Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2015, 20:43
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

postin vastuu pakettien kuljetuksessa.


Ajattelin ottaa asian täällä puheeksi kun täällä on porukkaa ketkä ostaa, myy, vaihtaa paljon tavaraa keskenään.
Tarina alkaa näin.
Tilasin kotiteatteri kaiuttimet ja kauppaan kuulu postin kotiintoimitus.
Vähä toista päivää oli kulunu ja posti mies soittaa että oonko kotona. Sovittiin että jättää tavarat lähikauppaan ja töistä tullessa haen ne sieltä.
Into pinkeenä töistä sattaakahtasattaa kauppaan ja kamat peräkonttiin ja kotia.
Kotona huomasin että pahvilaatikossa on reikä ja kaiutin kotelo on halki. Käsin kaupassa uudestaan ja siellä neuvottiin tekkee postin sivuilta korvaushakemus ja syyksi kuletusvaurio.
Tein ilmotuksen pari viikkoa sitten ja nyt tuli vastaus tylysti että jonku lain ja säädöksen nojalla emme korvaa mittää. myyjä on vastuussa tavaran kunnosta ostajan kotiin asti.

Tästä tein yhteen vedon että itse myymää tavaraa en koskaan laita postiin, jos mun pitää itse korvata jonku pässin hajottama tavara!

Maanantaina laitan vielä myyjälle viestiä mitä mieltä se on tästä ja korvaako mitään. Eihän tässä tilanteessa kehtaa olla myyjältä mitään vailla, kun ei se voi olla tarkistamassa kuletusta. Varmasti myyjää kiinnostaa postin toiminta tässä tilanteessa.
Ehkä vaihtavat lähetykset vaikka matkahuoltoon?

Varmaan ylimäärästä veren painetta nostaa ku pari kaljaa kerkesin juua ennenkun huomasin sähköpostissa ilmotuksen korvausvaatimuksesta

Onko muilla ollu vastaavia tilanteita?

__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.07.2015, 21:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Matkiksen puolelta kokemusta rikkomistaan tavaroista. Eivät korvaa mitään, keksivät aina syitä ettei ole heidän vika.

Joko on huonosti pakattu - lähettäjän vastuulla.

Tai vähäisen arvon vuoksi eivät korvaa - erittelemättä mitenkään perusteita mikä on vähäinen arvo.

Riskinsä kaikissa.

Tuossa sun tapauksessa tuskin syntyy onGelmia, myyjäliike korvaa ja taistelee asiaa eteenpäin.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.07.2015, 21:42
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Ota vaan yhteys sinne myyjään.
http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat...skaytanto.html
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.07.2015, 22:26
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

nykyään ei voi luottaa mihinkään...
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.07.2015, 23:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Ei liity suoraan postiin.


Mutta jos vasta kotona huomasit, että paketti kärsinyt, niin jos pari käpälöijää välissä, niin voi olla hakusessa postin eurot...

Ja minun ex veneen ohjausvaijeri ostettiin MH sopimus asiakkaalta: bussiyhteys suoraan Ouluun, mutta tämä ohjauskaapeli lähti 180 asteta väärään suuntaan!
Ja kun tuo kaapeli tuli vasta viikon kuluttua perille, niin tein reklamaation aiheesta....ja jokainen paikka, missä saa havainnon, tulee aikaa lisää.... siis jos mh paketti on myöhässä, niin käydään vauhtia...
Siis matkahuollolla paketti voi kiertää vuosikausia suomea, kunhan ei makaa liian pitkään yhdessä osoitteessa!

