|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#401
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta luulisin että suorilla akseleilla...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#402
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei muuten yltäny helmaan vielä onneksi on raajärven reissun jäljiltä jouset läjässä, oliskohan norra poikki jostain aapparin puolelta...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#403
|
||||
|
||||
Tässä ojassa meinas olla ohjaus pyörä turha kapistus ja vinssi kelaa edelleen liian hitaasti.
Ensitalvelle tulee rakentelu listalle se sähkö virveli keulalle ja mekaaninen menee taka... mutta tämä kausi menee varmaan vielä mäin...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#405
|
||||
|
||||
Nyt on hj testissä kun on maantietä taivallettu vähän yli 600 km etelään..
Saa nähdä miten kestää tätä reissua. Perjantaina lähdin sodankylästä ka pörryyttelin tervolaan lauantaina oluluun ja sieltä sonkajärvelle eukko ei vaan ollut matkassa niin en iljenny kisoihin lähteä... Saas nähdä miten tästä eteen päin selvitään... jännä että bongaus palstalla ei ole vielä näkynyt havaintoja. Hj nielee 38,5 x 14, 5 renkaila 13 l/100km... ajo ominaisuudet on loppujen lopuksi hyvät ja auto on jopa mielluttävä ajaa pitkää matkaa. Eihän tätä toki voi verrata vajaa vetosiin maantie autoihin mutta näin korkeaksi yllättävän hyvä...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#406
|
||||
|
||||
Tml trophyä tuli käytyä katsomassa ja kivan näköisiä reittejä näkyi siellä juukan porukalla olevan...
Hj:lla pörryyttelin alueelta toiselle ja siellä käytiin poikien kans rasteja kiertelemässä... Kovasti koitettiin olla hengessä mukana Mutta niin nämä kaksi kovaa offaria ja vinssi apinaa sai raitis ilma myrkytyksen ja päätimme lähteä jatkamaan kohti pohjoista... Sitten pööryyteltiin kuhmoon missä oltiin yksi yö ja sen jälkeen kuusamoon mistä löytyi peto eläin puisto ja "ängri pötsi" puisto nähtävästi oli jäänyt jotain hampaankoloon kun pojat löysi heti jeep wrangler polku autot... pojat päätti että tämä on d_barin autot ja näitä pitää vähän koe ajaa...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#407
|
||||
|
||||
Pitkä matka on takana ja uskollinen ratsu toi kotiin asti ehyenä... ennen kemijärveä oli lossi jota ohjasti Offari komea Lj seisoi lossirannassa ja heti piti mennä raatailemaan ku lautta lähti liikkeelle... mukavat maisematkin siellä oli.
Nyt on reissu pulkassa ja aika alkaa suunnittelemaan uusia kujeita...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#408
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#409
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja, jatkuu, välillä Kuopio-Joensuu, ilmaa nafta kiertoon(ehkä paluu tukossa, vajaallla tankilla teki!) Ja, jatkuu, Välillä Joensuu-Hyvinkää, pyyhkijävivusto hajos kaato-sateessa! No, Hojot tuo aina kotiin asti, mitä pienistä! T: Ari |
#410
|
|||
|
|||
Komia on hj! mutta mistä oot löytäny tuon aurinko/tuulilipan tuohon etulasille?
__________________
Mihin vain... |
#411
|
||||
|
||||
Lainaus:
oli vain himpun liian lyhyt ja siksi nytkin aika ylhäällä, mutta toisaalta se on aika hyvin siinä kun ei tule olo että pitäs kurkkia sen alta...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#412
|
|||
|
|||
ok
__________________
Mihin vain... |
#413
|
||||
|
||||
lueskelin tän tänään läpi alusta loppuun ja sitten huomasin makaavani vesisateessa illalla kymmeneltä putsaamassa irtirevennyttä taka akselia taskulampunvalossa teräsharjalla on kyllä komee rojekti
__________________
kun pitää kaasun pohjassa niin menee mukavasti. |
#415
|
||||
|
||||
Noniin kesä on pörryytetty ja kohta aletaan keräilemään motivaatiota siihen että aletaan nuolemaan haavoja kesän rytinöistä...
