Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2010, 14:46
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.805
Perusasetus

Kuumehoureet ja muu sekoilu


Oletko nähnyt sairaana ollessasi harhoja, luullut olevasi joku muu, tai herännyt keskellä yötä kuvitellen, että olet keskellä viidakkoa? Kirjoita tähän ketjuun houreiset kokemuksesi.

Olin kerran useamman päivän korkeassa kuumeessa, öisin lämpö pääsi nousemaan 40 asteen kieppeille. Heräsin joka yö tuskaisena, mutta en osaa sanoa, oliko kyse fyysisestä kivusta vai mistä. En pystynyt olemaan paikallani sängyssä, vaan kiemurtelin lakkaamatta.

Yhtenä yönä heräsin taas, mutta tällä kerralla en muistanut kuka olen. Hetken pinnisteltyäni muistin olevani joko lakimies tai lehtimies, mutta en ollut varma kumpi. Asiaa pohtiessani aloin tajuamaan, etten ole välttämättä kumpikaan. Lopulta päätin varmistaa henkilöllisyyteni aamulla, kun vanhempani ovat heränneet.

Lähdin kerran lomamatkalle ilman yöunia, ja loppupäivän oli aivan kummallinen olo. Lentomatkalla fiilis oli vielä hyvä, mutta perille päästyäni tuntui siltä, kuin olisin unessa. En hahmottanut ympäristöäni kunnolla, ja esimerkiksi tietä ylittäessäni pelkäsin arvioivani lähestyvän auton etäisyyden väärin. Jouduin katsomaan koska muut ylittävät tien, ja liikkumaan sen mukaan. Illalla nukkumaan mennessä pelkäsin, että tila jäisi pysyväksi. Aamulla olo oli kuitenkin taas normaali.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

edit:

Pari kertaa olen kuumehoureissa nähnyt asioita, jotka tapahtuivat vasta myöhemmin päivällä. Tai ehkä mä olen sit alitajuisesti konstruoinut ne tapahtumaan. Hämmentäviä kyllä.

__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 07.03.2010 14:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2010, 14:49
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Pitkästyttävässä sahatyössä vähillä yöunilla tuli koettua outoja "valveunia". Tuntui että olisi ollut unessa, olin näkevinäni erilaisia hahmoja keskellä sahalinjastoja ja vastaavaa. Ajan myötä siihen tottui, joskus sahamoottorit näyttivät muuttuvan natseiksi.

Tämmöisiä kokemuksia itsellä :-D
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2010, 14:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itellä kerran tuli tämmönen katsottuani Suomi-Kanada jääkiekkopelin pari vuotta sitten, että oli vähän kuumetta ja sitte rupes paikat puutumaan. Ensin jalat meni ihan löysiksi ja siitä se sitten levis ylemmän kehoon. En pystyny kohta enää kävelemään tai liikkumaan ylipäänsä hallitusti. Rojahdin sitte sängylle, ja alko tuntua, että hengittäminenkin on vaikeeta. Justiinsa sain mongerrettua, et soittakaa ambulanssi ennen kun puhe meni ihan kokonaan puuroksi. Seuraavaksi meni muisti, ku ambulanssi tuli niin en osannut enää kotiosoitettani ym. tietoja -mistään henkilötunnuksista puhumattakaan. Ambulanssissa rupes tajunta hämärtymään, näkö pimeni, äänet rupes kuulostaan oudoilta ja niin edelleen. Sairaalaan päästyäni tuli sitten aivan hirvee horkka ja pyörryin ainakin kerran. Seuraavana aamuna ei ollu mitään oireita, kuumetta ei ollu nimeksikään.

Seuraava viikko meni sitte sairaalan pedissä ja sain kiertää kaikissa mahdollisissa röntgen- ja magneettikuvauksissa ja aivosähkökäyrä(mikälie)-mittauksissa. Lisäksi lääkäri muunmuassa röysi spinal tapin ottamisen kymmenen kertaa peräkkäin. Oli selkäpuoli melko turta sen jälkeen.

