|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Moggi+automaagi?Miten porukka on soveltanu mogin akseleita omiin rojekteihinne? Oikeestaa mitä ootte hyödyntäny alkuperäsestä vaihteistosta? Joku on ainaki laittanu tomaatin suoraa mogin laatikon etee. Kävishän se ainaki helpoiten niin, mut valitettavasti omaa tarkotukseen ei taida mahtua... Ite kun vois haluta eroon siitä arpalaatikosta, ja saada kestävän tomaatin sen tilalle+ enempi voimaa... Nää nyt on vaa tälläsiä hölmöjä ideoita, mitä pitää kuitenki aina miettiä kun on liikaa aikaa.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
|||
|
|||
jos kiinnostusta niin mulla saattas olla jouten cedrikin 2.8 valurauta kattila ja automaagi.
isot pojat ottaa tosta cedricin pannusta ++300hv ahtamalla ja isolla pumpulla, automaatin kestosta ei mitään havaintoa isommilla tehoilla. mut sen parisataa heppaa tosta pannusta irtoo helpohkosti. ja tätä kattilaa ja lootaa ei ihan kelle tahansa myydäkkään, vain hyvään kotiin |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
No hyvästä kodista en tiedä mitää...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#4
|
||||
|
||||
Näkyy olevan jo tehty juttu, mut omalla askilla
http://www.youtube.com/watch?v=JWu90...eature=related
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#5
|
|||
|
|||
Etsi vaikkapa Pauli-sedän Mashbox jeeppirojekti täältä, niin siinä on ainakin kuvia.
Mogin loota sahataan poikki sellaiselta kohdalta, että jää pääakselin takapäähän etuvedon rattaat jäljelle ja vähän ekstraa, että saa levystä tehdyn etupäädyn + laakeroinnin + tiivisteet siihen. Siis tehdään Mogin vakiolaatikosta erillinen jakolaatikko. Niin siitä tulee lyhyt ja huomattavasti kevyempi.
__________________
Jukka |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tää nyt on vielä lähinn suunnitteluasteella, ennenku tehää mitää peruuttamatonta.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
Suunnilleen samalla tavalla mä tein ku Porttaalijoopissa, siinä on vaan käytetty enemmän niitä Kareksen suosimia Kempin pultteja.
http://static.petrisimolin.com/galle...aihteistot.jpg |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
nimenomaan liikaa aikaa.. suora konekko pitäs olla?? mites se lodju?? 700 löytys tosin täytyy rempata.. |
#9
|
||||
|
||||
Onko siinä jäljellä jäävän akselin päässä jonkun sortin boorit vai miten se on liitetty tohon tomaattiin?
Itellä olis ajatus naittaa OM603T ja 722.3 tohon mogin lootaan. Nyt olis tulossa kuitenkin väpyvi 617A ja pakuloota, olis kiva jos tulevaisuudessa vois sitten vaihtaa paketin. Ilmeisesti mulla on 421 alusta, mimmoset välitykset tulee jos loodan katkoo? Hirveestihän tossa ei olis välikardaaneille tillaa jos ei jatka etukardaania, Mites se muuten onnistuu? |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Välitykset jää aika pitkiksi, olis hyvä laittaa joku alennusvaihde päävaihteiston perään. Kardaanien jatkaminen on ihan peruskauraa, pitää vaan jatkaa se pääliputkikin sen varsinaisen jordaanin lisäks. |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Eilen tein alustavia mittailuja, niin oman laatikon pilkkominen on aika väistämätön, kun tilaa on niin vähän. Eikös toi mersun laatikon pituus ole jonku 60cm? Siihen vielä kone lisää. Ei riitä tila vaikka siirtäis syylärit ja kaiken mahollisen pois tieltä...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
Eikun se 5 pyttynen on just 617A
603 on 6 pyttynen. Ja toi 722.3 tomaatti ei käy tohon 5 pyttyseen, ainakaan mun tietojen mukaan. Just mittasin että toi 5 pyttynen ja pakuloota mahtus mogin loodan eteen, jos pistäs kytkinakselin poikki ja siihen tukilaakeri laipan kanssa. Mutta mistäs tohon 5 pyttyseen löytys kestävä tomaatti? |
#13
|
||||
|
||||
Ai, mä kun olis siinä uskossa ja toivossa et kaikki menee ristii...
