Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.03.2012, 21:40
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

LC ohjausvaihteen akselin kunnostus


BJ75 simpukan sekundääri akseli vuoti ja syynä oli kotikonstein tehty täyttö joka oli aikas kamala, siis hitsattu ja huokoinen. Käytin akselin pajalla täytössä jossa siihen ruiskutettiin kromia ja koneistettiin ko alueelta. Odotin hiukan sileämpää jälkeä, unissani sellaista kuin kiillotettu sylinterin varsi. Nyt lopputulos arveluttaa laittaa kasaan jos vaikka tihuttelee edelleen.

Millaisia kokemuksia vastaavista projekteista on ja niiden tiiveydestä uudelleen kasauksessa?

Kuinka sileä tuo akseli täytyisi olla, että paineet ja nesteet pysyisi oikealla puolella?

Muutama kuva jos niistä nyt jotain selkoa saisi. Oikealla täytetty alue ja vasemmalla osa alkuperäistä. Alkuperäinen tuntuu sileämmältä kuten kuvista voi myös päätellä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	akseli 1.jpg‎
Views:	184
Size:	93,1 Kt
ID:	25324   Click image for larger version

Name:	akseli 2.jpg‎
Views:	186
Size:	94,0 Kt
ID:	25325   Click image for larger version

Name:	akseli 3.jpg‎
Views:	178
Size:	90,4 Kt
ID:	25326   Click image for larger version

Name:	akseli4.jpg‎
Views:	183
Size:	89,5 Kt
ID:	25327  
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.03.2012, 22:23
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Mitä sileempi sen parempi tietty. Se kestääkö öljyt sisällä selviää helposti kokeilemalla,simpukka kasaan ja testaamaan..
Enempi arveluttaa tuon akselin kestävyys varsinkin tuon hitsaamalla tehdyn täytön jälkeen.
Noitahan on katkennu offikäytössä tuosta sektoriakselin poorien juuresta enempi kuin yks tai kaks.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2012, 17:15
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Ja tuli mieleen, että tuohan olis pitäny hylätä jo varmaan heti kun eihän sillä sais tieliikenteessä ajaakaan kun oli hitsailtu. On vaan niin harvassa nuo J75 taaksepäin vääntävät ohjausvaihteet, että ajattelin vielä korjata. Toyotalta olis saanu tilaamalla akselin, mutta eivät antaneet varmuutta sopivuudesta.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-42 Kunnostus käyttöpeliksi. tp Maasturiprojektit 5 27.11.2015 16:12
BJ-42 kunnostus? tp Tekniikka & Jutustelu 4 08.08.2011 20:55
LJ:n ohjausvaihteen keskitys Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 15.04.2009 16:08
Rungon kunnostus Vuosimallit 1968-1982 0 25.03.2003 23:31
Targapalan kunnostus jupe Vuosimallit 1984-1996 0 31.10.2002 11:19


Sivu luotu: 11:50 (GMT +2).