Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.03.2022, 10:40
JuHem JuHem ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.05
Sijainti: Kuopio
Viestit: 40
Perusasetus

ZF 4HP22 turbiinlukon kytkeytymisen muuttaminen


Hämärästi muistelen joskus jostain lukeneeni, että ZF:n 4hp22 laatikosta pystyisi jotenkin momentinmuuntimen lukon kytkeytymistä säätämään, mutta muistanko ihan väärin? Kyseessä hydraulisesti ohjattu laatikko, joten ei liene ainakaan ihan helposti tehty juttu? Onko mitään mahdollisuuksia kotikonstein tehdä?

Syy pähkäilyyn siinä, että suunnittelin classic Rangen alle 235/85r16 kumeja. Mitä nyt Ashcroftin välityslaskuria pyöritellyt niin muuten moottorin kierroksissa ei tapahdu ihan valtavaa muutosta (80km/h kierrokset laskee noin 140rpm), mutta turbiinilukon kytkeytymisen ei tarttisi siirtyä yhtään kovemmalle nopeudelle. Vakiorenkaillakin se on 81-86km/h välillä. Yhtään isommat renkaat niin ei normi ajossa kytkeydy enää ollenkaan. Mikä ei tietenkään ole hyvä juttu kulutuksen kannalta.

__________________
Range Rover 3.9EFI -90
Subaru Forester -00, MB Vito 4x4 -08, Subaru Outback -05 ja pari Saabia
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon muuttaminen Gary Grand Tekniikka & Jutustelu 9 27.11.2020 14:10
Ostetaan ZF 4HP22 necotium O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 11.06.2012 23:02
Akselivälin muuttaminen HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 10 09.08.2011 23:01
Ozi wpt tiedoston muuttaminen slipoveri Tekniikka & Jutustelu 15 07.02.2006 18:34
rengaskoon muuttaminen kirurgi Tekniikka & Jutustelu 2 16.12.2005 13:49


Sivu luotu: 12:53 (GMT +2).