Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2009, 13:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kysymyksiä 4runnerista


terve

haulla etsinyt tietoja kysymyksiini mutta eipä ole oikein tärpännyt.

Toyota 4runner 2.4 td tai 3.0 td on hakusessa josta on ajan kanssa tarkotus rakentaa maastoon soveltuvampi kampe.

Onko ylipäätään hyvä aihio maasturin rakentamiseen? vai olisko pajero, land cruiser yms parempi vaihtoehto?

Tekniikan osalta "heikkoja" kohtia ?

mitenkä toi 2.4 td jaksaa pyörittää esim 30" renkhajia (hitaalla puolella varmasti) mutta maantie ajossa?

osia tuntuu olevan myynnissä ihan hyvin tollaseen 4runneriin ja eikös tekniikkakin perustu pitkälti hiluxiin.



foorumia tullu nyt jonkin aikaa selailtua satunnaisesti anonyyminä ja eilen tuli rekisteröityä, mutta en silti pysty lähettämään viestiä kun olen kirjautunut ? no ei voi mittää, mutta asiaan...

T-10

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2009, 20:26
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

2,4TD on laiska ja 3.0 TD 4Runnereissa on ilmapatja hinnassa. Yleensäkin runnerit on ylihinnoiltetuja ja varsinkin noi 2,4 litran TD:t. Puhumattakaan 3 litran pensakoneellisista.

3Litrainen TD sais maksaa max 6000. Ja tää on mun mielipide.

Jos täytyy suositella jotain niin tommonen HJ61 hieman lommoontunut ja ruosteinen niin löylyä on riittävästi ja 100% lukot auttaa hieman vaikeimmista paikoista pois jos on 30" renkaat.

Silti laitto vaikka mitä niin ensimmäisiä asioita ostoslistalla tulee olla toimiva vinssi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2009, 08:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Kyl kai 2.4TD pyörittää 30" kumeja sujuvasti ollessaan edes jonkinlaisissa säädöissä, eihän tuo koko juuri vakiosta poikkea. Kaveri ajaa 35" kumeilla vakiovälityksillä ja ihan ok jaksaa maantietä mennä.

Korithan noista lahoo, tekniikka kestää jos on pidetty huolta. Kaikenhan toki saa rikki. 4Runner on teknisesti Hiluxi puoleenväliin asti autoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2009, 08:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista

täytyy kyllä käydä kattoo useampaa merkkia ja mallia ihan paikan päällä, hintaa noissa 4runnereissa kyllä tuntuu olevan.

T-10
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2009, 13:43
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

se on vaan karu tosiasia että halpa ja hyvä ovat kaksi eri asiaa.aikoinaan runnereita etsin tyyliin nettiauton halvimmat ja monta turhaa reissua tuli tehtyä.nykyisin runnerilla ajelen,metsässäkin ja olen ollut tyytyväinen.risukeula tietty vähän rajoittaa mutta maantiellä taas paljon "henkilöautomaisempi"kuin jäykkäakseliset.oma on 2.4td ja pienellä viilauksella,cooleri,syöttöä,2.5-3t putki kulkee jo kohtuullisesti ja vetää jo2,5 tonnin kärryäkin kakistelematta 32/11.5 renkailla.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2009, 16:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

joo halpa on kiva mut harvoin (ei koskaan) hyvä, toisena vaihtoehtona on toi diisseli pajero 1990 ja siitä uudemmat.

T-10
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.08.2009, 10:49
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Ei pidä ymmärtää että runneri ois huono. Siinon vaan paljon hintaa.

Eniten rikkoutuneita koneita olen nähnyt mallia 2L-T ja kun en harrasta esim pajeroita niin niin en niiden rikkoutuneita koneita ole koskaan päässyt näkemään. Ehkä onneksi. Niissäkin menee koneet rikki vähintäänkin samanlailla kuin 2L-T tojotoissa. Muut maasturikoneethan ei tojotalla hajoilekaan niin herkästi. Japanituonti mikä järvenpäässä niin niillon kansia hyllyllinen kun niitä kuulema menee. Tai oli ainakin hyllyllinen kun kävin muutama vuosi sitten. Muita kansia ei ollutkaan mallia maasturikone.

