Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.06.2015, 02:51
Jukeman Jukeman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 99
Perusasetus

Ja Palden pitkä musta Läjä on oikee offimiehen "viimeinen kyyti", kunnon ruumisauto
__________________
-Särkemällä oppii-
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 11.06.2015, 04:50
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Perinteisin keinoin tarkoittaa tela pensseli maalausta..
Ouluun asti ei toki tarvii maalia lähteä ostamaanmaalitehtaatkin on siel etelän peril..
automaaliliikkeestä en lähtis minä teollisuus alkyydejä kysyyn,ovat erikoismaalikauppoja,maali myynti on pientä verraten johonki K-raudan maali puolel tai värisilmä liikkeeseen,joten katteet on tarvinnu hieroo niin ylös ku mahdollista et pärjää..

eli värisilmää tai K-rautaa,mai maalimyymälää googleen ni löytyy lähin myymälä.

Varsinaiset auto maalit haen erikoisliikkeestä mut pohjamaalitkin jo isommasta maalikaupast.
panssarimaali ei ole täyskiiltävä.

Jes,hyvä topic oli raneen jäljiltä,
toi vaahtomuovi/kumi tela on kans ihan varteen otettava vaihto ehto..ei se ihan sulamalla sula,niinkuin tuol toises topicis kerrottiin,holkki vain johon telan varsi työnnetään liukeaa kovemmil ohennetuil maaleil itri telan sisältä,esim,temalacin kans pärjää niil kyllä..ovat sit kertakäyttösiä joten myös halvempia ku mohair.mohair täytyy pestä HYVIN ohenteella,jos mielii käyttää sitä uudestaan,ohenninta menee..vaahtokumiteloja saa eri kokoisina sarjoina varsineen.
Hyvä topic rakentuu tästäkin,onkin jo sitä..

teknokselta löytyy myös vasaavat tuotteita,teknolac=alkydi teknodur=polyuretaani

Normaalilla;normalac ja normadur..,siis ei normalac vaan norrapid,tiesi jone kertoo

sama kaava,etuliite vain vaihtuu

itse oon enemmän noiden kahden jälkimmäisen suosija..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 11.06.2015 16:37
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 11.06.2015, 09:04
dodge ram pystyputket:n Avatar
dodge ram pystyputket dodge ram pystyputket ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Turku
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Paljos muuten ramirent haluaa kompurasta v-lopuksi?



Oikeen kunnolla härski jos ois niin yöllä sopivaan paikkaan missä on rengaspainekaappi auki
letku ruiskuun ja miranoolia auton kylkeen
Esi tiedustelulla vois käydä kattomassa ja varais sopivan mittasen letkun veden erottimelle mukaan, niin vois maalta valvontakameroitten ulkopuolella
Noin 50 saa kompuran viikonlopuksi vuokrattua.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 11.06.2015, 09:13
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Perinteisin keinoin tarkoittaa tela pensseli maalausta..
Ouluun asti ei toki tarvii maalia lähteä ostamaanmaalitehtaatkin on siel etelän peril..
automaaliliikkeestä en lähtis minä teollisuus alkyydejä kysyyn,ovat erikoismaalikauppoja,maali myynti on pientä verraten johonki K-raudan maali puolel tai värisilmä liikkeeseen,joten katteet on tarvinnu hieroo niin ylös ku mahdollista et pärjää..

eli värisilmää tai K-rautaa,mai maalimyymälää googleen ni löytyy lähin myymälä.

Varsinaiset auto maalit haen erikoisliikkeestä mut pohjamaalitkin jo isommasta maalikaupast.
panssarimaali ei ole täyskiiltävä.

