Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 08.09.2015, 07:51
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 740
Perusasetus

Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta.


Taikka vaiha vak. Yhtiötä.... Khyl miul on kaikis "romuis" ain ollut "hinuri" vakuutus
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 08.09.2015, 07:55
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?!
Riittävän lyhyt roiskeläppä auttaa
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 08.09.2015, 11:54
kingfisher:n Avatar
kingfisher kingfisher ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.08
Sijainti: inkoo
Viestit: 224
Perusasetus

Tai sitten kyseessä on ilkeämielisten brittiautoilijoiden juoni yksi on jo melkein käännytetty (make) eihän sitä koskaan tiedä....
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 08.09.2015, 20:55
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Jaahas...tääl on olut bileet sillä aikaa kun ite oon ollut töissä ja tuol noin haalimassa Lälliin osia. Nyt on nastarenkaat ja kaikennäköstä nippelii ja nappelii ja kikkaretta ja uutta takavaloo, huomenna heitän vielä toisen reissun kätköille, niin tulee ikkunaa ja sisälokarii ja ja ja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kingfisher
Heität sen testilenkin Siuntion Kk kautta niin voit pitää välikorjaustauon tässä löpiksellä. Kyllä pojat sulle lainaa työkaluja jos on tarvis ja samalla näät ton kuvaus paikan jos sinne vaikka "joku" uskaltautuis.
Heitin illalla Lohjalla pienen testilenkin ja tänään läksin rohkeasti jo Vantaalle töihin. Hyvin pelitti mennen, tullen.
Siitä Sjundeåsta tulee ajettua useamman kerran viikossa, tänäänkin. Melkoinen avara luonto, tänään oli liikenteessä kolme peuraa, kaks Rangee, kaks vasikan kokoista koiraa, kissa ja kettu.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PutKari
Taikka vaiha vak. Yhtiötä.... Khyl miul on kaikis "romuis" ain ollut "hinuri" vakuutus
Jaahas, no mikäs yhtiö sulla on, voihan niiltä kysäistä tarjouksen. Itellä LähiTapiolassa ja siellä loppuu hinausturva kun auto täyttää 15v, mulla on toinen auto nuori ja virkee 19v ja Lällihän on jo tulossa miehen ikään, 26v. Toivon tietysti ettei kummankaan tarvisi hinuriin tutustua, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Olispahan sitten mullakin joku kelle soittaa, edes hinuri.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan
Riittävän lyhyt roiskeläppä auttaa
Jos jalkaterät alkaa suoraan pakaroista niin ei siinä taida roiskeläpän lyhennyskään auttaa...ja ehkä talvea vasten kuitenkin se Autoliitto on parempi vaihtoehto?!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SERMAX
Katja hei ..... Santtu käy kuumana suhun......kierrä nyt sen siuntion kautta....


Ps.voi olla että se on tuo sun Toitsu ... käy ottas selevää...
Joo siis varmasti aivan älyttömän kuumana. Nyt tarvis enää tietää kuka se Santtu on?!
Veikkaan että se on meistä kahdesta toi mun Toitsu kuitenkin, jossa on "sitä jotain". Tai ainakin sen takia mie sen ostin kun se on niin uuh Tojotainen.
No jos nyt oikein ymmärsin nää Kauniiden ja Rohkeiden juonihommelit, niin Santtu on siis tää seuraava kaveri:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kingfisher
Tai sitten kyseessä on ilkeämielisten brittiautoilijoiden juoni yksi on jo melkein käännytetty (make) eihän sitä koskaan tiedä....
No kyl sen tietää että Tojota on erittäin hyvä ellei täydellinen. Mie en niin helposti käänny.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 09.09.2015, 05:24
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SERMAX Näytä viesti
No kyl sen tietää että Tojota on erittäin hyvä ellei täydellinen. Mie en niin helposti käänny.

