Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #951  
Vanha 01.08.2013, 18:08
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Tänään se sattu mullekkin, eli peruuttaessa jakiksen keppi heilu hassusti ja tyynythän siellä on hajalla.
Tekeekö motonetin tarvikekumityynyillä mitään vai onko jotain muuta patenttia olemassa?
Esim prikka, kumisiivu, jakis, kumityyny, runko, kumisiivu, prikka ja pultti koko roskasta läpi.

Viimeksi muokannut GaryRock : 01.08.2013 18:28
Vastaa lainaten
  #952  
Vanha 01.08.2013, 18:44
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Mulla on noin kaks vuotta ollu jakis kiinni ja kerran murtunu kuskinpuolen kannakerauta (alkuperäinen oli)
Kannakeraudan ja rungon välissä noin sentin kumityyny ja sen lisäks nailontakoa.
Paketti nipussa läpipultilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #953  
Vanha 02.08.2013, 05:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Tänään se sattu mullekkin, eli peruuttaessa jakiksen keppi heilu hassusti ja tyynythän siellä on hajalla.
Tekeekö motonetin tarvikekumityynyillä mitään vai onko jotain muuta patenttia olemassa?
Esim prikka, kumisiivu, jakis, kumityyny, runko, kumisiivu, prikka ja pultti koko roskasta läpi.

Mä laittelin eilen omasta suzukista jakiksen kiinni, tullu siihen tulokseen jos vähänkin harrastat offia niin ei kannata laittaa niitä kumityynyjä sinne jakiksen kiinnityksen.

sopivaa ainesputkea ja leikkaa siitä semmoset pienet holkit, olikohan 20 mm paksuus ja kumimatosta palaset ylä ja alapuolelle,sitte kiristää. jos mahollista nii porata reikiä pikkusen isommaksi sieltä kiinnityspisteistä ja laittaa m10 pultit ja mutterit.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #954  
Vanha 02.08.2013, 17:03
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Mä laittelin eilen omasta suzukista jakiksen kiinni, tullu siihen tulokseen jos vähänkin harrastat offia niin ei kannata laittaa niitä kumityynyjä sinne jakiksen kiinnityksen.

sopivaa ainesputkea ja leikkaa siitä semmoset pienet holkit, olikohan 20 mm paksuus ja kumimatosta palaset ylä ja alapuolelle,sitte kiristää. jos mahollista nii porata reikiä pikkusen isommaksi sieltä kiinnityspisteistä ja laittaa m10 pultit ja mutterit.
Näin se on tehtävä. Tänään tein maastossa pikakorjauksen vanhasta kairaamalla reiän läpi ja pultti koko roskasta läpi. Tympeetä työstettävää toi kumi ilman kunnon työkaluja.
Miten jostain 2cm matosta saa helpoiten siistejä ympyröitä joissa reikä keskellä?
Vastaa lainaten
  #955  
Vanha 02.08.2013, 18:11
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Miten jostain 2cm matosta saa helpoiten siistejä ympyröitä joissa reikä keskellä?
Sopivan kokoisesta putken pätkästä teroitat vain pään, ja lyöt vasaralla kunnolla, niin leikkaa kyllä siistin reiän. Turha yrittää porata! Ja hyvillä peltisaksilla saa kyllä monesti leikattua kumimattoa ihan siististi.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #956  
Vanha 02.08.2013, 20:17
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Sopivan kokoisesta putken pätkästä teroitat vain pään, ja lyöt vasaralla kunnolla, niin leikkaa kyllä siistin reiän. Turha yrittää porata! Ja hyvillä peltisaksilla saa kyllä monesti leikattua kumimattoa ihan siististi.