Jes,hyvä topic oli raneen jäljiltä,
toi vaahtomuovi/kumi tela on kans ihan varteen otettava vaihto ehto..ei se ihan sulamalla sula,niinkuin tuol toises topicis kerrottiin,holkki vain johon telan varsi työnnetään liukeaa kovemmil ohennetuil maaleil itri telan sisältä,esim,temalacin kans pärjää niil kyllä..ovat sit kertakäyttösiä joten myös halvempia ku mohair.mohair täytyy pestä HYVIN ohenteella,jos mielii käyttää sitä uudestaan,ohenninta menee..vaahtokumiteloja saa eri kokoisina sarjoina varsineen.
Hyvä topic rakentuu tästäkin,onkin jo sitä..

teknokselta löytyy myös vasaavat tuotteita,teknolac=alkydi teknodur=polyuretaani

Normaalilla;normalac ja normadur..

sama kaava,etuliite vain vaihtuu

itse oon enemmän noiden kahden jälkimmäisen suosija..
ookeip kiitoksia pitää varmaan käydä kaupoista kyselemässä jospa ne osais suositella jotain mitä vähän kyl epäilen.. mut täs ois nyt toi kirjo-peltikattomaali, temalac ja panssarimaali vaihtoehtoina
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 11.06.2015, 11:43
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Itse maalasin muinoin Caddyn telalla. Sieltä täältä hion sitä ensin. Motonetista taisin pari purkkia ostaa punaista Hammeria. Sen kun voi levittää ruosteenkin päälle. Käytä sitten ehdottomasti vaahtomuovitelaa. Muutoin ei tule hommasta mitään. Ainakaan itselle ei tullut mitään appelsiinipintaa. Enemmän oli ongelma kun käytin aika paljon maalia niin tuli valumia sinne tänne. Mut se oli helppo ja nopea auton maalaus. Yön se oli tallissa ja aamulla kovaa ajoa Oli kyllä huomattavasti paremman näköinen kuin alunperin, missä joka pellin pala oma ihan eri värinen. Eikä ne muutamat valumakohdat itseä ainakaan haitannut.

Tuossa aattelin kokeilla seuraavaksi ruiskulla maalailla. Halpis suikka on hyvä maalauskohde millä voi kokeilla mitä siitä tulee.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 11.06.2015, 13:01
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Itse maalasin muinoin Caddyn telalla. Sieltä täältä hion sitä ensin. Motonetista taisin pari purkkia ostaa punaista Hammeria. Sen kun voi levittää ruosteenkin päälle. Käytä sitten ehdottomasti vaahtomuovitelaa. Muutoin ei tule hommasta mitään. Ainakaan itselle ei tullut mitään appelsiinipintaa. Enemmän oli ongelma kun käytin aika paljon maalia niin tuli valumia sinne tänne. Mut se oli helppo ja nopea auton maalaus. Yön se oli tallissa ja aamulla kovaa ajoa Oli kyllä huomattavasti paremman näköinen kuin alunperin, missä joka pellin pala oma ihan eri värinen. Eikä ne muutamat valumakohdat itseä ainakaan haitannut.

Tuossa aattelin kokeilla seuraavaksi ruiskulla maalailla. Halpis suikka on hyvä maalauskohde millä voi kokeilla mitä siitä tulee.
hyvältä kuullostaa kans toi hammeri. Oliko se kuinka kiiltävää ja miten loppujenlopuks pysy kiinni? Jos sil ei jääny apparipintaa tai telan raitoja niin totaki vois harkita
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 11.06.2015, 14:19
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Perinteisin keinoin tarkoittaa tela pensseli maalausta..
Ouluun asti ei toki tarvii maalia lähteä ostamaanmaalitehtaatkin on siel etelän peril..
automaaliliikkeestä en lähtis minä teollisuus alkyydejä kysyyn,ovat erikoismaalikauppoja,maali myynti on pientä verraten johonki K-raudan maali puolel tai värisilmä liikkeeseen,joten katteet on tarvinnu hieroo niin ylös ku mahdollista et pärjää..

eli värisilmää tai K-rautaa,mai maalimyymälää googleen ni löytyy lähin myymälä.

Varsinaiset auto maalit haen erikoisliikkeestä mut pohjamaalitkin jo isommasta maalikaupast.
panssarimaali ei ole täyskiiltävä.

