Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2013, 21:01
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

ensi nelikko


Olen ostamassa ensimmäistä neliveto autoa ja tuommonen jeep cherokee 4.0 kiinnostas tai sitte toyota rj70 kumpihan kannattais laittaa. Pitääkö paikkaansa että toyota kuluttaa noin samanverran ku tollanen jeep. Toyota on tieten luotettavampi vai onko ja kummassa on edullisemmat varaosat toyotassa kuulemma kalliit osat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2013, 21:03
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

cherokeesta kuullu huhuja, että veis suht paljon velipojalla tais aikoinaan olla +18l satasella
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2013, 21:06
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
cherokeesta kuullu huhuja, että veis suht paljon velipojalla tais aikoinaan olla +18l satasella
Eikä ole huhu, kyllä omassa -89 mallissa kulutus taisi olla 15+ pääasiallisesti.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2013, 21:15
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 343
Perusasetus

Ite päädyin sunnilleen samanlaisen pohdinnan tuloksena Jeeppiin. Tuntui että sai samalla rahalla paljon parempikuntoisen kamppeen. Jos ei tosiaan oo merkkiuskovaisuutta, niin valitse ihan fiilispohjalta se yksilö mikä parhaalta tuntuu. Kaikissa on hyviä ja huonoja puolia. Kaikki oikeat maastoautot on hyviä. Ite pitää sitten päättää mitkä on oikeita maastureita...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2013, 21:18
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Googlettamalla olen löytänyt jeepille tämmösiä kulutuksia 12-18l sataselle ja jotku oli jopa saanu matkassa menemään 9,5 itse kyllä epäilen. Toyotalle ei siite hirveästi löydykkään tietoa jostain löysin että 15l
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.12.2013, 21:46
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 343
Perusasetus

Mä oon Jeepillä päässyt 11l lukemaan ajamalla tankillisen pysähtymättä alkutalvisessa kelissä kesärenkailla. Nykyisin, 3" korkeampana, vähemmän aerodynaamisella keulalla, usein jotain roinaa katolla ja kontissa ja 31" nappulakumeilla ei enää <15l lukemista tartte haaveilla. On se hyvä tietää suunnilleen mihin pitää varautua, mutta ei maasturistiksi voi alkaa jos kulutuslukemat on tärkeimpiä.

Ainetta kuluu, mutta vastineeksi saa jotain mitä ei Prius tarjoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.12.2013, 21:49
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff Näytä viesti
Mä oon Jeepillä päässyt 11l lukemaan ajamalla tankillisen pysähtymättä alkutalvisessa kelissä kesärenkailla. Nykyisin, 3" korkeampana, vähemmän aerodynaamisella keulalla, usein jotain roinaa katolla ja kontissa ja 31" nappulakumeilla ei enää <15l lukemista tartte haaveilla. On se hyvä tietää suunnilleen mihin pitää varautua, mutta ei maasturistiksi voi alkaa jos kulutuslukemat on tärkeimpiä.

Ainetta kuluu, mutta vastineeksi saa jotain mitä ei Prius tarjoa.
Toi 11-13l kuulostaa ihan tutulta tolle vakio kinnerille vakio renkailla. Katotaan mitä tapahtuu kun tulee korotusjousta yms. alle...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.12.2013, 22:07
remmi remmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.13
Sijainti: suomi
Viestit: 47
Perusasetus

Eipä noi älyttömiä kulutuksia vielä ole ku oma käyttö bemari hörppii kans 13-14l kunhan nyt ei 20 litraa tuolla tien päällä mene metsässä aivan sama mitä menee.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.12.2013, 22:22
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

joo ei kannata metsä kulutuksia laskea kilometrien mukaan, saattaa ruveta heikottaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2013, 00:33
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja remmi Näytä viesti
Googlettamalla olen löytänyt jeepille tämmösiä kulutuksia 12-18l sataselle ja jotku oli jopa saanu matkassa menemään 9,5 itse kyllä epäilen. Toyotalle ei siite hirveästi löydykkään tietoa jostain löysin että 15l



Kyllä yks epeli väitti et hänen jeeppi vie alle 10 maan tiellä 90 huristellen, mut päästöt on kuulemma aina ollut melko laihat katsastuksessa

se oli suht suurilla puhtaasti katu kuvioisilla renkailla olikohan 3 uraa suorassa ja loppu "sliksiä"
et olikohan lie kaikki osunut kohdilleen maagisesti et kone toimii ajonopeudessa 10rpm haarukassa jossa kulutus pienin



Sen huomasin ducatossa kun mittarin nollasi risteyksestä lähtiessä 90 rajoittimen pökättyä ja lappu lattiassa koko 79,8km matkan työnsi niin A/T kuvioiset renkaat vain eteen uudet vetävät lisäsi kulutusta kys. matkalle 2dl verrattuna normi pakurenkaisiin
Eli jos oikeen järkeilee niin puol litraa sadalle lisäisi kulutus ellei enenmmänkin vain jos mikään muu ei muutu kuin A/T kuvio renkaisiin
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ensi kesän hittituote NewJuhani Chit-Chat 5 20.11.2011 10:15
Ensi kesää ajatellen... nana Tekniikka & Jutustelu 20 10.10.2008 12:21
Ensi kesän offiprojekti :) Ex_inkkari Linkit 5 23.03.2006 22:15
Ensi vuoren kilipailut? Tarzan Tapahtumat 23 09.11.2005 22:24
Rakkautta ensi silmäyksellä jappe Tekniikka & Jutustelu 38 05.06.2005 20:05


Sivu luotu: 14:59 (GMT +2).