|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Jakarin rungon puoleinen kiinnike tojo ljEli nyt kun ruvetaan turailemaan hiluxiin kierrejousitusta lj:n osilla niin millainen tuosta tukivarren rungonpuoleisesta kiinnikkeestä tulee tehdä? Lähinnä siis mikä olisi hyvä koko reijällä, josta tukivarren yläpää menee läpi. Onko porukalla kokemusta riittääkö hilussa tila viedä tukivarsienpäät rungon sisäpuolelle?
|
#2
|
|||
|
|||
kyllä sielä tila riittää. mun tarossahan on ne tukivarret siel runkoaisojen sisällä. mutta se vaihdelaatikon kannatinpalkki on siinä hieman tiellä. itse hieman modifioin sitä palkkia et sai jakari hyvin. eikä tarvinnut siirtää etuakselia eteeenpäin. pientä säätöä ja kyllä se sinne menee
|
#3
|
||||
|
||||
Et satu muistamaan minkä kokoisen reijän teit tukivarrenpäällä siihen rungon kiinnikkeeseen, ettei tulis tehtyä liian piukkaa eikä toisaalta taas ihan horoakaan.
|
#4
|
||||
|
||||
LJ70 -90 ssä on 18mm tiheäkierteiset pultit. Kai muissakin.
16mm korinaluslaatta istuu tuolle pultille niinko just, mittaa sellasesta reikä. (varmaan likelle 18mm )
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
-90 vuosimallissa vaihtuu tukivarren rungonpäänkiinnike tuollaiseksi. vanhemmissa täysin erilainen kiinnitys... |
#6
|
|||
|
|||
ja mulla on toi vanhempi versio
|
#7
|
||||
|
||||
Joo eli mulla on noi vanhemman mallin jakarit.
Mites paljon eroaa toi akselin pään kiinnitys vanhanmallisessa ja uudemassa jakarissa? Uudempi jakari vissii vähä leveempi, mutta muuten samanmallinen alapäästä. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Uudemmissa siis poikittainen pultti/lenkki kiinnitys rungossa ja vanhemmissa pitkittäinen tappi/mutteri (samantapainen kuin Rangen etutukivarsissa)
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
||||
|
||||
Mittoja Comanchen alta: reikä 37.5mm ja "holkin" leveys 25mm
nää on tullut tehtyä joskus vanhojen kumipuslien mukaan, hyvin on toimineet. |
#10
|
||||
|
||||
Millanen toi holkki on? Njyt ei ymmärtäny...
|
#11
|
||||
|
||||
tai siis korvakkeen keskiosa
korva tehty 6mm levystä jossa reikä ja siihen hitsattu sorvattu holkki, että pusla sopii tiukasti siihen. ja koko hässäkkä tuettu sitten sivulta. vanha kuva viritelmästä: |
#12
|
||||
|
||||
Jees nyt meni perille.. kiitos ja kumarrus.
|
#13
|
|||
|
|||
kun hommaat ne kumipuslat tohon kuvan osoittamaan kohtaan niin ymmärrät ja pystyt mittomaan millainen holkki tuohon kohtaan täytyy olla. mulla muistaakseni joku sopivan kokoinen putken pätkä holkkina ja ei voi moittia.
|
#14
|
||||
|
||||
Oli tolleen tehty itelle. Ei tosin tieliikennekäytössä. 25mm paksu levy mihin oli tehty sopiva reikä puslalle.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: gmc jimmy pelkääjän puoleinen sisälokari | KustaaVaasa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.01.2008 17:05 |
O:LJ-70 Oikean puoleinen etulokari ja löpö putki | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.09.2006 19:45 |
O:LJ:n kuskin puoleinen peili | Setä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.12.2005 11:18 |
lehti jousen kiinnike | hietsu | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.12.2004 17:32 |
Jakarin puslat | jeeppi-eki | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 04.11.2004 00:08 |