|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Bj45 alias The Rock MobilAloitellaanpas tällekkin topikki joskos tämä frankensteini saatais TAAS eloon... Kyseinen kikotin on alottanut elämänsä kompura autona.Mutta silloin se ei viellä tiennyt että mihin rääkkiin se joutuu eläke päivillään. Projektiin rupes taas tulemaan virtaa parin vuoden jälkeen kun viime vloppuna kävin hakemassa Mäntsälästä yli suuret 37" tsl:lät Tällasta kivaa löytyy auton alta.Tarkkasilmäiset varmaan huomaa jotain outoa tässä splitti jakikses. TÄSSÄ on POIJAAT sitä AJAMISEN tuntua... Mikjus:silta löyty pari hyvää kuvaa.Kuvissa renkaina 38,5x16x15 tsl 13x15bl vanteilla jotka on nykyään hiluksissa. ...Ja Burtonilta löyty yk mis on siskokset vierekkäin ...Projekti alkaa kun kurkataan etuperää että mitä se on syöny.Tod.näk.ristitappi on ottanu ritolat.Jos näin on niin siitä tulee sähkö pulun kakalla höystettynä hyvä taka perä.Ja eteen tulee hj61 murikka bj75 tikulla.......visioissa ois vaikka mitä mut nyt jo tuntuu et mopo karkaa käsista noitten akseleitten suhteen.Kuten kuvasta saattaa huokua että tämä ON budjetti laitos ja rakennetaan sillä mitä nurkista sattuu löytymään......eli siin se mopo jo karkaski.........Muut haaveilee ilmatikuista ni mää meinasin ettäjotta joskos sitä ohjaustehostimen asentais. ....Kuvakavalkaadin loppu kevennyksenä kuva josta selviää että montako pää nahkaa tällä on kerätty eräästä porttaali patrollista.Nämä rastit toimi patrollin omistajalle aika hyvänä kaasujalan lisä painikkeena(Mustalla ginillä ei ollut osuutta asiaan The Rock Mobilin Kuljettajassa/2apukuskissa kun haettiin ajolinjaa/piirrettiin rasteja tuli peltiin).Ja huom:Tässä autossa ei ole lukkoja edes ovissa... [IMG][/IMG]
Viimeksi muokannut Maajussi : 22.01.2011 11:04 |
#2
|
||||
|
||||
Eikä siitä niin kovin montaa vuotta ole, kun mä toin tän ajamalla Porvoosta Lahteen.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
Oiskos sulla viel talles se haku kuva mis tos ois viel laval se amuliini yksiö???Jos on ni kytke se tänne.
|
#4
|
|||
|
|||
6x6?
Mites toi ylimääränen laippa oikeen toimii?
Saisko miten helposti leivottua toisen taka-akselin? |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Sika ajaa Possulla |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Teoriassahan ois mahollista saaha tuoki välitettyä silleen, jotta soirvais katkoksen jakiksen pääakseliin heti päärattaan jälkeen ja sitten ottas voiman takasin ryhmäpyörältä sille pääakselille ja tolle laipalle laittamalla siihen sit hitaanpuolen rattaan. Sen jälkeen ongelma ois taas isolle puolelle vaihtaminen. BTW, onks noi samat tennarit joskus olleet siinä tapsan rangessaki alla? |
#7
|
||||
|
||||
Härski laite
Onkos tämmösessä nyt se sama 3,5litranen nelonen ku BJ42:sissa?
|
#8
|
|||
|
|||
[QUOTE=Viipo;732962]Toki, mut toi laippa pyörii aina samaa nopeutta kuin nopealla alueella. Se on suoraan jakiksen pääakselin päässä kiinni.
