|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Pajero -97 V6 3500, APUA, päästötPitkä, 1997, 3500 V6, automaatti, ajettu n. 300 000 km. Toimii muuten kuin kello, mutta sytyttää moottorin häiriövalon. Käytettiin ihan Mitsun omassa koodinlukulaitteessa ja se ilmoittaa yhden ainoan vikakoodin, lambdan. Ja voisi pitää paikkansa, koska ei mene päästöistä läpi ja ihan haistaakin, että rikkaalla on. Alkuperäistä Lambdaa ei saa, mutta ekvivalentteja olen nyt koettanut sekä Boschin että nyt paikallaan olevan Denson (tässä kaikki johdotkin oli saman värisiä). Tilanne ei muutu. Akku irti ja vikavalo pois, mutta syttyy muutaman hetken päästä ja edelleen seokset paksut. Leima tulossa, mikä neuvoksi ? Ja mikä siellä voi olla vaivana, kun uusi lambda ei kelpaa. Onko kukaan paininut vastaavan ongelman kanssa ja millä saan päästöt läpi ? Keinot lopussa
|
#2
|
||||
|
||||
Milloin olet vaihtanut termarin? Mitsuista ei käryä mutta jos termarin on sökö ei moottori lämpiä oikealla nopeudella oikeaan lämpötilaan niin se jää käymään kylmäkäyntipiirillä. Ja silloin se on rikkaalla eikä myöskään lamda sitä säädä vaikka kellon mukaan ehkä jo pitäisi.
Ja ei. Banaanilaatikosta leikattu pahvi syylärin eteen ei ole korjaus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
Onkos siinä jo kaksi lambdaa? Kummasta vika ja mikä se vika oli?
Miltä osin päästöt on pielessä? Ei se lambda välttämättä rikki ole, se vain havaitsee vian ja antaa koodin. Syy voi olla muualla. Se vikakoodihan ei kerro mikä osa pitää vaihtaa.. |
#4
|
|||
|
|||
On vain yksi lambda. En tiedä mikä se vika oli, Mitsun mies vain luki koodit, koska moottorin häiriövalo paloi. Sanoi, että ainoa koodi jonka se antaa on lamda.
Se käy rikkaalla. Epätaydellistä palamista, häkä korkealla. Ja kun seisoo auton takana sen käydessä, niin havaitsee itse aivan saman asian. Haistaa ja maistaa. Vetoa ja voimaa on, toimii hyvin. Tyhjäkäynnillä hieman 'puputtaa' ja hetkittäin käy epätasaisesti. Mutta hiemankaan kierroksia, niin käy mainiosti. Kännistyy hyvin, koskematta kaasuun, l. käynnistyy tyhjäkäynnille normaalisti. Tyhjäkäynti kierokset kuiteniin ok, n. 7-800 rpm. |
#5
|
|||
|
|||
Tyhjäkäynnillä siis käynti ontuu, onko sytytys osia vaihdettu? johtoja tulppia ja mitä lie muita kulutusosia onkaan. Jos joku sylinteri ei polta tyhjäkäynnillä vaan herää vasta kierroksilla lambda havaitsee tämän ja antaa vikakoodin, esim seos liian rikas tai laiha tms. myös kaikki mahdolliset alipaine letkut ym kannattaa katsoa
|
#6
|
|||
|
|||
Mitenkä olet liittänyt lambdan johdot ? Niitä ei saa kolvata.
Viallinen ruiskun lämpöanturi vois tehdä sen että käy rikkaalla mutta luulis antavan vikakoodinkin ehkä... en mitsuista tiedä |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Siitä melkein kannattaisi aloittaa että mikä se koodi oli ja tarkastaa vaikka lambdan toiminta. Sitten siitä lähteä seuraavaan kohteeseen tarkastamaan. Pois sulkea yksitellen vikoja pois. |
#8
|
||||
|
||||
Lambda vaikka olis pimee niin se ei yleensä mitenkään sikarikkaalle mene, tuo em. lämpötila-anturi vois olla potentiaalinen vikakohde.
|
#9
|
|||
|
|||
En tiedä koska termari olisi vaihdettu. Ei ole ollut mitään syytä olettaa, että siinä olisi vaivaa. Lämpenee 'normaalin' oloisesti, mittari puoleen väliin kohtuullisen nopeasti ja siihen jää. Lämmintä alkaa tulla puhaltimesta.
|
#10
|
|||
|
|||
Mun Hyundai jossa sama moottori sytytti myös vikavaloa lambdan havaittua rikkaan seoksen.Vaihdoin lämpötila-anturin ja nyt ei ole syttynyt moottorivalo.Tais olla alle 10e anturi ja helppo vaihtaa.
|
#11
|
|||
|
|||
onko koskaan ajettu suihkujen phdistus liemiä bensan seassa?
Siis jos haistaa nenällä, että käy rikkaalla, seos on pahasti pielessä (ainakaan minun nenä ei haista, vaikka hylsy katsastuksessa.)
ja tuosta vertailuhapesta, joka tulee johtosarjaa pitkin: liittimet pitää olla kunnossa, ja puhtaat; siis jos kuoressa reikä, niin imee pölyä ja turvepaskaa, mutaa tms äkkiä itsensä täyteen..... Siis ilma/happi liikkuu alipaineella k.o johtosarjassa? Onko nyt jossain päin aprillipäivä? (Siis onko kaikissa lamdoissa tuommoinen toimintaperiaate?; siis jos on, niin pitänee pysyä lamdattomissa kamppeissa) Toinen "Juttu-" jonka olen kuullut tuosta juottamisen kiellosta; Juotostinan- ja siinä oleva lyijy vääristää mittaustulosta, koska sähkökemiallisessa jännitesarjassa eroa.... JA tämähän on täysin perätön väite. Tuo juotoskielto juontaa juurensa juurikin tärinän kestoon, ja varmaan osaltaan kuumana tinakin vaurioituu tärinästä. Ja ne lamdan johdot eivät ole (aina?) perinteistä kuparijohtoa.... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ** Mitsubishi Pajero 3.2 Did h.3500 e ** | MakeO | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 26.02.2016 17:00 |
pajero ongelmaa :/ apua kaivataan | apolys | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.02.2016 15:43 |
Apua apusimpukalle (Pajero) | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.12.2009 18:14 |
APUA!!!!! Pajero 2,8 td, autom -90 | nana | Chit-Chat | 18 | 07.10.2008 21:27 |
M: Mitsu Pajero 2.5td vm.-90 hp. 3500€ | Jugio | O/M/V Muut | 0 | 11.08.2005 13:48 |