|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
4 Runnerin neliveto rutisee!Kyseessä on 92 vuosimallin runneri. vänkärinpuoleinen etunurkka paukkuu neliveto päällä ajaessa. Kunnolla sudittaessa sieltä katoaa veto kokonaan. Millainen homma tuo tasauspyörästö on aukaista?. Ite veikkailin, että vika löytyis sieltä. Kertokaa joku viisaampi. Millä muuten ootta aukonut tuota vetoakselin mutteria?. oli aika harvinainen hylsykoko siinä. Ei kaupoista löytyny hyllystä.
|
#2
|
|||
|
|||
Kannattaa varmaan ensin tutkailla sieltä navan puolelta sitä vikaa. Jos se olis tasauspyörästössä niin se rutina kuulus vissiinkin keskeltä, ja jos siellä on hammassärkyä tms. niin äkkiä tulee muutakin vahinkoa.
Se mutteri vois olla kokoa 54 ja niitä on myytävänä mm. täällä osastolla varaosat ja tarvikkeet. |
#3
|
|||
|
|||
Napalukkohan on tässä mallia kiinteä laippa, joten siinä vika ei ainakaan oo. Aattelin vaan kun se veto loppuu kokonaan, että voiko olla pelkkä nivelvika?.
|
#4
|
|||
|
|||
Hetkinen tuota...onkos tasauspyörästössä lukko? Tästä "onhan siinä ne napalukot" jutusta on jo monesti väännetty rautalankaa...
Jos ei ole lukkoa tai se ei ole päällä niin ei tietenkään molemmat renkaat välttämättä pyöri vaan se sutii joka pyörii vähemmällä voimalla/on liukkaammalla puolella. Tietysti ei vielä selvitä sitä rutinaa... |
#5
|
|||
|
|||
Ei oo tasauspyörästössä lukkoa. juu ei mulle napalukkojuttua tarvi rautalangasta vääntää,on siitä itekki joutunut joskus väitteleen... Mutta runnerissa ei napalukkoja ole ,se kytkee nelivedon vissiin jollain alipaineella tasauspyörästöstä. se veto alkaa pätkiä siinä nurkassa, vaikka se oliski se liukkaammin pyörivä rengas..
|
#6
|
|||
|
|||
Alipaineella kytketään toinen vetoakseli pois pelistä. Ei liity tasauspyörästöön varsinaisesti, mutta kuitenkin.
Kuulostaa murrosjutulta meikäläisen korvaan.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#7
|
|||
|
|||
-
siittä kiinteestä laipasta menny poorit. hdj:stä joskus pärähtäny. vetarin pää yleensä oudon näkönen.
|
#8
|
|||
|
|||
Ei booreissa ollu vikaa, kun tossa joku aika sitte sen navan käytin auki. Onko minkälainen homma tuo murrosnivelen katsastaminen.?
|
#9
|
||||
|
||||
Muistaakseni vetari lähtee sopivassa asennossa taka kautta pois. Napa auki, vetarin päästä lukitusrojut irti, perän puolelta laipasta pultit auki. Taka kautta pois.
|
#10
|
|||
|
|||
Juu pitänee alkaa ruuvaileen ku saa tuon sopivan hylsyn tuohon keskimutteriin.
|
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/add/ http://www.off-road.com/trucks-4x4/t...tem-19259.html |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4 runnerin korotus. | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.01.2010 20:26 |
Paukkuu ja rutisee | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.01.2009 15:30 |
runnerin takalasi | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.10.2008 17:10 |
Charge Lamp Relay rutisee (HJ-61) | knucklebone | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 25.03.2008 11:50 |
12 bolt rutisee | tnyberg | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 13.02.2005 20:44 |