Pyörän laakerit tuntis olevan kaput takaa kun napsuttelee vetarin pultteja vaikka kiristin lakeria... Murroskin taitaa olla taas rikki kun piti monster truk auton murskaus leikkien jäleen mennä kääntämään lukko kiinni asvaltilla rattia... no oma moka... mutta hauskaa oli... Sitten vois taas päivittää to doo listaakin.
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 05.10.2013 22:26 |
#416
|
||||
|
||||
Pitää sun se kuitenki kuntoon laittaa, ku oon varmaan tulos sinne päin talvella
__________________
HJ61 MMC |
#417
|
|||
|
|||
Uskomattoman hienot 17 sivua projektia!
Tohon pitäis pyrkiä autossa! |
#418
|
||||
|
||||
Thx! Eiköhän tässä taas talvenpäälle tule lisää tekstiä!
Motivaatio hukassa ku auto seisonu jo viikon hallissa ja minä olen kulkenut PYÖRÄLLÄ töihin... Niitä kartio holkkeja kai se nyt vain tarttis niin sais sen sille rajaa että pääsis töihin ja pois...
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#419
|
||||
|
||||
Auto on taas saatu liikkeele osittain siksi että pyörällä alkoi olemaan hengenvaarallista liikkua ja osittain hetkellisen inspiraatio purkauksen saattelema kun keksin alkaa niitä lisä reikiä sinne napaan poraamaan!
No sehän ei taas mennyt kuin trömpsöössä! Repullisen hss teriä katkottua ja pilalle porattua. Huomasin että napa vaan on siltä yhdeltä kohtaa kovempi. Joka puolelta poratessa terä tökkäsi siihen samaan syvyyteen eli vastassa oli kovempaa metallia. Kävin hakemassa Coboltti teriä ja niitäkin meni pari ennenkö hoksin että miten se homma toimi... Onpa muuten mahtava poranterä. Pari reikää oli pilalle porattu ja pohjalla oli jumissa hss ruuppua joten rälläkkä kouraan ja kylki auki siltä kohtaa, romut pois ja hitsausta perään. Tämä hitsi sauma oli kuitenkin niin kova että poratessa joutui vähän kikkailemaan... edes coboltti ei meinannut lähteä menemään... Rälläköity napa Hitsattu napa Vähän fiksausta Pillillä punaiseksi ja poraamaan... todellakin vedin navan laidan porattavaltakohtaa puna hehkuun ja painoin poran siihen, volaa se lähti uppoamaan tässä vaiheessa jos laittoi leikkaus öljyä metalli karkaistui taas niin kovaksi että terä heitti uppoamasta. Uudestaa punaiseksi ja taas uppoaa.. nämä kobolttiterät oli ihmeellisiä kun ne sen kesti yhdellä terällä porasi monta reikää ja ihan sama laittoiko leikkuu öljyä vai ei.. . Pientä heittoa on reikien kohdissa johtuen siitä että hitsaus pinta ja alkuperäinen navan metallin lujuus on eri ja pora meinasi ruveta vetelemään heti lähdössä. Enään pitäisi keksiä miten saan vetoakseliin porattua reijät kun ei meinaa istua siihen porapenkkiin oikein mitenkään. Eli pora penkissä on reikä keskellä mutta vetari on niin paksu ettei sovi siihen...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 26.10.2013 10:50 Perustelu: Olipa kova homma saada kuvat suoraan... |
#420
|
||||
|
||||
Päivityksiä!