Nii ja jos tekee niinku itten tein niin ainesputki 20mm korkea ja halkasijahan saa olla semmonen mikä sinne mahtuu,oisko joku 40mm ulkohalkasija,
10mm pultit ja nylock mutterit.

kumimatto jotain 4-5 mm paksua,
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #957  
Vanha 05.08.2013, 20:14
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Tuollanen murikka. Kai tommonen katsastuksessa hyväksytään jos on parista laipasta ja putkestakin hitsattuja hyväksytty, ei kai inssi rupee kinaamaan ainevahvuuden tarkistusreijistä

20+30mm palaset kii hitsattuna, isot viisteet ja kunnon migillä kiinni. Reiät on tolppaporalla tehty, ei jyrsimellä mutta tuntus olevan jako ok, jostakin noi mitat netistä löysin, paksuutta 50mm. Pitäs kohta olla jousi & iskari paketti postissa niin pääsee asenteleenkin vielä.

Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan. Mietin myös kardaanin jatkopalan hankkimista mutta onko se tarpeellinen 2" korotuksen yhteydessä niinkään ?

Ei kellää sattus olemaan pohjapanssari/en piirustuksia lyhyeeseen Vitaraan ? Kanttikoneella taittus helposti 4mm teräslevy tässä kumminkin, josko kai sellasen palasistakin vois hitsailla.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	speiccer.jpg‎
Views:	224
Size:	77,0 Kt
ID:	39408  
Vastaa lainaten
  #958  
Vanha 05.08.2013, 21:07
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Tuollanen murikka. Kai tommonen katsastuksessa hyväksytään jos on parista laipasta ja putkestakin hitsattuja hyväksytty, ei kai inssi rupee kinaamaan ainevahvuuden tarkistusreijistä

20+30mm palaset kii hitsattuna, isot viisteet ja kunnon migillä kiinni. Reiät on tolppaporalla tehty, ei jyrsimellä mutta tuntus olevan jako ok, jostakin noi mitat netistä löysin, paksuutta 50mm. Pitäs kohta olla jousi & iskari paketti postissa niin pääsee asenteleenkin vielä.

Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan. Mietin myös kardaanin jatkopalan hankkimista mutta onko se tarpeellinen 2" korotuksen yhteydessä niinkään ?

Ei kellää sattus olemaan pohjapanssari/en piirustuksia lyhyeeseen Vitaraan ? Kanttikoneella taittus helposti 4mm teräslevy tässä kumminkin, josko kai sellasen palasistakin vois hitsailla.
Eipä maha olla katsurilla sanomista ku ei sanonu mullekkaan mitään ku mulla on suikassa se calminin laippa kardaanin ja perän välissä...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #959  
Vanha 06.08.2013, 13:50
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja Näytä viesti
Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan
nyt ei ymmärrä, täsmennätkö jotenkin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #960  
Vanha 06.08.2013, 13:55
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
nyt ei ymmärrä, täsmennätkö jotenkin

Jo vain.

Guuglella kun haeskelin noiten välikappaleiden kuvia niin muutamassa oli tällanen ratkasu, eli laipat on ei olekkaan samassa linjassa vaan kiilamaisesti, ja mietin että tällä on ehkä haettu jotain muutosta, kierretty perää kardaanikulman parantamiseks tms ?

Vastaa lainaten
  #961  
Vanha 06.08.2013, 15:39
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Niin, eikös tässä nyt ole kyse etujousien yläpäähän tulevista korokepaloista, eikä suinkaan mistään kardaanin spacereistä, ja vielä vähemmän mistään kardaanikulman korjaavista vatkaavista spacereistä?

Eikös tuolla kiilamaisella muodolla korjata camber kulmaa, joka muuttuu korotuksen seurauksena. Perähän on retkukeulassa ihan rungossa kiinni, joten ei se kardaanikulmiin vaikuta millään tapaa...

