|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
PYLVÄSPORAKONEEN "modifiointi"Meni valovirta pylväskoneesta katkaisia rikki,laitoin johdon väliin ompelukoneen polkimen. Lopputuloksena tuli portaaton pylväsporakone.erittäin mukava käyttää,mutta kestääköhän poljin pitkään käytössä? (vaikuttaako moottorien tehoerot käyttöikään) Muuten idea vapaassa käytössä. Suzukilla Eteenpäin...
|
#2
|
|||
|
|||
Kaveri oli laittanut rälläkkään porakoneen katkaisijan. Nyt rälläkässä saa säädettyä pyörimisnopeutta. Kuulemma ihan kätevä jos pitää leikata jotain tarkempaa.
http://foorumi.pohojanmaanoffroad.fi/ www.skaala.com |
#3
|
|||
|
|||
Toimii jos säädin on samantehoisesta tai tehokkaammasta koneesta lähtöisin jos ei niin varmasti vaikuttaa kestoon.
Säätimessä tyristori (tai triac), jonka tehonkesto on mitoitettu alkuperäisen moottorin kuormituksen mukaan. ____________________________________ "Japsit tekee maasturit, Jenkit niihin renkaat" - eskimo OffRoad Kainuu ry. Edited by - komk on 19/10/2007 08:58:48 |
#4
|
||||
|
||||
Onkos kukaan koittanu modata pylväskoneesta jyrsintä ?
Ei nyt mihkään vakavaan käyttöön, mutta pikku näpertelyyn... *press play on the tape* http://pohojanmaanoffroad.fi/foorumi |
#5
|
|||
|
|||
Maallikkona voisi kuvitella että äkkiä menee laakerit jos käyt kuormittamaan pylväsporakonetta sivusuuntaisesti?
Rauvassa ei oo raha hukassa. Edited by - riude on 19/10/2007 12:33:47 |
#6
|
|||
|
|||
Ex duunissa jyrsittiin "pienimuotoisesti" köykämiiniä pylväskoneella kun boss oli niin pihi ettei oikeeta jyrsintä ostanu. Eihän se mikään kätevä nyt ollu mut tekihän sillä. Eikä siihen välyksiä ainakaan sillon tullu.
Cheaprokee Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
Vastaavasti saa portaattoman kierrostensäädön voimavirta pylväsporaan hankkimalla halvan taajuusmuuntimen (esim. finparttia taitaa myydä niitä) ja tökkää sen valovirtapistorasiaan ja saat taajuusmuuntimen kautta voimavirtaa ja taajuutta muuttamalla poran kierrokset onkin sitten hallinnassa. Erittäin kätevä lisä remmikoneeseen...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvon modifiointi | ToHo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.11.2006 11:03 |