Hassua tuossa jutussa kuitenkin oli se, että oireille ei löytynyt minkäänlaista selitystä. Ne vaan tuli ja meni yhdessä yössä. Aivokalvontulehdushan vois kuulostaa loogiselta, mut ei se sekään vissiin ollut. Hämmentävää. Onni onnettomuudessa oli se, ettei jäänyt mitään hermosto ym. -vammoja tuosta tapauksesta. Olishan siinä voinut henkikin mennä, kuka tietää. Ehdottomasti hämmentävin asia, mitä oon elämässäni kokenut. Hyisss.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2010, 14:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kuumeisena ei kyllä koskaan tunnu miltään, mutta muuten on parit kerrat tullut nähtyä harhoja.

Toinen kerta oli joskus 16-vuotiaana kun olin ottanut nukahtamislääkettä. Nukahdin kyllä, mutta heräsin keskellä yötä. Olin silloisen eukon kämpillä ja näin että huoneessa oli helvetisti tonttuja. Semmosia alle metrin mittaisia joka puolella. Jotkut istuskeli penkillä ja poltti piippua ja jotkut vaan säntäili ympäriinsä. Sitten katsoin lattialle ja siellä luikersi käärmeitä. Eukko oli herännyt kanssa koska meikäläinen istuskeli sängyllä ja nauroi kovaan ääneen ja puhuin itsekseni jotain sekavia vammaisia juttuja. Sitten tajusin näkeväni harhoja ja hyppäsin ylös ja kävin laittamassa valot päälle kun halusin nähdä mitä ne jutut oikeasti oli. Ne oli kaikki jotain vaatteita ja käsilaukku jne.

Toinen oli intissä leirillä tosi vähillä unilla yksin vartiossa. Olin kuoleman väsynyt ja tuijottelin kaukaisuuteen. Sitten mulle tuli mieleen että voisinkohan kuvitella sinne kaukaisuuteen mustan hevosen joka juoksee kohti. Sitten sinne ilmestyi musta hevonen joka juoksi minua kohti. En tiedä miten, mutta yhtäkkiä vaan keksin, että voin kuvitella näkeväni ihan mitä vaan ja se ilmestyy näkökenttään heti ja juuri sinne minne haluan ja juuri sen näköisenä kun haluan. Tulihan siinä kaikenlaista kuviteltua.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2010, 15:09
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Viestit: 1.475
Perusasetus

mettässä näkee kun pikku-ukkelit offaa
Tässä kaverin havaitsema offari joka saatiin ikuistettua aikas harvinainen näky
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie
hojolla se etanakin arkkiin pääsi

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2010, 21:16
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Ihan kammokankkusessa kuullut jääkaapista Oltermanni-ukko ääniä ja kerran olin tivolissa 42c kuumeessa
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.03.2010, 17:51
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joskus olin duunissa pakon sanelemana puolipäivää reilun neljänkymmenen asteen kuumeessa, ajoin taksia ja näin kaikki lyhtypylväät päättöminä ihmisinä. Vilkuilin siinä asiakasta ja katselin hänen reaktiota mutta hän näytti normaalilta joten oletin näkyjen olevan kuume houreita.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2010, 18:40
oke oke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Nakkila
Viestit: 244
Perusasetus

joskus olen nähnyt taivaan violettina ja virtsan sateenkaaren väreissä, kaveri samaan aikaan juoksi viikatemiestä pakoon
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2010, 18:56
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.085
Perusasetus

Unihalvaus


ei onneksi ole vielä omalle kohdalle osunut:

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/...1120SI1TL02ei8
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2010, 21:55
Profi:n Avatar
Profi Profi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.05
Sijainti: Veteli, Finland.
Viestit: 391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
ei onneksi ole vielä omalle kohdalle osunut:

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/...1120SI1TL02ei8
Mulla on kerran käyny tolleen. "heräsin" keskella yötä, vähän hämärässä huoneessa näytti niin kun joku tumma hahmo seiso sängyn vieressä ase kädessä. Yritin liikkua ja huutaa mutta mitään muuta ei pystyny tekeen ku silmiä liikuttaa vaikka olin "hereillä". Oli aikas hirvee kokemus, toivottavisti ei tuu enää toiste
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis)
Hj 61 (-89 2. auto)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:00 (GMT +2).