|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Isuzu tärisee??Elikkäs autosta kuului metallinen "kihinä" /hankaava ääni kun lähdin ajamaan, aivan kuin jarrulevyissä olisi jokin metallinen/ jää vastannut levyihin. N. 1km ajoon lähdön jälkeen auto alkoi voimakkaasti täristämään jonka jälkeen vedin sen tien sivuun etten enempää sitä särje. Mikä voisi olla vikana?? jakopää?? se on vaihdettu n. 1000km ennen tätä.. Kansivika?? vai onko sitten kytkin/laatikkopuolella jotain?? Joku veikkaili "painelaakeria"??Muistaakseni auto täristi hieman paikalla ollessaankin kun olin pysäyttänyt ja veto ei ollut päällä. Osaisko viisaammat auttaa niin tietäs mistä lähtee ensin vikaa etsimään..
|
#2
|
||||
|
||||
En ny tuosta osaa muuta sanoa kuin rohkeesti konepelti auki ja ihmettelemään. Joku vesipumpun laakerin tms totaalinen hajoaminen voisi sopia kuvaukseen. Tai melkein mikä vaan. Mutta tutkimalla se alkaa valkenemaan.
Lensikö tapauksen johdosta mitkään liemet pitkin konehuonetta tai korpea?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
Täristääkö auto siis myös tyhjäkäynnillä paikallaan, vai vain liikkeessä? Siitä nyt ainakin voisi sulkea moottoripuolen vauriot pois jos kone käy paikallaan normaalisti. Sitten kannattaa kokeilla esim. hinata autoa niin että kone ei ole käynnissä. Kuuluuko ääni silloin? Helpompi paikallistaa kun kone ei pidä ääntä.
Onhan siellä jonkin verran tarkastettavia kohteita joista saattaa tuollaista ääntä aiheutua. Eliminoit vaan niitä syitä pois maalaisjärjen avulla niin kyllä se sieltä selviää nopeastikin. Hommaat vaan kaverin avuksi, niin saat kuulosteltua ääniä paremmin kuin omin korvin. |
#4
|
|||
|
|||
Mitään öljyjä/nesteitä ei moottorista eikä muualtakaan ole tullut ulos, Täristi paikallaankin enkä ole nyt sitä edes käyntiin yrittänyt mikäli jakopäästä se ääni tulis ettei mene enempää/pahemmin rikki..Pitää vissiin se avata ensin ja sulkee pois, sit voi alkaa käynnisteleen ja tutkiin tarkemmin.
|
#5
|
||||
|
||||
Ravistele ny vielå tuulettajan siivikot ja laturin hihnapyörä.
Mistä tilanteesta tuo alkoi ja ootko omistanu aarteen pitkäänkin vai ostit juuri mustikoilta? Onkos tuossa jotain tasapainoakseita tms.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
Lauturinsa laakereista antautunut Beejii oireili kerran noin.
|
#7
|
|||
|
|||
Ääni (metallinen kihinä) alkoi kuulumaan heti kun auton käynnistin ja n. 1km ajon jälkeen alkoi tärisemään..Auto on ollut mulla muutaman vuoden ja laturikin on pari vuotta sitten vaihdettu.. etuperän kardaani viime syssynä. Sit on ollu viel semmone vika et hitaanpuolen nelikko 4L ei pysy päällä jos ei pidä vaihdekepistä kiinni, irtoaa viimeistään siinnä vaiheessa kun vaihtaa isommalle vaihteelle esim. 1>2 tai löysää kaasua??Mitään jurinoita/ylimääräsiä ääniä laatikosta ei oo koskaan kuulunu, kytkin tosin on pitäny kyl polkee ihan pohjaan.
|
#8
|
|||
|
|||
Sen verran vielä että auto isuzu campo 2.5d vm-91
|
#9
|
||||
|
||||
Onko autosta koria korotettu? Itellä kävi Isuzun kanssa just noin, et hidas 4x4 ei pysynyt päällä korinkorotuksen jälkeen, täytyi leikellä vähän kepin reikää että se meni kunnolla päälle ja myöskin pysyi.
|
#10
|
|||
|
|||
ei ole korotettu, ei vain pysy hidas vaihde päällä jos ei kädellä pidä kepistä kiinni.
|
#11
|
||||
|
||||
Moottorin kannatinkumit?
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
Ja vaihteiston kannatinpalkki sekä runko muutenkin kannattaa tutkia ruostevaurioiden varalta. Jos laatikko roikkuu liian alhaalla, voi painaa keppejä ja tuulettimen siivet ottaa tuulitunneliin kiinni (kuuluu "kihinää").
Lakkaako se kihinä kuulumasta, jos painaa kytkimen pohjaan?
__________________
Jukka |
#14
|
|||
|
|||
Nyt löytyi vika tärinään pienen tutkiskelun jälkeen. Toisen kiilapyörän hihnan ylhäällä oleva ohjain rulla oli menettänyt laakerinsa ja jumiutunut paikoilleen. ei kovin kummoinen syy onneksi ollut, nyt vaan etsimään vastaavaa rullaa jos löytyy.. voishan sitä tieten selvittää voiko sen laakeroida uudelleen. Sen hitaan puolen nelarin pois hyppiminen saattaa sitten olla mielenkiintoisempi juttu, onko kellään kokemuksia missä vika?? kannattaako laittaa vain mustekala viritys vaihdekeppiin kun ajelee tuolla hitaalla puolella..
|
#15
|
|||
|
|||
Mulla ainakin auton kori tökkäs sen hitaan puolen pois päältä. Eli peltiä pois kepin ympäriltä vois auttaa. Sitä että kori on syyllinen on pirun vaikea huomata ilman että joku muu kytsii sitä vieressä.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mikä He****I tärisee Gr:n perässä!? | härski | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.06.2011 13:04 |
hilux moottori tärisee | suzka | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 17.12.2008 14:22 |
suzuki tärisee | Ykä | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 21.04.2006 20:32 |
Mersu tärisee.. | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.01.2005 13:19 |
Hojo tärisee 1100rpm | Homer | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.11.2004 20:53 |