Ja samalla kun camber paranee, niin vetonivelen kulmat kasvaa, joten ei ihan mahdottomia varmaan voi korjailla tuolla kiilamaisella korokepalalla.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #962  
Vanha 06.08.2013, 15:53
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Niin, eikös tässä nyt ole kyse etujousien yläpäähän tulevista korokepaloista, eikä suinkaan mistään kardaanin spacereistä, ja vielä vähemmän mistään kardaanikulman korjaavista vatkaavista spacereistä?
Sitähän minäkin
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #963  
Vanha 06.08.2013, 15:57
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Tuo sininen käikäle ainakin on taka-akselin päälle yläkolmion kiinnitykseen tuleva korokepalikka.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #964  
Vanha 06.08.2013, 17:06
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Tuo sininen käikäle ainakin on taka-akselin päälle yläkolmion kiinnitykseen tuleva korokepalikka.

Juu niin on, vaan kun oon katellu että osa on suoria ja tuo taas ei, niin olen ihmetelly että mitä sen virka on.

Vai enkö nyt oikeen tajua jotain, vai näenkö aivan omiani, kun minusta esmes näiss' on eroa...vaan miksi ?






Vastaa lainaten
  #965  
Vanha 06.08.2013, 22:00
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Sen tarkoitus on säästää ylätukivarren niveltä. Vitaroissa se tukivarren säde on niin lyhyt, että pidemmällä ulosjoustolla saattaa nivelen liikerata loppua kesken. Mitään faktaa en voi sanoa, kuinka paljon vakiosta voi lisätä ulosjoustoa ennen kuin raja tulee vastaan. Omaan Vitaraan laitoin varmuuden vuoksi, kun laitoin iskarien yläpäähän n.50mm 'korotus'palat. Saa sillä vähän perän pinjonin kulmaakin muokattua. Omaan muistaakseni laitoin alemman laipan vähän taaemmaksi ja vähän vinoon, että kardaani nousisi vähän ylemmäs.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #966  
Vanha 06.08.2013, 22:37
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis Näytä viesti
Sen tarkoitus on säästää ylätukivarren niveltä. Vitaroissa se tukivarren säde on niin lyhyt, että pidemmällä ulosjoustolla saattaa nivelen liikerata loppua kesken. Mitään faktaa en voi sanoa, kuinka paljon vakiosta voi lisätä ulosjoustoa ennen kuin raja tulee vastaan. Omaan Vitaraan laitoin varmuuden vuoksi, kun laitoin iskarien yläpäähän n.50mm 'korotus'palat. Saa sillä vähän perän pinjonin kulmaakin muokattua. Omaan muistaakseni laitoin alemman laipan vähän taaemmaksi ja vähän vinoon, että kardaani nousisi vähän ylemmäs.
Kiitoksia, taas olen inan fiksumpi.
Vastaa lainaten
  #967  
Vanha 07.08.2013, 13:32
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Palstalla oli joskus juttua coilover tolpista suzukiin ja tais olla jonkun asconan tolpat.
Muistaako kukaan tarkemmin kun en taaskaan löydä söörtsillä mitään Ja prkl nettikin pätpätkii taas
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #968  
Vanha 07.08.2013, 17:31
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

samurain lootasta öljyä ulos,kun auto vähän reilummin kallellaan vasemmalle???
-äkkiä katottuna vain laatikon vasen puoli märkä ja kohtuullisen ylhäältä falskannut kytkinkopan jälkeen,mikä siellä vois olla tai ei ole..
Vastaa lainaten
  #969  
Vanha 08.08.2013, 15:04
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
samurain lootasta öljyä ulos,kun auto vähän reilummin kallellaan vasemmalle???
-äkkiä katottuna vain laatikon vasen puoli märkä ja kohtuullisen ylhäältä falskannut kytkinkopan jälkeen,mikä siellä vois olla tai ei ole..
Oletko varma että tulee lootasta?

Omassa kastu vasenpuoli lootasta kun jakaja vuosi öljyä.
Vastaa lainaten
  #970  
Vanha 08.08.2013, 18:04
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SPTV Näytä viesti
Oletko varma että tulee lootasta?

