|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
|||
|
|||
Ei muuta kun ilmoittautuminen Raisioon
Kyllähän tolla jo hyvinkin voi lähteä kikkailemaan Raision kallioille 18.5.
|
#177
|
||||
|
||||
Siitähän tulloo hyvä ja hiano
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#178
|
||||
|
||||
Jaa......jospas sitä hieman tätäkin autoa taas korjailis välillä. Monenlaista mielessä, mutta päätin sit eilen aloitella apparin jalkatilan "pikku" mätävikojen poistolla. Lattiahan on tasaisesti tuollainen pikkusen rapsakka ja pitsimäinen
Penkin alla "piilossa" tosi pehmeetä, mutta kyllä penkki silti kiinni oli, ei meinaan repimällä lähteny. Tuon verran siitä sitte lähtiki pois, kun aikani leikkailin Tänään jos ehtiis sitte hitsaileen tuohon jonku oma disaini lattian, että sais uuden penkin paikalleen ja pitäs jotenki mitoitella myös etupyörän aukko, jotta ei fillari ottas sitte joustaessaan enää kiinni. Saas nähdä mitä tästäki tulee......suunnitelmat on jo, mutta toteutus ja toteutuksen vaadittavaa aikaa vaan puuttuu |
#179
|
||||
|
||||
Uus lisä ikuisten projektien kokoelmaan takapihalle..
__________________
Broken Back Team #1 |
#180
|
||||
|
||||
ei käy!!
tällä pitää vielä ajella tänävuonna!! |
#181
|
||||
|
||||
Juu ajaa pitäs vielä, niin piti sitte paikkaa toi lattia ja hiukka noita pilareiden alapäitäkin:
Samalla kun tuli revittyä lattia auki, niin pitäs kai tehdä renkaille enempi tilaa. Täs vaiheessa olin jo leikannu vanhoja pois ja kokeileen, joko mahtuu....no ei Stoppari tosin ei oo edes kosketuksissa, mutta iskarissa ei taida olla enään paljoakaan varaa mennä kasaan....pitäs poistaa suojuskumi, jotta näkis. Mutta itse asiassa ajatuksena onki ollu vaihtaa tuohon jotkut toiset iskarit. Mitkä?? Pitäs olla ne kuuluisat hyvät ja halvat Samalla hieman ihmettelin, että miten hemmetissä toi ARB:n letku on päässy osuun moottorin korvakkeeseen? Tilaa on kuitenki melko reilusti tässä asennossa, mutta yhden "pienen" hypyn jälkee Punkalla alko ARBin letku vuotaan tuosta murikan juuresta ja sen korjailin eilen samalla, niin jonku osuman se oli jäljestä päätellen saanu. Eli aika huimasti elää tällainen malmikasa, kun hiukka hyppää, koska mihinkää muuallekkaan sen muoviputken ei pitäs osua Nooh, eli lisää pitää saada tilaa renkaalle, joten plasma kouraan ja hetken kuluttua totesin, että tää auto ei varmaankaan enään tarvitse lämmitslaitteen puhalinta Nyt pitäs mitoitella vielä millaisen pellin tohon vääntelee ja sit oliski vuorossa kuski puoli.......mitäs sitte sen jälkee tälle tekis......parit ideat kyl muhii jo päässä |
#182
|
||||
|
||||
viimesin idea oli ihan jees, mutta se eka versio yökötti..
|
#183
|
||||
|
||||
Siirrä akselia eteenpäin muutama tuumaus, niin helpottuis kummasti tuon tulipeltiin hankaamisen kanssa. Tosin plasma lienee leikannut jo lisää muutaman neliön viimeisten kuvien jälkeen?
Iskareis paras hinta-laatu vois olla tohon käyttöön rancho 9000XL, ainakin siinä yhes flatbed volvossa pelannu hienosti. |
#184
|
||||
|
||||
Mulla ei ole koskaan ollut Ranchoja, mutta itse etsisin "hyvää ja halpaa" Bilsteinin 5100-sarjalaisista. Jeepissä oli sellaiset aikaisemmin, mutta etupää päivittyi ORIin ja takapää Bilstein 7100-sarjalaiseksi vääntymisen jälkeen.
Edit: Bilsteinillä siis 5100 on vehicle specific -mallisarja joiden venttiileitä ei kerrota, mutta Bilstein on optimoinut ne kyseiselle automallille ja korotuksille. 5125 puolestaan on "universal", eli näissä on kerrottu mitat ja venttiilit joiden perusteella pitäisi etsiä sopivaa. Tuolta mittoja yms. -> http://cart.bilsteinus.com/pdfs/off-road.pdf Viimeksi muokannut offroadjouni : 10.07.2013 09:29 |
#185
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sit tietty jollain ihme terällä pitäs saada kalvettua uus keskinaulan paikka jousiin....kuinkahan tuollaiseen lattajouseen pora pystyy Eipä olekkaan tullu porattua lehtijouseen reikää aiemmin....tai en ainakaan muista. Ranchot....mjaaa'a....pitää varovasti alkaa kyseleen mitä maksaa |
#186
|
||||
|
||||
Siirrä ennemmin jousen etukorvaketta. Se on helppo. Ja riipuketta sit kans. Tai poraa uudet reijät keskinaulalle siihen akselin "tassuun". Sekin menee ihan käsiporalla. Niitä jousia en lähtis ihan helpolla ees yrittää poraamaan. Samallahan tonne menis jotku pidemmät jousetkin, esim pickuppien 52" takajousi. Tulis pehmeemmät ja pidemmät joustot samalla.
|
#187
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#188
|
||||
|
||||
Riipukkeet siirtyy ku avaa muutamat niitit siitä kiinnityksestä. Eli kait se vähän helpommalla kuin kierteet. Jaa pienempään ja kevyempään... eli järkevämpään! mut eiks vakavat, parhaaseen mahdolliseen etenemiseen keskittyvät offikikottimet oo erikseen ja foolsize blatserit sit ihan oma juttunsa.
|
#189
|
||||
|
||||
Mulla ois noita pitkiä jousia..
|
#190
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tai sit Zero Rate sinne.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#191
|
||||
|
||||
Jooo...ei kiitos nytte....keskityn nyt täs noihin korin korjailuihin ihan enste. Sit muita juttuja kohta. Levyjarrujen osat taakse pitäs poimia perjantaina matkaan, ehkä samalla lattia shifterikin kiinnostais ja iskareita uusia joka nurkkaan...."budjetti raaseri"....jep jep |
#192
|
||||
|
||||
|
#193
|
||||
|
||||
Eilen olikin sitte sadepäivä, niin eipä tullu hitsailtua, kun tuos hallissa, minne sain sisään on niin ahdasta touhua, ettei hitsailut kiinnostanu.
Mut hiukka plasmalla leikkailin kuskinpuoltakin auki päin ja ihmettelin, kun ei meinaa lokasuojan alaosassa leikkaa kunnolla??? Vika selvis Tommonen pikku maakerrostuma paakku oli tehny pesän sinne Mjoo sitte alko käryyn koelaudan alla olleet äänieriste villat ja välillä ne ihan palokin siellä, joten päätin lopettaa ja keksiä jotain muuta sille välin kun olen "kipinä" vahtina. Katselin siinä sitte keulaa ja sen osia ja siitä sit jotenki aloin katselee oik. puolelta jousen ja akselin kiinnitystä. Onks toi vähä niinku takana?? Mitta käteen ja kuskin puolella lukema noin 2,5cm pienempi, ku apparin puolella Eli hiukkasen on etuakseli liukunu taaksepäin, mutta miten?? No keskinaulahan se oli poikki pakasta sitten kun tarkemmin tutki. Tästä näkee hyvin, että ei tosiaan ole ihan keskellä toi katkennu tappi suhteessa akselin keskilinjaan. Niin ja kuten näkyy, että on tainnu olla tappi jo ihan hetken poikki. Hiukka vinossaki jouseen nähden juu.....no mutta nyt on uus keskitappi ja akseli oikealla paikalla. Ehkä tuli hieman lisää tilaa kopan ja renkaan väliinki Mulla on pikku epäilys, että se on saattanu katkee jossain tällaisessa "kevyessä" käytössä auton ollessa Samulilla No joo....jousen kiinnitys kun oli kunnossa alkoi houkuttaan keulan purkaminen ja tuolle mallille se sitte eilen ehtoolla jäikin odotteleen jatkoa Mikä ihme sitä osaakin välillä ihmisen pääkoppaa riivaa, kun pitää ihan offailu kuntoinen auto alkaa pilkkomaan ja monta iltaa sählätä sen kanssa sitten.... joku "bittihän" se pitää olla poikittain pääkopassa PS. Mitenköhän paljon tommosta Blazeria voi korottaa, ennen ku karnaanien kulmat loppuu toimimasta Vähä kävi illalla semmonen pikainen "redneck" henkinen korotus mielessä ja ennenku löysin rälläkän, laitoin äkkiä valot pois ja ovet kiinni.....mut kuitenki vähä jäi mietityttään, että montakohan senttiä sitä ehkä vois korottaa |
#194
|
||||
|
||||
Alotas vaikka 3" korotuksella.. muistelisin et sen ainakin kesti.. Pikapis lienee 4" mutta siinä onkin käännetty akseliputkee tjs.. Ei muista enää..
__________________
Broken Back Team #1 |
#195
|
||||
|
||||
Lainaus:
Sit etuakseliin on laitettu traction bar tyyppinen tanko ja aloin sen rungon kiinnitystä irroittaan, niin ei mahtunut pultti pois, eli aika selkeesti pultti ja korvakkeet ollu paikoillaan ja sitten on hitsattu korvake runkoon Noo rälläkällä tosta selvis. No sittehä siit lähti pätkä runkoa pois ja nyt pitäs sit varmaan seuraavaks kasaa vinssikin, että vois suunnitella uuden vinssipedin paikan ja jäähdyttimen uuden paikan....kokoajan rojekti karkailee, kun piti vaan ihan pikku kunnostelua tehdä Olihan aika kalvaminen tuostaki rungon palasta, kun rälläkän kiekko ei ylttynyt kaikkialle ja vinssipeti hitsaamalla kiinni ja toiset koloset ahtaita. Onneks oli plasmaleikkuri, niin sillä sai irroiteltua. Niin, noh osa vinssipedin hitsauksesta kylläkin lähti ihan helposti pois....ei ollu kiinni rungossa yhtään Eilinen meni jotenki ihan nuhjatessa.....ainakaan omasta mielestä ei saanu mitään aikaan. Systeri pyöri nurkissa ja kyseli niitä näitä, pari muutakin keskeytystä....talli pitäs olla oikeesti niin syrjässä, ettei siitä edes kukaan aja ohi, niin ei tulis kukaa keskeyttään. Siinä sit yhdessä vaiheessa puhuin tyttären kaa, kun hän on äiteen kanssa loma reissulla ja kuljin samalla ympäri pihaa, niin yhden pressun kulmalla oli pari linnun poikasta....mistä ne siihen oli tullu Sit kelasin hetken, että meillähän on aina ollu pajan nurkissa pääskysiä ja että eiköhän ne ole pudonnu parvekkeella olevasta pesästä. Offari kun on luonnon ystävä, niin rescue hommiin. Tintit pahvilodjuun ja tutkimaan miten ne sais takas pesään. Tarttuu muuten aika tiukasti hanskaan kiinni tuollainen pikku rääpälekkin jalkoineen. Pesä oli parvekkeella niinku ennenkin, mut ihan pirun pieni, eli nää 2 on pudonnu sieltä ulos, kun ei kaikki mahdu sinne. Noooh......faijan kaa sitte tehtiin niiden kodin alle laajennus päreistä ja nostelin tintit sinne ja kyllä ne sinne tais asettua ja illan mittaan kun seuraili, niin kyllä niitä siellä ruokkimassa kävi pari pääskyä, eli ehkä onnistuttii? Se linnuista tältä erää. Etukehikkoa sit aloin silppuamaan, kun ajattelin hyödyntää sen alkuperäisen jäähdyttimen ja flektien telineenä, mutta uuteen paikkaan asennettuna. No purin sitä leikkasin aikani ja sovitin keulalle, niin eihän se vaikuttanut sopivalta....eli taas meni aikaa hukkaan Päädyin sitte kiinnittään flektit jäähdyttimeen. Jaahas ja nyt seuraava hommeli on tehdä jäähdyttimelle jotkuu kiinnikkeet runkoon, mut samaan aikaan pitäs sovitella vinssiäkin ja vinssipetiä ja sit varmaan tars jotain jäähdyttimen suojaputkea kans....ehkä...siis ihan vaan siltä varalta, että jos sattuu pyllähtään joskus katon kautta, mut ei kai näin levee auto kaadu...eihän??? Keulan pellitkin pitäs muokkaa uusiks ja lyhentää, kun keulan mitta lyhenee......huh huh! Ja sit kiinnostas vieläkin se korottelu kans.....mielessä oli joku 15cm suunnilleen, mutta taitaa jäädä haaveeks kardaanin kulmien takia Mut taas jatkuu projekti, kun vapaa aikaa vaan keksii |
#196
|
||||
|
||||
Hienoa toimintaa.!