Teoriassahan ois mahollista saaha tuoki välitettyä silleen, jotta soirvais katkoksen jakiksen pääakseliin heti päärattaan jälkeen ja sitten ottas voiman takasin ryhmäpyörältä sille pääakselille ja tolle laipalle laittamalla siihen sit hitaanpuolen rattaan. Sen jälkeen ongelma ois taas isolle puolelle vaihtaminen. Jotain tollasta arvelinkin. Eli plan b from outer space |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
juu ja bj7x/uudemmat dynat
|
#11
|
|||
|
|||
vänkärillä näkyy oleva nuo KIVISET JA SORASET tyylin jarrut
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#12
|
||||
|
||||
Jep Multa jäi "vähän" mätähommat kesken jokunen vuosi siten
__________________
Sika ajaa Possulla |
#13
|
||||
|
||||
Varmaan tarvis tulla taas joku vkl-ilta->yö puuhastelemaan avuksi että saat tämänkin ajoneuvon liikkumaan
|
#14
|
|||
|
|||
x2
|
#15
|
||||
|
||||
Olivat Racingrabbitilla myös easterbunny-pajeron alla. Mutta eikö ne oo isommat kuin 37"..?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#16
|
||||
|
||||
Joo, ne oli vaan myynnissä tuolla myydään osiossa viime viikolla "Myydään: 37" Super Swampperit"
|
#17
|
||||
|
||||
Tää laite ajautui mulle tossa marraskuun aikana. Ni kai tästä saa jatkaa projektikertomusta? Jos satun saamaan jotain aikaseks.
|
#18
|
||||
|
||||
juu siitä vaa, hyvä vaa että rokkarin reissu jatkuu....
|
#19
|
|||
|
|||
renkaista
Nuo renkaat ja vanteet on alkujaan tästä jeepistä,tuosta jalostui sitten myöhemmin fiude. http://www.nic.fi/~bunny/kuvat/vanha...es/kuv0089.jpg
Jouni ajoi jeepilä 90-luvulla trial-kisoja ja rakensi sitten fiuden.Fiude oli minulla ja sitten Kisa Jäniksellä. Sitä vaan että nuo renkaathan on 20v? vanhat. |
#20
|
||||
|
||||
OHO!
Tälle on tapahtunu jotain
Vuosisitten ku tän ostin ni oli tietty virtaa alkaa purkaan ja suunnitteleen... Nurkissa oli yks viä huonompi BJ koppa, siitä sai toisen helmaan pikku pätkän, loput tehtävä ite. Tähän vaiheeseen taisin päästä ku pukkas toi "Väliprojekti, käyttis HJ" sehän meni niinku osa on varmaan palstalta seurannu. Ja siinä samalla motivaatio näihin romuihin. Ja nyt heti perään vuoden tauon jälkeen toisen helman kimppuun Alkaa lattiat oleen kovemmat ku viimeseen kahteenkytä vuoteen. |
#21
|
||||
|
||||
olikos se toi |
#22
|
||||
|
||||
???
Tuskallista tämä suunnittelupuoli. Kun ei osaa päättää mitä rungon ja akselin väliin pistäis. Olis HDJ:n varret eteen ja taakse, mutta kun takana ei HDJ.n varsien massat riitä. Otteessa akselipaino 1860 (luulis tarkottavan taka-akselipainoo) ja kokonaispaino 3030. Taakse kelpaavia tukivarsia ei varmaan oo ku defe 130.
Toinen retrompi ja helpompi vaihtoehto olis toi vanha soa HJ. Jos sen tarinan lopulta sinetöis kun ei siinä enää tekniikkaakaan oo. Olis melko yksinkertasta tempasta tosta akselit tähän alle. Muistuu vaan mieleen ku tolla ajeli ni oli selkä kipee joka reisun jälkeen. |
#23
|
|||
|
|||
Itse miettisin samaa hommaa,mutta sitten on tämmönen onkelma.
HJ61:n valmistajan sallima taka-akselimassa 1600 kg tai 1650 kg. Etuakselille 1300 tai 1400 kg. BJ45 pick-upin taka-akselimassa 1860 kg (valmistajan sallima 2005 kg). BJ45 umpikopin taka-akselimassa 1870 kg (valmistajan sallima 2005 kg). Etuakselille valmistajan sallima molemmissa 1300 kg, eli ei ole ongelma. |
#24
|
||||
|
||||
Hieno nelifemma ja hyvännäköistä hitsuuttelusaumaa näkyvillä!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
No hj:n akselit tähän tulee joka tapauksessa... Pitääkö sitä konttorilla edes mainita? Aikalai samanlaiset pulikat kuitenkin. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SJ 410 alias SUSSU | Girlpower | Maasturiprojektit | 17 | 16.03.2011 13:36 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
Mobil 1 ATF | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.09.2009 06:00 |
M:MOBIL AGRI MOTOR OIL 10/30 20 L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:22 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 |