Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.12.2011, 11:55
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mekaaninen hydrauliseks


eli hojon vinssin muuttaminen hydrauliseks onko tojon vinssin välitys noin 33
ja 12 tonnisen comeupin tiedot seuraavan laiset
Hydraulic motor : 125 cm3 / rev (7.6 in3 / rev)
Gear train : 2 stage planetary gears
Gear ratio : 19.4:1
ni oisko joku 100cm3 sopiva moottori että nopeus/voima ois lähellä comeuppia eiköku 75cm3, mutta satasella nopeampi ja paineen nostolla plus 50bar eli 200bar voimaa riittävästi

__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia

Viimeksi muokannut sos : 14.12.2011 12:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.12.2011, 12:54
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

Mitäs tollanen 100cm3 moottori maksaa yleensä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.12.2011, 13:00
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

satkun kaks en tiiä tarkkaan vielä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2011, 13:50
mokkero:n Avatar
mokkero mokkero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.07.09
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 196
Perusasetus

Nopeusha riippuu myös pumpun tuotosta, eli pelkällä moottorin koolla ei voi sanoa vielä mitään jos ei tiedetä pumpun tuottoa. Tietysti jos on sama pumppu kun comeupilla niin sitten tuommonen vertailu kertoo jotain.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2011, 15:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ni oisko joku 100cm3 sopiva moottori että nopeus/voima ois lähellä comeuppia eiköku 75cm3, mutta satasella nopeampi ja paineen nostolla plus 50bar eli 200bar voimaa riittävästi
Siis satasella hitaampi ja tehokkaampi ja 75kuutioisella nopeampi mutta heikompi samalla paineella&tuotolla. Jos siis moottorista puhutaan...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2011, 15:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Muistan lukeneeni että se toyon vinnsin välitys oisi jotain 60:1 luokkaa... Voin olla väärässäkin

Ja ulosottto taas pyörii joko 1:1 tai 1:1.25 suunnasta riippuen.

Niin noistahan jo voisi jotain päätellä.

Eli jos laitat 100 cm3 moottorin ja 50 cm3 pumpun niin vinssi pyörii suunnilleen puolet mitä nyt nelos vaihteella.

Ja nuo lukemat olis ihan hatusta joten korjatkaa jos olen väärässä.

Ajatuksella kun ajattelee niin aika rajuja lukemia. Eli 50 cm3 kertaa 1000 kierrosta on jo 50 litraa / minuutti ja kahella tonniilla jo tuplat tehoa se välittää n kolmanneksen litroihin joten pitäisi riittää vaikka
vähän tiukempaankin vetoon.

Tai sitten vaikka puolittaa tuon mosan ja pumpuksi vaikka joku10-15 cm3 niin alkaa olla käytettävämpää kamaa jos ei aio lumilinkoa pyörittää...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2011, 15:23
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Jaa-a. Samoja suunnitelmia täälläpäinkin. Ois kiva tietää alkuun tuo vinssin oikea välityssuhe, mie oon kuullu että ois 1:40...

Pittää raahata talliin ja laskia, sillä se selviää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.12.2011, 15:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Nopea tarkistus haku toi tuloksen 40:1 sille toyon vinssille...

Vaan varmistuksia odotellessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.12.2011, 15:38
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

jostain palstalta muistelen lukeneeni ton 33:1 ja ulosoton välityksellhän ei väliä ja nopeus haettu ton comeupin speksien mukaan eli tuotto 60l.
niin ja tossa omassa kommentissa meni vääri päin eli 100=voimaa/hitaampi ja 75=voimattomampi/nopeampi.
ja comeupissa rajo 150bar eli tosta 75sesta saa voimaa lisää jos nostaa paineet 200bar
ja pumpuks tulossa 32l min/1000rpm eli jos 2000rpm ni tuotto 64l jolloin narunopeus jossain 12m minuutissa eli aika passeli kierroksia lisää ni nopeus kasvaaa mutta voima pysyy vakiona oli kuormaa tai ei, tosin aina pieni heitto tulee
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.12.2011, 15:42
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja jos joku osaa sanoa varmaks ton orkkis välityksen ni oisin tiedosta erittäin kiitollinen, omat haku/googlaus taidot antaa liikaa vastauksia joista ei löydä haluttua tietoa
tämmösen löysin ihan ite
http://forums.offipalsta.com/archive...hp/t-5720.html
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.12.2011, 15:48
mauriala mauriala ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.06.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 95
Perusasetus

liian hidas tulee taka vinssinä juur menee
__________________
Team Kutunjuuston "päällikkö"

VOLVO ON HYVÄ PYÖRÄKUORMAAJA MERKKI
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.12.2011, 16:56
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ainahan ne hitaita on mutta ku tuo matoruuvi määrää nopeuden ni saa kelvata normi sähkö hutkuttimet kuormaa vastaan vetää 2,5-4metriä minuutissa ni onhan tuo 15-20metriä aikapaljon nopeampi?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.12.2011, 18:36
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Itsellä sama projekti menossa. Pähkäilin, että 500-700rpm olisi sopiva max nopeus hydraulimoottorille (n. kävelyvauhti vaijerille kuulemma). Ajattelin pistää sulaketapin virkaa hoitamaan traktorin ulosotto-akselin jousikytkimen, ei menis paikat särki kun vetää liikaa. Vielä kun tietäisi missä nm määrässä se tappi laukeaa?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.12.2011, 21:06
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
jostain palstalta muistelen lukeneeni ton 33:1
Laskin huvikseni BJ:n läpivetävästä välityksen ja tuo 33:1 siinä oli.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.12.2011, 21:32
Mise Mise ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 144
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Itsellä sama projekti menossa. Pähkäilin, että 500-700rpm olisi sopiva max nopeus hydraulimoottorille (n. kävelyvauhti vaijerille kuulemma). Ajattelin pistää sulaketapin virkaa hoitamaan traktorin ulosotto-akselin jousikytkimen, ei menis paikat särki kun vetää liikaa. Vielä kun tietäisi missä nm määrässä se tappi laukeaa?
Eikö se kannattaisi hoitaa paineenrajoitusventtiilillä ilman mitään mekaanisia sulakkeita? Yksi hydrauliikan parhaita puoliahan on helppo ylikuormitussuojaus.

