Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2012, 13:52
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

DIY Jimmy projekti


Morjensta vaan kaikille foorumilaisille! Tuli hommattua tämmönen kasausta vaille valmis projekti pirssi ja siitä tänne ajattelin jotain rustailla. Eli auto on GMC Jimmy, vuosimallia 89, rekisteröity 5 paikkaiseksi pakuksi. Pirssiin on joskus vaihdettu 6.2l diesel kone, vaihelootana on Th 700:nen käyty läpi ja vahvistettu edellisen omistajan toimesta. Jakolaatikkona on np207. Vähän on peloteltu että ei tuu kestään, mutta laitetaan nyt pakettin näillä. Akselitkin edellinen omistaja vaihtoi, edessä on dana 44 ja takana GM 12 pulttinen. Näihin suunnitelin asentavani ARBin lukot. Sitten vähän kuvia että ei menisi pelkäksi selittämiseksi

Eli tässä projekti roudattuna talliin



Kone, voimansiirto, akselit, jouset ja kori paikallaan, mutta näissäkään ei kaikki osat ja kaikki muu epämääräisissä kasoissa Lisäksi kaikki auton sähköt on kasassa tuossa puulaatikossa. Itseasiassa siellä on kahden tälläsen auton sähöt... Plussaa on että uutta osaa on todella paljon (ohjauksen kaikki nivelet, jarrut, iskarit, napalukot, lokasuojat eteen...) ja mätätyöt tehty Kori on yhdistelty kahdesta korista ja uusista paikkapaloista ja jokainen näkyviin jäänyt sauma tinailtu koritinalla. Lisäksi "tavaratilan" lattia on poistettu ja tilalle tehty runko jonka päälle ajattelin laittaa alumiinilevyä tai vanerin. Runko on hiekkapuhallettu ja maalattu raskaan kaluston maalilla.

Kasaamisen päätin aloittaa ohjauksesta, joka olikin jo holillansa. Ainiin ja tämähän on siis ensimmäinen maasturi mihin teen yhtään minkäänmoista remppaa Eli ensin vaihdoin ohjaukseen tollasen vähän bumerangia muistuttavan kikkareen, koska paikallaan ollut ei ollu oikeen sopiva.
Sininen vaihtui keltaiseen


Seuraavaksi paikkansa löysi ohjausiskari


ja seuraavaksi kasasta tarttui käteen napalukot


Sitten pari kyssäriä. Mihin noista ohjaustehostimen pumpun letulähdöistä pitäisi mennä letkut.



Kuuluisiko tuohon tukittuun liittimeen joku letku?


Mitä tuohon kyljessä oleviin reikiin kuuluisi? Entä tuohon letkulähtöön lähempänä koria?


Tällästä tälläkertaa Jos jollain on tarvetta niin jotain sisustan osia olisi ylimääräisenä, sekä ilmastoinnin ja vakionopeudensäätimen palikoita.

-Kalle

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2012, 16:07
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.630
Perusasetus

Simpukan tulpattu on öljyn paluu pumpulle ja pumpussa toinen paluu ja toinen lisäys säiliön lähtö
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2012, 20:33
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Kiitoksia Huomenna metsästämään sopivia letkuja niin saa taas eteenpäin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.12.2012, 09:48
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

Sitten pari kyssäriä. Mihin noista ohjaustehostimen pumpun letulähdöistä pitäisi mennä letkut.




Kuuluisiko tuohon tukittuun liittimeen joku letku?


Mitä tuohon kyljessä oleviin reikiin kuuluisi? Entä tuohon letkulähtöön lähempänä koria?





-Kalle[/QUOTE]


Kyljessä oleviin reikiin jarruputket ja hydroboostin vapaasta letkulähdöstä pumpun kylkeen, pumpun päästä taivutetusta putkesta simpukalle tulpattuun reikään. Simpukalta (letku kuvassa) hydroboostin lokasuojanpuoleiseen liittimeen ja pumpun päästä kierettävältä liittimeltä hydroboostin moottorin puoleiseen liittimeen.
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2012, 10:15
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Hyvän rojektin olet saanut, kun kaikki on jo kiillotettu ja maalattu.. On paljon mukavampi ruuvailla tuollaisia kasaan, kuin Ruosteisia ja paskaisia kalikoita.
Ehta "basket case". Näitä on aina mielenkiintosta koota.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2012, 17:04
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Tänään sain kuin sainkin letkut turattua paikoilleen. Kiitos hyvistä ohjeista



Lisäksi sain laturin paikoilleen, sekä huohotusletkun. Letkun siis laittelin kuvan oton jälkeen



Osat eivät oikeasti ole ihan noin ruosteisia kuin kuvassa näyttää, jotenkin kamera korostaa tuota vaalean ruskeaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2012, 20:49
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Qtio Näytä viesti
Seuraavaksi paikkansa löysi ohjausiskari
Tuo iskarin akselin puolen pää pitäis olla ton korvallisen päällä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.12.2012, 14:50
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Juuh, huomasin tuossa kun sitä pällistelin. On nyt oikein
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.12.2012, 21:24
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Jos tässä olisi joku muu kone, kuin vammainen maailmankaikkeuden tehottomin riisseli, niin olisi pakko seurailla projektin edistymistä. Mutta kun kyseessä on universumin ehkä tehottomin kokoluokkansa edustaja, niin ei paljoa nappaa.
Chevrolet on vissiin edelläkävijä, tuottaessa heikompaa vääntöä diesel koneessa kuin mitä bensaversiossa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.12.2012, 21:45
Jyräys Jyräys ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.06.11
Sijainti: Akaa
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iroc Näytä viesti
Chevrolet on vissiin edelläkävijä, tuottaessa heikompaa vääntöä diesel koneessa kuin mitä bensaversiossa?
Irokki tietty trollaa, mutta pakko vastata tähän, kun virheitä on virheiden päälläkin, ja nää on niin yleisiä mokia.
1. 6.2 on Detroit Dieselin tekele, chevy osti niitä.
2. Kyseisestä koneesta ei ole bensaversiota.
3. Ei vapaasti hengittävissä dieseleissä mitään ihmevääntöjä koskaan ollut.
4. 130-165hp ja 325-447Nm ei ole "maailmankaikkeuden tehottomin riisseli".
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2012, 21:56
V-8:n Avatar
V-8 V-8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.10.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 82
Perusasetus

Irokki ja Kuutio ovat toivottavasti vanhoja kavereita, muuten on tosi sääli, että uusille tulokkaille heti vi¤¤#!llaan.

Ja ei kai se Detroit diesel NIIN huono ole. Ja ei käsittääkseni edes Chevyn tekele?? Mutta mukava seurata miten auto "kootaan uudestaan" kun on melko lupaava projekti puhtailla osilla ja uskomattoman siistillä tallilla. Ei ole vielä tyhjät tölkit ym. roina ehtinyt kertyä nurkkiin... Tsemppiä Jimmylle ja Qtiolle!

edit: Ehti näköjään Jyräys kertoa specsejä 6,2 jo ennen mua
__________________
-FTW-

Viimeksi muokannut V-8 : 08.12.2012 21:58
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.12.2012, 21:46
iroc iroc ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.05
Sijainti: H:ki, .
Viestit: 492
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyräys Näytä viesti
Irokki tietty trollaa, mutta pakko vastata tähän, kun virheitä on virheiden päälläkin, ja nää on niin yleisiä mokia.
1. 6.2 on Detroit Dieselin tekele, chevy osti niitä.
2. Kyseisestä koneesta ei ole bensaversiota.
3. Ei vapaasti hengittävissä dieseleissä mitään ihmevääntöjä koskaan ollut.
4. 130-165hp ja 325-447Nm ei ole "maailmankaikkeuden tehottomin riisseli".
1. Olenko jossain jotain muuta väittänyt?
2. Enpä ole moista koskaan väittänytkään.
3. Kerro joku muu autonvalmistaja, joka saa isommasta dieselkoneesta vähemmän vääntöä, kuin pienemmästä bensakoneesta. Tarjolla oli 5.7 bensa ja 6.2 diesel. Toki pienempiäkin patoja oli rajoitetuille alueille tarjolla.
4. On se kokoonsa verrattuna.

Projektihan sinällään on loistava ja peukut pystyyn, kun kerran pelastetaan katoavaa ameriikan kalustoa. Mutta en edelleenkään ymmärrä dieselkoneiden ihannointia, vanhojen Chevyjen suhteen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin vapautus DIY kj_temmes Tekniikka & Jutustelu 19 29.01.2012 09:48
DIY Soodapuhallin Jeeper Linkit 4 25.06.2010 15:36
DIY levyleikkuri kaasupilleihin Jeeper Linkit 11 05.08.2009 22:20
DIY-Jännitteen alennin aslakki Tekniikka & Jutustelu 11 05.02.2009 22:37
diy manuaalia tojotaan? liero Tekniikka & Jutustelu 3 06.04.2007 09:47


Sivu luotu: 16:26 (GMT +2).