Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2010, 07:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

1kz-t vs 1kz-te


Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2010, 08:23
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.947
Perusasetus

1kz-te on sähköruikku eli hitonmoinen läjä vikaantuvia sähköpokseja ja piuhoja lisää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2010, 09:50
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 825
Perusasetus

niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2010, 11:22
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pulu Näytä viesti
niinku mikjus sano te on sähköpumpulinen ja t mekaanisella pumpulla,eli helppo soveltaa eri häristimiin toi jälkimäinen!no sähköpumpul oleva lastutetaan ja toi toisesta käännetään ruuvvia,eli perinteiset piristykset toimii tässäki kone tyypis!
Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2010, 23:01
pulu:n Avatar
pulu pulu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 27.04.03
Sijainti: lahti, .
Viestit: 825
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Olen tässä pähkäillyt kaverini kanssa tuon 1kz-t padan sielun elämää niin onko tuossa 1kz-t pumpussa muuta sähköllä toimivaa kuin sammutin ja kierrosluku mittarin anturi?
ei siin kyl muuta ole,tai en ole löytänny!läjän pumpun töpseli käy aineski tohon suoraan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.03.2010, 11:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitä eroa on näillä moteilla? Toisessa on ilmeisesti muutama kaakki enemmän. Onko helppoviritteisiä? Onko vakiona eroa kulutuksessa, kestossa tms?
Sama teho/vääntö niissä on (125hv/295Nm), välijäähdyttimellä varustetussa versiossa vastaavat lukemat 145hv/343Nm (Japani), aussi-mallissa kai 130 hv/343 Nm.

Moottorit tosiaan muuten identtisiä lukuunottamatta pumppua/saastelaitteita, E-mallissa on sähköisen pumpun lisäksi kaasuläppä ja EGR.

Edit: ja ei E-malli ainakaan vähempää kuluta, itellä kulki 4Runner 1KZ-T:llä kohtuu helposti jopa alta ysin lukemilla, nykyinen KZJ90 (1KZ-TE) ei mene alta kympin kun oikein säästöliekillä hivuttamalla kesällä.
Land Cruiser on toki pari sataa painavempi ja jatkuvalla nelikolla, mut silti.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 03.03.2010 11:45 Perustelu: kulutus
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.03.2010, 20:35
onsekone onsekone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.09
Sijainti: Kuusamo
Viestit: 39
Question

Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2010, 20:53
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onsekone Näytä viesti
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?
no ainakin syöttö pumpusta. 1kz-te padassa menee kaasuvaijeri kaasuläpälle jota ei 1kz-t padassa ole ja 1kz-t:ssä sellasaisen mekanismin kautta syöttö pumpulle. korjatkaa toki jos olen väärässä mutta näin minä olen asian ymmärtänyt.

Tässä näkyy tuo 1kz-te pata
http://rigs.corequipment.com/cebby_s...20(Medium).jpg

tässä taas 1kz-t (en löytänyt kuvaa mutta video löyty)
http://www.youtube.com/watch?v=Pump7vMSpVI
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2010, 09:21
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja onsekone Näytä viesti
Mistä nuo moottorit erottaa toisistaan?
Yksinkertaisin tunniste olisko venttiilikopan kannessa oleva teksti 1Kz-T tai 1Kz-TE. Tai ainakin tosa meitin E koneessa on se teksti.
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2010, 11:16
junttijuu:n Avatar
junttijuu junttijuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.07.08
Sijainti: Kesälahti, Finland.
Viestit: 42
Perusasetus

mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2010, 11:52
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junttijuu Näytä viesti
mikäs vaiheloota tollasen koneen perään käypi?
Eikös se ihan Lj:n r151 loota passaa.?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:20 (GMT +2).