|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
ZF 4HP22 turbiinlukon kytkeytymisen muuttaminenHämärästi muistelen joskus jostain lukeneeni, että ZF:n 4hp22 laatikosta pystyisi jotenkin momentinmuuntimen lukon kytkeytymistä säätämään, mutta muistanko ihan väärin? Kyseessä hydraulisesti ohjattu laatikko, joten ei liene ainakaan ihan helposti tehty juttu? Onko mitään mahdollisuuksia kotikonstein tehdä? Syy pähkäilyyn siinä, että suunnittelin classic Rangen alle 235/85r16 kumeja. Mitä nyt Ashcroftin välityslaskuria pyöritellyt niin muuten moottorin kierroksissa ei tapahdu ihan valtavaa muutosta (80km/h kierrokset laskee noin 140rpm), mutta turbiinilukon kytkeytymisen ei tarttisi siirtyä yhtään kovemmalle nopeudelle. Vakiorenkaillakin se on 81-86km/h välillä. Yhtään isommat renkaat niin ei normi ajossa kytkeydy enää ollenkaan. Mikä ei tietenkään ole hyvä juttu kulutuksen kannalta.
__________________
Range Rover 3.9EFI -90 Subaru Forester -00, MB Vito 4x4 -08, Subaru Outback -05 ja pari Saabia |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rungon muuttaminen | Gary Grand | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.11.2020 14:10 |
Ostetaan ZF 4HP22 | necotium | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.06.2012 23:02 |
Akselivälin muuttaminen | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.08.2011 23:01 |
Ozi wpt tiedoston muuttaminen | slipoveri | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 07.02.2006 18:34 |
rengaskoon muuttaminen | kirurgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.12.2005 13:49 |