Kyl mie sen tiäsin että suhun voi luattaa.....
Mut taisit kuitenki mustasukkasena käydä 😊
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 10.09.2015, 21:12
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SERMAX Näytä viesti
Kyl mie sen tiäsin että suhun voi luattaa.....
Niin voi, toisin ku sinuun, Mr Mitsupitsi. Pikkulinnut meinaan laulelee että sun Pajeroharrastus on menossa vakavampaan suuntaan.

Itse tarinan päähenkilöstä sen verran, että olen taas löytänyt siitä lisää ruostetta. Kuskin ovessa on nyt jo läpireikä, ennen ei ollut. Sitten kun joskus pääsen peltihommiin, niin aion ottaa kaikki ikkunat irti ja katsoa mitä niiden varjoihin kätkeytyy...
Entinen omistajakin tuossa jutteli, että sateella tulee vettä sisälle, ainakin takatuhkakuppeihin?!
Mutta nyt on kaksi kuormallista osia rahdattu kotiin, eli Tojotakaupat on vihdoin saatu kokonaisuudessaan päätökseen.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 11.09.2015, 09:41
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 937
Perusasetus

Nyt ajattelin lähteä tuonne moottoritielle testaamaan pitääkö mun letkuliitokset. Onhan tässä jännitystä kun ei näin vanhaan autoon saa hinausvakuutusta. Täytyyks nyt liittyä Autoliittoon?! [/QUOTE]

Ei huonoin vaihtoehto sekään. Meillä on kaksi Autoliittolaista, hovikuski tuonut kotiin neljä kertaa kahteen vuoteen. Ei kysy enää osoitetta... Jäsenkortti on henkilökohtainen eli turva koskee myös naapurin autoa, jos on ite puikoissa.
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 11.09.2015, 20:03
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Tänään pajalla valmistui helmapalkit Lälliin, mutta ne on siis vielä irti autosta. Onpahan nyt kuitenkin palkit sitä vaille valmiit, että lätkyttelee kiinni ne.



Aarrekätkö puolestaan kasvoi ilmasäiliöllä, jossa on mittarit ja säädettävä painekytkin jo kiinni. Vain kompura enää puuttuu...niin ja kait jotain letkua tarttis.





Käsityökerhossa oli aiheena jarruputken valmistus itse. Askartelin siis jarruputken joka sopii Tojotaan. Onpahan nyt semmonenkin sitten.





Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SERMAX
V8 Isolohko keulille ja 4 pyörää lyömään joutilasta....
Hmm, no kyllä muakin ehkä voisi sellainen kauppakassi kiinnostaa, vaikka olis Pajero.
Toisaalta Valtsuun ehtii kyllä aina Lällilläkin, kun se on 23 saakka auki...
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 27.08.2016 17:08 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 12.09.2015, 12:03
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Tänään pajalla valmistui helmapalkit Lälliin, mutta ne on siis vielä irti autosta. Onpahan nyt kuitenkin palkit sitä vaille valmiit, että lätkyttelee kiinni ne.

Aarrekätkö puolestaan kasvoi ilmasäiliöllä, jossa on mittarit ja säädettävä painekytkin jo kiinni. Vain kompura enää puuttuu...niin ja kait jotain letkua tarttis.

Käsityökerhossa oli aiheena jarruputken valmistus itse. Askartelin siis jarruputken joka sopii Tojotaan. Onpahan nyt semmonenkin sitten.




Hmm, no kyllä muakin ehkä voisi sellainen kauppakassi kiinnostaa, vaikka olis Pajero.
Toisaalta Valtsuun ehtii kyllä aina Lällilläkin, kun se on 23 saakka auki...

Käytä noita helmapalkkeja ilmasäiliöinä?

Niin jää kapiiniin enemmän tilaa,Joku jakotukki vaan sisälle johonkin nurkkaan.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 13.09.2015, 07:04
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Käytä noita helmapalkkeja ilmasäiliöinä?

