#1
|
|||
|
|||
-84 Veten viritysOnko kellään kokemuksia..hyviä tai huonoja???kertokaa vinkkejä tai kantoja kaskessa! Kiitos! Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
Ehkäpä se CeaseFire on suurin kanto, ei löydy viritysosia läheskään samalla tavalla kuin TPI koneisiin....
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
Eikös tuo mene samalla tavalla, kun muissakin autoissa..
Putkisto, peltisarjat, tiheämpi perävälitys, ram air boxi, lastu.. Portataan kannet, portataan imusarja, stroukataan ja porataan kone isommaksi.. Halvinta lienee hommata jostain uusi piristetty kone ja myydä vanha pois? Tuntuvista muutoksista perävälityksen vaihto lienee halvin. "Kaikki maksaa paljon.. ainakin kaikki, minkä huomaa myös ajossa.." |
#4
|
|||
|
|||
jaaha täytyy nyt kysyä että miten niin perävälitys? ei kovin suurta hyötyy! ,näillä viritys asteilla.paras (mutta ikävä kyllä hinnakas vaihtoehto) on ahdin .
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
Eikös auto, kun auto kiihdy tiheämmällä välityksellä nopeammin ja ylivaihde kompensoi kierroksia maantiellä, eli mukavuuskaan ei niin kärsi. |
#6
|
|||
|
|||
Koneen sisään kajoamatta on tehtävissä kyllä jonkin verran jolla voi parhaassa tapauksessa olla 50 - 60 hv hyöty. Itse olen tehnyt -84 vetteen seuraavia muutoksia.
Aiemmin olen tehnyt pakoputkiston vapaammin virtaavaksi jota auttaa vielä se, että edellinen omistaja on katsastanut katalysaattorin poiston. Pakoputkisto on pikkulohkossa yleensäkkin kaikkein paras yksittäinen kohde saada lisätehoa joka korostuu vielä jos konetta ihan oikeasti viritetään. Muilta osin on kunnostettu konetta imusarjan uusilla tiivisteillä, uusilla tulpilla sekä uusilla tulpan johdoilla. Tämän talven aikaan saannoksia ovat seuraavat.K&N vapaavirtaus ilmansuodatin. Ilmanotto aukko jäähdyttäjän eteen josta ajoviima auttaa hengitystä. Kampiakselille ja laturille uudet pienemmät urahinapyörät jolloin apulaitteet pyörivät hitaammin syöden vähemmän tehoa. Ilmapumppu myös muutettu siten, ettei se pumppaa ilmaa ja vie tehoa, koska ei ole katalysaattoriakaan joka sitä kaipaisi.( Pumppuhan pumppaa ilmaa pakosarjaan vain tyhjäkäynnillä ja muulloin katalysaattorille). Jari Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
Eiköhän 20-30hv ole lähempänä todellista tehonlisäystä..
Pakoputkisto on lähinnä kosmeettinen muutos.. Ulkonäköä ja parempaa ääntä. K&N ja ilmansuodatinkotelon muutos.. Ehkä 5hv.. Tai tietysti, jos olet mittauttanut auto ennen ja jälkeen penkissä.. Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
|||
|
|||
Kyllä C4 orkkis putket ovat ennemän tukkeena eli tekevät kyllä muutankin parantavat ääntä jos vaihdata uudet. Tehonlisäys on myös kantista kiinni eli kuinka kovat pakoäänet haluat=)
Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
|||
|
|||
No ei se nyt ihan niinkään ole.. Kone vaatii toimiakseen tietyn vastuksen putkistossa.. Pakoputkisto tuo ehkä 15-20hv lisää tehoa. Monesti vain sanotaan, että se tekee tuon 20-25hv peltisarjojen kanssa.. Todellista tehonlisäystä jos lähdetään hakemaan, niin koneessa ei enään ole kovin paljon vanhaa osaa jäljellä.. Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
|||
|
|||
joo oon samaa mieltä ton putkisto homman kaa ei suurta hyötyy vakio/lievästi viritettyyn koneeseen.itsellä vapaavirtaus pontöt ja katti pois tehoo tuli lisää about 5 hp. ja hihnapyörä hommal sain tehoo lisää noin 1hp. vaihtamalla pienenpiin sain vain niinsanottuu liikkuvaa massaa pienenmäks.vapaa virtaus suodatin auttoi vähän.
Note! This message was posted anonymously! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzukin viritys | Suzukisj410K | Tekniikka & Jutustelu | 85 | 18.03.2014 20:51 |
M: Ford viritys kirja | ekam | O/M/V Muut | 4 | 30.07.2007 17:37 |
Viritys/tulipalo | Ipe64 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.05.2006 16:55 |
hilux 2,4td viritys???? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.06.2005 21:15 | |
Viritys | Lars | Motoring | 0 | 18.06.2002 07:24 |