Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2013, 13:35
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Maastokuormuri


Jos hyvin käy, niin ajattelin tehdä viikon road tripin ens keväänä ja tuoda maastokourmurin tullessa espanjasta/saksasta/italiasta suomeen Samalla vois tuoda paljon muutakin jos lavalle mahtuu.

Mitäs käyttökelposia vaihtoehtoja on olemassa? Tiedossa on jo:

* MAN KAT
mitä hyvää ja huonoa?

* Renault TRM
+ porttaaleilla

* Unimog
- kalliita

* Scanian sbat
- scanian automaatti ei taida olla paras maastoon

Mitä ja mistä noita kannattais katella? Autoscout on jo kahlattu läpi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.07.2013, 15:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Mä miettisin varaosien saatavuutta sekä helppoutta ...

Toki käyttötarkoituskin vaikuttaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.07.2013, 18:30
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Kyllähän sitä käyttöä keksii, mutta ens keväästä lähtien pitäs alkaa tontille raahaamaan kamaa. Myöhemmin sitte vaikka hakee puuta mettästä.

Man katissa taitaa olla parhaimman kuuloset äänet, joka on tärkeämpää ku varaosat
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.07.2013, 20:36
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Ajelin kesällä hiukan puolanpoikien Renault TRM:llä. Varsin pehmeetä kyytiä.
Reunakiven korkuinen rappu ei juuri tunnu ohjaamoon,vaikka veti vauhdissa kanttarin yli.
Miinuspuolena vetokin on melko pehmeetä vaikka oli turbollisella koneella.
Muutenkin kapistuksen kunto oli vähän niin ja näin,että saatto olla muutama polle kopin alta karannu paremmille laitumille
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.07.2013, 09:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Mitä TRM mallia meinasit katella? Niitä on melko laaja mallisto:

http://www.military-today.com/trucks...t_trm_2000.htm
http://www.military-today.com/trucks...t_trm_4000.htm
http://www.military-today.com/trucks..._trm_10000.htm

MAN KATteja on myös 2, 3 ja 4 akselisia. Pieninkin KATti on melko iso mötkäle, isompi kuin mikään MOGGI.

Suomen armeijassa vaihtoivat ainakin yhteen SBATtiin kovan laatikon tilalle. Ei ole varmaan mikään ameriikan temppu. Romikselta 110/111/112 kanikasta osat tilalle. Toki tulee siinä hiki, ja naama paskaiseksi.

Viimeksi muokannut sisua45 : 26.07.2013 09:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.07.2013, 11:27
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

TRM 2000 pisti silmään hinnalla. Akselit taitaa olla ongelma varaosien suhteen.
http://www.truckscout24.com/search/e...le_id=14398341

Pienintä KATtia katoin, eli sitä 2 akselista. Se näyttää jo miehekkäältä kapistukselta. Iso pyöreä kattoluukkukin. Useampiakseliset on jo omaan käyttöön vähän liioittelua.
Esim. tämä olis kiva, ei mikään halvin, mutta aika vähä ajettu.
http://www.truckscout24.com/search/e...le_id=14200639
Eri asia onko niitä enä ens keväänä saatavilla.
Sellasen lavalle mahtuis muutakin tuotavaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.07.2013, 12:28
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus



Kenenkähän tekemiä ne akselit on? Tuossa vanhemmassa on näköjään suora aksula.

Tuommoinen osoite löytyi koneelta, eri malleja: http://lesrenaultdepapier.fr/TRM.htm
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.07.2013, 12:38
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Kenenkähän tekemiä ne akselit on? Tuossa vanhemmassa on näköjään suora aksula.
Taitaa olla Rockwellin tekemiä.

http://www.gunbus.co.uk/folder-17-trm-2000-gun-bus
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.07.2013, 12:51
Pata Pata ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.12
Sijainti: Rabbit Castle, Finland
Viestit: 138
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Mitä ja mistä noita kannattais katella? Autoscout on jo kahlattu läpi.
Mobile.de löytyy kohtuullisen paljon noita manneja... Itsekkin moista kuolannu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.07.2013, 13:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Englannista löytyy tälläisiä:

http://toprest.com/eng/sub-equipment.php?SID=35
http://www.mod-sales.com/direct/vehi...26,/Trucks.htm
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.07.2013, 22:04
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.925
Perusasetus

Kaverilla on tollanen ja vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.

http://www.nettikone.com/magirus-deutz/168-4x4/1041623
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.07.2013, 22:31
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Kaverilla on tollanen ja vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.

http://www.nettikone.com/magirus-deutz/168-4x4/1041623
Sama koppi kuin edellä mainitussa TRM rellussa, mutta muu on saksalaista alkuperää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.07.2013, 23:19
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.927
Perusasetus

En nyt noista vaihtoehdoista tiedä sen tarkempaa mutta aikoinaan kun kuorma-autoja korjailin työkseni niin rellu oli vaikee osiltaan siis saatavuus huonoa,koneet kestää ja muu tekniikka mutta sähköt ja jarrut on syvältä.

