|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#951
|
||||
|
||||
Tänään se sattu mullekkin, eli peruuttaessa jakiksen keppi heilu hassusti ja tyynythän siellä on hajalla.
Tekeekö motonetin tarvikekumityynyillä mitään vai onko jotain muuta patenttia olemassa? Esim prikka, kumisiivu, jakis, kumityyny, runko, kumisiivu, prikka ja pultti koko roskasta läpi. Viimeksi muokannut GaryRock : 01.08.2013 18:28 |
#952
|
||||
|
||||
Mulla on noin kaks vuotta ollu jakis kiinni ja kerran murtunu kuskinpuolen kannakerauta (alkuperäinen oli)
Kannakeraudan ja rungon välissä noin sentin kumityyny ja sen lisäks nailontakoa. Paketti nipussa läpipultilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#953
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mä laittelin eilen omasta suzukista jakiksen kiinni, tullu siihen tulokseen jos vähänkin harrastat offia niin ei kannata laittaa niitä kumityynyjä sinne jakiksen kiinnityksen. sopivaa ainesputkea ja leikkaa siitä semmoset pienet holkit, olikohan 20 mm paksuus ja kumimatosta palaset ylä ja alapuolelle,sitte kiristää. jos mahollista nii porata reikiä pikkusen isommaksi sieltä kiinnityspisteistä ja laittaa m10 pultit ja mutterit.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#954
|
||||
|
||||
Lainaus:
Miten jostain 2cm matosta saa helpoiten siistejä ympyröitä joissa reikä keskellä? |
#955
|
||||
|
||||
Sopivan kokoisesta putken pätkästä teroitat vain pään, ja lyöt vasaralla kunnolla, niin leikkaa kyllä siistin reiän. Turha yrittää porata! Ja hyvillä peltisaksilla saa kyllä monesti leikattua kumimattoa ihan siististi.
__________________
-Pauli- |
#956
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nii ja jos tekee niinku itten tein niin ainesputki 20mm korkea ja halkasijahan saa olla semmonen mikä sinne mahtuu,oisko joku 40mm ulkohalkasija, 10mm pultit ja nylock mutterit. kumimatto jotain 4-5 mm paksua,
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#957
|
|||
|
|||
Tuollanen murikka. Kai tommonen katsastuksessa hyväksytään jos on parista laipasta ja putkestakin hitsattuja hyväksytty, ei kai inssi rupee kinaamaan ainevahvuuden tarkistusreijistä
20+30mm palaset kii hitsattuna, isot viisteet ja kunnon migillä kiinni. Reiät on tolppaporalla tehty, ei jyrsimellä mutta tuntus olevan jako ok, jostakin noi mitat netistä löysin, paksuutta 50mm. Pitäs kohta olla jousi & iskari paketti postissa niin pääsee asenteleenkin vielä. Mitä muuten, eikös tollaseen vois toteuttaa kartaanikulmaakin parantavaa viistettä, että vastinpinnat ei olis samassa linjassa vaan palikka olis kiilamainen hiukan. Mietin myös kardaanin jatkopalan hankkimista mutta onko se tarpeellinen 2" korotuksen yhteydessä niinkään ? Ei kellää sattus olemaan pohjapanssari/en piirustuksia lyhyeeseen Vitaraan ? Kanttikoneella taittus helposti 4mm teräslevy tässä kumminkin, josko kai sellasen palasistakin vois hitsailla. |
#958
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#959
|
||||
|
||||
nyt ei ymmärrä, täsmennätkö jotenkin
__________________
Tumpula Racing Team |
#960
|
|||
|
|||
Jo vain. Guuglella kun haeskelin noiten välikappaleiden kuvia niin muutamassa oli tällanen ratkasu, eli laipat on ei olekkaan samassa linjassa vaan kiilamaisesti, ja mietin että tällä on ehkä haettu jotain muutosta, kierretty perää kardaanikulman parantamiseks tms ? |
#961
|
||||
|
||||
Niin, eikös tässä nyt ole kyse etujousien yläpäähän tulevista korokepaloista, eikä suinkaan mistään kardaanin spacereistä, ja vielä vähemmän mistään kardaanikulman korjaavista vatkaavista spacereistä?
Eikös tuolla kiilamaisella muodolla korjata camber kulmaa, joka muuttuu korotuksen seurauksena. Perähän on retkukeulassa ihan rungossa kiinni, joten ei se kardaanikulmiin vaikuta millään tapaa... Ja samalla kun camber paranee, niin vetonivelen kulmat kasvaa, joten ei ihan mahdottomia varmaan voi korjailla tuolla kiilamaisella korokepalalla.