: Tämä on tätä,,,, ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2015, 06:49
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Minä kun tilaan tavaraa melkein mistävaan toimittajat haluaa lähettään ne toimituksella 14, Eli kotiovelle toimitettuna mutta postipekka soittaa aina aamulla että paketti on noudettavissa postista selityksenä ainasama hänen autoon ei mahdu vaikka tilaisi kahvipaketin.Ei se minua mitenkään häiritse posti kuitenkin lähellä 2km mutta postimaksu on vähän eri.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.07.2015, 07:12
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Jos kyseessä on särkyvä tavara,tarviis ottaa vakuutus.sillon tällaset tapaukset korvataan.pakettiinkin tulee merkintä särkyvästä tavarasta.
Tietysti olen samaa mieltä asiasta,oli särkyvä merkintä tai ei,ei ne sais toisten omaisuutta käsitellä mielensä mukaan se on selvä.kaikki on laillansa särkyvää.harva matrikkeli kestää lekan alla särkymättä..
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.07.2015, 08:22
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Jos kyseessä on särkyvä tavara,tarviis ottaa vakuutus.sillon tällaset tapaukset korvataan.pakettiinkin tulee merkintä särkyvästä tavarasta.
Tietysti olen samaa mieltä asiasta,oli särkyvä merkintä tai ei,ei ne sais toisten omaisuutta käsitellä mielensä mukaan se on selvä.kaikki on laillansa särkyvää.harva matrikkeli kestää lekan alla särkymättä..


Särkyvää ei tarvinnut ainakaan 90luvulla korjata jossei särkynyt käsittelyssä, eli kun potkii pitkin hallia niin ei ole käsitelty

Meille tuli sisuun kannentiivari ja kysyttiin onko se särkyvä, niin myyjä silloin sano, ettei voi lähettää rikkoontuvana
Tuli sit kahden vanerin välissä U-raudoilla tuettuna jotka piti lähettää takaisin heille.


Meille tuli aikoinaan odottettuja kynttilä kippoja, niin lootan päällä oli sellaisen pikkukuormaliinan kokoinen painauma ja sisältö paskana

Postista kertoilivat, et ei ole heillä hajonnut, mutta tiedän sen verran, et kun lähettäjä tanskassa sen lentokonttiin heittää, niin sitä ei varmasti sidota ja helsinki-vantaalla se itellan kyytiin lastataan.
Sitä tosin en tiedä meneekö ne rullakkoon vai lavalle, mut oon itekkin rullakoita sitonut, niin se on tooooosi kiva niistä rei´stä läpi liina työntää, tosin siinä rullakossa oli pottuja sekä sipulia
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.07.2015, 11:44
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.172
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Minä kun tilaan tavaraa melkein mistävaan toimittajat haluaa lähettään ne toimituksella 14, Eli kotiovelle toimitettuna mutta postipekka soittaa aina aamulla että paketti on noudettavissa postista selityksenä ainasama hänen autoon ei mahdu vaikka tilaisi kahvipaketin.Ei se minua mitenkään häiritse posti kuitenkin lähellä 2km mutta postimaksu on vähän eri.
Mahtasko muuttua palvelu jos näistä tekemättömistä töistä mutta kuitenkin laskutetuista saisikin rahat takasin siltä osalta kun ei onnistunu. Onneksi kylän oma posteljooni saa jopa laatikon kokoset paketit mahtumaan sujuvasti laatikkoon, en tiedä miten se sen tekee siitä pienestä aukosta. Annas olla kun tulee loma tuuraajaa, puhumattakaan kuinka nopeasti paketti/kirje pitäisi olla määränpäässä. Nopeempaa ja halvempaa usein olisi viedä ihan ite ja määränpäässä voi sitte soittaa puhelimeen taikka ovikelloa rimputtaa merkiksi että nyt olis lähetystä tarjolla. Tässä olis postillekin ihan uusi palvelumuoto...
__________________
Offi videoita: klik
Videot myös utreonissa
TurataanHuttua: klik
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.07.2015, 14:51
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Mahtasko muuttua palvelu jos näistä tekemättömistä töistä mutta kuitenkin laskutetuista saisikin rahat takasin siltä osalta kun ei onnistunu. Onneksi kylän oma posteljooni saa jopa laatikon kokoset paketit mahtumaan sujuvasti laatikkoon, en tiedä miten se sen tekee siitä pienestä aukosta. Annas olla kun tulee loma tuuraajaa, puhumattakaan kuinka nopeasti paketti/kirje pitäisi olla määränpäässä. Nopeempaa ja halvempaa usein olisi viedä ihan ite ja määränpäässä voi sitte soittaa puhelimeen taikka ovikelloa rimputtaa merkiksi että nyt olis lähetystä tarjolla. Tässä olis postillekin ihan uusi palvelumuoto...


