Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2010, 12:48
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus

pajeron akseli lukot?


lukkoja kuitenkin jossain vaiheessa tulee tarvitsemaan niin kai niitä pitää ruveta vähän suunnittelemaan.
vaikka tätä pikkupudjetilla harrastetaan niin mikään kemppi lukko ei oo vaihtoehto kun auto jokapäiväsessä käytössä. auto on 88-89vm 2.5td pätkämallinen paje. onks noissa 1gen pajeroissa missään mallissa ollu mitään kytkettäviä lukkoja joita vois tohon omaan sovitella? tai jos jollain ois kokemuksia jostain kohtuu hintasista ratkasuista niin ois kiva kuulla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2010, 13:07
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 381
Red face

Jos en väärin muista niin nuihin diiselin aksuloihin ei saa kytkettäviälukkoja, mutta v6 bensa vehkeessä ois semoset akselit mihin sais lukot. Tää koskee siis GEN1 "naperoa"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2010, 23:40
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja velmeri83 Näytä viesti
lukkoja kuitenkin jossain vaiheessa tulee tarvitsemaan niin kai niitä pitää ruveta vähän suunnittelemaan.
vaikka tätä pikkupudjetilla harrastetaan niin mikään kemppi lukko ei oo vaihtoehto kun auto jokapäiväsessä käytössä. auto on 88-89vm 2.5td pätkämallinen paje. onks noissa 1gen pajeroissa missään mallissa ollu mitään kytkettäviä lukkoja joita vois tohon omaan sovitella? tai jos jollain ois kokemuksia jostain kohtuu hintasista ratkasuista niin ois kiva kuulla.
Juu kyllä vaihtoehdot on vähissä, mutta on niitä. Arbin lukon(RD05) tohon saa takaperään maksaa vaan tonnin luokkaa, toinen vaihtoehto on laittaa GEN2 GLS tai pätkä GL:n takaperä, tulishan siinä kierrejousitus takapäähän samalla ja jos viimesiä vuosimalleja GEN2:sta niin levyjarrutki kaupanpäälle. Toki helppo tosta kierrejousiakselista on modifioida lehtijouselliseenki autoon sopiva ilman jousitusmuutosta. Etuperään on sitte vaan yks vaihtoehto v6:sen etuperä ja siihen ARB RD110. Siinä ne vaihtoehdot lyhyesti. Ainiin saahan tohon nykyään noita TML lukkojaki vähän halvemmat ku arbit, mutta ei oleellista hintaeroa. En tiedä käykö nuo etuperiin???
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2010, 23:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

saa sen gen-2 mallin takalukon rakennettua myös etuperään, ja ekoissa gen-2 malleissa V6 oli takana levyt.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2010, 00:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami73 Näytä viesti
Jos en väärin muista niin nuihin diiselin aksuloihin ei saa kytkettäviälukkoja, mutta v6 bensa vehkeessä ois semoset akselit mihin sais lukot. Tää koskee siis GEN1 "naperoa"
Saa gen1:seen dieseliinkin, kunhan vaihtaa etuperän V6 mallista. 2-gen mallista lähtien takalukko onkin ollut suuressa osassa autoista vakio, käsittääkseni kaikissa suomiautoissa, mutten ihan takuuvarma ole.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2010, 11:42
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus

pajeron akseli lukot?


arvasinkin että vaihtoehdot on heikot. kyllähän nuo kierre jouset houkuttais tohon kanssa saada mutta minkäslainen homma ne siihen on laillisesti laittaa??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.04.2010, 13:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Wink

Tässä sinulle apuja:

Mitsuclubilta juttua, miten istutetaan bensamallin etuperä 1-gen dieseliin. Hyvin helppo ja ongelmaton juttu loppujen lopuksi, jos 8-tuumaisen perän löytää.
http://www.mitsubishiclubfinland.com...?topic=21040.0

Ja

Taakse löytyykin kaiketi lukko arbilta jo tuohonkin perään.

Arbin lukot hintavia, mutta samalla erittäin hyviä, koska ne voi kytkeä täysin pois silloin kun ei tarvitse lukkoa.

Ja saahan Pajeroon ARB:in lisäksi myös esim. LOKKA automaattilukkoa:
http://www.4wdsystems.com.au/index.php?id=70

En tiedä saako Gen1:een, mutta uudempiin ainakin saa vaikka minkä näköistä lukkoa. Tuo LOKKA lukkokin voi olla juuri se joka tarvitsee noita bensamallin periä. Ehkä helpoimmalla pääsee kun laittaa eteen vaikka arbin ja kiristää kitkalukkoa takana, sekä parantaa perän joustoja. Tällä setillä pääsee jo aika pitkälle, kun edessä missä joustot ensimmäisenä loppuu, on kunnollinen lukko.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.04.2010, 23:16
Janex Janex ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 313
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
saa sen gen-2 mallin takalukon rakennettua myös etuperään, ja ekoissa gen-2 malleissa V6 oli takana levyt.
Epäilen tätäki asiaa hyvin pitkälti tässä vaiheessa Ei kyllä vakio etuperään sovi tuo GEN2:n takalukko mihinkään malliin, vai oletko peräti sovittanu??? Eihän teistä tekniikan ihmelapsista tiiä Itellä oli entisessä -87 vuosimallin pätkässä tuo RD 110 ja V6 akseliviritelmä asennettuna ja ei kyllä ollu kummonen homma ja eteniki pajero ihan eri tavalla ku ilman lukkoa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pajeron taka akseli mikko.o.s Tekniikka & Jutustelu 1 25.02.2010 07:30
Myyty -86 2.3td pajeron taka-akseli kami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 35 27.11.2009 19:37
pajeron taka-akseli vilhe Tekniikka & Jutustelu 27 06.05.2009 18:01
Pajeron etu-akseli monstertruck76 Tekniikka & Jutustelu 8 20.06.2006 20:34


Sivu luotu: 16:14 (GMT +2).