Omassa kastu vasenpuoli lootasta kun jakaja vuosi öljyä.
juu toi on ihan kirkasta ja puhdasta öljyä
suhautin sen vielä rasvanpoistajalla puhtaaks,niin näkis paremmin mistä se vuotaa,nyt se ei kyllä oo taas vuotanut yhtään kun on tullut vaan työajoa asfaltilla!
Rupee vähän haiskahtamaan että sieltä ois joku proppu,tulppa tms. ottanut ritolat..(pitää kaivaa laatikon kuvat jostain netin syövereistä)
Vastaa lainaten
  #971  
Vanha 08.08.2013, 21:43
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Moooro

Ootako tilaillu jimnybitsiltä palikkaa susukeihin?
Tuli äsken pantua tilaus vetämään ja makselin paypalilla, onko pitkät toimitusajat?
Vastaa lainaten
  #972  
Vanha 09.08.2013, 13:06
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Kartaanin väilaipasta tyhmiä kyselen.

Jos autoa nostetaan 2" ,sisältään etu- ja takajouset sekä takaiskarit ,etuiskarin tiputuspalat sekä taka-akselin murikan pudotuspalan ja etuakselin tiputuksen tuuman verran vetarien kulman oikasemiseksi, niin mikähän olis hyvä kardaanin välilaipan leveys....saati onko tuo miten olennainen / tarpeellinen auton kestävyyden ja pitkäikäsyyden kannalta ?



Laittavat myös vetareiden speissereitä, ja tuo ei vaikuttas pahalta sorvatakkaan.

http://www.bits4vits.co.uk/store/vit.../prod_453.html
Vastaa lainaten
  #973  
Vanha 09.08.2013, 14:44
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pezq^ Näytä viesti
Moooro

Ootako tilaillu jimnybitsiltä palikkaa susukeihin?
Tuli äsken pantua tilaus vetämään ja makselin paypalilla, onko pitkät toimitusajat?
Hiukan vaihtelevasti tulee riippuen siitä mitä tilaa. Joskus Russilla ei ole välttämättä hyllyssä kaikkia kamoja, jolloin kestää hiukan pidempään, mutta hyllytavara tulee alle viikossa monesti. Eli noin 5-10 arkipäivää suunnilleen.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #974  
Vanha 09.08.2013, 15:02
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Eilen kattelin suikan takasivulaseja ja mietin, että voisko ne korvata lexanilla ja liimata suoraan koriin kiinni. Sais vähän eri näköä kun leikkaa lasin ympärillä olevan syvennyksen kokoisen, eli hieman lasia isomman ja samalla autokin kevenis vähäsen. Avattavia laseja en tarvi ja toisen lukituskin on hajalla, joten samalla pääsisi senkin korjaamisesta. Iskua ne taitaa kestää aika hyvin, mutta mites skrapaamista?

Onko joku jo täällä tehny em. temppua? Mitä liimaa tuollaseen kannattais käyttää ja tuleeko ongelmia korin elämisen kanssa?

Samalla vaivalla kevenis takalasikin ja koska sen lämmitysvastus on hajalla, niin joudun joka tapauksessa tekemään sinne jonkun sähkösen puhallinlämmittimen tms. (sopivaa ei vielä löytynyt).
Vastaa lainaten
  #975  
Vanha 09.08.2013, 16:13
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Mulla on ollu jotain kirkkaita "pleksi" muoveja takasivuikkunoina, skrapaamisesta jää aika herkästi naarmut ja muutenkin, maantiepöly ne mattaa jossain vaiheessa kumminkin , ja sikafleksillä on aika hyvin pysyny kiinni, sekä popniiteillä kunhan ei ole jumalattoman kireeseen meneviä niittejä jotka rikkoo ikkunan asentaessa. Iskua kestää kyllää tosi hyvin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 13:28 (GMT +2).