No onks niilla 5- ja 6pyttysillä isoki pituusero?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#14
|
||||
|
||||
Siirrä se mogin loota taaksepäin vaihtamalla kardaanien paikkaa keskenään, tulee tilaa aika paljon lisää.
|
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Suunnitelmat jatkuu....
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#16
|
||||
|
||||
Mä just tallilla mietin jos vaihtasin etu kardaanin taakse ja pidentäsin taka kardaania eteen.
Halusin siis akseliväliä lisää, tossa on nyt joku 210cm kait Guuggelilla löysin tälläsen jare kirjoittanu joskus vanhan palstan aikaan: Joo mogin lodjun akselin joutuu lyhentään ja teettään spoorit, että siihen saa esim mersun kardaanin hilut kiinni. Eli kolmijalkainen haarukka, mihin tulee se kuminilviäinen kiinni. TH350 lootan perään kävi muistaakseni jonkun opelin kardaanin hilu ja siinä oli samalla kolmen pultin jaolla oleva haarukka, ku mesessä....eiku hei saatto olla, että käytettiin molemmin puolin kumiliitosta opelin eli GM:n kardaanin osia. En muista enään varmaks. Joskus jäkikäteen kattelin jotain vanhemman 500 sarjan mersun rättiniveltä/kuminiveltä ja se näytti ainaki paljon isommalta ja tukevammalta, ku mikä meillä oli....ja on muuten edelleen käytössä. Eli yks vaan menny rikki vuodesta 1995 lähtien. |
#17
|
||||
|
||||
Mittasin noita koneita, Om 603 ja 617 oli rullamitalla mitaten melko samanpituset.
Eli 78cm tosin vaikeutti tarkkaa mittaamista kun toinen kone on autossa kiinni. 722.3 tomaatin mittoja en saanu kun käyttis ei nyt mahtunu talliin. JOs katkasis ton kytkin akselin 100mm päästä laatikosta, laittas tukilaakerin väliin ja hitsais tollasen kolmiojalan tiukalla sovitteella päähän. Siihen se rätti ja tomaatti. Kestäiskö? ja saako laatikkoa enää sen jälkeen laakeroitua sisältä jos hitsaa sen laipan kiinni? Toi pitös joistain valkosen viivan kohdalta katkoa, sinne sisään se tukilaakeri ja ulos hitsaa kiinnikkeet rungolle, nyt joku canterin koneen sovite tossa kiinni. |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
ja oliko tuo niitä uusia kestovoideltuja turboja piti katsoa video ihan loppuun, että alkaako ahdin sylkemään siipiä. Niin, tuo ld28 on se pomminkestävä valurautakone, rd28 on taasen sitten muuta ja cedricin ja laurelin koneessa erona öljypohja ja mittatikun paikka |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta ei siihen mitään tukilaakeria tarvi, Pasasella on se mun vanha moggijeeppi, eikä siinäkään ole mitään tukijuttuja ja sen laitoksen kasasin muistaakseni joskus v-91 eikä oo tarvinu laakeroida. |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
722.3 oli vähän yli 60cm pitkä, eli niistä tulee jo noin 1.4m. Ohhoh... Pitänee päivällä heilua tallilla rullamitan kanssa.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mihin käyttöö toi sun moggi on tulossa, kun pitää saada pidempi akseliväli? Vai tulo- ja jättökulmien takia?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#23
|
||||
|
||||
Joo tulo ja jättökulmat pitäs saada pois, ei viittis millään yli yli isoilla renkailla kompensoida
Ihan piha ja harrastekoneeks, vähän crossiakin vois kuvitella ajavansa. Rullamitalla mä niitä heiluin niin en saanu ku2100 mitaks 50mm vois heittää mut ei kyl 150mm EDITT:Kyllä se 2250 onkin Mittasin aamulla pyörän keskeltä tukiraudan kanssa ops Viimeksi muokannut Heikki L : 05.12.2011 10:23 |
#24
|
||||
|
||||
Tuolta näkee helposti niitä akselivälejä eri mallien mukaan: http://www.rockymountainmoggers.com/unimogmodels.html
|
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Koneen irroitus Pajero V6 ? ( Automaagi ) | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.11.2011 22:13 |
Myydään Myydään vw2,4 motti/automaagi | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.07.2009 22:46 |
Myydään Vito -97 automaagi | Teukka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 14.07.2009 20:33 |
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.07.2007 05:43 |
Cedrikin kone ja automaagi | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.03.2007 17:41 |