Niin jää kapiiniin enemmän tilaa,Joku jakotukki vaan sisälle johonkin nurkkaan.
Oikeesti? Voiks niin tehdä?
Tosi kiintoisa ajatus, tuossahan tuota tyhjää tilaa on putken täydeltä. Ei se mun uusi ilmapottukaan onneksi iso ole, sen sovittelu Lälliin ei ole vaikeaa.
Mutta tunnetusti kun nälkä kasvaa syödessä, niin varmaan joskus haluan kuitenkin suurentaa säiliötä, eli olen kyllä aika innostunut kaikista päähänpistoista, millä ilmasäiliöstä voi leipoa tarve-esineen (kuten palkkihelmat) tai jonkun muun sisustusratkaisun.
Mulla on edelleen siis sisustuskriisi meneillään, kun olin aina kuvitellut että mun tulevassa Läjässä on vain etupenkit ja nyt se onkin perhemalli.
Suurimman sisustuskriisin aiheuttaja on tällä hetkellä varapyörä. Halusin sen ehdottomasti pois sieltä takaovesta, no nyt se on pois sieltä, mutta täyttää koko takapaksin. Minne se sitten? Katolle? Onko se hyvä ratkaisu jos se on AINA katolla (eikä vain ajopäivinä), ei ehkä.
OOn vähän miettinyt, sahaisiko takapenkin kahtia silleen, että yhdelle jäisi istumapaikka ja kaksi paikkaa olisi nurin. Toisaalta tiedän, että jos lähden laajentamaan reviiriä takapenkin päälle, ei sitä saa koskaan enää pystyyn kun siinä on aina tavaraa päällä...esim. varapyörä...

Älkää tuskastuko, tää kaiken mahdollisen ajattelu, vatvominen ja suunnittelu (ja suunnitelmien muuttaminen) on mulle itselleni tosi hauska harrastus, vaikka se onkin ehkä sivustaseuraajille tuskallista katsottavaa.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 13.09.2015, 09:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Hyvinhän ne ilmasäiliönä välttää, kunhan on tiiviit saumat ja huomioi kondenssiveden, ja sen poiston.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 13.09.2015, 09:59
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

No mulla on monenlaisia ongelmia auton laitossa, mutta tiiviit saumat ei lukeudu niihin. Jokunen paineastia ja jakotukki ja putkisto joskus tullu tehtyä...
Tosin noi helmaputket justiinsa ei ole kyllä tiivistä nähnytkään, eipä tullut sillä mielellä niitä hitsattua. Ja ilman silmälaseja jouduin vetämään ne korvakuulolta.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 15.09.2015, 20:35
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Sanovat, että kun löytää tosirakkauden, niin siitä saa iloa ja valoa elämään. No Lälli on tuonut kyllä iloa, mutta kyllä nyt vietiin se vähäinenkin valo.
Yhteistä taivalta tuli tänäänkin varmaan 300km taivallettua, kun kävin ensin töissä ja sitten riensin Saloon tekemään Lepa77:n kanssa hyviä Corollakauppoja. Mukavastihan se matka sujui niinkuin aina Lällillä, mutta kotimatkalla pimeni mittaristosta kaikki valot, paitsi varvikelloon jäi joku tuikku palamaan. No onneksi edes siihen, niin pystyi vähän arpomaan nopeutta. Sanoisin perskorvasilmäaivofiiliksellä, että 5w/2222rpm = 82km/h.
Loppumatkasta iski kuskille suonenveto jalkapohjaan.
Tupakansytkärin valokin sammui, mutta onneksi se muutoin toimii edelleen, kas kun Lälli on just se mun autoista jossa navigaattoria voi käyttää. Corollasta on tupakansytkä mykkänä kokonaan.

Pakkivaloja en ole vieläkään edes ostanut ja voi ristus kun niitä kaipaisin. Toisaalta nyt mulla on kerrankin sellainen auto, jolla peruuttaessa ei tarvi katsoa taaksepäin, kyllä pienemmät väistää (ja naapurin pensasaita myös). Ei sillä, että osaisin peruuttaa vaikka katsoisinkin taakse, eiku.