HDJ 80:n kiertokangen laakerit on kyllä legendaaristet eli siinä joustetaan hieman. Kone itsessään ei ole huono vaan laakerit on.

Tojotien suurin etu harrastekäytössä on se että niistä löytyy valtava määrä tietoa tutuilta, netistä ja jopa tojotaliikkeessä. Pajeroista en usko samankaltaista tietomäärää olevan lähimainkaan olemassa.

Itse ajelen vm. 91 4Runnerilla jossa V6 pensamoottori. Olen pitänyt kyydistä paljonkin mutta onnellisimmillani olisin jos konehuoneessa käryäis kolmen litran turbodiisseli. Bensakone on jotenkin tehoton ja syö hevosiinsa nähden aivan liikaa bensiiniä. Max 4000rpm ja 200 newtonia hehheh aika onneton.

Kaikki maastureiksi haukutut kestävät normiajoa ajella 30" renkailla. Oli se pajero, susuki tai tojota.

Halvalla saa halpaa ja jos tuuri käy niin vahingossa voi saada hyvääkin.

EDIT: Kannattaa laittaa kahvisuodatin väliin kun itse ajattelen asioita vähän liikaakin ns. extriimi offin kannalta.

Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 15.08.2009 10:56
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2009, 11:46
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

onko nuita 2l-t koneita hajoillut paljonki?mulla on ollut käsitys että kestävät melkein mitä vaan.kannet taitaa olla vähän joka merkin vitsaus muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.kaikkiaan voin puoltaa runnerin/2.4td:n hankintaa,itse olen tyytyväinen.lukemattomia merkkejä ja malleja autoista on tullu kokeiltuu ja semmoinen on lopputulema että meidän perheeseen ei helposti tule muita merkkejä kuin toyota ja volvo,niillä merkeillä piha täyttyy tälläkin hekellä

osta tojota niin sit ei sojota.....
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.08.2009, 14:46
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti
onko nuita 2l-t koneita hajoillut paljonki?mulla on ollut käsitys että kestävät melkein mitä vaan.kannet taitaa olla vähän joka merkin vitsaus muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.kaikkiaan voin puoltaa runnerin/2.4td:n hankintaa,itse olen tyytyväinen.lukemattomia merkkejä ja malleja autoista on tullu kokeiltuu ja semmoinen on lopputulema että meidän perheeseen ei helposti tule muita merkkejä kuin toyota ja volvo,niillä merkeillä piha täyttyy tälläkin hekellä

osta tojota niin sit ei sojota.....
Hajoohan ne kaikki koneet ajallaan, 2L(T) on vaan niin yleinen masiina ja monella kilsat lähestyy puolimilliä että kai niistä remonttijuttuja korviin kantaantuu.

Menihän tuo kansi 1KZ-TE:stäkin, ja eiköhän jokaiseen Pajeroon ole kansi vaihdettu ennen 300 tkm myös.

Ite vierastan kyllä Volvojakin omalla pihalla...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2009, 19:21
T-10 T-10 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.08.09
Sijainti: FIN
Viestit: 5
Perusasetus

Nii ainakin se pajeron 2,5 tdi cooleri koneesta tahtoo kannet mennä viimestää(vähän yleistäen) 250 tonnin jälkeen ennemmin tai myöhemmin. Pajerossa kyllä kiehtoo se että on se takaperän lukko näissä vähä uudemmissa . ei kyllä tarkempaa tietoo miten käytännössä toimii, sähköllä kytketään, mutta kytkeytyykö se pois tyylin yli 10 kilsan vauhdis ?

yhteenvetona vähän nyt tulleista vastauksista 4runneriin koskien, eli:

+tekniikka noin yleisesti ottaen ihan ok

2.4 td vähän hengetön, toki saa paakia koneeseen, mutta miten kestävyys sen jälkeen ?

