|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Offikaluston kuljetus, mikä järkevin tapa???välillä tulee miettineeksi että mikä olisi järkevin ja suht edullinen tapa siirrellä ajokalustoa paikasta toiseen. tällä hetkellä oma hiluxi on kilvissä ja vakuutukset ym. maksut juoksee kokoajan, tän vuoden puolella olen ehkä ajanut sillä alle 400km. trailerin päällä saman verran. on se helppoa ja kätevää kun on autossa kilvet mutta..... jos lähtee vähänkin etemmäs ja sattuu vakavampi kalustovaurio niin milläs kotiin, jos olisi auto niin eikun kyytiin ja menoksi. ja kilvetönkin on pajalla tekeillä. trailerit on ihan käteviä tavallaan mutta en silti oikein tykkää sellaista nyhtää, ja vaatii tanakan vetoauton. seuraava vaihtoehto on joku lavapaku 3500 kg kokonaismassalla jolloin kantavuudet jää vissiin paraimmillaan n.1500kg luokkaa joka ei oikein riitä. mutta kiitos uudistuneen saasteveron maksut pomppaa 485+nk. dieselvero lisäksi ja siihen tietysti vakuutukset lisäksi. ja sitten siirytään kuorma-autoihin. joku pikku kuorkki ainakin ajatuksena olisi kätevä, koppimallisena tietysti kopin koko huomioiden mukaan saisi varaosia ja vaikka pienen työpisteen. myös auton säilytykseen moista voisi käyttää. vaan mitä tuollaisen pikkukuorkin käyttökustannuskset vuositasolla on, katsastus, verot, vakuutus ym. polttoainetta ei tuollaisen luulisi vievän veturi+traileri yhdistelmään enemmän. vai onko vaara että kuorma-auton ylläpidosta tulee uusi harrastus. ja jos hommaisi koppiversion niin sais ainakin paljon kavereita jotka muuttaa tai muuten vaan pitää siirtää tavaraa paikasta toiseen. jos jollakulla on omakohtaista kokemusta mitä viimeisenä mainitun kuorkin kulut on, niin olisi mukava saada tietoa, siis verot ja vakuutukset ja polttoaineen kulutus ja ym.
|
#2
|
||||
|
||||
10t kokonaispainolla verot noin 1e päivä,vakuutukset ilman bonuksia noin 800e vuodessa,katsastus 100e(ei jarrusovitteita) jos ei ole käyttöä ainahan voi poistaa tilapäisesti rekisteristä niin ei maksa mitään muuta kuin n.2x15e ja kuklutus noin 15-20l sadalla.
|
#3
|
||||
|
||||
Käytössä 8 tonninen Fl 6 volvo -89 hinuri. Vakuutus n.700e vuosi nolla bonuksilla ja vero n. 320e vuosi. Löpöä kuluu n. 20-25litraa satasella. Muihin kuluihin mitä tulee..niin ainahan tuollaisesta vanhassa rouskusta jotain hajoaa ,mikä nostaa kätevästi käyttökuluja vuositasolla
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#4
|
||||
|
||||
itellä on 814 mese kuorkki aina on kerrasta tullu leima , 2x öljyt vaihettu ja flekti korjattu 2 vuoden aikana, joten aikana halpa ylläpittää. tekniikalla ajettu 100tkm kuulemma. naftaa vie sen 15l/100km kantavuus 4 tonnia.plussana autos on hiappi 3.5 tonnin joka nostaa auton kyytiin.
|
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
joo, kyllä näiden esimerkkien kautta näyttää siltä että ei aivan täysin tyrmättävä ajatus |
#6
|
|||
|
|||
Ja paljonko tollasen katsastus maksaa, minkälaiset jarrutestit jne?.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 23.01.2009 09:03 |
Järkevin tapa korottaa patukkaa | knockout | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.04.2008 19:36 |
Oikea tapa laskea mäki | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.03.2005 16:13 |
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 22.03.2005 16:45 |
Itsemurhista paras tapa... | MiCA | Health | 0 | 21.10.2002 01:39 |