Vinssiin kyselty varaosia, hiilisiltaa ei löytynyt mutta koko moottori löytyisi, eikä ihan mahdottomaan hintaankaan. Taidan pistää tilaukseen...
Kauhea kutina olisi päästä jo peltihommiin. Aagh!
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 15.09.2015, 21:31
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

mittariston polttimot


Mittariston polttimot onkin aika kettumainen vaihtaa meinaa koko kojelauta purettava et pääsee käsiksi mittariin Samalla sinne kannattaa iskeä kaikki polttimot uusia vaikka vielä toimisi ettei tarvitse tehdä jossain vaiheessa uusiks isoo savottaa

Hmm mitä meinaat pakkivaloilla niitä orggis lisäpakki valoja
itsellä meinaa yhtenä päivänä kun oma toitsu oli ajossa laskin älyttömään vesipassiin kovaa että kura roiskui niin ettei itse nähnyt eikä vastaan tulijat. Noh siitähän toitsu ei sitten kauheasti tykännyt kun sen jälkeen katosi pakkivalot. Mittailin polttimot irti että tulee 12 volttia mut polttimoiden laitolla ei tule enää mitään. hetken ihmettelin ja rupesin johtosarjan liitos kohtia nykimään auki yksi liitos hommeli apparin jalkatilassa oli sitten sellainen ettei millään meinanut aueta ja auetessan hapettumaan jotka putsasin ja ei auttanut laatikon johtoa käytin auki ihan kirkkaat pinnat. lopulta tulin siihen uskoon et sanonta wd40= avaruusöljy jolla korjaa kaiken sitä suihkuttelin kaikkiin liitoksiin ja liitokset takas päälle niin johan alkoi toimimaan pakki valot eikä sen koomin ollut koskaan mitään vikaa niissä
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 15.09.2015, 21:41
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Hmm mitä meinaat pakkivaloilla niitä orggis lisäpakki valoja
Jotain työvaloja tarttis saada taakse, kun noi omat pakkivalot on ihan vitsi niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Haluun sellaset valot että päivä valkenee mörön perseeseenkin kun ne täräyttää päälle.
No saa nähä koska otan tän valohomman asiakseni. Kun täs olis syylärin pesua, peltihommia, vinssihommia, peräöljy- ja vaihdeaskiöljyhommia ja ja ja...kaikkeaagh! Töissä pitäis käydä ja vissiin lastakin tavata useammin kuin pari kertaa viikossa 5min, sit pitäis pitää kaikki mun lukuisat gigolot tyytyväisenä ja ja eiku. Niin ja treeneissäkin käydä. Huhhuh.
Taidan muuttaa autotalliin ja unohtaa muun maailman.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 15.09.2015, 23:04
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Jotain työvaloja tarttis saada taakse, kun noi omat pakkivalot on ihan vitsi niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Haluun sellaset valot että päivä valkenee mörön perseeseenkin kun ne täräyttää päälle.
No saa nähä koska otan tän valohomman asiakseni. Kun täs olis syylärin pesua, peltihommia, vinssihommia, peräöljy- ja vaihdeaskiöljyhommia ja ja ja...kaikkeaagh! Töissä pitäis käydä ja vissiin lastakin tavata useammin kuin pari kertaa viikossa 5min, sit pitäis pitää kaikki mun lukuisat gigolot tyytyväisenä ja ja eiku. Niin ja treeneissäkin käydä. Huhhuh.
Taidan muuttaa autotalliin ja unohtaa muun maailman.
katolle pari led työvalo tuikkua erillisestä katkaisijalla sit kun alkaa kasvamaan valon määrä suuremmaksi sivuille kans ja sit eteenpäin Etköhän sie näppäränä viritä jostain taskulampusta tms väliaikaisen ratkaisun jolla näet mittarit pimeässäkin . Kaikki aikanaan itse en koskaan askiin vaihtanut öljyjä mut periin vaihdoin öljyt toki mä vaihdoin ulosoton niin näki samalla sen öljyn missä kunnossa ja hyvältä näytti toki nyt kun saan projektin kasaa niin vaihtuu kyllä öljyt myös sinnekkin
Tuttu tunne kun ei aika riitä päivässä kaikkeen eli jostain täytyy vain joustaa mutta aina ei voi joustaa samasta asiasta
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 15.09.2015, 23:38
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Jotain työvaloja tarttis saada taakse, kun noi omat pakkivalot on ihan vitsi niinkuin kaikissa muissakin autoissa. Haluun sellaset valot että päivä valkenee mörön perseeseenkin kun ne täräyttää päälle.
No saa nähä koska otan tän valohomman asiakseni. Kun täs olis syylärin pesua, peltihommia, vinssihommia, peräöljy- ja vaihdeaskiöljyhommia ja ja ja...kaikkeaagh! Töissä pitäis käydä ja vissiin lastakin tavata useammin kuin pari kertaa viikossa 5min, sit pitäis pitää kaikki mun lukuisat gigolot tyytyväisenä ja ja eiku. Niin ja treeneissäkin käydä. Huhhuh.
Taidan muuttaa autotalliin ja unohtaa muun maailman.