Jes,hyvä topic oli raneen jäljiltä,
toi vaahtomuovi/kumi tela on kans ihan varteen otettava vaihto ehto..ei se ihan sulamalla sula,niinkuin tuol toises topicis kerrottiin,holkki vain johon telan varsi työnnetään liukeaa kovemmil ohennetuil maaleil itri telan sisältä,esim,temalacin kans pärjää niil kyllä..ovat sit kertakäyttösiä joten myös halvempia ku mohair.mohair täytyy pestä HYVIN ohenteella,jos mielii käyttää sitä uudestaan,ohenninta menee..vaahtokumiteloja saa eri kokoisina sarjoina varsineen.
Hyvä topic rakentuu tästäkin,onkin jo sitä..

teknokselta löytyy myös vasaavat tuotteita,teknolac=alkydi teknodur=polyuretaani

Normaalilla;normalac ja normadur..

sama kaava,etuliite vain vaihtuu

itse oon enemmän noiden kahden jälkimmäisen suosija..
Eipä ole nor-maalilla normalac vaan norrapid alkydimaali
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 11.06.2015, 16:14
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- Näytä viesti
Eipä ole nor-maalilla normalac vaan norrapid alkydimaali

Hyvä oikaisu Jonekselta,näinhän se näkyi olevan.heittelin ihan muistista noita värejä..mut ei ihan vastaa sit tikkurilan eikä teknoksen alkyydejä,kun ei näytä saavan kuin puolikiiltävänä??

editt..
täyty vähän penkoa,et löyty..olihan sitä kiiltävänäkin,näky olevan kympin kahtapuolta hinta litralle
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 11.06.2015 16:38
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 11.06.2015, 17:17
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mitä aineita maalissa muuten on?


Et voisko tulisko halvemmaksi sekoitella maali alusta lähtien itse
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 11.06.2015, 18:04
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mitä aineita maalissa muuten on?


Et voisko tulisko halvemmaksi sekoitella maali alusta lähtien itse
Mä en oo koskaan halunnu tietää,se olis ollu mun tyhjälle maalarin päälle ihan liikaa ja turhaa tietoa..jos et sit haluu tietää,kuin kalkkeerausmaali tehdään,sil ei vain kannata autoo maalaa,jos et sit ole kääriny sitä kanaverkkoon ja pinnottant betonilla

Riittää kun tietää mitä mihinkin,kuinka mitäki loivennetaan milläkin maalaustekniikalla ja kuinka se maalatessa käyttäytyy

Puhdasta kemiaahan se maalin valmistus on ja alan kemistin on tiedettävä ne asiat siel labrassansa...vai oliko sittenni biologian ja äidinkielen sekotusta :confuced: ne kertoo sit suoritusportaalle mitä kattilaan laitetaan ja kuinka paljon,toine porukka pistää litkut jakoon ja hyllylle mistä mun on sit helppo hakee niitä käyttöön..olisko sittenni tarvinnu lukee kemistiks...no ei kuitenkaa..

Mut mieti,jos kympillä saat litran hyllystä,ni tarviis tarkkaan tietää mitä ja kuinka paljon ja mistä..kyl ne maksaa jokatapaukses aina enemmän ku ite alkaa hommaan aineit ja sekoitteleen,,sit viel,värisävy...

Ei riittäisii se kymppi poltto aineisii

Sen tiedän ettei olla mikään maailman ihmemies jos saa maalia tehdyksi ja sen että se on tehtävä jo valmiiksi muualla valmistetuista aines osista..
onhan google,sielläkin varmasti avataan arvoituksen verhoa..
mul ei jaksa millää riittää veto sinne asti

but if...teet sitä about 100 000 litraa ja saat loput myytyä,ni vois jäädä katetta..

mua on taas kusetettu..eihän tuota confused hymiöö noin vain näpätä tuolt..

;confused; @confused@ $confused$ ?confused? mä en pidä hymiöistä...

edit:
että näin sit...
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 11.06.2015 18:34
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 11.06.2015, 19:02
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Mä en oo koskaan halunnu tietää,se olis ollu mun tyhjälle maalarin päälle ihan liikaa ja turhaa tietoa..jos et sit haluu tietää,kuin kalkkeerausmaali tehdään,sil ei vain kannata autoo maalaa,jos et sit ole kääriny sitä kanaverkkoon ja pinnottant betonilla

Riittää kun tietää mitä mihinkin,kuinka mitäki loivennetaan milläkin maalaustekniikalla ja kuinka se maalatessa käyttäytyy

Puhdasta kemiaahan se maalin valmistus on ja alan kemistin on tiedettävä ne asiat siel labrassansa...vai oliko sittenni biologian ja äidinkielen sekotusta :confuced: ne kertoo sit suoritusportaalle mitä kattilaan laitetaan ja kuinka paljon,toine porukka pistää litkut jakoon ja hyllylle mistä mun on sit helppo hakee niitä käyttöön..olisko sittenni tarvinnu lukee kemistiks...no ei kuitenkaa..

