Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2012, 12:19
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

hj 61:sen "käynti ongelma"


Eli on tuommoinen 61:sen tekniikka. Aikaisemmin se kävi kylmänä tyhjää noin 600-700 kierrosta, mutta ei sammunut avaimesta. Kone kun lämpesi lähti joku tyhjäkäynti kello mukaan ja nosti kierrokset tyhjänä noin 1000, ja sen jälkeen sammui avaimesta. No, nyt ei enää kierrokset nouse yli tuon 600-700 edes lämpimänä. Sammuu kuitenkin, kun vääntää avaimen nollaan ja odottelee 10-20 sekunttia. Starttaa kuitenkin aina kuin palmun alta, ei siis tarvi ikinä sahata. Mistähän päin kandeis lähtee ongelmaa purkamaan? Tuntuu et kulutuskin olis noussut, mut ei varmuutta, kun nopeusmittari edelleen pois pelistä ja tankin mittari nousee E:n yläsakaraan, taitaa olla tankin sisällä vika...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2012, 14:59
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.709
Perusasetus

Onkos alipaineletkut kunnossa jos sammutuskin vie noin kauan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2012, 18:57
Raakakone Raakakone ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.11
Sijainti: Pori
Viestit: 88
Perusasetus

Itsellä on 2h => 12h-t swappi ja siitä "sammutin" solenoidista vedetty narut suoraan hyttiin.. Eli kun flippaa swichiä niin tuo aparaatti liikkuu syöttövivun kanssa ja motti sammuu.. eli akka sammuttamaan konetta (tai jos ei ole, niin naapurin akkakin kelpaa) ja itse vahtaamaan liikkuuko tuo mokkula.
Siitä voi jo päätellä vähän että olisko vika sen liikeradassa, jumittaako se syöttövipu tai sitten kun se suostuu sammumaan, niin liikkuuko kaikki normaalisti.. jos toimii niin vika löytyy jostain muusta kuin niistä roinista.

(niin ja termistä "mokkula" "syöttövipu" "aparaatti" yms ovat suuntaa antavia.. saa oikoa.. heh)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2012, 09:09
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Alipaineletkuja vaan tutkimaan, siitä se lähtee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2012, 16:50
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raakakone Näytä viesti
Itsellä on 2h => 12h-t swappi ja siitä "sammutin" solenoidista vedetty narut suoraan hyttiin.. Eli kun flippaa swichiä niin tuo aparaatti liikkuu syöttövivun kanssa ja motti sammuu.. eli akka sammuttamaan konetta (tai jos ei ole, niin naapurin akkakin kelpaa) ja itse vahtaamaan liikkuuko tuo mokkula.
Siitä voi jo päätellä vähän että olisko vika sen liikeradassa, jumittaako se syöttövipu tai sitten kun se suostuu sammumaan, niin liikkuuko kaikki normaalisti.. jos toimii niin vika löytyy jostain muusta kuin niistä roinista.

(niin ja termistä "mokkula" "syöttövipu" "aparaatti" yms ovat suuntaa antavia.. saa oikoa.. heh)
siinä pumpun kyljessä on joku tuon kuvailun näköinen mötikkä, jonka edessä on pumpun kyljessä oleva vipu. Kyseistä vipua työntämällä moottori sammuu heti. Mutta kyseisestä mötikästä ei lähde yhtään johtoa, letkua tai vaijeria. Mikä antaa sille käskyn?
Alipaine muodostuu ja kellot toimivat... Vähän ahdistaa, kun meinaa joutua nostamaan kädet pystyyn, koska tietotaito ei tunnu riittävän...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2012, 16:53
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
siinä pumpun kyljessä on joku tuon kuvailun näköinen mötikkä, jonka edessä on pumpun kyljessä oleva vipu. Kyseistä vipua työntämällä moottori sammuu heti. Mutta kyseisestä mötikästä ei lähde yhtään johtoa, letkua tai vaijeria. Mikä antaa sille käskyn?
Alipaine muodostuu ja kellot toimivat... Vähän ahdistaa, kun meinaa joutua nostamaan kädet pystyyn, koska tietotaito ei tunnu riittävän...
se on se ylikuumenemis sammutin se mötikkä, ja 12h-t sammutetaan sillä imusarjan läpällä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.04.2012, 16:56
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

ohitin koko alipaine järjestelmän ja pistin sen jakotukin kautta syötön(alipaine) imusarjan kellolle, sammui kyllä, mutta kesti sen 5 sekunttia avaimen käännöstä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.04.2012, 16:58
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
se on se ylikuumenemis sammutin se mötikkä, ja 12h-t sammutetaan sillä imusarjan läpällä...
kuuluisko siinä olla jotain johtoja kiinni siinä mötikässä, vai mikä sen toiminta periaate on?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.04.2012, 17:02
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj 60/61 Näytä viesti
kuuluisko siinä olla jotain johtoja kiinni siinä mötikässä, vai mikä sen toiminta periaate on?
ei kuulu olla mitään kiinni. kun se mötikkä lämpiää niin syötöt pienenee. sitä kun ruuva pois päin vivusta niin syötöt isonee
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.04.2012, 17:08
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

joo kylmänä tuo vehje savuttaakin hieman, mut kuumaa konetta polkiessa ei juurikaan savua tuu. syötöt kai sit kohtalaisesti kohdallaan...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.04.2012, 17:11
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

ei se liika savu näy kun öljyjen tummumisena ennenaikojaan
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.04.2012, 17:19
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
ei se liika savu näy kun öljyjen tummumisena ennenaikojaan
mulla oli viime kesänä wagoneeri hj 60 koneella ja sillä ei kyllä voinut ajella takalasi alhaalla, kun se alkoi muistuttamaan hieman liikaa auschwitzia....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.05.2012, 10:42
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Hj61:sessä vähän tyhjäkäynti korkealla vaikka kone olisi lämmennyt. Päälle 1000 kierrosta tais olla tyhjäkäynnillä. Ilmaantu korin korotuksen yhteydestä. Mistä päin kannattais vikaa lähteä ettimään? Joku letku sieltä varmaan vuotaa, mutta mistä päin kannattaa lähteä kattomaan?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.05.2012, 10:49
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Tai kaasuvaijeri jää tiukalle...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.05.2012, 10:58
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Sieltä tulikin heti kunnon vinkki. Kiitos siitä. Eiköhän se vika siitä löydy. Ei muuta kuin tarkistamaan.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.05.2012, 12:24
juzzi77 juzzi77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.11
Sijainti: Turku
Viestit: 43
Perusasetus

Ei löytynytkään syyllistä nyt kaasuvaijerista. Joku muu siellä kusee. Käsikaasun kattelin kans läpi ja näytti senkin vaijerissa olevan hiukan tyhjää. Polkimessa näytti olevan muutaman millin vapaaliike.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeepin käynti ongelma??? hojose Tekniikka & Jutustelu 1 15.12.2010 21:08
Hipon käýnti ongelma pikku-pepe Tekniikka & Jutustelu 5 29.03.2010 20:41
patrol käynti ongelma Tekniikka & Jutustelu 5 25.01.2007 09:10
Pajeron käynti ongelma Tekniikka & Jutustelu 2 28.03.2005 16:08


Sivu luotu: 17:54 (GMT +2).