|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Hydrauli vinssin suunnittelu patrolliinNyt meni lopullisesti usko nuihin sähkö vinsseihin, kun kerrankin satsasin mielestäni kunnon vinssiin viime kesänä comeup dv-15000es 24v . Tuo keksintö pelaski alussa ok mutta sitte se alako vittuilemhan pikku hilijaa...ei kelannu sishän mutta ulos joo, sitte kö siitä seleves ni meni jonku aikaa ni ei sitte saatana tule ulos...ja taas ko seleves tuosta ni eikhän kaukosäätö boksi juminu ja melekhen kurttas koko paskan ja siinä samassa rautaa puskurista mutkalle...onneksi tuli tehtyä päävirta katkasija. Elikä mitenkhän tuon pumpun mitotus menneepi jos vinssin virtaama 20-50l min, onko muita speksejä joita huomioitava pumpun ja vinssin kesken.....tarkotus tehhä tuo kompleksi 160 koppa patrolhin ja tuolla v hihinalla toimivaksi.....elikä come uppia tulleepi varmhan kevhällä myynthin
|
#2
|
||||
|
||||
Ai nii menihän siitä jarru paskaksi mutta uus paikalhan jo mutta tällä hetkellä ei kellaa ulos
|
#3
|
||||
|
||||
Pumpun tuoton saa laskettua kertomalla pumpun kierrostilavuuden pyörritys noppeudella.
Vinssissä varmaan on joku suositus pumpun tuotolle. Mitä isompi pumppu niin syö moottorilta tehoa ja ja tekee vinssistä nopeamman. Tiiseli patrollin koneeseen kestää laittaa kampiakseliin suoraan hammaspyöräpumpun. Iso tiiseli kiertää sen verran maltillisesti ettei se säre pumppua.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#4
|
||||
|
||||
Tai sitte laittaa pumpun ulosottoon. Sehän pyörii suunnilleen saman ku kone. Ja on vapautin jo valmiina.
Huono puoli vaan että kytkintä painaessa herkee pyörimästä. |
#5
|
||||
|
||||
Joo jos näkee vaivaa hydraulijärjestelmän tekemiseen niin ei sitä kyllä millään ulosottokäytöllä kannata pilata vaan ehdottomasti nokkapumppu. Jos käyttö esim suunnistuskisoja tai safariajoa lyhyehköillä siirtymillä ei pumppua tarvi vapauttaa välttämättä pyörimästä. Riittää kun öljy kiertää vapaasti takaisin tankkiin.
Viimeksi muokannut Pertsi : 10.01.2017 10:39 |
#6
|
||||
|
||||
Joo ei kannata laittaa ulosottoon. voi käyttää sitten vaan kytkin ylhäällä.
Eikä pikkusen hammaspyöräpumpun takia kannata mittään magneetti kytkimiä alkaa rakentelee. Vaihtaa uuden pumpun kun sille tulee tunnit täyteen. Oon aika varma että se pumppu kestää siellä pitempää ku koko auto Laittaa vaan lohkon missä on vapaa kierto niin se ei haittaa mittää normaali toiminnassa, eikä näy kulutuksessa. Kunnon peti kannattaa tehä että pumppu tulee suoraan niin ei aiheuta vipottamista ja revi petiä irti. Tulee sähkö vinssiä ikävä jos pumppu roikkuu auton alla letkujen varassa Jos pumpun haluu laittaa hihna välityksellä ja puottaa kierroksia niin pitää olla semmonen pumppu missä on hyvä laakerointi. Normaali pumppu ei kestä laittaa akseliin hihnapyörää ja kiriä. Niissä pitäs käyttää laakeroitua väliakselia jos mielii saaha luotettavan ja kestävän.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#7
|
||||
|
||||
minusta patrollit kiertää huomattavan paljon. ainakin minulla.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hydrauli Vinssin asennuksesta. | pööpöilijä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.08.2015 16:32 |
pakosarjan suunnittelu!? | Hautalintu | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.04.2014 00:37 |
Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel | Jani_R | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 04.09.2011 23:19 |
Alustan suunnittelu-ohjelmia | DarkestMessiah | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.02.2011 19:12 |
Sähkökaavioiden suunnittelu / testaus ohjelma? | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 06.05.2010 17:31 |