Mut mieti,jos kympillä saat litran hyllystä,ni tarviis tarkkaan tietää mitä ja kuinka paljon ja mistä..kyl ne maksaa jokatapaukses aina enemmän ku ite alkaa hommaan aineit ja sekoitteleen,,sit viel,värisävy...

Ei riittäisii se kymppi poltto aineisii

Sen tiedän ettei olla mikään maailman ihmemies jos saa maalia tehdyksi ja sen että se on tehtävä jo valmiiksi muualla valmistetuista aines osista..
onhan google,sielläkin varmasti avataan arvoituksen verhoa..
mul ei jaksa millää riittää veto sinne asti

but if...teet sitä about 100 000 litraa ja saat loput myytyä,ni vois jäädä katetta..

mua on taas kusetettu..eihän tuota confused hymiöö noin vain näpätä tuolt..

;confused; @confused@ $confused$ ?confused? mä en pidä hymiöistä...

edit:
että näin sit...

Sillä mietiskelly et jos on runsaammin maalattavaa ja ne tarpeet vois löytyä kiinasta tyyliin 10e kilon säkki ja tarttee noitten lisäksi jotain ohennetta lateksia ja muutamaa muuta jauhetta ja sit sulla on 100l pönttö valmista massaa johon lorautetaan 70% ohennetta, et saadaan sitä maalia mitä on kaupan pöntöissä

Värillä tuskin on väliä jos hinta on jotain 2e litra ja väri melkein valkoinen, siihen jonkun melkein mustan vihreän lorauttaa sekaan ja omalla sekoitteella ohentaan sävyn kohdalleen

Pastaa saa eikä se ole suhteessa ees kallista vaan se pelkkä pöntöllinen minne se tippa sitä pastaa lorautetaan maksaa



Ja tarkoitan automaalia ei halvinta talomaalia, sillä litralla kunnei kovin montaa autoa maalilla peitä

Pitäis väriä ruikkia yhteen 10 peräkärryä ja sit jos on maalia ja innostusta niin 40 autoa samaa väriin
Voi laskea miksi mietiskelen turhalle/tarpeettomalle kustannukselle halvennusta


Mistäs muuten saa valmista automaalia 10e litra ja pari litraa taitaa henkilöautoon mennä vai?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 11.06.2015, 19:30
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

=Nikuzai;1231458]Sillä mietiskelly et jos on runsaammin maalattavaa ja ne tarpeet vois löytyä kiinasta tyyliin 10e kilon säkki ja tarttee noitten lisäksi jotain ohennetta lateksia ja muutamaa muuta jauhetta ja sit sulla on 100l pönttö valmista massaa johon lorautetaan 70% ohennetta, et saadaan sitä maalia mitä on kaupan pöntöissä



....No näin,en mä ole vastaan jos jollakin on virtaa pähkäillä asioita,päin vastoin,ihan hyvässä hengessä kirjoittelin,en vain pidä hymiöiden kirjoittamisesta(ei mitenkään asennekysymys,joitki hymppärei on vai nii helkkari hankala muistaa,miten tehää.) joten ymmärrän jos kirjoittamani sisäänluku on hyvin vaihtelevaa,En missään tapaukses vähättele...