Joku lehtihän perusti oman posti toiminnan kun tuli niin paljon takkiin jakovirheiden takia
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.07.2015, 15:27
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja G280E Näytä viesti
Jos kyseessä on särkyvä tavara,tarviis ottaa vakuutus.sillon tällaset tapaukset korvataan.pakettiinkin tulee merkintä särkyvästä tavarasta.
Niinhän sitä luulis, mutta kun ei korvata sittenkään yhtään sen paremmin:

"Nämä korvausperiaatteet koskevat myös Postivakuutettua lähetystä."

Ja tämä teksti löytyy tuosta aiemmin laittamastani linkistä: http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat...skaytanto.html

"Helposti särkyvää tavaraa lähetettäessä tulee käyttää Särkyvä-lisäpalvelua."

Lähetykset on pakattava huolellisesti ja siten, että ne kestävät lastaamisen ja kuljetuksen muiden lähetysten joukossa.
Särkyvä-lähetykseen on kiinnitettävä Itellan hyväksymät tunnuslipukkeet.

Suuri-lisäpalveluun sisältyy käsittely helposti särkyvänä.

Tehdaspakkauksien tai muita vastaavia lähetykseen tehtyjä merkintöjä ei huomioida Itellan käsittelyssä (esim. "tämä puoli ylöspäin" -merkinnät).

Särkyvä-lisäpalvelulla ei voi korottaa Itellan korvausvastuuta vahingoittumisen vuoksi.

Ja tämä teksti löytyy tuolta: http://www.posti.fi/liitteet/hinnatj...1062011_FI.pdf
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.07.2015, 07:15
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Samanlaisia mulkkuja nuo kaikki kuljetusfirman kaverit on. Ei ole ikinä heidän vikansa kun viskelevät tavaroita miten sattuu. Minkä takia itse joka kerta ennen kuin otan tavaran vastaan niin tarkastan sen laatikon kunnon. Jos siinä on jotain osuma jälkeä niin en ota pakettia vastaan ellei he itse merkkaa että kuljetuksessa paketti on saanut osumaa. Sen jälkeen avaan yleensä sen paketin vielä siinä. Pari kertaa on käynyt niin että tuote on ollut rikki sen takia ja joka kerta mennyt kuljetusfirman piikkiin kun on tuosta sanonut heti siinä luovutushetkellä. Yrittäähän nuo firmojakin kusettaa. Töihin tulee aina kasoja uusia tietokoneita ja näyttöjä lavoilla. Varsinkin nuo näyttölavat on sellaisia mitkä on aina saanut osumaa. Olihan siellä kerran trukin piikit mennyt näytöstä läpi. Sitä oli kuljetusfirman vähän vaikea selittää että on huonosti pakattu. Mut nekin mennyt aina kuljetusfirman piikkiin.

Joten tarkasta aina se paketti luovutuksen yhteydessä ja nillitä heti jos siinä on jonkin asteista osumaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.07.2015, 08:46
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.882
Perusasetus

Paljon sitä rahtihommissa särkyy tavaraa ja suurimmaksi syyksi minä (oma mielipide) sanon siihen liian kovan kiireen ja paineen ylhäältä käsin.. Romua on liikuteltava ja aikaa ei ole sitten yhtään mihinkään muuhun kuin sullomiseen kyytiin ja ei kun 4230490329490 paikan jakolenkille kärry perässä ja takaisinkin pitää ehtiä.
Koiran hommaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.07.2015, 00:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Tuntuu vähän pahalta, mutta kännykameralla kuvat..


Siis jos päälleppäin on näkynyt mitään vaurioita, niin olen kuvannut lähetyksen siten, että auto (ja mielellään rekkari) näkyy kuvassa, pientä nekatiivista palautetta olen saanut.... vaikka kohteliaasti pyydän lupaa saada ottaa kuva/ja jos tupinaa, niin kerron että saa kääntää naaman toiseen suuntaa/ulostautua kuvasta.
Myös paikallisessa postissa k.o paketin kuvaus on onnistunut. (yksi paketti oli murjottu aika raskaasti, ja sisältö meinasi valua ulos) postitäti tulosti luovutuskirjan, ja kirjoitti mustekynällä siihen että paketti vaurioitunut, ja pyysi ottamaan kuvan luovutuskirjasta paketin kanssa.
Kaikki oli ok, siis kaikki mitä tilasin, tuli ja oli ok.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.07.2015, 04:48
Lohre Lohre ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Koillismaa
Viestit: 117
Perusasetus

