Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2010, 17:52
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

No kesä on taas menny aikalailla muisa merkeisä mutta viikonloppuna laitoin vaunut peräkkäin ja suunnittelin kääntösylintereitä. Ei oikein tahdo olla sopivia olemasa niin pittää jotakin yrittää kehitellä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2010, 22:15
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Kertokaas epeli tai joku muu montako kierrosta on vakio bankun ohjaus laiasta laitaa ja onko hyvä sellaisenaan? Sopivan kokoista orbia täsä vähän haeskellu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2010, 18:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

En osaa antaa vastausta kysymykseen mutta oikeassa pankussa orbin koko OSPB 160 ja itse olen laittamassa Danfoss;in
Orbitrollia tyyppi OSPB 200 ON minulle tulee ohjaus kahdella sylinterillä joissa on 250mm isku ja kääntökulma max. 45 astetta
sylintereiden koko on männänvarren halk. 28mm ja männän halk.50mm. jos muistan oikein ohjaus olis vajaa 4 kierrosta laidasta
laitaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.12.2010, 17:39
Epeli 6809 Epeli 6809 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.09
Sijainti: Kuopio
Viestit: 38
Perusasetus

Epeli kääntyy laidasta laitaan kun rattia vääntää viidesti ympäri. Minusta se on hyvä, kun en paremmasta tiedä. Neljä tai viisi kierrosta, molemmat hyviä mielestäni.

Epelissä on Farmilaitteelta hommattu orbitrol venttiili 250 ccm
ja ohjauspylväs 75 mm.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2011, 20:37
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

No nyt on taas vähän joutanu tätäkin tekemään. Kääntösylinterit alkaa olla paikoillaan. Vielä pystysuuntasen liikkeen rajoittimet tuohon ja takavaunu menee puhallettavaksi ja maalaukseen. Sen jäläkeen pääseeki alottellee hytin tekua etuvaunuun. Alakaa pikkuhjilijaa olla, ja oikiastaan ekakertaa 3 vuotta kestäneen rakennuksen aikana, kuumetta päästä ajamaan.
Nooh.. josko sen jo seuraavan vuojen aikana sais ajokuntoon, sen verran tuosa kuitenkin on vielä "pientä" näperreltävvää.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.01.2011, 13:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Asiallisesti rakennettu Jjurvan Bankku mersu! Minulla on myös tekeillä telamaasturi polttopuun ajoon
mersun 300D koneella ja automaatti laatikolla ja bankun omalla perällä.Minun koneeseen ei perävaunuun
tule vetoa vaan normi metsätelikärry kuormaajalla.
Ko. mersu -87 jonka ostin siinä perävälitys oli 2.88 ja bankussahan on 6.35 tiedä sitten tuleeko riittävän
hidas minun tarpeisiin pieneneehän siinä vielä" pyöräkoko" Minulle tulee Farman kuormain C3.8 D "kaksivipu-
ohjauksella" aisalle,tukijaloilla.

Mistä muuten löysit perään "pinion akseliin" stefan jos vaihtais nyt samalla, minulla tulee kardaaniin levyjarru
niin perän ei sais pahemmin vuotaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.01.2011, 16:49
Jjurva Jjurva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Oulu
Viestit: 383
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Asiallisesti rakennettu Jjurvan Bankku mersu! Minulla on myös tekeillä telamaasturi polttopuun ajoon
mersun 300D koneella ja automaatti laatikolla ja bankun omalla perällä.Minun koneeseen ei perävaunuun
tule vetoa vaan normi metsätelikärry kuormaajalla.
Ko. mersu -87 jonka ostin siinä perävälitys oli 2.88 ja bankussahan on 6.35 tiedä sitten tuleeko riittävän
hidas minun tarpeisiin pieneneehän siinä vielä" pyöräkoko" Minulle tulee Farman kuormain C3.8 D "kaksivipu-
ohjauksella" aisalle,tukijaloilla.

Mistä muuten löysit perään "pinion akseliin" stefan jos vaihtais nyt samalla, minulla tulee kardaaniin levyjarru
niin perän ei sais pahemmin vuotaa.
Mistä ite löysit ehjän bankun perän? Mulla noin pinion akselit oli katkottu joten korjasin ne ja tein uudet laipat kardaanille. Stefa tiivistyy tässä laipassa olevaan stefapintaan. Toisin sanoen tässä ei enää ole vakiokokoiset pinionin stefat, en tiedä mistä löytys. Koitin aikanaan selvitellä kenen tekemät nämä akselit on mutten ainakaan tällä kielipäällä saanut mistään kaivetuksi akselin tekijää. Joku epäili että ois volvon tekemät mutten kyllä tiiä sitten.

Noin äkkiä laskettuna jos mersussa olisi halkaisijaltaan 50cm renkaat ja sillä ajaisi 100kmh niin samoilla moottorin kierroksilla ja vaihteella koneesi menisi noin 31kmh. eli eiköhän tule riittävän hidas.

Mutta tosiaan tuo kiinnostas mistä löytäisi ehjät akselit tähän varalle jos nuo itekorjatut ei kestä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:24 (GMT +2).