Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2020, 21:24
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Kutistesukalliset ja tinatut jatkoliittimet sähköjohdoille


Ajattelin tulla kysymään neuvoa, kun kovasti ihmetyttää. Ostin siis jatkoliittimiä, joissa on tinarengas sisällä. Niitä jotka ilmeisesti kuumailmapuhaltimella on tarkoitus sulattaa paikoilleen.. Mulla oli kaks 1,5mm2 piuhaa yhdistettävänä, ja otin siis punaisia liittimiä Motonetistä. Niiden pitäis olla 0,5-1,5 mm2 "johdoille".

Tuli vaan mieleen, että tarkoittaako tuo että yhdistettävien johtimien yhteenlaskettu pinta-ala tulisi olla tuon annetun alueen sisällä, vai tarkoittaako se että yhdistettävät johdot saa kummatkin olla sen sisällä? Mielestäni jälkimmäinen olisi selkee vastaus, mutta joudun kysymään kun oli saatanan vaikee saada kahta johdinta sopimaan edes sinne sisään lomittain. Tinaakin tuntui olevan aika pieni määrä liitoksen paksuus huomioiden. Mustan johdon päälle liitin ei meinannu edes mahtua.

Kuuluuko näiden olla näin hankalia, vai teenkö jotain väärin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2020, 21:28
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Eikö se ole se sisään menevä johdin koko? Eli 1x
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2020, 23:31
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.187
Perusasetus

Joissain tämän mallisissa juotettavissa jatkoissa oli "ohjeena" valita aina pykälää isompi mitä piuha eli 1,5mm2:lle sininen ja 2,5mm2:lle keltainen. Tuolloin juotoksen määrä ainakin riitti paremmin
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2020, 00:36
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Just.. No aika näyttää miten onnistui mun jääkaappikytkennät. Palaa koko auto varmaan paskan liitoksen takia.

Kiitoksia kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2020, 08:33
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Ihan nippelitietona sitten, että noi on aivan helvetin kalliita motonetissa. Itse tilasin kiinasta niitä muistaakseni 500kpl. Kustannus oli 15e. Oli vielä oikein sarja eri kokoisia. En kyllä itse tuohon ongelmaan ole törmännyt. Hyvin on piuhat sinne sisään aina mennyt. Noita on vielä aika paljon tullut käytettyä kun ne on niin päteviä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2020, 09:13
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

No hittooko noihin sit kokoja merkitään jos kaikki johdot mahtuu sisään? Jos liittimen koko on johtimelle 0.5-1,5mm2 niin millä laskuopilla 2x 1.5mm2 pitäisi mahtua???
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.12.2020, 12:28
SptV:n Avatar
SptV SptV on kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 524
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ihan nippelitietona sitten, että noi on aivan helvetin kalliita motonetissa. Itse tilasin kiinasta niitä muistaakseni 500kpl. Kustannus oli 15e. Oli vielä oikein sarja eri kokoisia. En kyllä itse tuohon ongelmaan ole törmännyt. Hyvin on piuhat sinne sisään aina mennyt. Noita on vielä aika paljon tullut käytettyä kun ne on niin päteviä.
Millä hakusanalla löytyy kiinasta?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:47 (GMT +2).