|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
GM TBI kysy ja vastaa PalstaIlmeisesti kuitenki aika moni tykkää käyttää 1227747 ($42) ja muita gm TBI ruuttia offiautojensa moottorin päällä, luultavasti kokemsuta löytyy moneltakin ja paljon. vaikka kivikautinen ja yksinkertainen (lue toimintavarma) systeemi onkin löytyy siitäkin helpot ja kohtuu laajat säätö ja käyttömahdollisuudet, komponentit on halpoja, varaosia löytyy eikä tarvi kauheasti tinalilla megan tapaan joten tässä voi nyt sitten porukalla raapia päätään ja potkia renkaita asian suhteen, vikakoodin luku Yhdistä A ja B liittimet pätkällä johtoa tai paperiliitimellä virta päälle mutta älä käynnistä autoa seuraa SES valon vilkkumista, valo vilkkuu mahdollisten vikakoodinumeroiden mukaan numero kerrallaa ja tauko numeroiden välissä, eslim 2 vilausta tauko 4 vilausta on koodi 24. aina ensin tulee aina koodi 12 ("vilaus" tauko "vilaus" vilaus") jonka jälkeen mahdolliset muut, jos et saa edes koodia 12 ei hyppyjohto välttämättä ole kunnolla yhdistetty, joissain autoissa koodi 12 saattaa tulla myös uudestaan muiden koodien jälkeen. TROUBLE CODES 12. No reference pulses to Electronic Control Module (ECM). You will get this code when checking for error codes because the engine is not running. 13. Oxygen sensor signal stays lean during warm engine cruise, your O2 sensor could be unplugged or faulty wire. 14. High temperature indicated at engine coolant temp. sensor. Sensor could be unplugged or faulty wire. 15. Low temperature indicated at engine coolant temp. sensor 21. High voltage at throttle position sensor. Sensor could be unplugged. 22. Low voltage at throttle position sensor 23. Low temperature at manifold air temperature sensor 24. Circuit fault in vehicle speed sensor 25. High temperature at manifold air temperature sensor 29. Fault in 4th gear switch 32. Fault in exhaust gas recirculation valve diagnostic switch 33. High voltage (low vacuum) at MAP sensor. 34. Low voltage (high vacuum) at MAP sensor. 41. Cylinder select error 42. Fault at electronic spark timing circuit (sets when timing is set also, clear code and verify that it does not return.) 43. Low voltage at electronic spark timing circuit 44. Oxygen sensor lean 45. Oxygen sensor rich 46. Fault at vehicle anti-theft system 51. PROM error 52. Low voltage at oil temperature sensor 53. High voltage at battery 54. Low voltage at fuel pump OR Low voltage at Fuel pump relay 55. Problem at Electronic Control Module (ECM) - ECM failure OR Serial bus error 62. High voltage at oil temperature sensor vikakoodimuisti nollataan tekemällä ecm virrattomaksi 30 sekunnin ajaksi joko irroittamalla akunkenkä, ecm:n sulake tai liittimet. yleisesti muihin laitteisiin asennettaessa käytetään mm. 1227747 ecm:ää joka on ollut käytössä 1987 to 1991 C/K Truck, Van, 4.3L, 5.7L, 5.0L & 7.4L ja vaikka vaihtoehdot ovatkin tuossa Ei ole olemassa Vain 4.3, 5.7 tai 454:n lastua joten toinen ei aina sovikkaan toiseen, ecm:n päältä löydät nelikirjaimisen Prom id:n ja alla linkistä näkee vähän missä ecm on alunperin ollut. http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Inj...Information-42 ASDU 89 C-G-K-R-V Truck 5.7TBI 700r4 with 2.73 gears ALDL kaapelilla ja winald tai tunerpro (on muitakin) ohjelmilla sitten voidaan seurata hieman paremmin mitä siellä moottorissa tapahtuu, tunerpro ohjelmalla pystyy myös muuttamaan tuota promilla olevaa .bin tiedostoa mutta muutetun tiedoston tallennus ei onnistu "lennosta" vaan alkuperäistyyppiset muistit täytyy erikseen (lukea ja) tyhjätä uv-valolla joka jälkeen erillisellä prommerilla voidaan sitten tallentaa uusi ohjelma tilalle. muistin muutos flash pohjaiseksi ja sen jälkeen emulaattorilla vauhdista muuttaminen on myös mahdollista.
|
#2
|
||||
|
||||
Tämähän riipaisee jollain tavalla minuakin onko näihin kaupallista lukijaa olemassa, kohtuu hintaista ?
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#3
|
||||
|
||||
Snap on MT2500 olis kiva mutta halvin varmaan on läppäri ja aldl kaapeli joita ebaystä löytää, winaldl ja tunerpro kun on ilmaisia ohjelmia taasen.
|
#4
|
||||
|
||||
kiitos, palstalla muitakin chevy miehiä ja heidän ja omastani tämä kiitos
sen verran noista vikakoodeista, että ne on suuntaa antavia. esimerkiksi vikakoodi 44 tarkoittaa "jotain" sytty/seospuolen vikaa, itse ihmettelin kotvan aikaa, kun Astro väitti (koodi 44), että kaasut on laihalla ja putkesta tulee bensaa valumalla eli jenkissä ne on hiukan suuntaa antavia
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
Kaasuläpän anturi sähköisiä tietoja tarvitsisin.
Siis oliko TPS? onko tietoa sen vastusarvoista? siis meneekö liuku kuinka päähän asti? Ja jännitteestä, siis mikä on tuon vastuksen syöttöjännite?
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
puoli volttia-1v olis hyvä tyhjäkäynnillä, yli 4 tarvis löytyä silti kaasu pohjassa ja tärkeintä olis ettei matkalla ole katkoksia vaan jännite nousee lineaarisesti. |
#8
|
|||
|
|||
Kerroppas rytari tuosta flash pohjaiseksi muuttamisesta lisää?
|
#9
|
||||
|
||||
totta, mutta kun vikana oli kuluneet tulpat = 1,5 sylinteriä pimeenä eli viidellä kävi, välillä neljällä kun lämpesi. lambdan mie siihen ekana vaihdoin ja vika muuttunu mihinkään, koska koodi viittasi siihen ja se suurimman osan aikaa pyöri bensaa putkessa efektia lukuunottamatta tosi nätisti kaikilla gm:n sähköt on "vähän", nuihen kanssa tullee toimeen kun miettii pikkusen kakkosvaihtoehtoa ja koodeista saa hyvän osviitan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
ESC Module Knock Sensor
Known Applications 16052391 10456287 5.0L V8 16052401 10456288 5.7L V8 16128261 10456288 5.7L V8 16065711 10456288 4.3L V6, 5.7L V8 16128251 10456288 4.3L V6, 5.7L V8 16131171 10456288 7.4L V8 |
#11
|
||||
|
||||
Pitää tarkastaa mutta pitäis olla 350 koneisesta
|
#12
|
||||
|
||||
Lukenu juttuja et tuo tbi sekoaa aika herkästi jos nokan ja imusarjan vaihtaa, eli alipaineet muuttuu ja map anturi sekoo ja sit ei kone pelitä ja ainoo keino on tehä uus lastu.
Joten kysymys: mitä mahtaa tapahtua jos vaihtaa original männät flattopeiks, sais hiukan ruttua lisää mut sekooko ruisku? Pata tulee orkkis nokal ja muutoinki vakio, paitsi peltisarjat on. Sillä kysyn ku master kittiä tilaamas ja saa valita kummat männät Ja 8 pyttynen kattila kysees.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
no tuota, ehdottomasti lisää purituksia jos samalla rahalla saa, nykybensat kun kuiteski tykkää siitä.. nokka ehkä eniten on se joka kaipaa sitte muutoksen prommiin, juurikin tuon alipaneen ja tietysti moottorin luonteen muutoksen takia, flat topit taasen lähinnä lisää vaan puristusta joten periaatteessa sillä vakiollakin elämä jatkuu, bensanpaineita nostaisin samalla kyllä vähän, isommmilla kierroksilla siitä vois olla hieman hyötyä. |
#14
|
||||
|
||||
305 korvattu 350:llä johon vaihettu kuulemma nokka ja kanavia sorkittu, ei oikeen skulaa meni kuitenki leimalle ja pystyy kaupassa käymään, "pikkusen" vedot kateissa...
lastullako tuosta selviää? ...kaverin kulkine kyseessä..
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#15
|
|||
|
|||
Moro.
Mikäs tuo "EAC Solenoid" on? Kytketään nastaan C2. Minkänäköinen kikkare ja onko välttämätön? Tekeekö tuo "ESC Module" jotain muutakin kuin viivästää sytkää jos nakutusanturi käskee? Omasta irtomoottoristani en ole tuollaista vielä löytänt. Moottori on jostain PickUpista ilmeisesti 80-luvun lopusta tahi 90-luvaun alusta. 4.3L TBI. Muut anturit olen suunnilleen löytänyt. Ja piuhoja vedellyt. Tarkoitus joku kaunis päivä ottaa sauhut tuosta. Sellainen kyssäri vielä, että mikähän olisi helpoin/viisain tapa tehdä tuohon nk. vakiokierrossäätö? Tarkoitan, että kierrokset pysyisi kuormasta riippumatta jossain vakiossa lukemassa. Tarvii varmaan ainakin jonkin joka kääntelee kaasuläppiä? Olisiko vakionopeudensäätimestä apuja? |
#16
|
|||
|
|||
Ruiskut ei aukea
Morjens! Chevy van 5.7l TBI ongelmana on että ruiskusuuttimet ei aukea.