+3.0 td tehokkaampi.

Ruoste vaivaa (taitaa vähän jokasessa vanhassa autossa vaivata) mitkä paikat kannattaa tsekata 4runnerista ton ruosteen osalta muutakun perus, helmat ja ettei pohjassa nyt miehen mentäviä reikiä ole?
peltityöt kyllä onnistuu että ei se runnerin mahdollinen osto siihen kaadu.

Tilat on "ahtaat", mutta eipä se meikälaista haittaa, justiin sain myytyä 3 paikkasen silveradon joten kaikki jossa seinä ei oo heti selän takana ni on tilavia.

jos jollekkin tulee lisää mieleen faktaa tosta 4 runnerista ni pistäkää ihmeessä. Älkää ymmärtäkö väärin en kuvittele että uutta 90 luvun 4runneria ettisin, vaan vähän tietoa haalin että tietää mitä on ostamas

T-10

Viimeksi muokannut T-10 : 15.08.2009 20:41
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.08.2009, 22:51
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

suhteellista?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Ei pidä ymmärtää että runneri ois huono. Siinon vaan paljon hintaa.

Eniten rikkoutuneita koneita olen nähnyt mallia 2L-T ja kun en harrasta esim pajeroita niin niin en niiden rikkoutuneita koneita ole koskaan päässyt näkemään. Ehkä onneksi. Niissäkin menee koneet rikki vähintäänkin samanlailla kuin 2L-T tojotoissa. Muut maasturikoneethan ei tojotalla hajoilekaan niin herkästi. Japanituonti mikä järvenpäässä niin niillon kansia hyllyllinen kun niitä kuulema menee. Tai oli ainakin hyllyllinen kun kävin muutama vuosi sitten. Muita kansia ei ollutkaan mallia maasturikone.

HDJ 80:n kiertokangen laakerit on kyllä legendaaristet eli siinä joustetaan hieman. Kone itsessään ei ole huono vaan laakerit on.

Tojotien suurin etu harrastekäytössä on se että niistä löytyy valtava määrä tietoa tutuilta, netistä ja jopa tojotaliikkeessä. Pajeroista en usko samankaltaista tietomäärää olevan lähimainkaan olemassa.

Itse ajelen vm. 91 4Runnerilla jossa V6 pensamoottori. Olen pitänyt kyydistä paljonkin mutta onnellisimmillani olisin jos konehuoneessa käryäis kolmen litran turbodiisseli. Bensakone on jotenkin tehoton ja syö hevosiinsa nähden aivan liikaa bensiiniä. Max 4000rpm ja 200 newtonia hehheh aika onneton.

Kaikki maastureiksi haukutut kestävät normiajoa ajella 30" renkailla. Oli se pajero, susuki tai tojota.

Halvalla saa halpaa ja jos tuuri käy niin vahingossa voi saada hyvääkin.

EDIT: Kannattaa laittaa kahvisuodatin väliin kun itse ajattelen asioita vähän liikaakin ns. extriimi offin kannalta.
Nii ja sit niist 2l-t koneist viel et niit on paria versioo,alu kantist ja rauta kantist.Jälkimmäisest on kokemuksii et Ei kestä ees 3kg ahtoi ja 12mm nestepäätä ku 15min lappu lattias(häkärinteel)kansi halkee.Itte oon keittäny kaks kertaa ja tokal kerral nii et konees ei ollu jäljel enää tippaakaan vettä.edelleen sama kannen tiiviste.no tokihan se on laiska ku ei ooku to3 garretti ja 1kg ahtoi.Ja talvella neliveto päällä eli siis koko ajan se vaivanen kilo.Ja koneel ajettu 410tkm ja kantta ei oo koskaan aukastu.heikkohan se on mut mikähän ois vahvempi?oon kyl kans kuullu et lj rikkoo kansia mut mikä ne rikkoo?pajeron alumiini kannet rikkoo lämpötila erot.no toiset kestää enempi toiset vähempi.Land roverin diesel kannet on kans kuuma arkoja niinku alu kannet useasti.Taitaa kaiken kaikkiaan tojotan diesel koneet olla niit vahvimpia,GM vapari dieselki oli hyvä.Ja onha autos paljo muutaki ku se kone,mä ainaki valitsen auton käyttö tarkoituksen perusteella,käyttö kustannuksetki vaikuttaa,ja sitä kautta tietty korjaus tarve ja semmoset.Suska on halpa ja tojota tylsä rooveri on pommi ja jenkit isoja nafta syöppöjä ja volvo lappari kauhee raktori ja pensaa menee.Jokasessa on puolensa,ultimate maasturia ei kaupasta saa vaan ne pitää tehä ite.Tie liikenne autos joutuu tekee kompromissei,riippu siitä mihin vertaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.08.2009, 22:56
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

