|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Honda CR-V ja ajoneuvoluokan muuttaminen?Heipä hei! Onnistuuko Honda CR-V:n ajoneuvoluokan muuttaminen M1:stä M1G:hen? Jos onnistuu, minkälaisilla toimenpiteillä? Uuden vuoden terveisin, Joolvi
|
#2
|
||||
|
||||
Mitä hyötyä siitä ajoneuvoluokan muutoksesta mahtaisi olla tuollaisen kaupunkirimpulan kohdalla?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
||||
|
||||
kohteliaasti kysytty ja moinen vastaus?
|
#4
|
|||
|
|||
G merkintä taitaa antaa 75mm korotuksen.
Jossain oli määritelmä tuolle G merkinnälle joka taisi muuttua 99 vuonna. Siinä oli nelivedon määritelmiä ja nousu/ jättökulmia. Ei taida Honda täyttää maasturin vaatimuksia. Löysin vanhan määritelmän ja laitan sen tähän jatkoksi Maastoautot 1. M1-luokan auto ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan auto katsotaan maastoautoksi (M1G- ja N1G-luokka), jos: a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä; b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä; c) sen laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 30 prosenttia; ja d) se täyttää vähintään viisi seuraavista kuudesta ehdosta: i) lähestymiskulma on vähintään 25°; ii) jättökulma on vähintään 20°; iii) ylityskulma on vähintään 20°; iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm; v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm; ja vi) maavara akselien välillä on vähintään 200 mm. |
#5
|
||||
|
||||
Niin antaahan se g- luokka mahdollisuuden isommalle korotukselle ja suuremmalle rengaskoon kasvatukselle, mutta eihän siitä ole mitään hyötyä tuollaisessa erillisjousitetussa cityrimpulassa.. Toisin sanoen vaihto m1g- ajoneuvoluokkaan ei tuo mitään käytännön hyötyä, joten miksi edes vaihtaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja ennen kuin sanot. On minulla vähän eri kaliiberia oleva oikeakin maastojyrä mehtäkäyttöön, mutta siitähän tässä ei nyt ollut puhe. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kaverilla oli joskus jonkin aikaa cr-v, niin eihän siinä takaset suostuneet vetämään, kun myötätuulessa ja alamäkeen. Heti jos ois oikeesti nelivetoa tarvinnu, niin se heittäytyi etuvetoiseksi. |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mut mitä itse on cr-v:llä ajanut niin kyllä se on markkinoiden paskin nelivetojärjestelmä. Se on vain avustava. Lumihangessa 20m oli liikaa sille järjestelmälle. Se ylikuumeni ja lopetti toiminnan. Sit se oli etuveto. Toi tais olla joku 2005 vuosimallin peli? Lisäksi mitä on talvisin nähnyt noita surkeita cr-v esityksiä niin ei sellaisella tee yhtään mitään. Keula sutii tyhjää ja perässä tapahdu yhtään mitään. Näitä voi muuten myös ihailla kesäisin veneenlasku paikoilla. Sinne voi mennä naureskeleen kun joku tulee cr-v kanssa esitteleen nelivetoa.. Jos haluaisin ajaa jotain metsäauto teitä niin kyllä cr-v olisi aivan viimeinen vaihtoehto. |
#9
|
|||
|
|||
Ei ole nappulaa. Pikkusen olen kyllä eri mieltä kanssasi. Lisätään tähän omakin mielipide, niin ei kaikille jää yksipuolista kuvaa autosta (offtopiccia, tiedän). Itse olen rullailut omalla CR-V:llä 60 tkm ja em. HR-V:llä melkein samanmoisen matkan. Kertaakaan en ole saanut perää ylikuumaksi, vaikka välillä on tullut ajeltua paikoissa, joihin ei välttämättä olisi ollut ehkä järkevää mennä. Ihan on päässyt etenemään siellä missä muutkin vajavaiset nelikot. Omasta mielestä renkaat ratkaisee etenemiskykyä aika pitkälti. Nuissa on tärkeä käyttää Hondan omaa DPSF-öljyä. Jos käytetään jotain muuta, niin silloin perä ääntää, luistaa tai ei toimi. Liekkö näissä sinun huonoissa kokemuksissa kyse tästä. Olen vaihtanut öljyt molempiin talven liukkailla, jotta peräöljyt on saanut suditettua lämpimämmäksi. Sen lisäksi vielä ajot nosturin päällä pyörät ilmassa. Syksyisin ollaan käyty kaverin reilu 1,5 t traileri-veneyhdistelmä nostamassa kuiville. Kyllä siinä takasetkin löi tyhjää betonilla, kun kölirullan tappi kiilautui betonilaattojen väliin ja esti nousemisen.
|
Luokat |
cr-v ajoneuvoluokka m1g |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Akselivälin muuttaminen | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.08.2011 23:01 |
Myyty Honda FourTrax 300 4x4, Asiallinen ja toimintavarma neliveto Honda, VAIHTO / TARJOUS | Kimpsu | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 23.09.2010 17:01 |
Akselivälin muuttaminen | Arska | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.05.2007 23:26 |
Ozi wpt tiedoston muuttaminen | slipoveri | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 07.02.2006 18:34 |
rengaskoon muuttaminen | kirurgi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.12.2005 13:49 |