__________________
-Pauli- |
#962
|
||||
|
||||
Sitähän minäkin
__________________
Tumpula Racing Team |
#963
|
||||
|
||||
Tuo sininen käikäle ainakin on taka-akselin päälle yläkolmion kiinnitykseen tuleva korokepalikka.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#964
|
|||
|
|||
Lainaus:
Juu niin on, vaan kun oon katellu että osa on suoria ja tuo taas ei, niin olen ihmetelly että mitä sen virka on. Vai enkö nyt oikeen tajua jotain, vai näenkö aivan omiani, kun minusta esmes näiss' on eroa...vaan miksi ? |
#965
|
||||
|
||||
Sen tarkoitus on säästää ylätukivarren niveltä. Vitaroissa se tukivarren säde on niin lyhyt, että pidemmällä ulosjoustolla saattaa nivelen liikerata loppua kesken. Mitään faktaa en voi sanoa, kuinka paljon vakiosta voi lisätä ulosjoustoa ennen kuin raja tulee vastaan. Omaan Vitaraan laitoin varmuuden vuoksi, kun laitoin iskarien yläpäähän n.50mm 'korotus'palat. Saa sillä vähän perän pinjonin kulmaakin muokattua. Omaan muistaakseni laitoin alemman laipan vähän taaemmaksi ja vähän vinoon, että kardaani nousisi vähän ylemmäs.
__________________
RASOR |
#966
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#967
|
||||
|
||||
Palstalla oli joskus juttua coilover tolpista suzukiin ja tais olla jonkun asconan tolpat.
Muistaako kukaan tarkemmin kun en taaskaan löydä söörtsillä mitään Ja prkl nettikin pätpätkii taas
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#968
|
||||
|
||||
samurain lootasta öljyä ulos,kun auto vähän reilummin kallellaan vasemmalle???
-äkkiä katottuna vain laatikon vasen puoli märkä ja kohtuullisen ylhäältä falskannut kytkinkopan jälkeen,mikä siellä vois olla tai ei ole.. |
#969
|
||||
|
||||
Lainaus:
Omassa kastu vasenpuoli lootasta kun jakaja vuosi öljyä. |
#970
|
||||
|
||||
Lainaus:
suhautin sen vielä rasvanpoistajalla puhtaaks,niin näkis paremmin mistä se vuotaa,nyt se ei kyllä oo taas vuotanut yhtään kun on tullut vaan työajoa asfaltilla! Rupee vähän haiskahtamaan että sieltä ois joku proppu,tulppa tms. ottanut ritolat..(pitää kaivaa laatikon kuvat jostain netin syövereistä) |
#971
|
||||
|
||||
Moooro
Ootako tilaillu jimnybitsiltä palikkaa susukeihin? Tuli äsken pantua tilaus vetämään ja makselin paypalilla, onko pitkät toimitusajat? |
#972
|
|||
|
|||
Kartaanin väilaipasta tyhmiä kyselen.
Jos autoa nostetaan 2" ,sisältään etu- ja takajouset sekä takaiskarit ,etuiskarin tiputuspalat sekä taka-akselin murikan pudotuspalan ja etuakselin tiputuksen tuuman verran vetarien kulman oikasemiseksi, niin mikähän olis hyvä kardaanin välilaipan leveys....saati onko tuo miten olennainen / tarpeellinen auton kestävyyden ja pitkäikäsyyden kannalta ? Laittavat myös vetareiden speissereitä, ja tuo ei vaikuttas pahalta sorvatakkaan. http://www.bits4vits.co.uk/store/vit.../prod_453.html |
#973
|
||||
|
||||
Hiukan vaihtelevasti tulee riippuen siitä mitä tilaa. Joskus Russilla ei ole välttämättä hyllyssä kaikkia kamoja, jolloin kestää hiukan pidempään, mutta hyllytavara tulee alle viikossa monesti. Eli noin 5-10 arkipäivää suunnilleen.
__________________
-Pauli- |
#974
|
||||
|
||||
Eilen kattelin suikan takasivulaseja ja mietin, että voisko ne korvata lexanilla ja liimata suoraan koriin kiinni. Sais vähän eri näköä kun leikkaa lasin ympärillä olevan syvennyksen kokoisen, eli hieman lasia isomman ja samalla autokin kevenis vähäsen. Avattavia laseja en tarvi ja toisen lukituskin on hajalla, joten samalla pääsisi senkin korjaamisesta. Iskua ne taitaa kestää aika hyvin, mutta mites skrapaamista?
Onko joku jo täällä tehny em. temppua? Mitä liimaa tuollaseen kannattais käyttää ja tuleeko ongelmia korin elämisen kanssa? Samalla vaivalla kevenis takalasikin ja koska sen lämmitysvastus on hajalla, niin joudun joka tapauksessa tekemään sinne jonkun sähkösen puhallinlämmittimen tms. (sopivaa ei vielä löytynyt). |
#975
|
|||
|
|||
Mulla on ollu jotain kirkkaita "pleksi" muoveja takasivuikkunoina, skrapaamisesta jää aika herkästi naarmut ja muutenkin, maantiepöly ne mattaa jossain vaiheessa kumminkin , ja sikafleksillä on aika hyvin pysyny kiinni, sekä popniiteillä kunhan ei ole jumalattoman kireeseen meneviä niittejä jotka rikkoo ikkunan asentaessa. Iskua kestää kyllää tosi hyvin.
|
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |