Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 25.05.2013, 08:15
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

niin ymmärsinkö oikeen että meinaat jättä raidetangon etupuolelle noilla paikallaan olevilla kääntövarsilla jokka pyöräytetty ympäri? kuinkas se nyt sit menee, että kääntyykö sisempi pyörä enemmän?
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 25.05.2013, 08:29
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Varkaus, Leppävirran eteläinen slummialue.
Viestit: 427
Perusasetus

Mitäs varsia tuossa on pyöräytelty ympäriinsä?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 25.05.2013, 09:46
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ei oo mitään varsia pyöräytelty ympäri

Tuohon on nyt laitettu paikolleen sekä vasemmanpuolen ohjauksella olevan raidetanko/ohjaushärpäke JA oikeanpuolen ohjauksella
olevan vastaava mutta peilikuva tuon alkuperäisen pelkän raidetangon varren tilalle Tällä välttyi pyöräyttämästä noita 'varsia'
(mikä tuon osan virallinen suomenkielinen nimi oikein on??) ympäri ja saan raidetangon eteen. Samoten raidetanko nousi ylemmäs ja
lähemmäs suhteessa banjoon.

En tiedä onko tuolla nyt vaikutusta ohjaukseen eli käykö tuossa samalla tavalla kuin jos olisin pyöräyttänyt nuo ympäri, mutta sen näkee sitten käytännössä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 25.05.2013, 09:54
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ennen aamupalaa jotain touhuttu...


Heti aamusta talliin ja sisäänjoustonrajoittimien tekoon etuakselille, mitat otin vanhasta akselista ja iskarin 'tornista'. Putkee muutama pätkä,
motonetin pohjaanlyöntikumit ja miggiliimaa + maalia ja tällaset tuli tällä kertaa eikä tällä kertaa tullu käytettyä jääkiekkoja apuna:

Click image for larger version

Name:	WP_20130525_001.jpg
Views:	388
Size:	92,9 Kt
ID:	37358Click image for larger version

Name:	WP_20130525_002.jpg
Views:	332
Size:	53,8 Kt
ID:	37359

Katotaan miten nuo toimii ja riittääkö tuo nyt isommilla renkailla, säädetään tarvittaessa rälläkällä ja sähköliimalla.

Nyt tuo taitais olla valmis rullattavaks alle eikä sitä pitäs enää tarttea sieltä pois ottaa...?

Käännönrajotukset teen kunhan saan ohjauksen kasaan ja Irokit eteenkin alle. Samaan nippuun sitten varmaan tuo
ohjausiskari kun näkee tuon liikeradan ja muut.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 25.05.2013, 10:26
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
En tiedä onko tuolla nyt vaikutusta ohjaukseen eli käykö tuossa samalla tavalla kuin jos olisin pyöräyttänyt nuo ympäri, mutta sen näkee sitten käytännössä...
Älä ainakaan vielä leikkaa takimmaisia pois. Ackermannin kulmat menee vähän huonoksi tuossa mallissa, joka taas voi johtaa huonoon kääntyvyyteen. Kannattaa vähän lueskella ja sitten vaikka testata kuinka tuo suunnittelemasi toteutus toimii. Esim. http://www.rctek.com/technical/handl...principle.html
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 25.05.2013, 12:29
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

sitä aattelin että miten toi kuskinpuolen varsi on tehty kuu siinä on toi kynkkä eteenpäin, mutta oikeenpuoleisella ohjauksella olevasta mallistahan saa "sopivan".

juuri noita jounin tarkottamia ackerman kulmia meinasin että jos on raidetanko akselin takapuolella niin tarttee raidepäät olla kapeemmalla ku olka-akseli ja jos edessä niin tarvis olla leveemmällä...
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 25.05.2013, 12:59
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
sitä aattelin että miten toi kuskinpuolen varsi on tehty kuu siinä on toi kynkkä eteenpäin, mutta oikeenpuoleisella ohjauksella olevasta mallistahan saa "sopivan".

juuri noita jounin tarkottamia ackerman kulmia meinasin että jos on raidetanko akselin takapuolella niin tarttee raidepäät olla kapeemmalla ku olka-akseli ja jos edessä niin tarvis olla leveemmällä...
Juu, kävin noita ackermaneja ihimettelemässä, tosi se on, ne kääntyy tuolla setupilla juurikin toisinpäin kun pitäs olla.
No, pitää laittaa akseli alle ja ihimetellä joskos se raidetanko mahtus tuolla takana olemaan. Jos ei niin sitten joko annetaan
olla tai pistetään mietintämyssy päähän seuraavaa ratkaisua ettimään...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 25.05.2013, 16:50
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Juu, kävin noita ackermaneja ihimettelemässä, tosi se on, ne kääntyy tuolla setupilla juurikin toisinpäin kun pitäs olla.
No, pitää laittaa akseli alle ja ihimetellä joskos se raidetanko mahtus tuolla takana olemaan. Jos ei niin sitten joko annetaan
olla tai pistetään mietintämyssy päähän seuraavaa ratkaisua ettimään...
Pittää varmaan kokeilla passaisko nuo varret ristiin eli silloin vois levetä edestä leveämmälle kuin olka-akseli...?

No, etuakseli meni alle ja näyttäähän se vielä nätiltä Akseli on vielä sentin vinossa, pitää säätää tukivarsilla suoraan.

Click image for larger version

Name:	WP_20130525_005.jpg
Views:	370
Size:	79,9 Kt
ID:	37360

Aika paljonhan tuo auto taas korottui nuilla jousipedeillä ja Irokeilla...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 26.05.2013, 15:58
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Laiskaa puuhastelua...


Tämä päivä meni tallia siivoillessa ja pikku hiljaa laiskasti puuhastellessa.

Taka-akseli alkas oleen valmis, pari jarruputken pätkää pitäs tekasta enää ja öljyt sisälle. Käsijarrun virittelen sitten ennen konttorille menoa

Click image for larger version

Name:	WP_20130526_001.jpg
Views:	361
Size:	73,1 Kt
ID:	37388Click image for larger version

Name:	WP_20130526_002.jpg
Views:	376
Size:	97,0 Kt
ID:	37389Click image for larger version

Name:	WP_20130526_003.jpg
Views:	354
Size:	85,0 Kt
ID:	37390

Onhan nuo aika valtavat nuo hodarin jarrut, tuli ainakin pysäytysvoimaa lisää.

Jos sitä huomenna shimmais tuon etuperän loppuun kun se Nitron laippa tulee ja sitten kattelis tuon ackermanin kuntoon niin sais
niputtaa lonkkarit ja jarrut eteen paikoilleen. Samoten sais etukardaanin muuttaa ja pultata kiinni.

Etujarruille pitää kattoa ratkaisut, vaihtaako jostain pitemmät letkut vai miten tekee...


Oisko se todo-lista sen jälkeen:
- mittaa raidetanko + ohjauksen tanko väliaikaisilla tangoilla ja tiedot sorvarille
- mittaa käännönrajoitus paikolleen
- ohjausiskarille kiinnikkeet
- paineilmalinjat + solenoidit ja muut sähköt paikoilleen

Sitten taitais olla testiajoa ja -venyttelyä ohjelmassa että näkee mikä toimii ja mikä ei.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 26.05.2013, 19:13
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Ei huonolla mallilla ollenkaan , 18 päivää aikaa reissuun
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 28.05.2013, 20:18
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No vihdoin...


Hieman meinas vastustaa mutta sainpas etuperän välitykset kasaan

Click image for larger version

Name:	WP_20130528_001.jpg
Views:	282
Size:	81,7 Kt
ID:	37491Click image for larger version

Name:	WP_20130528_002.jpg
Views:	278
Size:	86,8 Kt
ID:	37492

Se perkeleen peltilätkä pinionin laakereiden välissä meinas vähän aiheuttaa harmia... Kasasin pinionin holkilla ja shimmeillä
varmaan sen kymmenen kertaa ja aina hammasvälystä säätäessä pinioni jotenkin löysty ja alko lonkkaseen... Meinas mennä
ihimettelyn puolelle ennen kuin tajusin että se perkeleen peltilätkä jonka on ilm. tarkoitus pitää osa öljystä pinionin yläpäässä ei
sovi paikoilleen tuon holkin kans vaan holkki aina kuroo ittensä siihen kiinni ja jonkin ajan päästä pelti antaa taas periks ja tilanne
muuttuu... Alkuperäinen krymppiholkki on niin paljon ohuempaa materiaalia että se mahtui tuon lätkän kans olemaan.
No, peltilätkä lähti aika nopeesti takavasemmalle kun hokasin sen syyllisyyden ja sen jälkeen tuo ei ollu ku säätää kohilleen.

Öljynviskoja on edelleen paikoillaan ja perät tulee joka tapauksessa hieman ylitäytettyä joten tuskin tuon lätkän puute aiheuttaa ongelmia.

Tuon murikan jos huomenillalla sais paikoilleen ja kardaaniin sovitelaipan prässättyä ristikkoon niin sais senkin kytkettyä.

Sitten taas etuakseli pukeille ja navat pois, ohjauksen ihmettelyä, akseli suoraan, lonkkarit paikoilleen, jarruja, jne.

Kunniahimoinen tavoite päästä testiajolle tällä viikolla vielä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 28.05.2013, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Meinas mennä
ihimettelyn puolelle ennen kuin tajusin että se perkeleen peltilätkä jonka on ilm. tarkoitus pitää osa öljystä pinionin yläpäässä ei
sovi paikoilleen tuon holkin kans vaan holkki aina kuroo ittensä siihen kiinni...

No, peltilätkä lähti aika nopeesti takavasemmalle kun hokasin sen syyllisyyden ja sen jälkeen tuo ei ollu ku säätää kohilleen.

Öljynviskoja on edelleen paikoillaan ja perät tulee joka tapauksessa hieman ylitäytettyä joten tuskin tuon lätkän puute aiheuttaa ongelmia.
Kuinkas paljon sulla tulee tuolla vermeellä maantiekilsoja? Jos on vielä akselia käännetty edessä niin että pinioni töröttää kohti jakoaskia (kuten pitäisi olla sikälimikäli sulla on tuplaristikollinen kardaani) -> pinionin öljynkierto taaemmalle laakerille muutenkin huono -> mahdollisia ongelmia voi tulla.

Kannattaa todellakin sitten täyttää vähän liikaa, ja toisaalta toivoa että ylitäytöstä ei toisaalta seuraa ongelmia. Jos vain mitenkään mahdollista niin kyllä se peltilätkä siellä kannattaisi high pinion akselissa pitää, varsinkin jos on alunperin sellainen siellä ollut. Ei tuo nyt välttämättä leivo kiinni, mutta vituttaa pikku lätkän takia alkaa laakereita ja mahdollisesti välitystä vaihtamaan kun pinioni kyrvähtää siinä laakerien palamisen yhteydessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 28.05.2013, 22:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuinkas paljon sulla tulee tuolla vermeellä maantiekilsoja? Jos on vielä akselia käännetty edessä niin että pinioni töröttää kohti jakoaskia (kuten pitäisi olla sikälimikäli sulla on tuplaristikollinen kardaani) -> pinionin öljynkierto taaemmalle laakerille muutenkin huono -> mahdollisia ongelmia voi tulla.

