Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2005, 20:34
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

HJ61 Turbon imuilman esilämmitinongelma!!!!


Nyt se Perkele tempun teki!

HoJossa ollut pienenä "harmittomana" pikkuvikana semmonen juttu, että lähinnä kostealla kelillä napsauttaa hehku, eli esilämmitin päälle ajon aikana, sammuen sitten melkeinpä hetikohta, ilman sen suurempia kommervenkkejä. (Kerran tosin olen joutunut sammuttamaan auton ja käynnistämään uudestaan, että sain vian poistumaan)

Nyt se teki sen taas ja tällä kertaa ihan tosissaan. Ei meinannut sammua sitten millään.. Ja se keino, jolla se lopulta sammui, on niin radikaali ja julma, että en viitsi sitä tänne laittaa, mutta sitten itse asiaan, eli kysymykseen:

Onko kellään täällä samanlaista vikaa ja mikä piru tuolla oikein vuotaa virtaa, vai pitääkö alkaa penkomaan sähköjohtoja?

Senverran tiedän, että järjestelmään kuuluu ajastin (timer), yksi tai kaksi solenoidia ja se esilämmitin, joita näyttää tuolla imusarjalla olevan kaksi kappaletta. Jossakin tuolla se vika ilmeisesti majailee.. Tai sitten siellä mittaamattoman laajassa piuhakimpussa, jota ei liiemmin hotsittais alkaa penkomaan.

Auttakee ja Anteeksi


Kaivaa se..

www.nalle-offroad.com

__________________
Minulla on huonoja ja hyviä uutisia.. Huonot uutiset on ne, että täällä ei ole mitään muuta syötävää, kuin poronpaskaa.. Hyvät uutiset on ne, että sitä paskaa on paljon.
-Reino Hiltunen, Koe-eläinpuisto
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.10.2005, 21:29
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Eipä oo moista vikaa koskaan ilmenny, mutta jos meinaat alkaa sähkölinnun pesää setvimään niin olisko tosta jotain helppivä..



-1986 HJ-61-
SLCK#113
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.10.2005, 13:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minä tarkistaisin nimenomaan tuon käyntitiedon, oliko johto napaan L?
Viittaa nimittäin siihen että käyntitieto pätkii. mahdollisuuksiahan on esim. laturin hiilet jumii/loppu, lataussäädin rikki....
Yhden kerran olen törmännyt tuohon ongelmaan kaverin hj:ssä, jäi päälle kauniina kesäpäiväna ja kävi tosi kuumana, rasvat savusi! en pidä mahdottomana että polttaisi koko auton jos jää päälle....
Mistä tuo hieno kuva on lähtösin? olisko mahdollista saada koko vm. -89 sähköjärjestelmästä vastaavaa?
-j-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
turbon ahtaminen hj61 Tekniikka & Jutustelu 14 29.02.2008 00:07
turbon painekellosta? LINNA Tekniikka & Jutustelu 19 16.12.2007 08:00
Lj:n turbon päivitys. Setä Tekniikka & Jutustelu 7 04.02.2007 18:24
HJ61 Turbon esilämmitinhässäkkä Nalle Tekniikka & Jutustelu 8 16.10.2006 18:41
Turbon huoltoa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 20 14.09.2006 13:36


Sivu luotu: 21:04 (GMT +2).