|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Koukun laskeminen
Tuollainen on alkuperäinen koukku. Tuota pitäs saada joku 10-15cm alemmas. Myöhemmin selviää mikä on se tarkka mitta miten paljon sitä pitää saada alaspäin. Toihan irtoaa kun otan noi neljä pulttia irti. Mitä netistä on katsellut niin tuossa on jonkin verran erilaisia variaatioita miten toi koukku on tehty. Osassa on tuo pokkaus (kuten kuvassa), millä se tulee hieman taaksepäin ja osassa se menee aivan suorana alaspäin. Jos duunais uuden tuollaisen niin sehän vois mennä ihan suoraan alaspäin kuten niitä on joissain peleissä ollut ja tekee vaan noi reiät siihen. Se ois varmasti helpoin ja halvin tapa laskea sitä alaspäin kun voi käyttää suoraa pätkää vaan. Mut toi varmaan vaatii jonkun pokkauksen päälle, että se ei ala vääntyileen kun vetää kuormaa? Mistä sitten tietää miten paksusta kamasta se pokkaus pitää tehdä, jotta se kestää 3000kg vetokuorman? Leikkaa tuosta samasta kamasta jonkun 3-5cm leveän soiron jo hitsaa sen siihen pintaan kiinni? Onko jollain tiedossa jotain firmaa pk-seudulta mikä vois tehdä suoraan tuollaisen halutuilla spekseillä? Onkohan tuohon mitään tapaa millä tuon saisi jollain pikalukitteilla kiinni? Se ois silloin nopea ottaa irti ja nopea laittaa paikalleen.
|
#2
|
||||
|
||||
Onks toi nyrjähtänyt jo valmiiks?
Toimisko tämmönen tuossa? Sais sokkilla suurimman osan veke. https://www.ebay.com/itm/182027331035 |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Toi ebayn vimpain ois kyllä hyvä. Sen pituus ei vaan välttämättä riitä. Oletan, että tuo pienempi osa mikä tuossa on näkyvissä on juuri se mihin se koukku tulis kiinni ja toi isompi on sitten taas siihen autoon tuleva. Mutta toisinpäin tuo olisi kyllä paljon parempi, koska silloin se koukkulevy ei veisi maavaraa perästä. Eli tuohon isompaan osaan laittaisi sen koukun kiinni ja se pienempi osa menis autoon kiinni. Toisaalta tuosta sais hienon esimerkin jollekin firmalle, että tälläinen ois hyvä saada aikaiseksi. Tuossakaan ei ole kyllä ihan noin järeää levyä käytetty mitä tuo alkuperäinen on. |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
Auton runko on kovilla, jos lasket "vetokuulaa"....... siis mikä auto?Lainaus:
-siis (yksinkertaistettuna) rungon veto/työntö rasitus tulee (vääntönä) pelkästään rungon "ala-pokkauksen" varaan; siis kärryn aiheuttama rasitus ns. runkopalkin alareunan varassa; siis ottaa "kaikki" voimat vastaan. Ja jos vetokoukkua lasketaan 15 cm, niin vetokuulan rasitus runkopalkkiin muuttuu aika radikaalisti: aikaisemmin alapultit kuormittui vetokuulan rasituksen mukaan, ja yläpultteihin ei kohditunut vetoa/puristusta. Ja jos vetokuulaa lasketaan 15 cm, ja pulttien väli on em. 5 cm, niin alempiin pultteihin kohdistuu vedossa 4 kertainen voima! (ja jarrutuksessa yläpultteihin paljon em. 4 kertaista voimaa suurempi.....) -> siis vaikka omavalmiste 4 pultin koukku kestää 15 cm pudotuksen, runko välttämättä ei.... (Kannattaa miettiä, että tukisiko koukkua rungosta edempää... ) sorry, jos pieniä heittoja voimissa, pikaisesti yritin kertoa..... |
#6
|
||||
|
||||
Neliöputki sovite ja jopa on valinnan varaa, voi ripustella mitä mieleen juolahtaa
Ja saa kaikkea valmiina, Kiinasta tai ihan laatuakin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
|||
|
|||
Ehdottomasti 'jenkkikoukku" . Tekee samantien putken tarpeeksi ylös niin ei ole tiellä mettässä. Tästäkin saa vielä pidemmällä kaulalla olevan ainakin Ruskon USA trucksilta.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Koukun 13-napaisen sähkörasian kytkennät | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.12.2015 21:13 |
G Mersun koukun massasta | Gee. | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.07.2013 22:11 |
Vinssin vaijerin koukun kiinnitys | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 07.02.2009 20:54 |
Perävälityksen laskeminen ?? | Calmari | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.11.2005 18:11 |
Välityksen laskeminen | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.08.2005 18:45 |