|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
nissanin ahtaminenelikkäs olis tollanen king capin td25 moottorin ahtamis rojekti loppusuoraa vaille valmis. oikeastaan ongelmana on enää mihin sais ahtimelta öljyn paluun.. tietäskö joku onko siinä öljynsudattimen läheisyydessä suoraa paluuta öljypojaan niin ei tarvis hitasta öljypohjaan mitään roppua. tai voisiko joku jolla on esim td27t moottori niin katsoa mihin siinä menee alkuperäisesti se öljynpaluu.. voi vastailla tänne tai sit laittaa esim. kuvan maililla unttula@hotmail.com aattelin maltillisesti koittaa 0,6 ahdoilla vai kestääkö tuo motti enempi halkeamatta?
|
#2
|
|||
|
|||
Ite haaroitin samaan linjaan jarrutehostajan alipainepumpun öljyn paluun kanssa.Hyvin on pelittäny,eihän niille yhteensäkkään kovin paljoa öljyä kerrallaan mene ja kun laittaa mahdollisimman ison letkun niin varmasti toimii.omassa kc:ssä letkun sisäreikä jotain n.14mm.Paineen otin haaroittamalla öljy kellolta.
Kyllä se kone tuon 0,6bar hyvin kestää,on ollu välillä lähempänä kiloaki eikä ongelmia oo ollu.Tasaisessa 90kmh vauhdissaki paine kokoajan 0.3bar. Laitahan sitte riittävän iso ilman putsari... |
#3
|
||||
|
||||
Tere! Mulla on itelläni kanssa kingi jossa on tuo TD25 kone ja nyt on alakanu kiinnostaa tuo koneen ahistaminen. Eli kehtaisitko kertoa hieman mitä kaikkea pitää tehdä? minkä vuotinen sinulla on tuo auto/kone? ei taida olla liiemmälti ongelmia katsastuksessakaan kunhan hommaa jonkunlaisia todistuksia tuon TD25 ja TD25Ti:n samankaltaisuudesta??
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#5
|
|||
|
|||
nonni...
nyt olis ekat savut otettu ja testi lenkkiäkin heitetty.. tahtoo noi ahto putket paukkua irti ku yli kilon tuuppaa painetta.. mutta lasketaan paineet maltilliseen ja katsotaan miten sit käy. kyllä se nihkeä lava datsunikin muuttuu kun saa painetta pannuun, ero on aikas iso verrattuna siihen mitä oli ennen.
ennen ei jaksanu hiekalla painaa poikittain ees ykkösellä ja nyt saa kolmosella päästellä mallikkaasti ulos kurvista.. laitan lisää tietoo sit ku paketti on konnolla kasassa coolerin kanssa.. |
#6
|
|||
|
|||
nonni...
nyt olis ajeltu jonkun aikaakin ja hyvin pelittää, paineet on ollu max. vähän yli kilon mut 0,5-0,7 on sellanen perus alue.
no ero on kyllä huomattava vapariin verrattuna mut aikani tossa kiihdyteltyä ja eilisen metsäreissun jälkeen sitten nöyrty kytkin. se alkaa luistaa nyt sit ku ahdot nousee yli puolen kilon kunnolla kiihdytettäessä rauhallisesti pelaa viel hyvin. mistäs tuollaseen sais vahvemman kytkimen esim terrano td27 tai jostain muusta mallista? autohan olis -91 td25 motilla oleva nelikko ja alkuperäsen levyn halkasija on 225mm eli sellanen joku sit. ei jollain olis irtonaista levyä tai laatikkoo et vois laskea levyn boorit? jos koittas metsästää jostain tehokkaamasta bensa nissanista... |
#7
|
|||
|
|||
Etit jostain terranon vauhtipyörän tai tai teet uudet reidät vanhaan,terranon paineasetelmalle.2.7 TD moottorin kytkin sopii juurikin tuollaisen king capin kytkinakselille.Samaa on ollu myös joissain niissä king capeissa joissa on ollu auravarustus uudesta asti.Terranon levyn halkaisia on 240mm ja ite kitka pinta alaa on noin 8mm enemmän halkaisijalla,kuin vakio levyssä. Eihän se vakio kytkin pidä ku puolen kieron syötön lisäyksellä ja 0,6 paineilla.Mulla on ollu ny pari vuotta terranon levy eikä vielä kertaakaan oo kytkin luistanu 100hv tällillä vaikka miten on vedättäny.Tietty pitää sit järki pitää ton king capin laatikon kans ku alkaa konetta kutitteleen,muuten saa kohta tehdä laakeri ja ratas remppaa... (;