Scanian sbat on ilmeisesti melko hankala myös osiltaan varsinkin vaihteiston kannalta ja muutenkin melko kömpelö.

Manni on luotettava peli oikeastaan kaikilta osiltaan ja osia saa suomestakin helposti mutta ei edullisesti.Moggihan on arvostettu peli monessakin suhteessa.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.07.2013, 08:45
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Kaverilla on tollanen ja vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.

http://www.nettikone.com/magirus-deutz/168-4x4/1041623
Ei taida nämä tuoreemmat olla enää föönikoneella?
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.07.2013, 10:24
slipoveri slipoveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.05
Sijainti: vihti
Viestit: 474
Perusasetus

Tuolla ollu välillä hyvinki halvalla relluja
http://www.leboncoin.fr/_vehicules_/...&q=renault+trm
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.07.2013, 16:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Ei taida nämä tuoreemmat olla enää föönikoneella?
Kyllä on vielä ilmajäähdytteinen Klöckner-Humboldt-Deutz suora kuutonen. Niitä tehdään vieläkin, erityisesti kaivoskäyttöön.

http://www.truck-expo.com/en/d/other...-army-13271102
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.07.2013, 08:32
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

jotkut Leyland daffit vaikuttaa kans aika päteviltä, mutta hieman vierastan englantilaisia laitteita.
Ei sillä, että ranskalaiset herättäis yhtään enempää luottamusta
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.07.2013, 20:37
JKH JKH ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.04.08
Sijainti: Kalvola, .
Viestit: 10
Perusasetus

Iveco-Magirus 90-16AW jatko-ohjaamolla tuli ostettua pari viikkoa sitten Saksasta AignerTrucksilta. Samaa Ivecoa myös olemassa 110-17 jotka yleensä tavallisella ohjaamolla. 90-16 aika usein jatko-ohjaamolla. Siniset Saksan THWn vanhoja kalustoautoja, tuolla yksilöllä ajettu 27tkm.
Samaa sarjaa kuin Magirukset, mutta Iveco saanut merkkinsä nokkaan. Valmistettu -86 Länsi-Saksassa Ulmissa Magiruksen tehtaalla, nyt siellä kai tehdään Stralista ja muita...

http://www.aignertrucks.com/de/fahrz...rus-90-16-aw-2

Samalla kauppiaalla on myös MANnin KATteja ja muita jänniä vehkeitä. MAN KAT aika järeän luokan kapine Relluihin ja Magiruksiin verrattuna, vanha KAT tosiaan ilmajäähdytteisellä V8 Deutzilla, jotain uudempia olemassa MANnin nestekoneella. KAT oikea maastokuorma-auto kierrejousilla jne...

90-16AW varustettiin Saksassa 14.5-20 ykköspyörillä ja muutoskatsastettiin alle 7,5 tonniseksi. Huomenna pitäisi koittaa saada kilvet kun saatiin virallinen saksalainen ote muutetulla kokonaispainolla...

Voin koittaa laittaa kokemuksia autosta kun päästään enempi liikenteeseen, tuhannen kilsaa sillä jo ajettiin Itävallan rajalta Traveen ja Helsingistä kotiin...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.07.2013, 10:02
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Manin katti se vaan houkuttaa enemmän, mutta kulutus taitaa olla jotain 40-50L/100km paikkeilla.