Totta se jenkkiki kestää korottaa sen 15cm ku tojotaki kerta kesti kuvia roviilissa. Mie eppäilen että ois tulossa oikiat mahtimunkit alle ku tommosia korotuksia suunnittelet
__________________
Terveisiä Perseestä |
#197
|
||||
|
||||
Saas nähdä riittääkö aika korotus touhuu. Juu kyllähän 44 tuuma fillarit on mielessä käyny monesti, mut ei nyt oo rahaa suurentaa renkaita. Pitää nyt vaan ensin saada keula nippuun ja keulan pellitykset kans. Penkit ajattelin vaihtaa ja lattia shifteri pitäs tehdä ja monta monta muutaki juttua. Vapaa aikaaa vaan käy taas vähiin, niin kiire tulee vielä!
|
#198
|
||||
|
||||
Mitäs sitte.......
Jäähdyttimen alakiinnikkeeks tulee tommonen kouru. Kuran poistoo varten reiät ja kiinnitys tuollainen sarana tyylinen, jotta jotkuu huolto toimet vois ehkä helpottua....ehkä. Hiukka taitaa olla runko erimallinen + vääntynykki varmaan. Toisel puolella meni ihan rungon niittiin kiinni....... ....mut toinen puoli kaipas koroketta, tai sit mä vaan mittasin väärin Suunnilleen noin sen pitäs siihe sit asettua. Mittaristo sai siirtyä.....ai miks? Että sai tuonne rintapeltiin leikattua reiän...miks? Noh, kun tuli mieleen saada keulaan putkia suojaamaan jäähdytintä + samalla ehkä jäykistään tuota keulaakin. Eli tuommosta putkikehikkoa tuli väänneltyä ja veivattua ja olihan homma, kun runko vaikuttaa olevan mutkalla + kori on nitkahtanu toiselta puolelta runkoon nähden, niin mikään ei pidä paikkaansa. Onneks tällä ei ammuta Tuommonen siit keulasta sit muodostu lopulta. Vielä tosin hitsaaminen on kesken. Jaa ja sitte jos sovittelis suoremmat lokasuojat ja kaventais keulaa. Mut YÖK, ei noin kapeelle Sisäosathan on ihan tarpeettomia tällaisessa käytössä ja turhaa painoa, eli ton sisuksen leikkailin pois. Niinku noin suunnilleen, nyt alkaa vaikuttaa paremmalta. Tuollasien pienten putkien nokkaan ne lokasuojat tulee roikkumaan parilla ruuvilla. Turha niitä kauheesti on kiinnittää, lähteepähän sit helpommin pois kun tarvii irrottaa. Oviakin sovitettu ja konepeltiä.....mut sit tietty sunnuntaina sadekkin kiusas hieman. Aika pajon tullu leikkailtua palasia irti Mut juu eilen ehtoolla oli sitte konepeltikin paikoillaan ja reunoihin hitsailin pellistä taivutettua kulmaa. Saranat vois tehdä takareunaan, niin ei tarviis aina nostaa koko peltiä sivuun. Ja tuon näköiseltä alkaa naamataulu nyt näyttää. Valot vielä keulaan ja hieman puskuria suunnitellu kans. |
#199
|
||||
|
||||
aivan helvetin hienon näkönen!!! kai sie upotat ne valot tonne maskin taakke piilo etkä vaan leikkele mitää reikiä niille toho maskiin? ethän
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#200
|
||||
|
||||
mä oon kans samaa mieltä
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |