|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Kysymys jyrisevästä pajerosta -98Kaveri osti tuollaisen pitkän pajeron jossa pikku vikaa. Auto alkaa jyristää etupäästä noin 80 nopeudessa ja siitä ylöspäin. Siinä on sellainen nelivedon merkkivalo jossa on vihreä valo joka pyörälle ja keltainen keskilukolle ja takalukolle. Tässä valossa jää takavedollakin apukuskin etupyörän merkkivalo vilkkumaan, mitähän se tarkoittaa? Luulimme aluksi että jää napalukko päälle kyseisessä pyörässä mutta eihän siellä edes ollu sellaista?? Vieraita vehkeitä nämä uudemmat pajerot, mutta jos täällä joku tietäs jotakin?
|
#2
|
||||
|
||||
-98 gl napalukoilla varustettu pitää sellaista tasaista jollotusta 80+km/h ja ylöspäin, on pitänyt sitä siitä saakka kun sen ostin 108 tkm ajettuna ja nyt 234 tkm ajettuna pitää yhä samanlaista jollotusta kun 4-veto päällä ajelee. Tehdas ei suosita yli 80 km/h nopeutta nopealle 4-vedolla ajettaessa.
Ne vihreät valot on just merkkivalot joiden tehtävä on kertoa mille pyörille veto on kytketty. Jos kaverillasi ei ole napalukkoja niin silloin siinäon se alipainekytketty akseli ja ilmeisesti jos valo vilkkuu niin akseli ei vapaudu vaikka kepistä on valittu vain takaveto-asento. Koita ensikonstina sitä että kun kytket 4-vedolta takavedolle niin peruuta metri pari ennen kuin lähdet eteenpäin. |
#3
|
|||
|
|||
Kiitoksia akselitiedosta. Ei vapautunu peruuttamalla, joten pitänee tsekata alipaineletkut yms. seuraavaksi.
Eli senkö pitäisi vapauttaa etumurikasta niin että vetarit jää pyörimään mutta etukartaani ei saisi pyöriä takavedolla ajettaessa, tuossa nimittäin pyörii. |
#4
|
||||
|
||||
kokeiles ottaa etuvetoakselista kiinni ulomman murroksen kohtaa onko väljää ylös/alas/sivulle suunnassa jos näin on niin murrosta tukeva neulalaakeri mennyt
viimeviikolla paikansin omassa -99 pajerossa tämän vian ei napalukkoja(superselect4wd) luultavasti ensin mennyt se stefa mikä on murrosta vasten ja sitte kura ja vesi neulalaakerille ja neulalaakerista ei ollut jäljellä kuin ulkokooli piti juurikin aika ärsyttävää jurinaa yli 70km/h vauhdissa.autolla ajettu 295tkm murroksen liukupinnassa ei ollut onneksi kulumajälkiä neulalaakeri ja stefa sekä pronssi välilevy merkkiliikkeestä n.70€ ylä ja alapallo sekä raidetanko irti ja koko olkaakseli pöydälle.ja laakeri ja stefa vaihtoon renkaan kuvien vilkkuminen tarkoittaa mielestäni sitä että on kytkeytymässä päälle tai pois tai vajaa kytkentä jos vilkkuu vaan yksi etupyörä veikkaan että toisen puolen merkkivalo palanut kuuluu vilkkua tai palaa yhtäaikaa. sit kun valo lopettaa vilkkumisen eli kun palaa jatkuvasti ne vihreät on kytkeytyminen tapahtunut Viimeksi muokannut pasi1 : 12.04.2011 20:02 |
#5
|
|||
|
|||
Jyrinät ja vilkkuvat merkkivalot loppui kun laittoi alipaineletkut kuntoon, joten kiitoksia avusta. Ja sitten vielä kysymys, mistähän kierroslukumittari ottaa signaalin, ei nimittäin toimi?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerosta | pro-V | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 29.07.2010 10:39 |
Kysymys Pajerosta | teamosmo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.11.2009 17:07 |
Pajerosta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.04.2009 16:43 |
Pajerosta kysymys! | misku | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.03.2006 13:01 |
Pajerosta pakettiauto. | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 07.10.2004 11:05 |