Mites muiden kulutukset karkeasti?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.07.2013, 17:18
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

[QUOTE=GaryRock;1028285]Manin katti se vaan houkuttaa enemmän, mutta kulutus taitaa olla jotain 40-50L/100km paikkeilla.
QUOTE]

Veisiköhän se kaksiakselinen noin paljon? Vai ajattelitko 6x6 tai 8x8 versiota? Jostain googlettelin, että KAT 1 4x4 DIN kulutus olisi 32,2 l/100 km, 12,7 litran Deutz moottorilla. Eikä noita kulutuksia taideta ihan tyhjänä ilmoittaa. Ainakaan oma pienempi MANni ei kuluta minun ajoissa niin paljon kuin ilmoitettu on.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.07.2013, 18:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Entäs se Unimoggi, vaik tämmönen näpsän lyhyt: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/...ossPrice=false
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.07.2013, 19:10
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Entäs se Unimoggi, vaik tämmönen näpsän lyhyt: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/...ossPrice=false
Unimog on aavistuksen liian pieni ja aivan liian kallis. Pitemmällä akselivälillä ja hiabilla jos sais alle 10ke kohtuu hyvässä kunnossa olevan, niin sellanen ilman muuta.
Man kat on taas aivan liian iso, mutta halpa. Tajusin tänään videoita katellessa, että sinnehän mahtuis istumaan kevyesti neljä rinnakkain.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.07.2013, 20:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Unimog on aavistuksen liian pieni ja aivan liian kallis. Pitemmällä akselivälillä ja hiabilla jos sais alle 10ke kohtuu hyvässä kunnossa olevan, niin sellanen ilman muuta.
Tollanen: http://suchen.mobile.de/lkw-inserat/...ossPrice=false Mut budjettia tarttis vaan lisää.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.07.2013, 20:39
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Tässä kun jo jonkin verran tullut tutuksi tuollainen pienempi MAN, niin sellaistakin voisi vaihtoehdoksi esittää... Budjettiin pitäisi mahtua ja on saatavilla siviili ja sotilasmalleja. Lavalla tuossa on mittaa kolme metriä, että se ei kyllä kauhean pitkä ole, jos sellaista tarvitsee. Koneessa ei myöskään vakiona ole liikaa tehoa, 136 tai 150 hv. Vaan pääsee noillakin, mitä nyt jossain pitkässä soramäessä ja paksussa hangessa ois kaipaillut lisää paukkua. Ahtaa toki voi ja sehän muuttaa tilanteen. Vaihteiston ja jakovaihteiston välissä on myös välikardaani, joten isomman moottori-vaihteistopaketin sovitus ei ole vaikeeta. Eli siis hakumalliksi 8.136, 8.150, 9.136 tai 9.150 FAE. Nuo 9 alkuiset on pidemmällä akselivälillä ja usein jatko-ohjaamolla.
Ai niin, siitä KATista on muistaakseni jotain versioita, joissa leveys 2,9 tms ja sellaistahan ei kilpiin saa. Tai ainakin netissä muistaisin nähneeni tavallista kuorkkileveyttä leveämpiä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.07.2013, 20:47
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tässä kun jo jonkin verran tullut tutuksi tuollainen pienempi MAN, niin sellaistakin voisi vaihtoehdoksi esittää... Budjettiin pitäisi mahtua ja on saatavilla siviili ja sotilasmalleja. Lavalla tuossa on mittaa kolme metriä, että se ei kyllä kauhean pitkä ole, jos sellaista tarvitsee. Koneessa ei myöskään vakiona ole liikaa tehoa, 136 tai 150 hv. Vaan pääsee noillakin, mitä nyt jossain pitkässä soramäessä ja paksussa hangessa ois kaipaillut lisää paukkua. Ahtaa toki voi ja sehän muuttaa tilanteen. Vaihteiston ja jakovaihteiston välissä on myös välikardaani, joten isomman moottori-vaihteistopaketin sovitus ei ole vaikeeta. Eli siis hakumalliksi 8.136, 8.150, 9.136 tai 9.150 FAE. Nuo 9 alkuiset on pidemmällä akselivälillä ja usein jatko-ohjaamolla.
Ai niin, siitä KATista on muistaakseni jotain versioita, joissa leveys 2,9 tms ja sellaistahan ei kilpiin saa. Tai ainakin netissä muistaisin nähneeni tavallista kuorkkileveyttä leveämpiä.
Kattelinki jo noita pienempiä maneja sopivina peleinä ja mielenkiinnolla seurannu sun projektia.
Useimmat KATit tais olla 2.5m leveitä, ainaki 2 akseliset. Jossain näin kans maininnan noista leveämmistä, mutta oli muistaakseni kolmella tai neljällä akselilla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o: Maastokuormuri O/M/V Ajoneuvot 6 29.07.2006 18:17
Tunnista maastokuormuri tapsa4x4 Chit-Chat 9 23.08.2005 06:43


Sivu luotu: 11:40 (GMT +2).