Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2006, 12:45
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Pajerot -92->


Näitä "uudempi"-koppaisia pajeroita näyttää olevan tyrkyllä Saksanmaalla suhteellisen edulliseen hintaan.

Millaisia vimpaimia nämä ovat? Lujia? Vahvoja? Onko arkoja korroosiopeikon hampaalle?

Mikä varmuuskerroin? ...se sieltä mihinkään putoa

__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2006, 14:42
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

No ainakin runko näyttää ihan samalta kuin vanhoissakin pajeroissa. Taitaa vaan olla uudempi kori vanhan rungon päällä?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2006, 16:45
vilmur vilmur ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.04.06
Sijainti: Pohjois-Savo, Finland.
Viestit: 47
Perusasetus

Itsellä -92 2.5 diesel suomi-auto ollut muutaman kuukauden.Hyvin jaksaa kulkea hieman syöttöjä+ahtoja lisättynä.Tutkiessa ruostetta löyty hieman muovilevikkeiden alta,runko on hyvä.Hyvin on pelannu.Ja kyllähän tuolla pääsee metässäkin,takana on sähkönen lukko,33x12.5 kumit laitoin alle ja koria korotin hieman rungosta.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.08.2006, 21:32
Appari:n Avatar
Appari Appari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.04
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 294
Perusasetus

Kato kuule karvaturpa täältä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com...telu/index.php
Löytyy jotain tietoja.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.08.2006, 22:52
Vaakka Vaakka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.07.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 6
Perusasetus

Juu, itellä on -92 bentsiini Pajero, ruottista tuotu, eipä ole ruostetta. Tietenkin rungossa on sitä normaalia ruostetta mutta ei sen enempää. Joo ja muovilevikkeiden alle tahtoo tulla jonkin verran sitä ruostetta. Mutta tosi hyvä auto on, ainakin omasta mielestä.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2006, 05:56
Hujane Hujane ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 07.09.04
Sijainti: Juuka/Savo
Viestit: 896
Perusasetus

Ei naperot tuolla iällä enää ruostu verraten vanhempikoppaseen.

Hae jenkkilästä californian alueelta niin saat ainakin ruosteettoman ja kyllähän nuissa tekniikka pelaa,dieselinä ota 2.8 koneella mieluiten.

Leasing kalustona ruotsin armeijan ylijäämää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2006, 07:52
okkiM:n Avatar
okkiM okkiM ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Eräässä saksan tuontipajerossa ei ollu massaa alustassa ollenkaa. Pelkkä joku kivenisku köhnä ja seki enimmäkseen kuoriutunu pois. Eiks saksassa tartti massaa ollenkaa?

Seuraava voit olla sinä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2006, 08:31
Kovakalu69 Kovakalu69 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.02.04
Sijainti: Mustasaari, Finland.
Viestit: 1.586
Perusasetus

Lainaus:
quote:Eräässä saksan tuontipajerossa ei ollu massaa alustassa ollenkaa. Pelkkä joku kivenisku köhnä ja seki enimmäkseen kuoriutunu pois. Eiks saksassa tartti massaa ollenkaa?

Huomattavasti vähemmän kun täälä, koska saksanteillä ei tarvi auttaa avuttomia suolalla..

-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella-

-EUvostoliitto. Toverismin toinen mahdollisuus!-

-Metallimusiikki on pelastanut monet Jeesukselta-

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2006, 21:40
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

Ite ostin -93 pajeron pari vuotta sitte, nyt oon kelannu n. 100kmk. Ihan hyvä pirssi, ainakin omaan käyttööni. Laatikon laakeroin vuodenvaihteessa, ja laturin vaihdoin muutama kuukausi sitte. Nyt on mittarissa 430kmk...

Tekniikka on jonkin verran sama kuin viimeisissä vanhakoppasissa, mut 93(?) takapää muutui levyjarruille. 2.5l diisseli on minusta pikkusen naftinlainen tuon kokoiseen autoon... lue: pitäis olla 6-kone... Mut kyllä sillä jonossa pysyy, ja joskus pääsee ohikin. Ite pidän pikkusen pahana 3500+ kierroksia motari nopeuksissa... mut kyllä siihenkin tottuu

******************************************
- Power is nothing without traction -
- Pajero 4x4 2.5TDIC + BFG AT 31x10,5-15 -
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.06.2009, 17:41
Concrete:n Avatar
Concrete Concrete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 79
Perusasetus

