Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2009, 20:27
unttula unttula ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

nissanin ahtaminen


elikkäs olis tollanen king capin td25 moottorin ahtamis rojekti loppusuoraa vaille valmis.
oikeastaan ongelmana on enää mihin sais ahtimelta öljyn paluun..
tietäskö joku onko siinä öljynsudattimen läheisyydessä suoraa paluuta öljypojaan niin ei tarvis hitasta öljypohjaan mitään roppua. tai voisiko joku jolla on esim td27t moottori niin katsoa mihin siinä menee alkuperäisesti se öljynpaluu..
voi vastailla tänne tai sit laittaa esim. kuvan maililla unttula@hotmail.com

aattelin maltillisesti koittaa 0,6 ahdoilla vai kestääkö tuo motti enempi halkeamatta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2009, 21:00
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Maliskylä, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Ite haaroitin samaan linjaan jarrutehostajan alipainepumpun öljyn paluun kanssa.Hyvin on pelittäny,eihän niille yhteensäkkään kovin paljoa öljyä kerrallaan mene ja kun laittaa mahdollisimman ison letkun niin varmasti toimii.omassa kc:ssä letkun sisäreikä jotain n.14mm.Paineen otin haaroittamalla öljy kellolta.
Kyllä se kone tuon 0,6bar hyvin kestää,on ollu välillä lähempänä kiloaki eikä ongelmia oo ollu.Tasaisessa 90kmh vauhdissaki paine kokoajan 0.3bar.
Laitahan sitte riittävän iso ilman putsari...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2009, 16:13
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Tere! Mulla on itelläni kanssa kingi jossa on tuo TD25 kone ja nyt on alakanu kiinnostaa tuo koneen ahistaminen. Eli kehtaisitko kertoa hieman mitä kaikkea pitää tehdä? minkä vuotinen sinulla on tuo auto/kone? ei taida olla liiemmälti ongelmia katsastuksessakaan kunhan hommaa jonkunlaisia todistuksia tuon TD25 ja TD25Ti:n samankaltaisuudesta??
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.04.2009, 16:45
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.761
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Tere! Mulla on itelläni kanssa kingi jossa on tuo TD25 kone ja nyt on alakanu kiinnostaa tuo koneen ahistaminen. Eli kehtaisitko kertoa hieman mitä kaikkea pitää tehdä? minkä vuotinen sinulla on tuo auto/kone? ei taida olla liiemmälti ongelmia katsastuksessakaan kunhan hommaa jonkunlaisia todistuksia tuon TD25 ja TD25Ti:n samankaltaisuudesta??
Sama mielessä mullakin, joten jos jotain infoo sais ettei motti kosahtas heti
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.04.2009, 18:49
unttula unttula ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

nonni...


nyt olis ekat savut otettu ja testi lenkkiäkin heitetty.. tahtoo noi ahto putket paukkua irti ku yli kilon tuuppaa painetta.. mutta lasketaan paineet maltilliseen ja katsotaan miten sit käy. kyllä se nihkeä lava datsunikin muuttuu kun saa painetta pannuun, ero on aikas iso verrattuna siihen mitä oli ennen.
ennen ei jaksanu hiekalla painaa poikittain ees ykkösellä ja nyt saa kolmosella päästellä mallikkaasti ulos kurvista..
laitan lisää tietoo sit ku paketti on konnolla kasassa coolerin kanssa..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2009, 19:13
unttula unttula ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

nonni...


nyt olis ajeltu jonkun aikaakin ja hyvin pelittää, paineet on ollu max. vähän yli kilon mut 0,5-0,7 on sellanen perus alue.
no ero on kyllä huomattava vapariin verrattuna mut aikani tossa kiihdyteltyä ja eilisen metsäreissun jälkeen sitten nöyrty kytkin. se alkaa luistaa nyt sit ku ahdot nousee yli puolen kilon kunnolla kiihdytettäessä rauhallisesti pelaa viel hyvin.
mistäs tuollaseen sais vahvemman kytkimen esim terrano td27 tai jostain muusta mallista?
autohan olis -91 td25 motilla oleva nelikko ja alkuperäsen levyn halkasija on 225mm eli sellanen joku sit. ei jollain olis irtonaista levyä tai laatikkoo et vois laskea levyn boorit? jos koittas metsästää jostain tehokkaamasta bensa nissanista...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2009, 20:57
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Maliskylä, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Etit jostain terranon vauhtipyörän tai tai teet uudet reidät vanhaan,terranon paineasetelmalle.2.7 TD moottorin kytkin sopii juurikin tuollaisen king capin kytkinakselille.Samaa on ollu myös joissain niissä king capeissa joissa on ollu auravarustus uudesta asti.Terranon levyn halkaisia on 240mm ja ite kitka pinta alaa on noin 8mm enemmän halkaisijalla,kuin vakio levyssä. Eihän se vakio kytkin pidä ku puolen kieron syötön lisäyksellä ja 0,6 paineilla.Mulla on ollu ny pari vuotta terranon levy eikä vielä kertaakaan oo kytkin luistanu 100hv tällillä vaikka miten on vedättäny.Tietty pitää sit järki pitää ton king capin laatikon kans ku alkaa konetta kutitteleen,muuten saa kohta tehdä laakeri ja ratas remppaa... (;
Ja sit ku sitä kytkintä vaihtaa niin laatikkoa ei tartte puottaa lattialle asti jos ei välttämättä halua.. Kattele täältä palstalta jostain se mun kirjoittama ohje niin onnistuu!!

