Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2020, 10:36
jj5 jj5 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.20
Sijainti: pks
Viestit: 33
Perusasetus

Mielenkiintoinen video. Enpä haluaisi hieman korotetulla vanhan mallin Jimnyllä joutua tilanteeseen jossa moiset ohjausliikkeet ovat tarpeen. Mitähän tapahtuisi tuossa ilman ESP:tä .

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2020, 12:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jj5 Näytä viesti
Mielenkiintoinen video. Enpä haluaisi hieman korotetulla vanhan mallin Jimnyllä joutua tilanteeseen jossa moiset ohjausliikkeet ovat tarpeen. Mitähän tapahtuisi tuossa ilman ESP:tä .
Ei se ESP aina pelasta

https://youtu.be/xoHbn8-ROiQ ja https://youtu.be/zaYFLb8WMGM

Jimnyn osalta kapeus ja korkeus ei ole varmasti hyvä asia tuossa testissä. Minkä takia tuo oli kyllä itselle hieman yllättävä tulos Jimnyn osalta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2020, 15:48
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Toi testi on aivan mielenvikainen ja ihan yhtä todennäköisesti voittaa lotossa kuin joutuu tollaseen tilanteeseen missä joutuu rattia veivaa tolleen.

Kerran oon väistelly "täysillä" paku-escolla vastaantulijaa joka yllättäen suoralla tiellä ajautui mun kaistalle (80kmh peräkärryrodeo). Esco pysy pyörillään ja ukko hengissä. Nyt odottelen vielä sitä lottovoittoa..!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.12.2020, 12:44
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Tuon testin idea on simuloida hirven väistöä. Kyllä minä ainakin olen maantiellä väistänyt peuroja. Tosin en kyllä tuollain riuhtomalla vauhdilla takaisin omalle kaistalle meiningillä. Mutta itsellä on ainakin todennäköisempää törmätä hirveen kuin toiseen autoon. Koska en ole ikinä onnistunut toiseen autoon törmäämään niin, että syy olisi minun. Mutta peuran olen onnistuneesti L-200 mitsulla nirhannut.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.12.2020, 16:03
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Sen melkein arvaakin jo tosta hirvenväistökokeen nimestä että siinä on tarkoitus simuloida hirven väistämistä.

Mutta se että jotta notta kohdalle tulee sekä hirven väistö että vastaantulija juuri sopivasti yhtäaikaa, että vastaa tota testiä, on se varsin epätodennäköinen vaihtoehto. Ja että kuski pystyis juuri silloin reagoimaan mutta auto ei pysy kyseisen fittipaldin rattiliikkeiden tahdissa on vielä epätodennäköisempää. Mutta jos se on tärkeää auton valinnassa niin sitten on. Minulle ei ole.

Ja silti mäki lottoan!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.12.2020, 18:46
jj5 jj5 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.20
Sijainti: pks
Viestit: 33
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Sen melkein arvaakin jo tosta hirvenväistökokeen nimestä että siinä on tarkoitus simuloida hirven väistämistä.

Mutta se että jotta notta kohdalle tulee sekä hirven väistö että vastaantulija juuri sopivasti yhtäaikaa, että vastaa tota testiä, on se varsin epätodennäköinen vaihtoehto. Ja että kuski pystyis juuri silloin reagoimaan mutta auto ei pysy kyseisen fittipaldin rattiliikkeiden tahdissa on vielä epätodennäköisempää. Mutta jos se on tärkeää auton valinnassa niin sitten on. Minulle ei ole.

Ja silti mäki lottoan!
Joo selvähän se ettei tuollaiseen tilanteeseen usein joudu liikenteessä että kuljettaja tekisi tuollaiset ohjausliikkeet. On se silti kyllä minusta ihan hyvä tapa testata auton käytöstä äärimmäisessä tilanteessa. Pitäisi vaan sitten osata tulkita niitä tuloksia, eikä esimerkiksi tuon testin perusteella julistaa jotain autoa automaattisesti hengenvaaralliseksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.12.2020, 19:18
wikke:n Avatar
wikke wikke on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.861
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jj5 Näytä viesti
Joo selvähän se ettei tuollaiseen tilanteeseen usein joudu liikenteessä että kuljettaja tekisi tuollaiset ohjausliikkeet. On se silti kyllä minusta ihan hyvä tapa testata auton käytöstä äärimmäisessä tilanteessa. Pitäisi vaan sitten osata tulkita niitä tuloksia, eikä esimerkiksi tuon testin perusteella julistaa jotain autoa automaattisesti hengenvaaralliseksi.
Jos kikotin tuon selvittää, niin lienee aika turvallista suorittaa mahdollisia erinäisiä arkipäivän väistöliikkeitä!

Mutta muistakaamme että edeltäjänsä suoriutui "väistöstä" jälkeäkään asvalttiin jättämäti: https://www.google.com/search?q=jimn...J9Bzz5SbrMhtTM
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Uusi Jimny Nerd-O Chit-Chat 157 19.02.2020 18:46
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ jyväjemmari O/M/V Ajoneuvot 2 01.01.2017 19:50
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur korbimotors O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 27.06.2016 18:10
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö ajelija O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 23.09.2014 23:37
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01


Sivu luotu: 05:22 (GMT +2).