Värillä tuskin on väliä jos hinta on jotain 2e litra ja väri melkein valkoinen, siihen jonkun melkein mustan vihreän lorauttaa sekaan ja omalla sekoitteella ohentaan sävyn kohdalleen

Pastaa saa eikä se ole suhteessa ees kallista vaan se pelkkä pöntöllinen minne se tippa sitä pastaa lorautetaan maksaa

Ja tarkoitan automaalia ei halvinta talomaalia, sillä litralla kunnei kovin montaa autoa maalilla peitä

Pitäis väriä ruikkia yhteen 10 peräkärryä ja sit jos on maalia ja innostusta niin 40 autoa samaa väriin
Voi laskea miksi mietiskelen turhalle/tarpeettomalle kustannukselle halvennusta



.
...en siis vähättele,olen 19 vuotta olleena laiva/teollisuus/konepaja/raksa maalarina/hiekkapuhaltajana,lattioita pinnoitettu elintarvike teollisuuteen ym...tuhansia ja tuhansia litroja maalia ja pinnoitteita käsitelleenä,jossain vaiheessa ei vain enää tule mieleen,mitä maali oikeastaan on..siis,-minun- tyhjään päähäni turhaa tietoa




Mistäs muuten saa valmista automaalia 10e litra ja pari litraa taitaa henkilöautoon mennä vai?




....ei mistään auto maalia,mut esim normaalin alkydi on +-kympin litra(kaks litraa maksaa sit kakskymppiä.),eikä sillä litralla tosiaan maalaa ku puol autoo,jos ei sit telalla ryhdy toimeen....
Vain omia hajatelmiani,ei sen kummempaa..ja hatun nosto innostuksesta asiaan
edit:
jos ei sit sulta parin kolmen viikon päästsitä automaalia siis..kympin litra meinaan..-offipalsta alennus....tekee n.11.80e litra

tiesikkös muuten et meillä metsäteollisuus tuottaa ohentimia sivutuotteenaan.akzo nobel tai jotain sinnepäin on enson sisällä tuottelias firma joka sen paris puuhastelee..mm hemppelin tjm. ohenteis on akzonobelin , tai jotain sinnepäin, leima
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..

Viimeksi muokannut G280E : 11.06.2015 20:34
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 11.06.2015, 20:24
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

En nyt muista mitä teollisuusmaalin koostumukseen tuli vaikka 7v. olin maalikaupassa töissä. Mut ei taida maksaa vaivaa tehdä ite ku ei se oo ihan hetken prosessi. Teollisuusmaaleissa eri sävyille ku teet 6 eri pohjaa mihin pastoja sit pudottelet ni alkaa olemaan pitkälti kaikki sävyt hallussa Sit vaikka 3 eri kiiltoastetta kaikista pohjista...

Tekemisessä täytyis ottaa huomioon: tarttuvuus,kesto,ruosteenesto,pigmentin kesto... jne. monet muut asiat.
Soita nor-maali oy:lle juhani korajoelle ni osaa kertoa varmaan enempi

Hullua sanon minä noilla teollisuusmaali hinnoilla...

Tämä vain minun mielipide.
__________________
-ISORY OFFROAD-

Viimeksi muokannut -JoNe- : 11.06.2015 20:28
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 11.06.2015, 21:18
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

nyt ois kiva nähä vielä muista maaleista kuvaa kun vain temalac ja panssarimaali. temalac vaikuttaa edelleen hyvältä vaihtoehdolta mut panssarimaali ei oikeen iske kun se mattaantuu ajan kanssa ihan liikaa..

eli jos jollain on kokemusta Kirjo peltikattomaalista tai Hammerista niin laittakaa kuvia tai jotain inffoa maalaus projektista ja miltä näyttää myöhemmin
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 11.06.2015, 22:23
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Normadur 90 on ihan mukava telata ja on kiiltävä. Kovetteellinen polyuretaani maali ni voit maalata päälle vaikka automaaleillakin jos siltä tuntuu. Ei oo kylläkään mitään kuvia. Suosittelisin kovetteellista maalia. Mohair rissalla ni ei ainakaan sula ja on siisti pinta.

