Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.11.2004, 21:52
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

veet pihalle patukasta



Missä on vikaa kun patukkaa pukkaa vesiä pihalle paisuntasäliöstä.Mikään ei viittaa siihen että olis kansivikaa.Eikä muutakaan vikaa oo löydetty.Veet ja öljyt eioo menny sekaisin.Syylärin korkki pitää kyllä mun mielestä hyvin paineet.Notta tuata mistä ettiis vikaa jotesakki onko ehotuksia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2004, 01:47
Turbo Turbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.04
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 193
Perusasetus

Olettaen että termostaati ja vesipumppu on kunnossa, täytä syyläri ja käytä konetta hieman korotetulla tyhjäkäynnillä. Jos kuplia tulee niin vika tod. näk. kansipahvissa tai halkeama kannessa. Kansipahvi voi vuotaa koneen käydessä puristuspaineita vesitilaan vuotamatta vettä sylinteriin koneen ollessa sammuksissa. Eli: Kansi irti ja koneistamoon. Koeponnistus ja plaanaus. Sitten uusilla tiivisteillä kiinni.

LandCruiser HJ61
Hilux 4x4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2004, 22:03
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

Joo en kyllä uskonut et olis kansivikaa mut kyllä vaan kuplii pikkasen 2tonnis.Ostin nimittäin ton patukka GR:n kaks vuotta sit (ajettu siin välis abaut 70000 km) liikeestä onneksi.Silloin liike teki kunnon kansiremonttin.Oli nimittäin entisellä omistajalla remmi katkennut vauhdista.Kaikki paskana nokka,nostajan,ventiinit ja koko kansi piti koneistaa oli muuten pahan näköinen purettuna.Remppa maksoi melkein 20000 mummon markkaa jonka onneksi liike joutui kustantamaan.Noo toivottavasti on pelkkä pahvi mennyt.Huomenne ruvetaan purkimaan.

Patukka GR paras

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.12.2004, 17:27
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

JOHANSE patukka tempunteki.Kansi oli ihan hyvännäköinen mutta koeponnistus ristus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! halki imu- ja pakoventtilin välistä.EI VOI HITSATA jotensakki vaitokantta ettiin perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.12.2004, 19:38
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.650
Perusasetus

Mulla saattais olla ehyt jotain 80tkm ajettu gr patukan kansi.. Se kato vaihettiin uuteen ku oli eongelmia, mut asentaja meinas et kansi ois hyt ja ongelmat oli muualla.. Soita mulle niin neuvotellaan. Kansi on nyt kemissä mut matkahuollossa se liikkuu.
044 5047199

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.12.2004, 20:39
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Miksi ei voi hitsata? Jos kerran kuplan virikannet, jotka on halki imuvena-tulppa ja tulppa-pakovena voi hitsata, niin kai sitte jonku patukan kannenki. Vai tuleeko tuossa joku vesikanava tms vastaan. Kuplassaki piti vetää alumiinipuikolla koko tulpanreiät täyteen, ja koneistaa uudet. Ja uudet seetiti luonnollisesti. Kaiken A ja O on että halkeamakohta jyrsitään kunnolla auki, jotta pääsee perille asti hitsaamaan.

Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.12.2004, 21:12
kharju:n Avatar
kharju kharju ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.10.03
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 560
Perusasetus

Kansipaja Raimo Rajamäki kauhava. Korjaa takuulla jos korjattavissa on. Mies on ainakin 20 vuotta korjannu kansia eli tietää mitä tekee. Ainakin se on tuollaisia venttiilinväli ehjäyksiä tehnyt, tiedä sitten onko GR:n kannes jotain erikoista....

-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois-

Edited by - kharju on 02/12/2004 21:15:05
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.12.2004, 21:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kyllähän alumiinikansia hitsaa
kuka vaan mut noi valurautakannet eri juttu.
onnistuu 1/10 ku on noi lämpöongelmat semmosii..

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.12.2004, 21:25
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Ai nii joo, sormet oli taas nopeampia ku ajatus. Valurautaa, totta tosiaan...

Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.12.2004, 22:06
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

Ainakin s:joen mootorihiomo meinas jottei tuu hyvää/pitkäikäista.Piruuttani kysyin käyttöautosta uutta kantta eipä ollut kuin 1309 eskoo,Aika tyyris toi uus kans.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.12.2004, 22:09
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

Nii oon ostanut kauhavankannen korjaajalta kerran sen kunnostaman tojotan koneen.Joka oli het kans vikaanen.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.12.2004, 22:15
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Menikö ees takuuseen?

Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.12.2004, 22:20
Killer-Wo:n Avatar
Killer-Wo Killer-Wo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Kemi, Finland.
Viestit: 1.650
Perusasetus

Toi mun pitäs olla ihan ok...Ei ainakaan kiero. Ottettiin ihan turhaan pois. Voin tarvittaessa koeponnistaa sen. Etkä köyhy paljoo.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.12.2004, 09:42
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.314
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Piruuttani kysyin käyttöautosta uutta kantta eipä ollut kuin 1309 eskoo,Aika tyyris toi uus kans.
Kyllähän se kirpaisee, jos uuden joutuu laittamaan. Minulla oli yhden vajaavetoisen Sierra DOHC:n kanssa kansiongelmia ja kysyin myös uuden raaka-kannen hintaa siltä varalta, että on pahasti halki: n. 2700 euroa muunnettuna senaikaisista mummoista. Mm. KePö:ssä oli myynnissä kyllä kolariautojen koneista alakertoja, mutta ehjiä käytettyjä kansia ei tahtonut löytyä mistään. Siinä muuten kestävässä kannessa oli pari perusongelmaa ja jos niitä ei ajoissa huomioinut, tuli tuho ja rahanmeno nopeasti. Ilmeisesti se Kauhavan mies oli niitä hitsaamalla korjannut, mutta vaihtelevalla menestyksellä kerrottiin koneistamosta ja korjaamolta. Sillä kertaa vika oli onneksi se toinen, eli ohjurien laskeutuminen porauksisssaan ja ehdittiin huomaamaan se ennen irtoamista. Siihen riesan ohjuriongelmaan on muuten käypä diagnoosi ja lääke, jos joku joskus tarvitsee.


Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.12.2004, 11:57
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

[quote]
Toi mun pitäs olla ihan ok...Ei ainakaan kiero. Ottettiin ihan turhaan pois. Voin tarvittaessa koeponnistaa sen. Etkä köyhy paljoo.


Joo kansi on jo ostettu täydelline kansi kaks vuatta vanha 380 eskoo ei paha

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.12.2004, 20:39
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Aiheeseen liittyen, Toyotan B-sarjan koneissa pienehköt halkeamat venttiilien välissä eivät ole haitallisia, tai niiden takia ei kannata yöuniaan menettä jos muuta oireilua ei esiinny (DTLC:n listoilta opittua).

Sitä olen pohtinut etteikö noita hiushalkeamia voisi kovajuottaa umpeen, ei tarvitsisi käyttää kantta niin pahoissa lämpötiloissa (4-600 astetta hitsausta alempana) ja hitsatessa on oikeastaan mahdoton välttää paikallista lämpölaajenemista, kovajuotoksen voisi tehdä kuumentamalla koko kantta kerralla ja jäähdyttää sitten hiljalleen.

En kyllä tiedä mitä lämpötiloja kannet kokevat, mutta pakokaasuhan ei saisi (dieselkoneissa) nousta paljoa yli 600 asteeseen, ja kannen sisällä on kuitenkin jatkuvasti jäähdytysnestettä.

Toinen juttu on tietysti jos kovajuotteen lämpölaajenemiskerroin poikkeaa oleellisesti valuraudan arvoista, voisi jopa kiihdyttää halkeilua. Mene ja tiedä.

Pitääkin jossain vaiheessa katsoa mitä joku varakansi on syönyt, periaatteessa voisi karkaisu-uunissa kuumentaa sitä hiljalleen kunnes halkeamat vaan imaisevat kovajuotteen. Tai käydä kyselemässä moottorikorjaamosta onko idealla alkuunkaan perää ja saada räkäiset naurut.

Edited by - JF on 03/12/2004 20:43:18
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.12.2004, 21:22
SoSo SoSo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.08.04
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.938
Perusasetus

Mikäs on palotapahtuman lämpötila?
vois olla aavistuksen korkeempi kun kova joutoksessa käytetty lämpötila joten "perusaine" voi kyllä sullaa palotapahtuman aikana. Eikos kova joutos tehdä 400-750:dan asteessa.
Tota pitäis kyllä kokeilla (Jos joku ei vielä ole kerenny)

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.12.2004, 21:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Missä on vikaa kun patukkaa pukkaa vesiä pihalle paisuntasäliöstä.Mikään ei viittaa siihen että olis kansivikaa.Eikä muutakaan vikaa oo löydetty.Veet ja öljyt eioo menny sekaisin.Syylärin korkki pitää kyllä mun mielestä hyvin paineet.Notta tuata mistä ettiis vikaa jotesakki onko ehotuksia.

Kannattaako se paisuntasäiliö työntää tayteen vettä???

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.12.2004, 21:29
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:

Missä on vikaa kun patukkaa pukkaa vesiä pihalle paisuntasäliöstä.Mikään ei viittaa siihen että olis kansivikaa.Eikä muutakaan vikaa oo löydetty.Veet ja öljyt eioo menny sekaisin.Syylärin korkki pitää kyllä mun mielestä hyvin paineet.Notta tuata mistä ettiis vikaa jotesakki onko ehotuksia.

Kannattaako se paisuntasäiliö työntää tayteen vettä??


Note! This message was posted anonymously!
Se on kylläkin aina ollut max-merkin alapuolella

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Chevy 6,5 TD vuotaa öljyt pihalle! Hessu_Hopo Tekniikka & Jutustelu 6 03.01.2008 14:28
Lt 230 porsi.. suolet pihalle.. (rover) kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 11 15.10.2007 19:57
Taas vaihteeksi TH350 lootasta öljyt pihalle. SamiN Tekniikka & Jutustelu 12 09.10.2007 16:55
HJ pukkasi öljyt pihalle EDIT: VALMIS! HJ60 Tekniikka & Jutustelu 71 14.11.2006 17:47
Susukin peräöljyt tulevat pihalle Samppa Tekniikka & Jutustelu 23 17.06.2005 21:20


Sivu luotu: 04:37 (GMT +2).