Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1968-1982
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2003, 20:24
Green-75 Green-75 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.12.02
Sijainti: .
Viestit: 18
Perusasetus

AC Kompressorin Vaihto


Hankin juuri "uuden" peruskorjatun AC kompressorin ja tarkoitus olisi vaihtaa se pikapuolin. Nyt paikallaan olevan systeemin peruskorjasin itse noin 5 vuotta sitten USA:ssa ja se toimi hyvin lähes jatkuvassa käytössä, kunnes viime kesänä Suomessa alkoi hiipua ja viimein lopetti toimintansa kokonaan. Kompressori roiskii myös jonkin verran öljyä, joten se on vaihtokunnossa. Viime kerralla purin koko systeemin ja vaihdoin letkut, tiivisteet ja VIR-yksikön kuivauspanoksen. Sitten vein auton korjaamoon, jossa sisään laitettiin freonia, muistaaakseni R-12, jota silloin vielä USA:sta rahalla sai. Pari kysymystä:
(1) Onko olemassa freonin korvaava aine, joka sekoittuu ko. tavaran kanssa niin ettei koko järjestelmää tarvitse tyhjentää (olen kuullut, että on)?
(2) Millainen projekti on kuivauspatruunan vaihto, tuleeko paljon nestettä ulos, kun VIR-yksikön pohjan irroittaa (edellisellä kerralla systeemi oli tyhjä, kun tein tämän homman)ja onko patruuna pakko vaihtaa, niinkuin kompressorin asennusohje kehoittaa?
(3) Mikä on Tampereen seudulla paras paikka uuden nesteen lataukseeen?
(4) Mikä on suurin piirtein lataustyön ja aineen hinta?

Pekka R.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.05.2003, 15:22
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

1) Korvaava aine on ISCEON-49 ja siihen vaihdettaessa imaistaan vain ilmastointi tyhjiöksi ja päästetään uusi aine sisään. Sama öljy käy, joten homma on "drop-in", mutta ei salli kahden eri aineen olemista systeemissä.

2) Jostain kuulin että kuivain pitäisi vaihtaa jos sitä ei tulpaa tai asenna kahden tunnin kuluessa siitä kun systeemi on avattu. Tässä voi olla myös laitekohtaisia eroja.

3) Hervannassa on joku firma joka tekee näitä, olikohan Tampereen autokylmä?

4) Hintaa en tiedä, mutta kuulisin mielelläni kun sama homma olisi jossain välissä ajankohtainen omallakin kohdalla.

Paljonko muuten maksoi uusi kompressori? Entä ostitko kuivaimen, ja sen hinta?

Juha

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2003, 20:18
Green-75 Green-75 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.12.02
Sijainti: .
Viestit: 18
Perusasetus

Kiitos vastauksesta. Kuulin viime lauantaina Tampere Cruisingissa samasta paikasta Ruskossa, on niinkin kaukana kun 2 km meiltä kotoa... Täytyy käydä konsultoimassa heitä ennenkuin aloitan projektin.

Kompressori tuli kaverin mukana USA:sta. Se on Four Seasons peruskorjattu yksikkö. Hinta oli USD 92,99 plus USD 20 core charge. Kuivausainesetti, jossa on mukana o-rengastiivisteet,ja suodatin oli USD 15. Molemmat ostettiin O'Reillylta (normaali tarvikeliike).

Samassa paikassa oli muuten GM:n tehtaan paketissa oleva Corvette 75:n uusi valokytkin (viittaus toiseen keskusteluun) 5 vuotta sitten hyllyssä ja maksoi vain USD 12, mikä oli melko uskomatonta. Eli, jos sinne päin matkustaa, kannattaa tekniikkaosissa kokeilla kepillä jäätä ihan tavallisista autotarvikeliikkeistä, voi tehdä hyviä löytöjä.

Pekka R.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Isohkon kompressorin osia MouhijärvenMies O/M/V Muut 5 27.01.2008 10:51
ARB:n kompressorin huolto? Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2007 14:59
m:lj-86/vaihto hj O/M/V Muut 2 13.09.2005 20:51
L98:n vaihto LT-1:een BlackJack Vuosimallit 1984-1996 7 21.12.2004 11:54
Vaihto. BMW 325 Cia -92 O/M/V Muut 0 17.12.2004 01:41


Sivu luotu: 15:02 (GMT +2).