kuin volvon alkuperäinen. Tuleeko simpukasta kierrokset vastaan ja renkaat ei käänny tappiinsa vai jotain muuta ongelmaa?
Koitin käännellä molempia simpukoita lattialla laidasta laitaan ja näytti siltä, että ei pitäs olla mitään syytä miksei caminon pitman arm kelpaisi? Tällä saattais säästyä sen poikkipalkin katkaisulta ja saada se simpukka vielä sopivan alas pois tieltä. |
#58
|
||||
|
||||
Ite modasin capricen pitmanin volvoon, kairasin vaan pallonivelen kartion toiselle puolelle. Ainakin sillä käännellessä riittää simpukan kierrokset nippanappa.
|
#59
|
|||
|
|||
ja mä tein astron varresta
|
#60
|
||||
|
||||
Simpukka
mitäs eroa noilla:
http://www.summitracing.com/parts/aaz-27-7523/overview/ tai http://www.summitracing.com/parts/aa...view/model/g25 Muuta kuin hinta? Kotona tuollainen 27-7523 simpukka paketissa, kai sellaisen voi volvoon liittää? Mittausten perusteella ainakin sopisi...
__________________
HJ45 pickup |
#61
|
|||
|
|||
Varaosanumero.
|
#62
|
||||
|
||||
Mikä Caprice?Lainaus:
Tuo mulla oleva on jotain 5 1/2" - 5 3/4" reijän keskeltä keskelle mitattuna, mutta vaikuttaa että lyhyempikin riittäs. |
#63
|
|||
|
|||
Hommasin tommosen billetti 5" pitman armin ja sovittelin sitä ton G30sen boksin kanssa volvoon. Näyttäis siltä, että kääntövarat riittää ja sitä poikkipalkkia ei tarviis leikata pois ja simpukan sais kiinni runkoon mahdollisimman matalalle.
|
#64
|
||||
|
||||
Olikos tuota 164:n Volvon tehostajaa kukaan kokeillu??
Pääseekö jopa niin helpolla et olis ihan bolt-on homma? Käykö vielä 164:n sektorivarrella? Tai pääseekö yhtään sen helpommalla ku Chevyn G30 simpukka +muut kilkkeet yhdistelmällä? Ja vähän jääny epäselväks et joutuuko runkoo/lattiaa tai muita osia karsiin jos tota G30:stä simpukkaa ajattelis? |
#65
|
|||
|
|||
Omasta otettiin runkopalkista pikku pala pois et sai simpukan riittävän alas, pois jalkatiloista.
Poikkipalkkia piti siirtää pitmanin eestä pois.
__________________
Emmie tiiä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvoon turbodiisseli | moggirange | Maasturiprojektit | 11 | 04.02.2012 21:47 |
Volvoon levyjarrut | 6x6 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.06.2008 21:30 |
Kärjetönsytytys volvoon | ToHo | Linkit | 2 | 20.09.2007 12:34 |
VOLVOON renkat ??? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.04.2006 22:22 | |
Kahlaussarja volvoon | A45 | O/M/V Muut | 0 | 04.07.2005 12:05 |