|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Kuorma-auton kippilavan runkopalkit?Täällä on varmaan kuljetusalan ihmisiä palstalla joten: rahtilava 6m ja kantavuus 7t. Jos tuohon lavaan lisää kippisylinterit, kuinka järeät rhs palkit vaaditaan lavan rungoksi ja tarvitaanko auton rungon päälle apurunko vai kestääkö oma runko kippisylinterien rasituksen, Volvo FL6 kyseessä. Olisko riittävän tukevat esim 100x100x5 lavan juoksuiksi ja 100x60x5 lappeelleen apurungoksi, johon kippisylinterit ja saranat kiinnitetään? Pääasiassa ajetaan kevyttä kappaletavaraa ja terveisiä, mutta joskus tarttis multaa ja haketta tms liikuttaa.
Viimeksi muokannut Mase : 07.09.2013 19:57 |
#2
|
||||
|
||||
Etu- vai keskikippi?
Kyllähän nyt järestään liki kaikkiin päällirakenteisiin apurunko tulee. Onko kokonaan uusi lavapaketti pois suljettu vaihtoehto? |
#3
|
||||
|
||||
Kuinka korkea on tuommoisen volvon runko? Mimmonen palkki on lavan alla runkoa vasten?
Meillä oli mersussa (16 tonnia kok paino) 4.5 m kappaletavara kippilava. Keski kippi kahdella tunkilla. Lavan runko oli 100 mm korkea. En muista oliko auton rungon päällä muuta sen lisäksi? Tuo MB 1619 malli on vähän raskaammin tehty malli, vaikka onkin vain 2 akselinen.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#4
|
||||
|
||||
Korkearunkoinen Sisu (forest) lie ainoa kippialusta-aihio apurungottomaksi, muut sen lie vaatii...
Ainakaan muita en oo näht ilman apurunkoa, enkä ainakaan ois kipattaessa lähel jos näkisin.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#5
|
|||
|
|||
+1
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
Pienimmän riesan tie, on laittaa flipperi kiertoon ja ostaa käyttötarvetta vastaava auto...
Tai sit koko päällirakennepaketti jostain vastaavasta bolt-on tyyliin.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#8
|
|||
|
|||
Vaihtolavalaite olis kans hyvä vaihtoehto.
|
#9
|
||||
|
||||
Voi kuinka pitkä ja hoikka tuo runko on.
Kyllä tuo vaatii jo melko tukevan apurungon. 6 m metrin lavapituus tekee hommasta vaikean. Puolet lyhyempi ei vaatis paljon mitään. Taka-akselista lavan saranaan tulisi mittaa pari metriä? Siinä meidän mersussa oli paljon korkeampi runko. Lisäksi vain 4.5 metrin lava ja 3.9 m akseliväli. Ja oli siinäkin apurunko, kun tarkemmin muistelee, noin 100 mm korkea. Meillä oli vähän niinkuin lyhyt ja lihava saksalainen kaljamahainen mies, sulla taas pitkä hoikka ruotsalainen missi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#10
|
||||
|
||||
Taitaa se olla paras laittaa toinen lava hakuun. Oliskohan rahtilava, missä on nosturin tupet persiissä riittävän tukeva. Semmosessa ainakin luulisi olevat runkoputkissa vahvuutta. Vaihtolavalaitteet olis tietenkin se paras ratkaisu, mutta pakkaa hyvät maksamaan jonkun verran.
|
#11
|
|||
|
|||
Harrastehommissa pärjää varmasti halvemmilla(lue: vanhemmilla)laitteilla.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Kuorma-auton jousipakat | vimakuus | O/M/V Muut | 4 | 13.05.2013 11:27 |
Ostetaan Kuorma-auton/ P-a lisäpenkit | SuurSyömäri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 09.12.2011 09:19 |
Kuorma-auton muutosprosentit | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 16.08.2011 09:50 |
Kuorma-auton penkit | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.04.2007 14:06 |
O:Kuorma-auton vaihtolavalaitteet | Racingrabbit | O/M/V Muut | 7 | 11.10.2006 07:32 |