Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2013, 10:42
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Tamgears vetoakselit(Kuraako?)


Kaverilla hodarissa napsahti vänkärin puolen nivel paskaksi ja korkasi orkkis vetoakselin hammastuksen.
Tamgearsilta uusi ja paikoilleen, viikon sisään poikki heti nivelen juuresta. Ja murtui melko vaatimattomassa paikassa.
Nyt oli menny toinen murros kun oli hangelta pakittanut pois kaikki lukot päällä. mitään ei ollut kuulunut saati juurikaan ollut kuovittanut kun ois menny lapiohommiksi jos olis kantava hanki pettänyt? nyt on taas 3vetoinen hodari ja sama akseli poikki??

onko jollain ollut samantapaista oiretta tamgearssin akseleilla?

__________________
[O]=TOYOTA=[O]

Viimeksi muokannut BryGgi : 17.03.2013 10:44
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2013, 11:00
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Perusasetus

Olikos hodaris kuinka isot renkaat?
Mä ajelin omalla hojolla tamgears murroksilla jonkun aikaa tie ajoja, ei kestäny 38,5 renkailla maastos ku 3-4h kun napsahti halki. Nyt 60ses tamgears murrokset ja on jonku verran survottu offia mutta ei oo lukkoa.

Eli kyllä ne normi autossa normi ajosa menee. ps. mun mielipide

Nii ja meni lippos cromotki romuks kohtuu helpolla hj.n alla ja ne on jo aika paljo kalliimmat ku tamgears kamat
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2013, 11:13
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.729
Perusasetus

uus murros hajoo helposti. tarvis sisäänajaa eka...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2013, 11:15
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Perusasetus

x2
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.03.2013, 13:59
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

menisikin niitä murroksia eikä tikkuja!
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.03.2013, 14:11
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Red face

joo en lukenu iha kunnolla että kyse oliki tikuista. Niistä mulla ei oo kokemuksia vaan ainoastaan nivelistä.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.03.2013, 16:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Oliko vanha nivel?


Siis nuo tamgearsin nivelet suhteellisen tiukkoja uutena, ja voideltu semmoisella öljyllä, että vaseliini ei oiken tahdo pysyä.
Siis itse olen sutannut nivelen korostetun huolellisesti vaseliinilla jokaista kuulaa/likupintaa myöten, ja täyttänyt nivelen täyteen vaseliinia, enenkä olen pistänyt vetoakseliin.
Sitten vielä etuakseli ilmassa pyörittänyt vaihteella renkaat linkussa hetken.

Siis jos nivel alkaa jumimaan, niin katkaisee siitä poorin juuresta, kun nitkuttaa aikansa.

Itsellä sattunut vastaan yksi hdj:n vetotikku tuho, pronssiholkki leipo kiinni, kävi niin kuumana että nivel "paloi"/ alkoi jumimaan, ja "nitkutti" tikunkin poorit väljäksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.03.2013, 21:46
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis nuo tamgearsin nivelet suhteellisen tiukkoja uutena, ja voideltu semmoisella öljyllä, että vaseliini ei oiken tahdo pysyä.
Siis itse olen sutannut nivelen korostetun huolellisesti vaseliinilla jokaista kuulaa/likupintaa myöten, ja täyttänyt nivelen täyteen vaseliinia, enenkä olen pistänyt vetoakseliin.
Sitten vielä etuakseli ilmassa pyörittänyt vaihteella renkaat linkussa hetken.

Siis jos nivel alkaa jumimaan, niin katkaisee siitä poorin juuresta, kun nitkuttaa aikansa.

Itsellä sattunut vastaan yksi hdj:n vetotikku tuho, pronssiholkki leipo kiinni, kävi niin kuumana että nivel "paloi"/ alkoi jumimaan, ja "nitkutti" tikunkin poorit väljäksi.
Nyt kjun mainitsit, niin tamgearssin nivelkin vaihdettu sinne ensimmäisen tikkukatkon jälkeen, vai meniköhä eka nivel ja sitten alkoi noita tikkuja. pitääpä tsekata tuo nivelen "tiukkuus"
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Chevyn vetoakselit villev51 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.03.2013 12:04
tamgears/kokemuksia tavaroista Anadeus Tekniikka & Jutustelu 6 04.01.2010 21:14
vetoakselit petrool Tekniikka & Jutustelu 0 27.08.2009 18:48
Suzukin vetoakselit Maukka10 Tekniikka & Jutustelu 2 04.02.2009 18:44
Tamgears nettijussi Tekniikka & Jutustelu 2 21.06.2004 23:45


Sivu luotu: 20:18 (GMT +2).