Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2010, 14:26
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 754
Perusasetus

413 suzukiin tuli laitettua isompi laturi...


Juu tulipahan värkättyä suikkeliin mazda 626:sta 70 A laturi. ja annan tähän topicciin tiedon myös muille ihmisille että mistä mazda 626:sta on kyse koska aikaisempaan saman aiheen keskusteluun ei ollut koskaan tullut vastausta kun porukat oli kysyneet että mistä mazda 626:sta tämä laturi on laitettu suitsaan... Eli se on 2.0l 8v mazda 626 vm.90 esim. tai ainakin minä laitoin siitä vehkeestä, ja sitten asiaan mitä tuolle tarvi tehdä että sen sai istutettua sinne omaan koloonsa

No tietenki ekaksi vanha kauhea möntti laturi veks Ja sit seuraavaksi laturin alakorvallinen. Sitten itse tein sen näin eli, korvallinen kun on kiinni kahdella + sieltä päädystä yhdellä niin sen pääty palan jouduin rälläköimään irti ja nämä kaksi muuta kiinnikkeen reikää niin niiden org. reikien viereen jouduin poraamaan uudet reiät sen takia että sain siirrettyä itse korvallista reikien välin verran taakse päin eli auton hyttään päin. Tämä sen takia että sain edes suunnilleen linjattua laturin siivapyörien kans samalle suunnalle. itse singuttelin suitsan oman laturin remmin samalle laturille ja aluksi tuntui tuskalliselta mutta kun sen sai sinne uraan hyppäämään niin se oli sen jälkeen ihan ok, ei tarvinut juuri kiriä edes sen jälkeen. Sit vaan jatkuva virta B:hen eli siihen 10mm mutterin alle ja sitten kaks muuta johtoa kiinni. En tiennyt kumpi tulee kumpaan mutta kokeilin ihan vaan näin, että ensin toisinpäin piuhat kiinni ja sit käänsin virrat päälle ja ei syttyny mittaristoon latausvaloa joten sit vaan käänsin toisinpäin johdot ja kokeilin uudestaan ja sitten syttyikin latausken valo kun laittoi virrat päälle niinkuin kuuluukin. Sit vaan kokeilin käyntiin ja homma toimi D Ja sammuikin jopa virta avaimesta.
Kaiken tämän jälkeen piti tietenkin suorittaa mittaus että mitä se lataa tuo laturi. Auto käyntiin, ainoastaan puhallin oli päällä ei muuta.mittari näytti 14.9-15V, ajovalot päälle tipahti vähäsen, sit katolta 4kpl etuvaloja 2kpl näistä 100w hehkuilla mittaustulos näytti jotain 14.3 (Vakio laturilla oltiin jo lähellä 12V näillä valoilla) sitten vielä takavalotkin päälle(100w) hehkut niin mittari näytti 13.9V tai jotain 14V pintaan en muita tarkkaan... vanhalla vakio laturilla kun laittoi kaikki valot päälle ja puhallin päällä ja kaikki mitä vaan voi oikeastaan olla päällä niin laturista loppui täysin paukut ja sit alkoikion jo kuluttamaan suoraan akulta virtaa. Nyt uudella laturilla kaikki toiminnot päällä niin pyörittiin siltikkin vielä siinä 14V paikkeilla ehkä hieman alle D

No nyt pitäis riittää tehoa 12000 lbs:n vinssillekki ilman että hyytyy tämän tästä kesken vinssauksen. Akku on 74Ah

Mut tässäpä jollekkin jotain infoa hommasta, jos tästä selvää joku saa niin ollappa hyvä ;()

__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Suzuki Jimny
Nykyään Toyota Land Cruiseri j120
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2010, 11:23
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 754
Perusasetus

Eilen mittasin akulta et mitä se näyttää kun auto oli ollut sammuksissa jo pitemmän aikaa niin 12.78V näytti mitttari. Ja sit pelkästään normi ajovalot päällä + puhallin päällä mitkä ovat yleensä aina päällä kun ollaan liikenteessä niin näytti 14.7V eikä juurikaan noussut tuosta vaikka painoin kaasuakin ronskimmin. Onko tässä vaarana että vois alkaa akut kiehuun tälläisilla latauksilla? ilman ajovaloja tyhjäkäynnillä näytti lataavan n.15V
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Suzuki Jimny
Nykyään Toyota Land Cruiseri j120
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2010, 16:03
BillyJoe BillyJoe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.07.10
Sijainti: Turku
Viestit: 158
Perusasetus

Miten on akku kestänyt tuota latausjännitettä? Omakohtaiset kokemukset kertoo, että tuolla latausjännitteellä saa tavalliseen lyijyakkuun lisätä vettä melko usein. Kokemukset veneestä, jossa jatkuva lataus.
__________________
Suzuki SJ 413 -87
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.07.2010, 11:52
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 754
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BillyJoe Näytä viesti
Miten on akku kestänyt tuota latausjännitettä? Omakohtaiset kokemukset kertoo, että tuolla latausjännitteellä saa tavalliseen lyijyakkuun lisätä vettä melko usein. Kokemukset veneestä, jossa jatkuva lataus.
Ei ole tarvinut lisäillä vettä akkuun ja hyvin on kestänyt akku ja toimii hyvin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Suzuki Jimny
Nykyään Toyota Land Cruiseri j120
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:hin isompi laturi vai toinen rinnalle? -Stedt- Tekniikka & Jutustelu 13 24.09.2009 05:46
Suzuki vitaraan isompi laturi? Lehis Tekniikka & Jutustelu 0 01.09.2009 18:36
suzukiin isompi laturi joojoomies Tekniikka & Jutustelu 18 25.07.2009 13:04
Suzukiin isompi moottori? Timbba Tekniikka & Jutustelu 19 21.11.2005 01:29
Suzukiin isompi laturi, Timbba Tekniikka & Jutustelu 19 23.03.2005 22:54


Sivu luotu: 23:27 (GMT +2).