Itellä on 92 vm pätkä pajero ja hyvin on pelittäny, hieman on ruostetta lokareissa mutta tekniikka pelaa oikein loistavasti ja vähän on käyty maastoaki näyttämässä ja etenee siinä missä muutki

olisko ollu vm91 ---> etiäppäin ni on vahvempi laatikko kun vanhemman mallisessa pajerossa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.06.2009, 21:12
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

pajero...


mulla alla 95:nen paje, tuotu saksasta joku vuosi sitten... kori suht hyvässä kunnossa, runko menossa puhallukseen lomien aikaan ja massaa + muuta töhnää sit levitykseen... 2.8tdic koneella kulkee nyt nätisti kun enimmät on korjattu pois häiritsemästä... samaa kansi ongelmaa tarjolla kuin aiemmissakin mut oikealla pidolla, eli ennen ajoa pikkasen lämmittelyä ja taas ajon jälkeen jos varsinkin motari nopeuksia ajaa niin reilu pari minuuttia antaa koneen tasaantua... hyvä,tilava ja kallis pidettävä... suosittelen...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.07.2009, 04:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No ainakin runko näyttää ihan samalta kuin vanhoissakin pajeroissa. Taitaa vaan olla uudempi kori vanhan rungon päällä?
Ei ne erot ihan noin pieniä ole.

2 Gen Pajerossa oli sentään jo paineilmakäyttöistä taka lukkoa. SS laatikollisissa avattava keskitasauspyörästö ja visko, eli neliveto soveltui myös maantieajoon. Käsittääkseni edessä enemmän joustoa ja takana kierrejouset. Paljon muitakin eroja. Ja dieseleissä laatikot canter pohjaisia, paljon kestävämpiä kuin alkuaikojen pikkulaatikot 1 Gen mallissa. Eli käytännön erot on loppujen lopuksi varsin merkittävät, vaikka perusteiltaan saman tyylinen onkin. Kahdenlla oikealla lukolla, sen etenemiskyky vakiona on jo varsin paljon 1Gen mallia parempi. Ja otteeseen saa 33't sillä lapulla pelkällä muutoskatsastuksella.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.07.2009, 04:20
Concrete:n Avatar
Concrete Concrete ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: Rantasalmi
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ei ne erot ihan noin pieniä ole.

2 Gen Pajerossa oli sentään jo paineilmakäyttöistä taka lukkoa. SS laatikollisissa avattava keskitasauspyörästö ja visko, eli neliveto soveltui myös maantieajoon. Käsittääkseni edessä enemmän joustoa ja takana kierrejouset. Paljon muitakin eroja. Ja dieseleissä laatikot canter pohjaisia, paljon kestävämpiä kuin alkuaikojen pikkulaatikot 1 Gen mallissa. Eli käytännön erot on loppujen lopuksi varsin merkittävät, vaikka perusteiltaan saman tyylinen onkin. Kahdenlla oikealla lukolla, sen etenemiskyky vakiona on jo varsin paljon 1Gen mallia parempi. Ja otteeseen saa 33't sillä lapulla pelkällä muutoskatsastuksella.

menee vähän offtopikkiin mutta noihin 33 tartun sen verran että pitkään malliin tosiaan lapulla muutoskatsastettua mutta löytyykö vastaavaa paperia pätkä malliin ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.07.2009, 08:50
peLoGo:n Avatar
peLoGo peLoGo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.08
Sijainti: Vaasa
Viestit: 104
Perusasetus

Appiukko kokelaalla on -99 Suominapero, mittarissa karvanyltä 200tkm..
Ruostetta ei löydy mistään ja muutenkaan ei ole tainnut mitään vikoja tulla vuosien varrella vastaan, tuntuu olevan paljon parempi kuin Gen1:set.. Hyvin tuntuu myös vetävän 2.8tdic takalukko päällä kärryä umpihangessa perus 235/75/15" Hakkapeliitoilla.. Mutta se 2.5 on kyllä uskomattoman laiska.. Eli yhdyn edelliseen joka kutoskonetta kaipaili, mutta kyllähän tolla 2.8:lla toki jo pärjää..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajerot tänne L-200 Chit-Chat 307 28.10.2015 08:54
Mitä painaan teijän pajerot? offipete Tekniikka & Jutustelu 4 22.09.2006 07:01


Sivu luotu: 17:18 (GMT +2).