Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2019, 20:27
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.899
Perusasetus

Traficom verosotkut


Laitoin jo Trafiin kysymystä tästä, mutta eihän siellä ketään ole vastailemassa virka-ajan ulkopuolella ja aamulla pitäisi päästä lähtemään töihin autolla:

Sain ajoneuvoverolipun muistutuksen autostani ja siinä lukee, että auto on käyttökiellossa. Edellisen veron maksoin kesällä ja valitsin laskusta neljässä erässä maksun. Sen jälkeen ei ole postissa tullut mitään laskua jolla olisin voinut maksaa seuraavan erän. Tiedä sitten vaikuttiko postin lakko siihen ettei laskua ikinä tullut...

Äsken kävin oma-asiointi palvelussa katsomassa että auto on käyttökiellossa. Koska en halunnut maksaa henkilödieselmaasturin veroa yhdessä erässä, kävin vaihtamassa eräisyyden neljäksi ja ajattelin maksaa seuraavan erän neljästä.

Nyt oma-asiointipalvelu näyttää ettei veroja olekaan rästissä eikä auto olekaan enää käyttökiellossa ja koska veroja ei ole rästissä, en voi maksaa niitä palvelun kautta. Jos olisin maksanut yheessä erässä, niin sen olisi voinut sillä hetkellä maksaa. Trafihan toimii niin, että itse ei voi mennä summaa muuttamaan tietyllä viitenumerolla vaan se on sama kuin ei maksaisi ollenkaan, joten sitä en siksi tehnyt.

Onko auto nyt käyttökiellossa vai ei? Kellään käynyt vastaavaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2019, 23:50
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Mulla kävi samanlainen homma kesällä. Soitin silloin traficomiin ja täti-ihminen muutti heidän järjestelmistään verotuksen uudelleen neljälle erälle. Mitään ei pitänyt sillä hetkellä maksaa vaan uudet maksuerät tuli postissa myöhemmin. Samalla poistui auto käyttökiellosta, eli ei ole virkavaltakaan saanut aihetta repiä kilpiä irti. Tarkistin itsekin silloin traficomin palvelusta että käyttökielto poistui näkyvistä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2019, 07:29
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Olen myös muuttanut tuota eräisyyttä noiden omien sivujen kautta.

Jokakerta systeemi arpoo uudet eräpäivät jotka on jossain tuvaisuudessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2019, 15:33
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.899
Perusasetus

Nyt selvisi tämä, eli asiakaspalvelija epäili postin hävittäneen lakon aikana laskun ja nyt kun muutin eräisyyden neljään osaan, niin mulla oli jostain toisesta autosta ylimaksettuja veroja jotka kuittasi sen ekan erän. Sitä ei mistää kyllä nähnyt, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2019, 12:27
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 958
Perusasetus

aiheesta lisää

maksoin tammikuussa 2019 koko vuoden autoverot kerralla, samalla valitsin jatkossa 4x vuodessa vaihtoehdon.

heinäkuussa 2019 meni lonkka leikkaukseen ja pistin kiesin seisontaan kun ajoaa ei saanut.

Elokuussa auto taas tulille.....ja kas kummaa taas oli tarve maksaa koko vuoden maksut kerralla.

edellisiä maksuja EI palauteta, käytetä hyväksi tms jos asiakas ITSE ei sitä pyydä. Kyselin että WTF??? Olen jo maksanut koko vuoden latingin. vastaus tuli "et ole, sillä kun auto on ollut seisonnassa, uusi verokausi on elokuu-elokuu eikä tammikuu- tammikuu" niin kuin ennen.
samaan syssyyn myös kaikki tehdyt valinna nollautuu, eli 4x vuodessa valittu maksutapakin oli hävinnyt.

kaiken tämän pit itse ottaa selvää ja vaatia rahoja takasin.....on niillä pelit ja vehkeet...!

//janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2019, 12:30
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 665
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
aiheesta lisää

maksoin tammikuussa 2019 koko vuoden autoverot kerralla, samalla valitsin jatkossa 4x vuodessa vaihtoehdon.

heinäkuussa 2019 meni lonkka leikkaukseen ja pistin kiesin seisontaan kun ajoaa ei saanut.

Elokuussa auto taas tulille.....ja kas kummaa taas oli tarve maksaa koko vuoden maksut kerralla.

edellisiä maksuja EI palauteta, käytetä hyväksi tms jos asiakas ITSE ei sitä pyydä. Kyselin että WTF??? Olen jo maksanut koko vuoden latingin. vastaus tuli "et ole, sillä kun auto on ollut seisonnassa, uusi verokausi on elokuu-elokuu eikä tammikuu- tammikuu" niin kuin ennen.
samaan syssyyn myös kaikki tehdyt valinna nollautuu, eli 4x vuodessa valittu maksutapakin oli hävinnyt.

kaiken tämän pit itse ottaa selvää ja vaatia rahoja takasin.....on niillä pelit ja vehkeet...!

//janne
Sillain tuo menee. Jos laitat seisontaan ja otat jonkun ajan päästä takaisin ajoon niin koko vuodeksi tulee lasku perässä. Siitä on sitten vähennetty se mitä olet aikaisemmin maksanut. Pitäähän sitä verottajan rahaa saada ainakun mahdollista.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2019, 18:39
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Tämä olikin hyvä tietää, itse laitoin kuukausi sitten auton seisontaan reissutöiden vuoksi, nyt jouluksi tulossa kotiin ni otettava auto taas ajoon, tarkastettava samointein oma asioinnista veromaksujen maksukertamäärät oikein!! Kaikkee saatanaa ne keksii virkamiehet!
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
TRAFICOM sisäinen ohje autonostaja ja myyjä eisaa olla yhdessä katsastuskonttorilla. toyota4x4 Chit-Chat 13 24.03.2019 00:11


Sivu luotu: 05:14 (GMT +2).