Ja sit ku sitä kytkintä vaihtaa niin laatikkoa ei tartte puottaa lattialle asti jos ei välttämättä halua.. Kattele täältä palstalta jostain se mun kirjoittama ohje niin onnistuu!! Viimeksi muokannut ISO-A : 05.05.2009 21:00 |
#8
|
||||
|
||||
mejän tiimilläki on yks onnistunu turbotus ilman ohjeita kinkäppiin
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kuis vanahaan versioon? nii ja millä koneella olevaan, td vai sd?? kiehtos kyllä tiukkaan tuo tjurbotus ku tuo paska ei jaksa ennee 265illa nakeilla mennä ku hikiseen 125km/h!! ja se ohituskiihtyvyys.. voe jumaliste, lähtöö ku täi paskasta!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!! Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10, Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen) |
#10
|
||||
|
||||
tää on -91 td25 laitettiin toi hj:n ct26 pakosarja väärinpäin vaa ja siihe hitsattiin laippa öljynpaine yljynsuodattimen jalasta ja paluu laturin alupainepumppuun t haaralla vesi jäähytys lämppärin letkuilta syöttöö hieman yli kierros ja avot ja ahdot on rajoitettu vakio hukkiksel n 0.5 ahtaa kyl puoltoista baarii ilman hukkista helposti perääki heittää mukavasti
|
#11
|
|||
|
|||
nyt on coolerin kans ajeltu muutama viikko ja se kytkinkin tuli vaihdettua asetelman kera. oli niin loppu et oli kalvanu niitit uran asetelman pintaan ja asetelma oli kolmesta kohtaa halki että ei kovin pitkään olis menny.
paineet on nyt 1.2 maksimissaan mut siin 0,6 hujakoil pyörii yleensä. on toi ahdin sen verran pieni että alkaa ahtaa noin 1000rpm ja jatkaa loppuun asti. mukava on ajella ku on laaja käyttöalue. nyt odottelen nissanilta vastaavuus todistusta moottorista ku auto on vm-91 niin tarvii sellasen. mut yritetään ainakin leimata. onko kellään tietoo tost turbollisesta king capist, niit ei vissiin suomeen oo tullu ja jos on niin ei ainakaan hirveesti. tars tietää et mikä ahdin siin on tehtaalta tullessaan ja ahtopaine. |
#12
|
||||
|
||||
eikös d21 kc -95 eteen päin ole kaikki tehdas turbolla korimallin vaihtumiseen asti?
__________________
Mouho Motorsport Viimeksi muokannut popo99 : 07.06.2009 20:51 |
#13
|
|||
|
|||
no tuosta en tiedä mut korjaamon tiotokone antaa vm.91 myös turbo mallin?
|
#14
|
|||
|
|||
Ei ainakaa toissa talvena mitää vastaavuus todistuksia tarvittu ku 91:n kinkun muutostin turbolle!!Mun ei tarvinnu ku käydä tehonmittaukses ja sit vaan konttorille.Vääntää vaan syötön niin pienelle ettei tehot nouse,eikä sitä lopen paljo tarvi vääntää.Silleen ku tekee ei tarvi vertailla mitään mihinkään! Tai jos pitää nii ainakin ylivieskan konttorille ois riittäny ku ois varaosakirjasta näyttäny et bensa mallin kinkussa on samat jarru hilut ynnä muut hilppeet..! inssillehän sitä ei tartte mainita et on vähä syöttöä pienentäny jos se kyselee et miten tehot ei noussu vaik turbo on laitettu..
|
#15
|
||||
|
||||
tuossa on vielä jotakin videon tynkää eipä siitä paljoo kiksejä maha saaha mut onpaha kumminki
http://www.youtube.com/watch?v=gBFpo...e=channel_page |
#16
|
|||
|
|||
mikä turbo?Lainaus:
Mikä turbo/ minkä kokoinen? Itellä kans kinkuppi TD25 ja kattelen tässä turboa siihen semmonen hakusessa mikä alakaa alakierroksilla ahtamaan... Jos on joutilasta mutkaan putkeen myynnissä, nii ei muutako privaa... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ40 AHTAMINEN | jaska77 | Tekniikka & Jutustelu | 76 | 26.07.2007 09:50 |
Suzukin ahtaminen | salpa | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 24.03.2007 20:50 |
-83 hiluxin ahtaminen | osatauno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 13.10.2006 21:27 |
patrollin ahtaminen!! | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.02.2006 21:51 | |
uazin ahtaminen | uakkeri | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.05.2005 17:22 |