Normadur 65 paksua ni telalla maalattava paksulti ni silittyy nätisti.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 12.06.2015, 06:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jvsvmvsv Näytä viesti
hyvältä kuullostaa kans toi hammeri. Oliko se kuinka kiiltävää ja miten loppujenlopuks pysy kiinni? Jos sil ei jääny apparipintaa tai telan raitoja niin totaki vois harkita
Kyllä se vuoden kuluttua vielä ihan hyvälle näytti. Ruosteetkin loisti vielä poissa-olollaan. Eikä maalipinta ollut edes kuplinut mistään kohtaa. Telan raitoja ei jää jos käytät tuota vaahtomuovitelaa. Tai noh. En tie oliko itsellä mitään tekemistä sen kanssa että vedin aika reilulla kädellä sitä maalia siihen pintaan. Mut ei se tosiaan siltä näyttänyt että jollain telalla olisi maalattu. Muistaakseni sitä Hammeria mainostettiin maalina missä on ruosteenesto ja pintamaali samassa. Ainakaan itse en mitään muuta siihen päälle laittanut.

EDIT: Löytyi oikein tosi hieno kuva siitä Caddystä. Hieman paskanen se siinä on.


http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...ni-2000019506/ Tuota kannattaa myös harkita. Pari tuttua on tuota kamaa onnistuneesti käyttänyt ruiskumaalauksessa. Tullut kyllä todella hyvä maalipinta. Ruiskuna kumpikin käytti bilteman halvinta maaliruiskua. Tuota meinasin itsekin seuraavaksi kokeilla. Muistaakseni tuo eräs tuttu käytti pari purkkia sellaisen ison mersun pakun maalaukseen. Mikä 609 vai mikä onkaan malliltaan. Kovin paljon sitä maalia ei tuossakaan hommassa kulu. Tuota meinasin jossain välissä kesää kokeilla. Tuossa testibiilissä pitää vielä vähän paklailla lommoja jemmaan ja puskureista noita naarmuja pitää hioa piiloon.

En tiedä onko noilla loppupeleissä paljon eroa kummalla tavalla sen tekee? Telalla kun maalaa niin ei tarvi sillain suojata koko tallia missä sen tekee. Ei tule sitä maalisumua. Ruiskulla kun maalaa niin ehkä itse laittaisin vielä jonkun kertakäyttöhaalarin päälle ja joku hengitysmaski. Pihalla en telalla maalaisi kun siihen tulee kaikkee paskaa pinnalle. Joku pressukatos vaikka mielummin. Samassa paikkaa voi sitten taas ruiskulla myös maalaa. Ehkä telalla maalattaessa maali on vielä halvempaa? Telat ei paljoa maksa, mutta eipä nuo halvimmat maaliruiskutkaan paljoa kustanna. Ruisku tosin vaatii sen kompuran sitten, mutta kyllä yleensä jos vähääkään tekee autojen kanssa jotain niin on jonkinlainen kompura. Kumpikin tapa vaatii kuitenkin sen auton osien suojausta, mitä ei halua maalata.

Viimeksi muokannut Nerd-O : 12.06.2015 07:02
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 12.06.2015, 09:06
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kyllä se vuoden kuluttua vielä ihan hyvälle näytti. Ruosteetkin loisti vielä poissa-olollaan. Eikä maalipinta ollut edes kuplinut mistään kohtaa. Telan raitoja ei jää jos käytät tuota vaahtomuovitelaa. Tai noh. En tie oliko itsellä mitään tekemistä sen kanssa että vedin aika reilulla kädellä sitä maalia siihen pintaan. Mut ei se tosiaan siltä näyttänyt että jollain telalla olisi maalattu. Muistaakseni sitä Hammeria mainostettiin maalina missä on ruosteenesto ja pintamaali samassa. Ainakaan itse en mitään muuta siihen päälle laittanut.

EDIT: Löytyi oikein tosi hieno kuva siitä Caddystä. Hieman paskanen se siinä on.


http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...ni-2000019506/ Tuota kannattaa myös harkita. Pari tuttua on tuota kamaa onnistuneesti käyttänyt ruiskumaalauksessa. Tullut kyllä todella hyvä maalipinta. Ruiskuna kumpikin käytti bilteman halvinta maaliruiskua. Tuota meinasin itsekin seuraavaksi kokeilla. Muistaakseni tuo eräs tuttu käytti pari purkkia sellaisen ison mersun pakun maalaukseen. Mikä 609 vai mikä onkaan malliltaan. Kovin paljon sitä maalia ei tuossakaan hommassa kulu. Tuota meinasin jossain välissä kesää kokeilla. Tuossa testibiilissä pitää vielä vähän paklailla lommoja jemmaan ja puskureista noita naarmuja pitää hioa piiloon.