Viimeksi muokannut ISO-A : 05.05.2009 21:00
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.05.2009, 00:32
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

mejän tiimilläki on yks onnistunu turbotus ilman ohjeita kinkäppiin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.05.2009, 16:32
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
mejän tiimilläki on yks onnistunu turbotus ilman ohjeita kinkäppiin


Kuis vanahaan versioon? nii ja millä koneella olevaan, td vai sd??
kiehtos kyllä tiukkaan tuo tjurbotus ku tuo paska ei jaksa ennee 265illa nakeilla mennä ku hikiseen 125km/h!! ja se ohituskiihtyvyys.. voe jumaliste, lähtöö ku täi paskasta!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.05.2009, 19:54
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

tää on -91 td25 laitettiin toi hj:n ct26 pakosarja väärinpäin vaa ja siihe hitsattiin laippa öljynpaine yljynsuodattimen jalasta ja paluu laturin alupainepumppuun t haaralla vesi jäähytys lämppärin letkuilta syöttöö hieman yli kierros ja avot ja ahdot on rajoitettu vakio hukkiksel n 0.5 ahtaa kyl puoltoista baarii ilman hukkista helposti perääki heittää mukavasti
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.06.2009, 20:26
unttula unttula ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

nyt on coolerin kans ajeltu muutama viikko ja se kytkinkin tuli vaihdettua asetelman kera. oli niin loppu et oli kalvanu niitit uran asetelman pintaan ja asetelma oli kolmesta kohtaa halki että ei kovin pitkään olis menny.
paineet on nyt 1.2 maksimissaan mut siin 0,6 hujakoil pyörii yleensä. on toi ahdin sen verran pieni että alkaa ahtaa noin 1000rpm ja jatkaa loppuun asti. mukava on ajella ku on laaja käyttöalue. nyt odottelen nissanilta vastaavuus todistusta moottorista ku auto on vm-91 niin tarvii sellasen. mut yritetään ainakin leimata.
onko kellään tietoo tost turbollisesta king capist, niit ei vissiin suomeen oo tullu ja jos on niin ei ainakaan hirveesti. tars tietää et mikä ahdin siin on tehtaalta tullessaan ja ahtopaine.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.06.2009, 20:49
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja unttula Näytä viesti
onko kellään tietoo tost turbollisesta king capist, niit ei vissiin suomeen oo tullu ja jos on niin ei ainakaan hirveesti. tars tietää et mikä ahdin siin on tehtaalta tullessaan ja ahtopaine.
eikös d21 kc -95 eteen päin ole kaikki tehdas turbolla korimallin vaihtumiseen asti?
__________________
Mouho Motorsport

Viimeksi muokannut popo99 : 07.06.2009 20:51
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.06.2009, 08:16
unttula unttula ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.10.08
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja popo99 Näytä viesti
eikös d21 kc -95 eteen päin ole kaikki tehdas turbolla korimallin vaihtumiseen asti?
no tuosta en tiedä mut korjaamon tiotokone antaa vm.91 myös turbo mallin?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.06.2009, 17:49
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Maliskylä, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Ei ainakaa toissa talvena mitää vastaavuus todistuksia tarvittu ku 91:n kinkun muutostin turbolle!!Mun ei tarvinnu ku käydä tehonmittaukses ja sit vaan konttorille.Vääntää vaan syötön niin pienelle ettei tehot nouse,eikä sitä lopen paljo tarvi vääntää.Silleen ku tekee ei tarvi vertailla mitään mihinkään! Tai jos pitää nii ainakin ylivieskan konttorille ois riittäny ku ois varaosakirjasta näyttäny et bensa mallin kinkussa on samat jarru hilut ynnä muut hilppeet..! inssillehän sitä ei tartte mainita et on vähä syöttöä pienentäny jos se kyselee et miten tehot ei noussu vaik turbo on laitettu..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.06.2009, 23:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

tuossa on vielä jotakin videon tynkää eipä siitä paljoo kiksejä maha saaha mut onpaha kumminki
http://www.youtube.com/watch?v=gBFpo...e=channel_page
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.02.2010, 15:05
Oskari88 Oskari88 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.12.09
Sijainti: Salla
Viestit: 15
Question

mikä turbo?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja unttula Näytä viesti
nyt on coolerin kans ajeltu muutama viikko ja se kytkinkin tuli vaihdettua asetelman kera. oli niin loppu et oli kalvanu niitit uran asetelman pintaan ja asetelma oli kolmesta kohtaa halki että ei kovin pitkään olis menny.
paineet on nyt 1.2 maksimissaan mut siin 0,6 hujakoil pyörii yleensä. on toi ahdin sen verran pieni että alkaa ahtaa noin 1000rpm ja jatkaa loppuun asti. mukava on ajella ku on laaja käyttöalue. nyt odottelen nissanilta vastaavuus todistusta moottorista ku auto on vm-91 niin tarvii sellasen. mut yritetään ainakin leimata.
onko kellään tietoo tost turbollisesta king capist, niit ei vissiin suomeen oo tullu ja jos on niin ei ainakaan hirveesti. tars tietää et mikä ahdin siin on tehtaalta tullessaan ja ahtopaine.

Mikä turbo/ minkä kokoinen?

Itellä kans kinkuppi TD25 ja kattelen tässä turboa siihen semmonen hakusessa mikä alakaa alakierroksilla ahtamaan...

Jos on joutilasta mutkaan putkeen myynnissä, nii ei muutako privaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 AHTAMINEN jaska77 Tekniikka & Jutustelu 76 26.07.2007 09:50
Suzukin ahtaminen salpa Tekniikka & Jutustelu 18 24.03.2007 20:50
-83 hiluxin ahtaminen osatauno Tekniikka & Jutustelu 4 13.10.2006 21:27
patrollin ahtaminen!! Tekniikka & Jutustelu 10 27.02.2006 21:51
uazin ahtaminen uakkeri Tekniikka & Jutustelu 1 16.05.2005 17:22


Sivu luotu: 13:06 (GMT +2).