suhteellista?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Ei pidä ymmärtää että runneri ois huono. Siinon vaan paljon hintaa.

Eniten rikkoutuneita koneita olen nähnyt mallia 2L-T ja kun en harrasta esim pajeroita niin niin en niiden rikkoutuneita koneita ole koskaan päässyt näkemään. Ehkä onneksi. Niissäkin menee koneet rikki vähintäänkin samanlailla kuin 2L-T tojotoissa. Muut maasturikoneethan ei tojotalla hajoilekaan niin herkästi. Japanituonti mikä järvenpäässä niin niillon kansia hyllyllinen kun niitä kuulema menee. Tai oli ainakin hyllyllinen kun kävin muutama vuosi sitten. Muita kansia ei ollutkaan mallia maasturikone.

HDJ 80:n kiertokangen laakerit on kyllä legendaaristet eli siinä joustetaan hieman. Kone itsessään ei ole huono vaan laakerit on.

Tojotien suurin etu harrastekäytössä on se että niistä löytyy valtava määrä tietoa tutuilta, netistä ja jopa tojotaliikkeessä. Pajeroista en usko samankaltaista tietomäärää olevan lähimainkaan olemassa.

Itse ajelen vm. 91 4Runnerilla jossa V6 pensamoottori. Olen pitänyt kyydistä paljonkin mutta onnellisimmillani olisin jos konehuoneessa käryäis kolmen litran turbodiisseli. Bensakone on jotenkin tehoton ja syö hevosiinsa nähden aivan liikaa bensiiniä. Max 4000rpm ja 200 newtonia hehheh aika onneton.

Kaikki maastureiksi haukutut kestävät normiajoa ajella 30" renkailla. Oli se pajero, susuki tai tojota.

Halvalla saa halpaa ja jos tuuri käy niin vahingossa voi saada hyvääkin.

EDIT: Kannattaa laittaa kahvisuodatin väliin kun itse ajattelen asioita vähän liikaakin ns. extriimi offin kannalta.
Nii ja sit niist 2l-t koneist viel et niit on paria versioo,alu kantist ja rauta kantist.Jälkimmäisest on kokemuksii et Ei kestä ees 3kg ahtoi ja 12mm nestepäätä ku 15min lappu lattias(häkärinteel)kansi halkee.Itte oon keittäny kaks kertaa ja tokal kerral nii et konees ei ollu jäljel enää tippaakaan vettä.edelleen sama kannen tiiviste.no tokihan se on laiska ku ei ooku to3 garretti ja 1kg ahtoi.Ja talvella neliveto päällä eli siis koko ajan se vaivanen kilo.Ja koneel ajettu 410tkm ja kantta ei oo koskaan aukastu.heikkohan se on mut mikähän ois vahvempi?oon kyl kans kuullu et lj rikkoo kansia mut mikä ne rikkoo?pajeron alumiini kannet rikkoo lämpötila erot.no toiset kestää enempi toiset vähempi.Land roverin diesel kannet on kans kuuma arkoja niinku alu kannet useasti.Taitaa kaiken kaikkiaan tojotan diesel koneet olla niit vahvimpia,GM vapari dieselki oli hyvä.Ja onha autos paljo muutaki ku se kone,mä ainaki valitsen auton käyttö tarkoituksen perusteella,käyttö kustannuksetki vaikuttaa,ja sitä kautta tietty korjaus tarve ja semmoset.Suska on halpa ja tojota tylsä rooveri on pommi ja jenkit isoja nafta syöppöjä ja volvo lappari kauhee raktori ja pensaa menee.Jokasessa on puolensa,ultimate maasturia ei kaupasta saa vaan ne pitää tehä ite.Tie liikenne autos joutuu tekee kompromissei,riippu siitä mihin vertaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.08.2009, 00:48
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX;583345