Ainoa oikea lähetysmuoto arvopostille on postivakuutettu lähetys. Siinä on särkyvä lisäpalvelu samassa hinnassa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.07.2015, 07:09
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lohre Näytä viesti
Ainoa oikea lähetysmuoto arvopostille on postivakuutettu lähetys. Siinä on särkyvä lisäpalvelu samassa hinnassa.
Tämä lukee tossa vähän ylempänä, mutta eikös sanonta kuulu, että kertaus on opintojen äiti:

Niinhän sitä luulis, mutta kun ei korvata sittenkään yhtään sen paremmin:

"Nämä korvausperiaatteet koskevat myös Postivakuutettua lähetystä."

Ja tämä teksti löytyy tuosta aiemmin laittamastani linkistä: http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat...skaytanto.html
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 14.07.2015, 07:50
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Paljon sitä rahtihommissa särkyy tavaraa ja suurimmaksi syyksi (oma mielipide) sanon siihen liian kovan kiireen ja paineen ylhäältä käsin.. Romua on liikuteltava ja aikaa ei ole sitten yhtään mihinkään muuhun kuin sullomiseen kyytiin ja ei kun 4230490329490 paikan jakolenkille kärry perässä ja takaisinkin pitää ehtiä.
Koiran hommaa.

Unohtamatta sitä, et juitsari laskee tonnia ja kuski ajaa kuutioita

Jotkut osaa tehdä kiireessä useimmat ei, joillekkin kehittyy silmä siihen miten tavara ajaessa liikkuu eli miten se pitää sitoa kiinni, ettei kukkavaasin päällä ole telkkaria ensimmäisen töyssyn jälkeen

Osaa ei vaan paskan vertaa nappaa olla kiinnostunut jostain paketista meneekö se ehjänä vai ei
Vahinkoja sattuu aina, mut ei oikeen voi kiireen syyksi mennä
trukkipiikit lavasta läpi
Tai kuormaliinan muoto siinä vaasin päällä ja telkkari rullakon päältä lattialla


Oon jopa sellaisen ammattikuskin nähnyt joka kippasi lavallisen tavaraa nostimelta pihalle, kun oli olevinaan kiire. Vauhdissa rocla alas ja seuraavaa lavaa sisältä hakemaan.
Noh se kiire loppu kun huikkasin ikkunasta, ettei saa jättää kamoja levälleen siihen pihalle

Itte ajoin saman lenkin samalla autolla kaikessa rauhassa tehden 15min nopeemmin, vertailin polttoaine kuitteja ja puhelin tietoja niistä sai osviittaa, et kuin pitkään sillä ammattikuskilla meni
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 14.07.2015, 09:27
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Minä olen ainakin aina laittanut nuolet ylöspäin ja muutenkin kohdellut paketteja kuin olisivat omia. Voi olla että postin juitsarit eivät tästä tykkää mutta se ei minua kiinnosta. Minä en voisi heitellä toisten omaisuutta pitkin kärryn lattiaa. Voi olla että olen hitauden takia huono työmies.

Niin... Olen postilla töissä. Entisellä transpointilla...
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.07.2015, 16:06
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Tästä Postin särkyvää-jutusta on ihan viime lauantailta hauska sattuma. Olin viemässä syöttöpumppua postiin ja siinä postin likka katteli kun oli matkahuollolla tullessa ollu paketissa särkyvää-tarrat. Kyseli sitten onko kovinkin särkyvää ja minä siihen, että suhteellisen joo, mutta se mikään antiikkivaasi ole. Likka nosti paketin rintojen korkeudelle ja kysyi, jos tästä pudottaa, niin meneekö rikki. Katsoin monttu auki ja tuumasin, joo hyvin todennäköisesti kyllä. Käski laittaa rasti särkyvää kohtaan. Jatkossa varmaan postissa uskalla es alasinta laittaa ilman sitä särkyvää-tarraa
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Painavien pakettien asennusprojektit (valmis) jappe Tekniikka & Jutustelu 82 31.01.2006 22:19
Tarjan ja postin mokat Laskos Rakas Päiväkirja 1 07.12.2005 17:38
Postin säästötoimet ovat hyvä asia Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:00
Postin ennakkosensuuri Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:00


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).