Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.01.2011, 10:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

PTO pakollisuus M1 luokan autossa?


Eihä oo voiman ulosotto pakollinen tollasessa? ei siis G kirjainta otteessa?
kyseessä 70 luvun lopun chevrolet blazer.

t: anonyybi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.01.2011, 10:25
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Jos on ns. Suomi-auto ja tullut maahan 70-80-luvulla, rekisteröity henkilöautoksi ja on ollut PTO alunperin maahantuotaessa ja saanut veroedun, 70-luvulla 100% henkilöautoveroetu, ei saa PTO:ta poistaa, vero saattaa langeta maksuun puuttuvan PTO:n havaitsemishetken mukaiselle omistajalle!! Vaikeasti selitetty...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.01.2011, 11:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

voikohan ton varmistaa esim konttorilta tai trafista kuinka on kyseisessä yksilössä? tietysti kysymällä auton rekkarin perusteella saa autonsa johonkin stasin seurantalistalle! :-) Ilmeisesti 70 luvulla ei ole ollut M1G luokkaa, siksi pelkkä M1 merkintä ei kait vielä tarkoita että auto olisi täyden veron auto ja pto:lla saisi heittaa kuikkaa?

Ja eikös pto ollut jokatapauksessa vain yksi vaatimus muiden joukossa joten jos lähestymis ja jättökulmat, maavarat ja akseleiden lukitukset pelaa, niin tuskin sitä pto:ta kukaan kaipaa yli 30v autossa?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2011, 11:15
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joo, sillon ei oo ollu G-luokkaa, mutta autoa kohdellaan kuten G-luokkaan kuuluvaa, kerrottiin mulle akesta, kun kyselin aikanaan jeepin muutoskatsastamista M1->M1G, joten muutosta ei tarvinnu.

Periaatteessa se ulosotto pitää maastohenkilöautossa olla, mut esim. huoltoautoissa ei sitä tartte, koska niissä pakollisena on se huoltovarustus. Jostain syystä huoltoautoihinkin jää vain otteeseen lukemaan "nelipyörävetoinen, kytkimin varustettu voimanulosotto"

Mutta kun katsoo näitä palstalaisten projekteja, niin aika monet on heittäneet vesilintua sillä ulosoton möykyllä, eikä ole kenellekkään langennu vielä veroja maksuun sen puutteesta.

Liekkö sitä ulosottoa määriteltykään sen tarkemmin? Toyotassakin voi sanoa, et se ulosotto on siinä jakiksen hännässä, peltikopan takana. Jos haluaa ottaa voimaa siitä ulos, niin laittaa siihen stefan ja laipan.
Laipat ym. taitaa puuttua suurimmasta osasta ulosottoja muutenkin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.01.2011, 12:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Periaatteessa se ulosotto pitää maastohenkilöautossa olla, mut esim. huoltoautoissa ei sitä tartte, koska niissä pakollisena on se huoltovarustus. Jostain syystä huoltoautoihinkin jää vain otteeseen lukemaan "nelipyörävetoinen, kytkimin varustettu voimanulosotto"
Tuo sitaateissa oleva teksti nimenomaan tarkoittaa että autossa on PTO!! Tosin sanamuoto ei ole "...voimanulosotto", vaan "...kytkimin varustetut voimansiirtolaitteet"
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mutta kun katsoo näitä palstalaisten projekteja, niin aika monet on heittäneet vesilintua sillä ulosoton möykyllä, eikä ole kenellekkään langennu vielä veroja maksuun sen puutteesta.
Ei varmaan olekkaan, mutta saattaa langeta maksuun, minä en ainakaan ottaisi riskiä, koska summa on aika iso...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Liekkö sitä ulosottoa määriteltykään sen tarkemmin? Toyotassakin voi sanoa, et se ulosotto on siinä jakiksen hännässä, peltikopan takana. Jos haluaa ottaa voimaa siitä ulos, niin laittaa siihen stefan ja laipan.
Laipat ym. taitaa puuttua suurimmasta osasta ulosottoja muutenkin.
On se määritelty, pitää olla näkyvä akseli, tai laippa, ei saa olla peitetty, eli ainakin Jeepin Wagoneerit/Cherokeet 70-luvulla, joissa oli V8 ja automaatti ja jatkuva neliveto, piti aluevaihteiston suojalevy poistaa ja spooriakseli koneistaa pyöreäksi, jotta sai öljyt pysymään sisällä laatikossa ja laittaa sen peltisen suojalevyn tilalle laippa, jossa oli sitten sopiva stefa, akseliin ei mitään saa kiinni, mutta määrite täyttyy...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2011, 12:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

"...kytkimin varustetut voimansiirtolaitteet"

Tolleen taitaa lukee mullakin otteessa. Ompahan taas selkeesti päin vittua toikin kirjoitettu. No peeteeoo siis poistuu paikaltaan ja pidän sen mukana ja se on vain juuri irroitettu kunnostusta varten.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turvavöistä pakollisuus avobertassa? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 17 15.05.2008 14:00
LCD (TFT) näyttö autossa Td5 Tekniikka & Jutustelu 3 25.05.2007 22:08
Ohjaustehostimen pakollisuus JakeHammer Tekniikka & Jutustelu 10 23.07.2005 13:07
Virus autossa Hammer__ Chit-Chat 5 28.01.2005 08:18
Paineilmaa autossa Frohike Tekniikka & Jutustelu 0 29.08.2003 13:10


Sivu luotu: 13:36 (GMT +2).