Nii ja sit niist 2l-t koneist viel et niit on paria versioo,alu kantist ja rauta kantist.
Jälkimmäisest on kokemuksii et Ei kestä ees 3kg ahtoi ja 12mm nestepäätä ku 15min lappu lattias(häkärinteel)kansi halkee.Itte oon keittäny kaks kertaa ja tokal kerral nii et konees ei ollu jäljel enää tippaakaan vettä.

Edelleen sama kannen tiiviste.no tokihan se on laiska ku ei ooku to3 garretti ja 1kg ahtoi.Ja talvella neliveto päällä eli siis koko ajan se vaivanen kilo.Ja koneel ajettu 410tkm ja kantta ei oo koskaan aukastu.
Heikkohan se on mut mikähän ois vahvempi?oon kyl kans kuullu et lj rikkoo kansia mut mikä ne rikkoo?pajeron alumiini kannet rikkoo lämpötila erot.no toiset kestää enempi toiset vähempi.

Land roverin diesel kannet on kans kuuma arkoja niinku alu kannet useasti.Taitaa kaiken kaikkiaan tojotan diesel koneet olla niit vahvimpia,GM vapari dieselki oli hyvä.Ja onha autos paljo muutaki ku se kone,mä ainaki valitsen auton käyttö tarkoituksen perusteella,käyttö kustannuksetki vaikuttaa,ja sitä kautta tietty korjaus tarve ja semmoset.

Suska on halpa ja tojota tylsä rooveri on pommi ja jenkit isoja nafta syöppöjä ja volvo lappari kauhee raktori ja pensaa menee.

Jokasessa on puolensa,ultimate maasturia ei kaupasta saa vaan ne pitää tehä ite.Tie liikenne autos joutuu tekee kompromissei,riippu siitä mihin vertaa.

Katoppa RIPAX mitä tejin tekstille.... on meinaan paljon mielyttävämpi lukia ku jakaa ton paatoksen jaoksiksi....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 16.08.2009, 11:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

älä muuta viserrä..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Katoppa RIPAX mitä tejin tekstille.... on meinaan paljon mielyttävämpi lukia ku jakaa ton paatoksen jaoksiksi....
Joo,on se kai otettava pöllikintaat pois kädestä.Pitäsköhän ottaa isommast töpselist virtaa ku ei tää kehvelin värkki oikee muutenkaa tottele minnuu.Mul ei ois koko aparaattia mut sain vaihto kaupassa kun maalasin ja hiekkapuhalsin yhen sällin suskan axelit.Ei se sanonu mitä nappei täs pitää painella.Täytyy vissiin hakkaa kovemmin.Toijjotas ei onneks oo minkää valtakunnantiatokonneit.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.10.2009, 17:48
T-10 T-10 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.08.09
Sijainti: FIN
Viestit: 5
Perusasetus

jep maasturin hankinta vähä viivästynyt mutta huomen pitäis lähtee setelitukon kanssa koeajamaan kahta 4 runneria sillä 2.4 td koneella varustettua.

elikkäs onko noissa runnereissa jotain ns "välivuoden" malleja jota pitäis karttaa? noi mitä kattomaan meen ni on vm 91 ja toine 92.

T-10
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
lj70 kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 14.11.2007 20:55
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Tietoja 4Runnerista, please Tekniikka & Jutustelu 5 03.02.2006 18:59
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 22:41 (GMT +2).