Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2005, 09:32
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.946
Perusasetus

BJ vinssin kardaanin liuku?


Vinssin kardaanin liuku on ihan hiton väljä ja kyselenkin onko kukan keksinyt mistä siihen kannattaisi rakennella uusi. Tiukata sitä ei oikeen pysty joten helpommaksin tulisi vaihtaa koko liuku siihen. Jos siihen alkuperäiseen laippaan ja kardaaniin sais hitsattua jonkun samaa kokoluokkaa olevan liun. Ristikoissakin on jos sanomista mutta niitähän taisi saada ihan tarvikkeina. Sitten vielä se rungon tukilaakeri on kanssa parhaat päivänsä nähnyt. Tukilaakerissa ei ole mitään rasvanippaa mutta onko kukaan siihen sellaista rakennellut? Vai onko se laakeri edes sen tyyppinen että sitä voisi rasvata?

www.G-69.tk - www.pahama.com

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2005, 09:55
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

toi tukilaakeri on avoin alunperin ainakin vanhemmissa,mä olen laittanut sinne tukilaakeriin skf kestovoidellun laakerin.
laitan sen laakerinumeron sulle kohta kun käyn tallissa.
toi vinssikardaanin ristikko muuten käyttää samaa ristikkoa kuin trukkien hydraulipumpun kardaani(täytyy vielä varmistus mitata),eli tota pumpun ristikkoa löytyy karhulasta paineosa nimisestä liikkeestä (etolan kanssa samassa paikassa).
joo toi tukilaakerin numero on 6205-2RSH.
saiskohan tommosesta trukin hydraulipumpun kardaanista mitään vinssikardaania inhimillisellä työllä tehtyä.




Edited by - jjtp on 10/08/2005 11:04:41

Edited by - jjtp on 10/08/2005 11:08:58
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.08.2005, 19:06
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

[quote]
toi tukilaakeri on avoin alunperin ainakin vanhemmissa,mä olen laittanut sinne tukilaakeriin skf kestovoidellun laakerin.
laitan sen laakerinumeron sulle kohta kun käyn tallissa.
toi vinssikardaanin ristikko muuten käyttää samaa ristikkoa kuin trukkien hydraulipumpun kardaani(täytyy vielä varmistus mitata),eli tota pumpun ristikkoa löytyy karhulasta paineosa nimisestä liikkeestä (etolan kanssa samassa paikassa).
joo toi tukilaakerin numero on 6205-2RSH.
saiskohan tommosesta trukin hydraulipumpun kardaanista mitään vinssikardaania inhimillisellä työllä tehtyä.

Mittasitko vissin kardaanin ristikkoa?
Mulla on tojon ristikon mitta joku 65-68mm "päästä päähän"
Kun se toinen malli on pienempi ja sitää saa tarvikkeena mutta tota isompaa ilmeisesti ei saa tojolla maksaa 59€/kpl

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tojon vinssin kardaanin ristikko Tekniikka & Jutustelu 39 06.12.2013 09:03
O: Vinssin kardaanin osa LCHJ61 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.12.2007 21:03
Vinssin kardaanin boorit HJ85 Tekniikka & Jutustelu 1 06.11.2006 22:05
Läjään vinssin kardaanin tukilaakeri Ykä Tekniikka & Jutustelu 6 01.03.2006 18:06
Toyota Land Cruiser kardaanin liuku ja rasva mikjus Tekniikka & Jutustelu 7 08.06.2005 07:40


Sivu luotu: 09:47 (GMT +2).