En tiedä onko noilla loppupeleissä paljon eroa kummalla tavalla sen tekee? Telalla kun maalaa niin ei tarvi sillain suojata koko tallia missä sen tekee. Ei tule sitä maalisumua. Ruiskulla kun maalaa niin ehkä itse laittaisin vielä jonkun kertakäyttöhaalarin päälle ja joku hengitysmaski. Pihalla en telalla maalaisi kun siihen tulee kaikkee paskaa pinnalle. Joku pressukatos vaikka mielummin. Samassa paikkaa voi sitten taas ruiskulla myös maalaa. Ehkä telalla maalattaessa maali on vielä halvempaa? Telat ei paljoa maksa, mutta eipä nuo halvimmat maaliruiskutkaan paljoa kustanna. Ruisku tosin vaatii sen kompuran sitten, mutta kyllä yleensä jos vähääkään tekee autojen kanssa jotain niin on jonkinlainen kompura. Kumpikin tapa vaatii kuitenkin sen auton osien suojausta, mitä ei halua maalata.
Toihan näyttää ihan saatanan hyvältä (mitä nyt paskanen mut kiiltää silti) ja jos vielä vuodenki päästä pysyy hyvin kiinni ja kiilto pysyy niin tota vois kans ite harkita
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 12.06.2015, 10:24
JNNE:n Avatar
JNNE JNNE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Ranua, Finland
Viestit: 82
Perusasetus

Tuossa hammeritessa vaan semmonen homma että sen päälle ei voi muilla maaleilla enään maalata, ite hoksin onneksi ennen ko rupesin sutimaan pikkupaikkoja kun tarkotus jossain kohtaa maalata ihan kunnolla toki jos ei myöhemmin enää väriä aio vaihtaa niin sittenhän sillä ei ole väliä

http://www.hammerite.fi/tips_forutsattningar.html
__________________
3x Hilux plus Patrol GR
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 12.06.2015, 10:50
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNNE Näytä viesti
Tuossa hammeritessa vaan semmonen homma että sen päälle ei voi muilla maaleilla enään maalata, ite hoksin onneksi ennen ko rupesin sutimaan pikkupaikkoja kun tarkotus jossain kohtaa maalata ihan kunnolla toki jos ei myöhemmin enää väriä aio vaihtaa niin sittenhän sillä ei ole väliä

http://www.hammerite.fi/tips_forutsattningar.html
hyvä tietää kiitos! onko mahollista hioo pois vai tukkiiko paperin samanlaisella mössöllä mitä Miranol? koska sillonha sen voi hinkkaa veke vaik oiski vähä kovempaa kiinni. tiedätkö kans et voiko vanhan (1kk-1v) hammerin hioo mataks vesissä ja myllyttää?
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 12.06.2015, 10:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Itseä ei caddyn maalauksessa muu kiinnostanut kuin että maalin saa päälle halvalla. Se alkuperäinen auto sisälsi tosiaan eri väriä joka kohdassa. Tuota en tiennyt, ettei hammerin päälle voi maalaa. Toisaalta eipä sitä tuossa edes kaivannut. Veikkaan että edes hiominen ei paljon auta hammerin ylimaalaukseen. Jos se sisältää silikoonia niin eikö se ole siellä pintamaalin alla myös? Silikoonin saa silloin pois vain hiomalla hammerin kokonaan pois? Veikkaan myös että tukkii hiomapaperit aika hyvin tuon silikoonin takia.