Kannattaa todellakin sitten täyttää vähän liikaa, ja toisaalta toivoa että ylitäytöstä ei toisaalta seuraa ongelmia. Jos vain mitenkään mahdollista niin kyllä se peltilätkä siellä kannattaisi high pinion akselissa pitää, varsinkin jos on alunperin sellainen siellä ollut. Ei tuo nyt välttämättä leivo kiinni, mutta vituttaa pikku lätkän takia alkaa laakereita ja mahdollisesti välitystä vaihtamaan kun pinioni kyrvähtää siinä laakerien palamisen yhteydessä.
Ei noita maantiekilsoja kauheasti kyllä vuodessa tule, sen verran mitä pelipaikoille siirtymiset nyt vuodessa vaatii.

HP Dana 30:sen vastaavan peltilätkän heitin mäkeen samasta syystä, sen kanssa ei ainakaan ollu ongelmia.
Ylitäyttöä on tullu harrastettua jo jonnin aikaa, vielä ainakin isommitta ongelmitta, mutta käytännössähän tuon nyt sitten näkee...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 28.05.2013, 23:03
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Joskus koitin pienessä mielessä miettiä mitä haittaa tuosta ylitäytöstä on, epäonnistuin. Kertokaa nyt tyhmälläkkin mihin se voi johtaa?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 29.05.2013, 15:24
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

ainakin löytyy helpommin vuotavat stefat, se on tullu todettua
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 29.05.2013, 15:59
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Joskus koitin pienessä mielessä miettiä mitä haittaa tuosta ylitäytöstä on, epäonnistuin. Kertokaa nyt tyhmälläkkin mihin se voi johtaa?
Öljy alkaa vaahtoamaan ja lämpeää normaalia enemmän.
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 29.05.2013, 21:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikku hiljaa...


Ens hätään piti vielä tuota etulukon paineilmaohjausta herkistellä kun jäi eiliseltä vaivaamaan... No mutta nyt pelaa herkemmin.

Sitten pääsikin jo eteenpäin eli perämurikka paikoilleen banjoon. Siitä sitten Kardaanin etuosa irti ja sovitelaippa prässillä paikoilleen.
Kardaanin pätkä takas kohilleen ja eiku pultteja paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20130529_002.jpg
Views:	255
Size:	65,6 Kt
ID:	37525Click image for larger version

Name:	WP_20130529_001.jpg
Views:	253
Size:	97,4 Kt
ID:	37524

Kuten kuvasta näkyy, panssarin kanssa on tuolla sylkyn suojalla ahdasta, pitää ottaa molemmista ylimääräset pois että mahtuu olemaan.

Tuota ohjausta ihmetellessä meni aika iso osa iltaa, eikä päätöksiä päässyt syntymään edelleenkään...

Mutta sitten pienenä iltapalana lonkkarit nippuun, vetarin stefat vaihtoon ja tikut paikoilleen. Samalla tuli uusittua kaikki muutkin tiivisteet.

Click image for larger version

Name:	WP_20130529_003.jpg
Views:	254
Size:	90,3 Kt
ID:	37526Click image for larger version

Name:	WP_20130529_004.jpg
Views:	264
Size:	89,9 Kt
ID:	37527Click image for larger version

Name:	WP_20130529_005.jpg
Views:	240
Size:	92,9 Kt
ID:	37528

Ja hoomenna jatkuu taas töitten jälkeen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 29.05.2013, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Öljy alkaa vaahtoamaan ja lämpeää normaalia enemmän.
Juuri tämä. Liika on liikaa.. On se öljy sitten vaahtoa ja/ tai liian kuumaa, niin se ei voitele eikä suojaa oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 29.05.2013, 21:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etujarruista...


Etujarrujen putket ja letkut ajattelin tehdä niin että satulalta menee letkulla akseliin kiinnikkeeseen,
siitä putkella iskaria myöten ylös korin tasalle, siihen jonninlainen kiinnike josta letkulla koriin ja alkuperäiseen putkeen kiinni.
Näin minusta ei tartte sika pitkää letkua satulalta koriin ja joustot ei rajoitu. Samalla kaikki pitäs olla paremmin
suojassa risuilta ja muilta haavereilta.

