|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Imusarjan puhdistus? ( With photo)Millä aineella on parasta puhdistaa karstat pois imusarjan sisältä? Ja miten? Päältäkin tuo imusarja pitäisi saada jotenkin helposti puhdistettua... vinkkejä...
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 09.12.2011 13:23 |
#2
|
||||
|
||||
lasikuulapuhallus ja imusarja on ku uus
|
#3
|
|||
|
|||
Päältä ainakin tulee kirkkaammaksi kun ensin puhdistat jonkun liuottimen kanssa ja mekaanisesti ylimääräiset paskat pois ja sitten hinkkaat esim. autosolia niin kauan että pinttymät lähtee.
Tuonne sisälle on aika hankala ylettää puhdistamaan, mutta esim. pulloharjalla voi ihan pintapuolisesti hioa esim. tuon autosolin kanssa. Mutta ei kyllä joka paikkaan varmaan pääse. Kuulopuheiden perusteella ilmeisesti imusarjoja "avartavat" jossain jollain raesysteemillä. (liekkö samaan tyyliin kuin hiekka/lasikuula puhallus) |
#4
|
|||
|
|||
kokeileppa
upota imusarja n. 5% sitruunahappo liuokseen toviksi, puhdistaa myös sieltä minne ei pulloharjat ja piippurassit taivu ...
|
#5
|
|||
|
|||
Lasikuulapuhalluksen rinnalla soodapuhallus käy myös...
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
( Kuvassa imusarjan vasemmalla ja oikealla puolella olevat liittimet... )
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#7
|
||||
|
||||
Jos sisällä on paksusti karstaa ja herskaa joka ei helpolla irtoo, niin tekisin väliaikaset laipat vaikka vanerista ja erilaisii liuottimia yms muhimaan jokski aikaa ja sit rassailemaan mekaanisesti jollain rasseila. Ja jotain muttereita ruuveja sinne sisälle ja sit ravistelee sitä hulluna samalla kun juo laatikon kaljaa. Kun laatikko on tyhjä on karstan määrä riittävän pieni.
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi |
#9
|
||||
|
||||
puhdistus
toisenkerran jo palstalla joutuu mainostamaan Fortea..
Forte diesel intake cleaner keltanen spraypurkki, dieselin imusarjassa olevaan kovaankarstaan tehoaa helvetin hyvin. pari kertaa käyttäny ja yllätti miten hyvä aine. ainakin merkkiliikkeissä myydään. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ajaa tod.näk saman asian.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#11
|
||||
|
||||
Mie putsasin Pajeron imusarjan höyrypainepesurilla ensin kaikista rööreistä sisään ja ulos. Sen jälkeen teijoon puoleksi tunniksi kylpyyn. Tuli aika puhdas, ei kuitenkaan täydellinen.
Lopuksi kun pata oli taas nipussa, niin forte'lla loppusilaus. Egr tukkoon, niin ei tarvi nuohota röörejä turhan takia. |
#12
|
||||
|
||||
ääni dieselille...sillä lähtee mujut liikenteeseen ku antaa liueta tovin..siis jos se imusarja on irrallaan
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
Mitä likaa siellä imusarjan sisällä on?
Valkoista hapettumaa, öljyistä likaa, vai mustaa palanutta kuivaa karstaa (vuotanut imuventtiili)? Hapettumiin tehoaa hapot ja puhallukset. Öljyn kura lähtee polttoöljy kylvyllä, ja painepesuria perään. Palanut karsta on hankalempi tapaus, mutta eri myrkyt ja puhallukset putsaavat sen. Onks tuo kuinka sokkeloinen sisältä, pääseekö rassilla joka paikkaan?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
|||
|
|||
Ei pure
Sitruunahappo ei pure metalliin, muoveihin eikä pakkeliin. Vie kyllä hapettumat ruosteen maalin ja pinnoittteet. Siinäpä pulma, olisin aikoinani upottanut koko korin liuokseen jos olisi ollut riittävän suuri astia... Nykyään ei jaksaisi moista projektia viedä läpi. Koneen osat kyllä mielestäni vielä kannattaa huolimatta menetetystä pinnoituksesta...
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#17
|
|||
|
|||
Jos tuo on lähes tukkeentunut karstasta tuon egr:n takia, niin:
Itse pistäsin tuohon sulkulaipat, niin kuin tuossa aiemmin joku jo ehdotti. (Bilteman punanen moottorisilikooni huomattavan hyvää tiivistämiseen) ja sitten noista alemmista aukoista ulos kattilan pohjan tuntumasta, ja noista ylemmistä aukoista 5-haaralla? yhteen ja korkeahkon kattilan keskitason yläpuolelle, mitä lämmitetään esim. vesihauteella- valopetrooli kiertää omalla lämpötilaerolla, ja esim 90 asteisena. p.s tuossa alastulevassa letkussa ei saa olla yhtään ylämäkeä, tukkeentuu paskasta Ja minä liuottaisin ensimmäiseksi valopetroolilla (tuon dsl/pö kanssa touhusin aiemmin, mutta nyt tuntuu että valopetrooli paljon parempaa, liekkö sitten kroppa päättänyt että ei enää dsl....) seuraavat lillingit vois olla sitruunahappo, asporex tms. liuotepesu tai jopa konetiskiaine toki jos joku kastanpoistoon hyvä, niin sillä pääasia on että lämpöä ja jatkuva kierto (paljonko tuo forte kestää lämpöä, ja myydäänkö litratavarana?) Ja tuolle egr:llä kannattaa tehdä tiiviste alumiinipellistä, ja jättää se isoin reikä tekemättä (voi toimia aivan hyvin, tai sitten ei, uudemmat poksit vaatii enemmän huijaamista) |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Imusarjan sisällä on siis mustaa kuivaa karstaa... EGR-venttiilille tulevat noin 10mm aukot ovat lähes kokonaan tukossa!
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 10.12.2011 10:08 |
#19
|
||||
|
||||
oksaalihappoon laitat ni pinnasta lähtee noi hapettumat.
tai sit jos puhaltaa soodalla mihin sekotetaan vettä ni pinta on kun uus, jos puhaltaja tietää mitä tekee. |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Imusarja ja koko loppu moottori on elintenluovuttaja autosta, joka on seissyt ulkona useamman vuoden ajan.
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#21
|
||||
|
||||
itse olen tuikannut imusarjan aina tuleen
bensaa sisään ja tulta perään niin karsta muuttaa muotoaan hauraaksi ja suurin osa lähtee koputtelemalla ja paineilmalla, loput kevyellä rassauksella. kevyt musta pinta sinne jää mutta ei haittaa menoa.. |
#22
|
||||
|
||||
Nostellaan...
Onkos tullut uusia ideoita ja vinkkejä imusarjan sisältä puhdistamiseen, kun olisi taas aika puhdistaa yksi imusarja...?
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä... |
#23
|
||||
|
||||
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#24
|
|||
|
|||
Fairyn Power Spray + vettä. Olen puhunut.
|
#25
|
||||
|
||||
Dieselillä ja pensselillä/hammasharjalla olen itse pessyt ja sillä saa sisäosat takas kiiltävälle alumiinipinnalle.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan imusarjan tiiviste | Höylä | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.10.2010 07:25 |
Imusarjan vääntely | Solenoidi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.08.2009 10:19 |
HJ60 (H2) imusarjan kaasuläppä. | peraaa | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 26.04.2009 13:05 |
patrollin imusarjan kaasuläppä | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.07.2007 06:35 | |
ZR1/LT5 imusarjan irroitus / Mielenkiintoinen sivu | ZR1 | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 29.01.2003 16:00 |