Kipinä tulee joten suljin pois tuon perinteisen jakaja ongelman(Hall signaali). Tosin testasin varuiks senkin, eli syötin sähköä viol/valk piuhaan mutta ei aukea. Boksin maadotukset on mitattu, on ehjät ja virta tulee suuttimille. Kun suuttimiin kytkee hyppypihalla maata ne aukeaa heti. Onko kellään tullut vastaan tälläistä vikaa?!? |
#17
|
|||
|
|||
-88 5,7 TBI K5 Blazer ei sytytä ses-valoa kun kääntää virtoja päälle, eikä saa vikakoodeja luettua hyppylangalla, kun ei valo syty. Polttimo ehjä. Auto toimii, käynnistyy, käy nätisti, liikkuu, mutta kuorman alla hyytyy kun antaa happea. Molemmista suuttimista tulee ainetta. En ole paljoa ehtinyt ajaa/tutkia vielä, kun uusi projekti minulle eikä kilvissä.
Missäköhän vois olla vikaa? ECM? Olis hyvä vähän yrittää paikantaa vikaa, ni ei tarttis tuohon ruiskuun ihan jokaista kikkaretta tilata uutta rockautosta...😃 Minulle tämä tbi kuitenkin uusi tuttavuus, aikaisemmin ollu vaan BJ:tä ni ei oo tarvinnu sähkötöitä paljoo opetella. Uutta coolant temp sensor, tulpat, johdot, pyörijä, polttoainepumppu, pa-suodatin. Ilmavuodot tutkittu/tukittu. |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#19
|
|||
|
|||
En ole mitannut bensanpainetta, pitää lähteä mittarikauppaan ensin. Putsasin tankin ja linjan, vaihdoin rikkinäisen pumpun uuteen (Carter) ja uuden suotimen, ja mutu sanoo, et bensaa tulis nyt... mutta paine olis kyllä hyvä mitata niin tietäis varmaksi.
Jostain luin, että joku ruiskun vika aiheuttaa polttoaineen katkaisun täyskaasulla... Onko tämmösestä kellään tietoa? Hankala kun ei saa koodeja purettua, ni taitaa joutua etsimään uuden ecm:n joka tapauksessa. |
#20
|
||||
|
||||
Siis mitä se auto tekee jos voi ajaa normaalisti mutta kaasu pohjassa epäilet että bensansyöttö loppuu eli sammuuko auto laakista? vai jääkö käyntiin jos päästää kaasun samantien? jos sammuu niin käynnistyykö avaimesta normaalisti?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
No kuitenkin voisi olla se perinteinen vika, eli tankin sisällä pumpun ja polttoaineletkun välissä on semmoinen kumiletkun pätkä, jolla on joku hieno nimikin. Se halkeaa/murtuu ja päästää bensanpaineen lävitseen. Käy tyhjäkäyntiä ja esim. täydellä tankilla voi pelata hienosti ja tyhjemmällä sitten huonosti. Nuo kuvaukset kävisi siihenkin. |
#22
|
|||
|
|||
Langat oli kyllä oikein. Ses-valo ei siis syty edes virtoja päälle laittaessa. Polttimo ehjä, testattu, mutta johtosarjaa pitää vielä tutkia lisää. Auto seisonut vuodesta -07, juurikin bensapumpun ja sen letkunpätkän takia, nämä laitoin ensimmäisenä. Ja uusi suodatin.
Kellään myydä ecm:ää? |
#23
|
|||
|
|||
Purin mittariston ja kojelaudan tieltä, tarkistin polttimon uudestaan ja katsoin että kanta on ehjä ja saa kontaktia. Ei edelleenkään valoa. Yhdistin hyppylangalla liittimestä ne a ja b, ei edelleenkään valoa, mutta kun virran laittoi päälle niin ihmeellisesti suuttimet alkoi nakuttaa, kuin moottorin käydessä. Virta pois ja lanka pois, auto lähtee edelleen käyntiin.
Kojelaudan alta on nähtävissä että en ole ensimmäinen joka siellä on käynyt... Mulla loppuu ammattitaito apaut tähän, kun ei osia vaihtamalla tokene. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5024 | 13.05.2024 19:07 |
Patrol kysy/vastaa | jubet | Tekniikka & Jutustelu | 1803 | 06.02.2024 13:26 |
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 332 | 01.04.2023 15:38 |
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 227 | 15.08.2020 20:03 |
Ostettu gm tbi ruiskuun johtosarja ja imusarja. | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.07.2011 10:22 |