Paintilla hahmoteltuna iän vanhaan kuvaan:

Click image for larger version

Name:	jarrut.jpg
Views:	332
Size:	189,7 Kt
ID:	37529

Luulis että tuo kelpaa konttorillakin?
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 29.05.2013, 21:49
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ape importista teräspunosletkua niin ei tartte montaa liitosta tehdä.

ja onnistuu maastossa tehä uus letku jos letkua ja helmiä mukana.

Edit. uskoisin että kuvatusti tehtynäkin on katsastuksen kannalta ok.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 29.05.2013, 21:56
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Ape importista teräspunosletkua niin ei tartte montaa liitosta tehdä..
Vieläkö tuo liike on olemassa?

Sehän oli siinä toppilassa siilojen vieressä ja oli joidenkin puheiden mukaan aikonut lopettaa, jos kiinteistö puretaan ja sehän on hakattu maan tasaan jo aikoja sitten...
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 30.05.2013, 11:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Etujarrujen putket ja letkut ajattelin tehdä niin että satulalta menee letkulla akseliin kiinnikkeeseen,
siitä putkella iskaria myöten ylös korin tasalle, siihen jonninlainen kiinnike josta letkulla koriin ja alkuperäiseen putkeen kiinni.

Luulis että tuo kelpaa konttorillakin?
Miksipä ei toimisi, jos vain kiinnikkeet on asialliset? Mulle joskus marmatettiin kun oli paksuilla nippusiteillä jarruletkut kiinni sellaisissa "kehdoissa" mihin letku/ putki menee mukavasti, ja mistä saa kehdon alapuolelta nipparin läpi. Ei kelvannut..

Itse joskus mietin että olisi laittanut menemään ylätukivarren päällä, ja pätkä teräspunosletkua sinne tukivarren korinpuoleiseen päähän ja siitä koria pitkin pääsylinterille. Niinhän se itse asiassa menee ainakin Grand Cherokeessa taka-akselilla ihan tehtaan jäljiltä. Tulee vähän pidemmät letkut edessä tuolleen, mutta onpahan pois tieltä enkä näe mitään haittaa kasvaneesta letkun/ putken pituudesta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 30.05.2013, 16:52
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

http://www.ape-import.com/

Tuolta löytyy yhteystiedot, kysymällä selviää loput.

Edit: Ape-import on pystyssä, samaten ku kiinteistökin
Kolmen kuukauden irtisanomisaika kuulemma, eikä ollut ainakaan eilen irtisanomisilmoitusta tullut
Kannattaa soittaa ennen asiointia, ei ole säännöllisiä aukioloaikoja.
__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 06.06.2013 22:01
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 30.05.2013, 20:40
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Eikö nuo jarruputket/letkut, kannattas laittaa yhdellä letkulla murikan päälle ja siitä haaroitus..? Riittää yks pitkä letku
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 30.05.2013, 22:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Kyllä tämä vielä tästä...


Kauheesti kaikkea pientä tuli värkättyä:
- akseli suoristettua
- tukivarret, iskarit, jouset ja panhardi pultattu kunnolla kiinni
- takajarruille putkia aloteltu
- etupanssaria ja lukon sylkyn suojaa rälläköity niin että sopivat molemmat olemaan
- etusatuloiden pölysuojia aloteltu vaihtamaan
- takaperään öljyt laitettuna
- etukardaanin ristikot ja liuku rasvattuna
ja varmaan jotain muutakin pientä mitä ei nyt muista...

Eli paljon pientä hierontaa muttei oikein mitään näkyvää.

Huomenna jos sais noita tankoja kateltua että saa ainesputkille vihdoin mitat ja putket sorvarille jenkoja varten.

Samoten noita jarruja vois hieroa eteenpäin sekä edessä että takana.

Tavotteena sunnuntaina pieni maastolenkki testimielessä että näkee miten nuo renkaat mahtuu olemaan ja elämään.
Samoten jos näkis mihin käännönrajotus kannattaa laittaa.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 16:35 (GMT +2).