Itsellä siihen maalipintaan jäi niitä valumia sinne tänne, mut hieman tarkemmalla duunilla ne varmaan ois välttänyt. Valumiakaan ei nähnyt kuin aivan läheltä. Esim. parin metrin päästä niitä ei nähnyt enää. Tuo oli sellainen pikainen ilta hiominen, maalaus ja aamulla autolla kovaa ajoa uudella maalipinnalla
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 12.06.2015, 12:35
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Itseä ei caddyn maalauksessa muu kiinnostanut kuin että maalin saa päälle halvalla. Se alkuperäinen auto sisälsi tosiaan eri väriä joka kohdassa. Tuota en tiennyt, ettei hammerin päälle voi maalaa. Toisaalta eipä sitä tuossa edes kaivannut. Veikkaan että edes hiominen ei paljon auta hammerin ylimaalaukseen. Jos se sisältää silikoonia niin eikö se ole siellä pintamaalin alla myös? Silikoonin saa silloin pois vain hiomalla hammerin kokonaan pois? Veikkaan myös että tukkii hiomapaperit aika hyvin tuon silikoonin takia.

Itsellä siihen maalipintaan jäi niitä valumia sinne tänne, mut hieman tarkemmalla duunilla ne varmaan ois välttänyt. Valumiakaan ei nähnyt kuin aivan läheltä. Esim. parin metrin päästä niitä ei nähnyt enää. Tuo oli sellainen pikainen ilta hiominen, maalaus ja aamulla autolla kovaa ajoa uudella maalipinnalla
niijoo totta jos siinä sitä silikoonia on niin voi kyllä tukkia.. pitää selvitellä ja miettiä mut kaks potettiaalisinta vaihtoehtoa on toi Hammeri ja Temalac tällähetkellä ainakin muiden kokemusten perusteella
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 12.06.2015, 16:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Minun Gee maalattiin Tikkurilan panssarimaalilla ja halvalla ruiskulla. Tuo on todella helppo maali ruiskuttaa automaaleihin verrattuna, maalari oli ensikertalainen enkä silti löytänyt yhtään valumaa autosta. Lisäksi siitä ei tule maalipölyä juuri ollenkaan, paljon osia maalattiin tallissa siten, että vain taustalle laitettiin pressu suojaksi.
Risuista ym. jää kyllä sitten jälkiä paljon herkemmin, kuin kunnolla maalattuun ja lakattuun pintaan, mutta eipä niillä maasturissa niin väliä ole.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 12.06.2015, 16:39
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Minun Gee maalattiin Tikkurilan panssarimaalilla ja halvalla ruiskulla. Tuo on todella helppo maali ruiskuttaa automaaleihin verrattuna, maalari oli ensikertalainen enkä silti löytänyt yhtään valumaa autosta. Lisäksi siitä ei tule maalipölyä juuri ollenkaan, paljon osia maalattiin tallissa siten, että vain taustalle laitettiin pressu suojaksi.
Risuista ym. jää kyllä sitten jälkiä paljon herkemmin, kuin kunnolla maalattuun ja lakattuun pintaan, mutta eipä niillä maasturissa niin väliä ole.

Entäs jos maalari olilkin synnynnäinen ruiskuttelija
samaa mieltä muutoin kaikin osin ippen tekstuuriin.. paljon peltikattoja maalanneena em tuotteella,tosin kp ruiskull,mut huomaa eron muihin maaleihin(ei niin valumaherkkää,oikenee hyvin,maalinsume vähäisempi,huonosti mekaanisia rasitteita kestävä...
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 12.06.2015, 17:37
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Mipa-työkonemaaleissakin pitäisi olla jonkinlainen ruostesuoja.
Eikä mahdottoman vaikea ruiskuttaakkaan.
Maalasin tuon harmaan sillä ja oli ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen auto mitä olen maalannut.
Eikä ollut kallista tavaraa.

__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 12.06.2015, 17:54
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kyllä Hammeritenkin päälle voi muutakin maalia laittaa. Riippuu maalista miten kestää alla.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty H/P-auton nastarenkaat. andy O/M/V Renkaat ja vanteet 2 24.10.2011 19:37
Ostetaan auton matalanostin purtsi007 O/M/V Muut 0 01.04.2011 22:17
Auton pesua Rekisteröimätön Linkit 1 25.09.2008 17:45
Auton myynnistä.... jakenbj Chit-Chat 6 25.02.2006 11:13
Auton väri Tekniikka & Jutustelu 15 02.02.2006 20:56


Sivu luotu: 21:53 (GMT +2).