Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2005, 00:22
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

zenith strömberg (175cd) apuva


Tarttis tollasta lähteä säätämään ja menen motonetin ja bilteman kautta. Löytyykö tietotaitoa mitä kannattaa ostaa ja miten säädetään?

Biltemasta löytyy 10e korjaussarjaa, motonetista 30e sarjaa ja paljon irtohilppeitä volvon ja saabin listalta, on myös erikoisavaimia.. Uutta neulaa, kalvoa,suutinta,..?

Kaikki apu ja tietämys otetaan vastaan, strömbergi on mulle uus tuttavuus, onneks on lambada apuna säätäessä..


**************
Jussi ja Suzuki

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2005, 07:35
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

No aluksi: Onko kaasari kiinni siinä moottorissa mihin se on tarkoitettu?

Tapsa

- - 33" on aikuisten oikeesti 838,2mm - -

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.03.2005, 08:19
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Ei. Hurrin kaasutin japanin autoteollisuuden tuotteessa. Mutta helpointa silti lienee tässä kohtaa töniä sitä vähän parempiin säätöihin kuin lähteä vaihtamaan, alkuperäinen pystymallinenkin löytys mutta se tulee niin korkeaksi ettei konepelti mahdu kiinni ilman jotain korotuksia.

Eikä kiinnostas muutenkaan hankkia lisää kaasuttimia,mielummin eroon niistä. Ruiskutech tulee kun aika on kypsä.

**************
Jussi ja Suzuki
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.03.2005, 08:31
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Ja se sun lambada-anturi on laajakaista eiks je? Vaikka noi romppaset yksinkertaisia onkin, niin varsinaista säätöä sä pääset tekemään vasta kun olet saanut sen about kohdilleen valitsemalla oikean suutinputken, neulan ja sen kuuluisan männän palautusjousen tietysti muilta osin kunnossa olevaan kaasariin. Ainoat "säädöt" mitä voit tehdä on muuttaa neulan tai suutinputken korkeusasemaa (riippuu vehkeen iästä) sekä bensapinnan korkeutta.

Muista myös, että imupuolen (siis kaasarin etupuolella) olevat virtausvastukset (suodin, mahd putkisto/snorkkelit tms) vaikuttavat suuttimen näkemään "signaaliin" (kohokammion ja venturin välinen paine-ero) ja muuttaa seoksia osaltaan rankasti.

Suutinputket ja neulat on uusina kalliita, eli ei kande tilailla turhaan.
Toisaalta kuluneet osat aiheuttaa esim rankussa sen, että jos laitat tyhjäkäynnillä seokset kohalleen niin on pirun laihalla sit kun hönkää tarvitaan enempi. Tämä siks, että neula on kulunut eniten sieltä yläpäästään eikä muoto ole oikea vrt. oikean neulan valinta.

Eli kato ny ekaks että kaasarit on ehjät ja sit säädät tyhjäkäynnillä seokset kohilleen ja sit sil laajakaita lambadalla katot missä sä olet muilla teho/kierrosalueilla. Siit se lähtee loputon rumba etsiä asiat kohilleen.

Tapsa


- - 33" on aikuisten oikeesti 838,2mm - -

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2005, 09:45
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Noh mä ostan jonku biltema korjaussarjan ja koitan saada käymään ajossa ilman ryypyn kanssa kikkailua ja tietysti tyhjäkäyntisopan kauniiksi leimaa varten.

O: ruiskutekniikka

**************
Jussi ja Suzuki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.03.2005, 09:56
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Niin, jos haluat kulut minimoida ni pura ekaks ja kato onko rikki. Käytännössä onks kalvo ehjä ja pitääks kohon ventsu. Ja laita joku ihan oikea siihen tarkoitettu ilmansuodatin koteloineen. Kokonaan puuttuminen tai ns. vapaa suodin laihentaa seosta vetoalueella tosi paljon kun signaali katoaa. Sit katot, että bensapinta on kohillaan ja että kohokammion huohotusputki on auki.

Jos kohokammion alla ei ole isoa säätömutteria (putken korkeuden säätö) tarviit vielä neulan korkeuden säätöön työkalun, biliteemassa ei maksa pal mitään tai sitten teet itte jostain vaikka 6mm tangosta ja sahaat siihen hahlon päähän. Dampperista sisään ja varovasti myötäpäivää rikastaa. Ja muista täyttää se sit dampperi öljyllä - sehän hoitelee kiihdytyspumpun virkaa hidastamalla männän avautumista -> kaasua painettaessa virtausnopeus venturissa kasvaa hetkellisesti ja signaali sen mukana ja seos rikastuu siks aikaa että mäntä ehtii ylös.

Tapsa

- - 33" on aikuisten oikeesti 838,2mm - -

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2005, 10:33
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Täytyy ostaa juttuja nyt kun motonetissa käy ja menee kotiseudulle säätämään, vie ne sitten ens viikolla takas jos strömperi onkin ns susivittu.

Alkuperäisiä putsareita tai koteloita ei ole (eikä todnäk mahtuiskaan), yleismallinen k/n filtteri on. Jos se rupee oikeen vittuilemaan ni täytyy alkaa suunnittelee ruuttaa jo tälle kesälle.

Bilteman korjaussarjasta muuten sanotaan että sisältää tarvittavat kalvot ja neulaventtiilit. Suutin ja neula ei sisälly.

Katsotaan ja kokeillaan mutta voi olla että lopulta tässä projektissa oppii enemmän ruiskusta ku kaasuttimesta. Ruvettava vielä megasquirtin rakennukseen...

**************
Jussi ja Suzuki
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu: Zenith 36IV kaasari Niko O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 21.11.2007 19:34
Range Roverin Zenith-Strömberg Q&A ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 24 24.05.2007 05:46
Strömberg-kaasariexpertti? -P- Tekniikka & Jutustelu 7 06.03.2007 08:22
O: Zenith-Strömppä 150 CD blazoffer O/M/V Muut 2 29.11.2005 17:30
O:Rangen Strömberg kaasari Racingrabbit O/M/V Muut 6 19.10.2004 19:12


Sivu luotu: 13:46 (GMT +2).