Nopeimmin saat tähän hätään peruutus valot oikeen katkaisijalla kun nyppäät takalasin lämppäristä virran, hajalla ne langat kuitenkin on
Jostain marketista ledityövalo ja se vaikka pelliruuveilla oveen kiinni jossei haluu oveen tehä reikiä niin töistä lainaat suikaleen pelliä jonka asennat sen takaoven kiinnivetokaffan alle

Ja jos oikee haluaa hifistellä niin teippaa pahvipömpelin sen valon päälle, mut jättää alta auki niin huomaa jos se jää päälle, kuitenkaan koko autoa sisältä valaisematta


Niijja siihen mittarivalo hommaan auttaa nopeiten kun etit jostain biltemasta tai honkkarista sellaiset pikkuiset kohdevalot jotka toimii tupakin sytyttimellä ja ne mukana tulevalla teipillä siihen rattiputken koteloon kiinni
En ny löytäny niitä netistä

Vai onko sulla polkupyörän takavaloa? se nipparilla kiinni ja tarvittaessa päälle, etuvaloa en oikeen suosittele voi olla turhan kirkas
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 16.09.2015, 07:11
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Nopeimmin saat tähän hätään peruutus valot oikeen katkaisijalla kun nyppäät takalasin lämppäristä virran, hajalla ne langat kuitenkin on
Jostain marketista ledityövalo ja se vaikka pelliruuveilla oveen kiinni jossei haluu oveen tehä reikiä niin töistä lainaat suikaleen pelliä jonka asennat sen takaoven kiinnivetokaffan alle

Ja jos oikee haluaa hifistellä niin teippaa pahvipömpelin sen valon päälle, mut jättää alta auki niin huomaa jos se jää päälle, kuitenkaan koko autoa sisältä valaisematta


Niijja siihen mittarivalo hommaan auttaa nopeiten kun etit jostain biltemasta tai honkkarista sellaiset pikkuiset kohdevalot jotka toimii tupakin sytyttimellä ja ne mukana tulevalla teipillä siihen rattiputken koteloon kiinni
En ny löytäny niitä netistä

Vai onko sulla polkupyörän takavaloa? se nipparilla kiinni ja tarvittaessa päälle, etuvaloa en oikeen suosittele voi olla turhan kirkas
Sulta ei taida ideat loppua ihan heti😉
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 16.09.2015, 14:40
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Aika sakeeta.
No juu, siis piuhathan mulla on jo olemassa työvaloille, eli ei tämä ole kuin siitä kiinni, että ostan jotkut valot ja kytken ne.
Sitten on vielä kokonaan miettimättä, miten/minne ne valot tulee; eli tuleeks mulle joku safariteline ja jos tulee, niin tuleeko valot siihen. Mitään väliaikaisjuttuja en ala väsäämään, kun tekee sitten samalla vaivalla kerran kunnolla.
Yksi polkupyörän takavalo on, se nyt tietty välttää mittarinvalona HETKEN, vaikka onkin minusta patenttina ihan samaa luokkaa kuin se koivuhalkolaturi, josta mulla on ikuiset henkiset traumat.

Niin ja hei siis ennen kaikkea; takalasinlämmitin toimii edelleen hyvin!
__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 16.09.2015 14:48
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 16.09.2015, 15:27
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja perkei Näytä viesti
Aika sakeeta.
No juu, siis piuhathan mulla on jo olemassa työvaloille, eli ei tämä ole kuin siitä kiinni, että ostan jotkut valot ja kytken ne.
Sitten on vielä kokonaan miettimättä, miten/minne ne valot tulee; eli tuleeks mulle joku safariteline ja jos tulee, niin tuleeko valot siihen. Mitään väliaikaisjuttuja en ala väsäämään, kun tekee sitten samalla vaivalla kerran kunnolla.
Yksi polkupyörän takavalo on, se nyt tietty välttää mittarinvalona HETKEN, vaikka onkin minusta patenttina ihan samaa luokkaa kuin se koivuhalkolaturi, josta mulla on ikuiset henkiset traumat.

Niin ja hei siis ennen kaikkea; takalasinlämmitin toimii edelleen hyvin!
olen vähän samalla linjalla itse kanssa jos ja kun työvaloja itse omaan autooni ripustan tehdään ne kerralla hyvin jne eikä mitään purkka patenteilla se on vähän kun tuon auton rungon kanssa isoimmalla lekalla hakkasin olan takaa ja joka kohta josta vähänkin jousti niin uutta tilalle tupla ainevahvuudella just sen takia koska ei kiinnosta tehdä 2 vuoden päästä hommaa uusiksi
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 16.09.2015, 15:47
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
olen vähän samalla linjalla itse kanssa jos ja kun työvaloja itse omaan autooni ripustan tehdään ne kerralla hyvin jne eikä mitään purkka patenteilla se on vähän kun tuon auton rungon kanssa isoimmalla lekalla hakkasin olan takaa ja joka kohta josta vähänkin jousti niin uutta tilalle tupla ainevahvuudella just sen takia koska ei kiinnosta tehdä 2 vuoden päästä hommaa uusiksi
No juu, toki joskus joutuu jotain sätöspatentteja tekemään hetkeksi - varsinkin jos ihan kesken matkan hajoaa. Mutta yleisesti ottaen toivon, ettei mun enää tässä iässä tarvisi ajaa sellaisella autolla, joka on kasattu purkalla, jesarilla ja koivuhaloilla. Kyllä se kuului vähän niinkuin siihen 90-lukuun ja nuoruuteen... Corollassakin oli aikanaan jos jonkinlaista suksisauvaa, vasaraa ja pesismailaa, joilla jokaisella piti vähän kokeilla tuolta ja kilkuttaa täältä ennenkuin pääsi liikkeelle.
Että juu, koittais nyt tehdä sellaisen auton mitä olisi vähän enemmän pohtinut. Ihan jo siksikin, että suunnittelu ja pohtiminen on kivaa, ja siksi, että tulisi sitten sellainen just itelle sopiva, omaa silmää miellyttävä ja omaa käyttöä palveleva.
Siksi mie aion irrottaa ne ikkunatkin ennen maalausta, kun muuten minuu vaan ahistaisi kun tietäisin, että nyt on auto maalattu mutta ikkunan alta hyökkää joku ruosteyllätys vuoden sisällä esiin. Helppo ja hienohan se olis vaan maalata tuosta yli, mutta tehdään nyt kunnolla kun kerran tehdään. Ei tarvi tulla uuteen maaliin näyttelypintaa, mutta on sen alta ruosteet saatava ensin pois.

Offroadtarvikkeelta on tänään lähtenyt mulle vinssinkilkkeitä tulemaan, eli edistyy sekin sivurojekti omaa hidasta tahtiaan...
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 16.09.2015, 16:22
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

niimpä myynti fiksaus on myynti fiksaus mutta kun itselle tekee niin silloin yleensä tekee kunnolla jäisi itseäkin harmittaa jos auto kokonaa ylitse maalattaisiin ja ikkunoiden välit tms ei maalattaisi varsinkin kun niin näkyvä paikka. Se on sitten eri asia onko kojelaudan alla nyt yhtä hyvässä kunnossa se maali kun muualla korissa jos ei ole tarvinut purkaa ihan palasiks autoa. Mutta toki jos ihan palasiks auton laittaa niin silloinhan se olisi tyhmää jättää johonkin kohtaan vanhaa maalia kun samalla vaivalla laskee koko auton ylitse
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 16.09.2015, 18:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Sulta ei taida ideat loppua ihan heti😉

Kaikki hyviksi todettuja


Jos päivän ottaa, et purkaa koko koelaudan auton viereen jotta saa ne lamput vaihdettua ja tarttee koko loppu viikko reissata eikä ehdi talli päivää pitämään enneku 2 viikon päästä, niin se on piiiiitkä aika arvella nopeuksia ja muitakin määreitä

Sit sama homma. Ton pika asennetun peruutusvalon tekee 5min ostarin parkkiksella, mut päivä on selällään kun kunnolla tekee.
Tosin jos johdotukset ja releytykset on jo kunnolla tehdyt niin ei siinä kauaa meee kun lamput kiinni nakkelee

Siihenkin menee aikaa, et uittaa sen johdon joko katon väliin tai lattiamaton alle ja vielä sellaiseen paikkaan, ettei ne ala vilkkuilemaan parissa vuodessa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 16.09.2015, 19:49
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

Juu ihan hyviä pointteja. Ja ainahan se on kiva lukea ja katella mitä kaikkea ihmismieli keksiikään.
Mie olin nyt taas laiska ja otin vaan Corollan ajoon, niin ei tarvi arpoa Lällin kanssa aamulla, kun on muutenkin lepakoita tapulissa ja sitten vielä olis ihan pimeetä.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 16.09.2015, 21:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Kaikki hyviksi todettuja


Jos päivän ottaa, et purkaa koko koelaudan auton viereen jotta saa ne lamput vaihdettua ja tarttee koko loppu viikko reissata eikä ehdi talli päivää pitämään enneku 2 viikon päästä, niin se on piiiiitkä aika arvella nopeuksia ja muitakin määreitä

Sit sama homma. Ton pika asennetun peruutusvalon tekee 5min ostarin parkkiksella, mut päivä on selällään kun kunnolla tekee.
Tosin jos johdotukset ja releytykset on jo kunnolla tehdyt niin ei siinä kauaa meee kun lamput kiinni nakkelee

Siihenkin menee aikaa, et uittaa sen johdon joko katon väliin tai lattiamaton alle ja vielä sellaiseen paikkaan, ettei ne ala vilkkuilemaan parissa vuodessa
Onks sulla omaa projektitopikkia missä voisit esitellä näitä oivalluksias? tai jossei oo projektia niin kait sulla joku niksipirkkapalsta vois olla mihin kuvien kera laittelet noita juttuja?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis vv87 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.04.2015 05:24
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt Redbull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 26.09.2013 19:02
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit Redbull O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2013 23:51
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli koboltti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 15.06.2013 22:31
Myydään Lj70 startti ja laturi. ToyotaHj60 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 17.05.2012 15:41


Sivu luotu: 10:49 (GMT +2).