|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
veet pihalle patukasta
Missä on vikaa kun patukkaa pukkaa vesiä pihalle paisuntasäliöstä.Mikään ei viittaa siihen että olis kansivikaa.Eikä muutakaan vikaa oo löydetty.Veet ja öljyt eioo menny sekaisin.Syylärin korkki pitää kyllä mun mielestä hyvin paineet.Notta tuata mistä ettiis vikaa jotesakki onko ehotuksia.
|
#2
|
|||
|
|||
Olettaen että termostaati ja vesipumppu on kunnossa, täytä syyläri ja käytä konetta hieman korotetulla tyhjäkäynnillä. Jos kuplia tulee niin vika tod. näk. kansipahvissa tai halkeama kannessa. Kansipahvi voi vuotaa koneen käydessä puristuspaineita vesitilaan vuotamatta vettä sylinteriin koneen ollessa sammuksissa. Eli: Kansi irti ja koneistamoon. Koeponnistus ja plaanaus. Sitten uusilla tiivisteillä kiinni.
LandCruiser HJ61 Hilux 4x4 |
#3
|
||||
|
||||
Joo en kyllä uskonut et olis kansivikaa mut kyllä vaan kuplii pikkasen 2tonnis.Ostin nimittäin ton patukka GR:n kaks vuotta sit (ajettu siin välis abaut 70000 km) liikeestä onneksi.Silloin liike teki kunnon kansiremonttin.Oli nimittäin entisellä omistajalla remmi katkennut vauhdista.Kaikki paskana nokka,nostajan,ventiinit ja koko kansi piti koneistaa oli muuten pahan näköinen purettuna.Remppa maksoi melkein 20000 mummon markkaa jonka onneksi liike joutui kustantamaan.Noo toivottavasti on pelkkä pahvi mennyt.Huomenne ruvetaan purkimaan.
Patukka GR paras |
#4
|
||||
|
||||
JOHANSE patukka tempunteki.Kansi oli ihan hyvännäköinen mutta koeponnistus ristus !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! halki imu- ja pakoventtilin välistä.EI VOI HITSATA jotensakki vaitokantta ettiin perkele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
|
#5
|
||||
|
||||
Mulla saattais olla ehyt jotain 80tkm ajettu gr patukan kansi.. Se kato vaihettiin uuteen ku oli eongelmia, mut asentaja meinas et kansi ois hyt ja ongelmat oli muualla.. Soita mulle niin neuvotellaan. Kansi on nyt kemissä mut matkahuollossa se liikkuu.
044 5047199 |
#6
|
||||
|
||||
Miksi ei voi hitsata? Jos kerran kuplan virikannet, jotka on halki imuvena-tulppa ja tulppa-pakovena voi hitsata, niin kai sitte jonku patukan kannenki. Vai tuleeko tuossa joku vesikanava tms vastaan. Kuplassaki piti vetää alumiinipuikolla koko tulpanreiät täyteen, ja koneistaa uudet. Ja uudet seetiti luonnollisesti. Kaiken A ja O on että halkeamakohta jyrsitään kunnolla auki, jotta pääsee perille asti hitsaamaan.
Miesten lelut on kookkaita. |
#7
|
||||
|
||||
Kansipaja Raimo Rajamäki kauhava. Korjaa takuulla jos korjattavissa on. Mies on ainakin 20 vuotta korjannu kansia eli tietää mitä tekee. Ainakin se on tuollaisia venttiilinväli ehjäyksiä tehnyt, tiedä sitten onko GR:n kannes jotain erikoista....
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- Edited by - kharju on 02/12/2004 21:15:05 |
#8
|
|||
|
|||
kyllähän alumiinikansia hitsaa
kuka vaan mut noi valurautakannet eri juttu. onnistuu 1/10 ku on noi lämpöongelmat semmosii.. Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
Ai nii joo, sormet oli taas nopeampia ku ajatus. Valurautaa, totta tosiaan...
Miesten lelut on kookkaita. |
#10
|
||||
|
||||
Ainakin s:joen mootorihiomo meinas jottei tuu hyvää/pitkäikäista.Piruuttani kysyin käyttöautosta uutta kantta eipä ollut kuin 1309 eskoo,Aika tyyris toi uus kans.
|
#11
|
||||
|
||||
Nii oon ostanut kauhavankannen korjaajalta kerran sen kunnostaman tojotan koneen.Joka oli het kans vikaanen.
|
#12
|
||||
|
||||
Menikö ees takuuseen?
Miesten lelut on kookkaita. |
#13
|
||||
|
||||
Toi mun pitäs olla ihan ok...Ei ainakaan kiero. Ottettiin ihan turhaan pois. Voin tarvittaessa koeponnistaa sen. Etkä köyhy paljoo.
|
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
[quote]
Toi mun pitäs olla ihan ok...Ei ainakaan kiero. Ottettiin ihan turhaan pois. Voin tarvittaessa koeponnistaa sen. Etkä köyhy paljoo. Joo kansi on jo ostettu täydelline kansi kaks vuatta vanha 380 eskoo ei paha |
#16
|
|||
|
|||
Aiheeseen liittyen, Toyotan B-sarjan koneissa pienehköt halkeamat venttiilien välissä eivät ole haitallisia, tai niiden takia ei kannata yöuniaan menettä jos muuta oireilua ei esiinny (DTLC:n listoilta opittua).
Sitä olen pohtinut etteikö noita hiushalkeamia voisi kovajuottaa umpeen, ei tarvitsisi käyttää kantta niin pahoissa lämpötiloissa (4-600 astetta hitsausta alempana) ja hitsatessa on oikeastaan mahdoton välttää paikallista lämpölaajenemista, kovajuotoksen voisi tehdä kuumentamalla koko kantta kerralla ja jäähdyttää sitten hiljalleen. En kyllä tiedä mitä lämpötiloja kannet kokevat, mutta pakokaasuhan ei saisi (dieselkoneissa) nousta paljoa yli 600 asteeseen, ja kannen sisällä on kuitenkin jatkuvasti jäähdytysnestettä. Toinen juttu on tietysti jos kovajuotteen lämpölaajenemiskerroin poikkeaa oleellisesti valuraudan arvoista, voisi jopa kiihdyttää halkeilua. Mene ja tiedä. Pitääkin jossain vaiheessa katsoa mitä joku varakansi on syönyt, periaatteessa voisi karkaisu-uunissa kuumentaa sitä hiljalleen kunnes halkeamat vaan imaisevat kovajuotteen. Tai käydä kyselemässä moottorikorjaamosta onko idealla alkuunkaan perää ja saada räkäiset naurut. Edited by - JF on 03/12/2004 20:43:18 |
#17
|
|||
|
|||
Mikäs on palotapahtuman lämpötila?
vois olla aavistuksen korkeempi kun kova joutoksessa käytetty lämpötila joten "perusaine" voi kyllä sullaa palotapahtuman aikana. Eikos kova joutos tehdä 400-750:dan asteessa. Tota pitäis kyllä kokeilla (Jos joku ei vielä ole kerenny) |
#18
|
|||
|
|||
Lainaus:
Note! This message was posted anonymously! |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Chevy 6,5 TD vuotaa öljyt pihalle! | Hessu_Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.01.2008 14:28 |
Lt 230 porsi.. suolet pihalle.. (rover) | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 15.10.2007 19:57 |
Taas vaihteeksi TH350 lootasta öljyt pihalle. | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.10.2007 16:55 |
HJ pukkasi öljyt pihalle EDIT: VALMIS! | HJ60 | Tekniikka & Jutustelu | 71 | 14.11.2006 17:47 |
Susukin peräöljyt tulevat pihalle | Samppa | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 17.06.2005 21:20 |