Vika lista -takaa vetoakselin pultit ei kestä -Pyöränlaakerit alkaa olla kaput! Muutos/To do listaa (Seuraavaksi) -Sisustan verhoilu (Kattoverhoilut repesin rassauksen ohessa) -Vararenkaan kiinnitys kattotelineeseen(miksi nää ei ilmesty itestään) -Roiske läppiä / levikkeitä? Suunnittelu/ haaveilu lista (Ehkä jo ensitalvena) -ilmastointilaitteen kompurasta ilmaa! -Työkalu laatikon kehittäminen versioon 2.0 (Osat hyllyssä) -Tracktion Bar (osat hyllyssä) -Moottorin läpikäynti ja laakerointi -Sähkö vinssi keulaan -Mekaanisen vinssin siirto taakse(Edellyttää edellistä tehdyksi) Tehdyt hommat -Kovaa ajoa!!!!!!!!!!!!! -Renkaat vanteille ja alle -Vilkut vilkkuu hätäseen ledi valojen takia... -Etu kardaanille uudet pultit (Jostain löytää millilleen timmit, väliaikaisten tilalle) -Leima -Beat lock vanteiden hitsaus -Pohjaanlyöntikumit
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#421
|
||||
|
||||
Hienoa rakentelua. Fiksaamista löytyy aina ja vaatii motivaatiota ettei hanskat putoa. Palaan vieä airsofkuuliin 35creepyissä ja ne oli maantieajettavat 330g/rengas. Merisairauden uhka oli todellinen muutta voblausta ei esiinny missään tilanteessa. Olin vaihtanut kaikki ohjausnivelet uusiin ja vanhat voblilut herätti mielenkiintoa, säädettävissä nivelissä oli n. 6mm liikkumavaraa jotka kiristin n ,1mm. Se varmaan myös rauhoitti kulkua.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#422
|
||||
|
||||
Viimeviikonloppuna kävin oulussa ja iin kärkkäisellä katselin niitä kuulapurkkeja ja pyörittelin kädessä mutta totesin että en taida tarvita! Reinkaat pyörii aika kivuttomasti alla!
Purkissa oli yhden kuulan paino mutta kpl määrää ei ollu sanottu eikä kyllä liiemmin koko purkin painoakaan...
__________________
! Because earth aint not flat ! Viimeksi muokannut Glutton : 09.11.2013 09:05 |
#423
|
|||
|
|||
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_AIM1000.html tuommosia ostat jos tarvit! Yhen kuulan paino 0,43g ja pussissa on 1000 kuulaa.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä... Apostolin kyyti OY |
#424
|
||||
|
||||
Nyt sitten jälkeenpäin rupesin selvittämään ja vissiin ollu sekavassa mielentilassa kun en ole käsittäny!!!
Tämmöstä pulloa käpistelin! 5000kpl*0,25g=1250g 38,5 x 14,5 - 16 Renkaaseen tarvitsee 340,19g 340g*4=1360g Pentele ei ihan purkki riitä! yhteen renkaaseen menee kuulia. 340g/0,25g=1360kpl hmm... aika jännä! laskinkohan nyt oikein Jos kiinnostaa täältä löytyy taulukko kuula määrille Ja painon muuntaminen unsseista kg:ksi täältä
__________________
! Because earth aint not flat ! |
#425
|
||||
|
||||
Ei se kai ihan grammanpäälle voi olla, 300g renkaan ulkokehällä on kuitenkin paljon tavaraa. Se kannattaa huomioida että jos renkaat ovat ajettavat ilman kuulia niin kuulien kanssa paineiden laskut voi tuottaa ongelmia kun venttiili jumittuu muovipölystä. En ole itse vielä paineita vaihdellut mutta ongelma voi olla kiusallinen jos venttiilin sielu pitää puhdistaa välillä.
Oikeastaan osaan suositella kuulia vain jos muuten ei ole ajettavat, en tiedä voiko ne huonontaa tilannetta jos renkaat ilman toimii hyvin. Ainakin pienissä nopeuksissa ensin heijaavat reilusti kunnes vakaantuvat, mitä lujempaa ajaa sitä parempi. Ohjausnivelten välykset on hyvä minimoida ennen rengasmuutoksia. Ilmeisesti laitan noi 38 creepyihinkin mutta teen toisen venttiilin paineen poistoa varten, silloin täyttöventtiilin ei pitäisi tukkeutua ja paineet saa laskettua nopeasti. Ns kompuran tyhjennysventtiili.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
Luokat |
arb, hj61, land cruiser, soa, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|