Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.08.2009, 21:02
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

Volvon portaalit???


Oon tuossa miettinyt että mitenhän tuonne XJ Cherokeen alle sais sovellettua nuo Volvon akselit.
Jos noita Jeepin alkuperäisiä akseleita rupee vahvistelemaan, lukottamaan ja vaihtelemaan välityksiä niin alkaa maksaa sen verran ettei nuo Volvon akselit varmaan enää niin hirveästi tulisi kalliimmiksi jos itse ne sopiviksi muuttaa.
Kysymyksenä olisi: Mikä on Volvon akselin leveys? Miten kavennus onnistuisi? Volvossa on vissiin murikka keskellä, miten sen murikan saisi Jeepille sopivaksi vasemmallepuolelle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2009, 21:29
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Älä pilaa Jeeppiä, liian painavat akselit XJ:hin. Homma tarvinnee kaiken lisäksi AKE:n poikkeusluvan.

Mutta Volvon raideleveys on 154 cm, siis niillä omilla kaikki-sisään-vanteilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2009, 07:08
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja P-KR#1 Näytä viesti
Oon tuossa miettinyt että mitenhän tuonne XJ Cherokeen alle sais sovellettua nuo Volvon akselit.
Jos noita Jeepin alkuperäisiä akseleita rupee vahvistelemaan, lukottamaan ja vaihtelemaan välityksiä niin alkaa maksaa sen verran ettei nuo Volvon akselit varmaan enää niin hirveästi tulisi kalliimmiksi jos itse ne sopiviksi muuttaa.
Kysymyksenä olisi: Mikä on Volvon akselin leveys? Miten kavennus onnistuisi? Volvossa on vissiin murikka keskellä, miten sen murikan saisi Jeepille sopivaksi vasemmallepuolelle?
Kaikkihan on kiinni siittä kuinka suuren asennuslekan hommaa
Volvossa murikka repsikan puolella edessä, takana keskellä. Eikös Cherokeessa ollu etupään murikka kuskin puolella ja takana keskellä. Etuperän kanssa tuis ainakin jumppaa. Eikös Moggilaisissa ois tuo kätisyys valmiiksi jo oikein. Mogin akseleita on myös useamalla eri leveydellä. Oma visio on ollut tehä kapeiden Mogin akseleiden ja Bronco2:sen epäpyhä ristisiitos. Enään ei haaveesta puutu kuin se auto ja akselit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2009, 07:50
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.631
Perusasetus

Akselien kavennus, etu murikan kääntö toiselle puolelle ja levy jarrut niin onnistuu. ruottalaiset on laittanut ainakin jeeppii volvolaiset murikan paikkaa vaihtamalla.

En kyllä äkkiä keksi miks tarvis olla aken poikkeus lupa tolle??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2009, 08:08
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.086
Perusasetus

Ei mun mielestä tarvi kaventaa ollenkaan, XJ:n raideleveys orkkiksena tais olla n. 148cm.
Akseliputki vaan ympäri ja lukon haarukalle uus paikka putkeen, ei paha.
Taikka sitten vaihtaa jakolaatikoksi Dana 300:n, niin saa etukardaanin apparin puolelle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2009, 19:18
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper Näytä viesti
Ei mun mielestä tarvi kaventaa ollenkaan, XJ:n raideleveys orkkiksena tais olla n. 148cm.
Akseliputki vaan ympäri ja lukon haarukalle uus paikka putkeen, ei paha.
Taikka sitten vaihtaa jakolaatikoksi Dana 300:n, niin saa etukardaanin apparin puolelle.
Toi kuullostaa hyvältä, oon nimittäin myös miettinyt D300 jakaria 4:1 rattailla ja kahdella kepillä, tosin olin miettinyt flippiä, mutta eipähän tartteis silloin sitä tehdä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2009, 12:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti

En kyllä äkkiä keksi miks tarvis olla aken poikkeus lupa tolle??
Jos raideleveyttä ei saada kohdalleen ja toinen vaikeempi juttu mihin tuskin saa edes poikkeuslupaa: jarruista pitää olla 1/93-> uudemmista vastaavuustodistus, kotona tehdyt ristisiitokset eivät siis tuota uudemmassa ainakaan kelpaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kummat portaalit -71 Tekniikka & Jutustelu 3 11.09.2008 21:18
M: Volvon Portaalit pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 07.09.2008 13:40
"O"VOLVON PORTAALIT O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 20.04.2008 19:19
O: Volvon Portaalit Kovakalu69 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.07.2007 20:44
Volvon portaalit?? (Jare) SoSo Tekniikka & Jutustelu 3 19.08.2005 07:44


Sivu luotu: 03:46 (GMT +2).