HJ:n vinssistä olen itse laskenut välitykseksi 40. Kyllä niitä ainakin kahta eri välitystä taitaa olla, mutta 33-40 kieppeillä mennään.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.12.2011, 12:09
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

hytikkaa


rustailin joskus tuommosen. patrollissa ulosotto hyvä hytikkapumppua ajatellen kun on päälaatikosta, pyörii lähes saman kuin auton moottori. pumppu antaa 65l/2000rpm ja moottori on muistaakseni 80 kuutioinen.
joo ja se sulake on hyvä olla venttiilissä sisällä, (ni on sitte helppo lisätä painetta kun ei vedä tarpeeks) eikä tartte lähtee mutaan selälleen ku se sokka katkesi...
ton kokonen/tyyppinen moottori saa pyöriä jotain 500-600 kierroksen luokkaa jatkuvana, pyörii se kovempaakin, mut sillon yleensä ei ole tiukka veto ni ei ole niin vaarallista. ja onhan tuo kestänyt. normaali vinssausnopeun suunnilleen samaa kuin esim. tojotalla mekaanisella nelos vaihteella. ja vauhtihan lisääntyy huimasti jos iskee tallan tiskiin.
pumppu ei ole ruvennut mulla kavitoimaan vaikka kierrokset korkeat, on kunnon imuputki pumpulle.
tyytyväinen olen ollut.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva0375.jpg‎
Views:	574
Size:	101,5 Kt
ID:	23655   Click image for larger version

Name:	Kuva0376.jpg‎
Views:	557
Size:	98,0 Kt
ID:	23656   Click image for larger version

Name:	Kuva0384.jpg‎
Views:	545
Size:	97,5 Kt
ID:	23657   Click image for larger version

Name:	Kuva0485.jpg‎
Views:	533
Size:	105,8 Kt
ID:	23658  

Viimeksi muokannut hiluvitkutin : 15.12.2011 12:37
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.12.2011, 12:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Asiallinen toteutus!

Riittääkö voima hyvin noilla leluilla ???
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.12.2011, 14:06
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Asiallinen toteutus!

Riittääkö voima hyvin noilla leluilla ???
kyllä tuo vielä on ittesä jaksanu joka kerta kiskoa, välillä on varo kyllä suhissut. hiukan alle 200bar nyt.
olis siinä vielä n.100bar jälellä ruuvattavana, mut en oo raaskinu ku vielä pärjänny, kestääpähän paikat paremmin.
käyttökin minusta mukavampi kuin keppivetoisessa, ulosotto saa pyöriä kokoajan ja käyttää vaan venttiilin vivusta vinssiä eteen/taakse, kun vielä pystys vinssaamaan kytkin pohjassa...ei, menis jo liian hyväks
pystyshän senkin toteuttamaan, mut näillä mennää tällä kertaa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.12.2011, 14:14
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Tuo hammasratas pummppu saattaa turvota jos sille tarjoaa 300 baria vai pitäisikkö sen se kestää.???

Vaan siitä tuo on hyvä että sitä varoa vasten saa vetää mielin määrin ilman pelkoa että mikään menee rikki tai että sähkö loppuu.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 15.12.2011, 14:40
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuo hammasratas pummppu saattaa turvota jos sille tarjoaa 300 baria vai pitäisikkö sen se kestää.???

Vaan siitä tuo on hyvä että sitä varoa vasten saa vetää mielin määrin ilman pelkoa että mikään menee rikki tai että sähkö loppuu.
ainii, eikös ne muute yleensä ookkin max 200bar pumppuja,pitääpä vielä tarkastaa.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 15.12.2011, 14:55
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mise Näytä viesti
Eikö se kannattaisi hoitaa paineenrajoitusventtiilillä ilman mitään mekaanisia sulakkeita? Yksi hydrauliikan parhaita puoliahan on helppo ylikuormitussuojaus.

HJ:n vinssistä olen itse laskenut välitykseksi 40. Kyllä niitä ainakin kahta eri välitystä taitaa olla, mutta 33-40 kieppeillä mennään.
Samaa mieltä itsekkin,shokkeja säätämällä saa sitten lisää vetotehoja jos tarve vaatii.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 15.12.2011, 17:43
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
ainii, eikös ne muute yleensä ookkin max 200bar pumppuja,pitääpä vielä tarkastaa.
Jotkut on väännelly mm. Valmetin hytikka pumppuun jotain tuki pantoja millä sen saa kestämään sen 250 baaria mutta liekkö vaivan väärti.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 15.12.2011, 18:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Paineet


Nuo hytikkapaineet ovat siitä hippu ihäviä, että kun luvallinen paine ylitetään reilusti, niin silloin jotain saattaa "lähteä lentoon" silmän räpäyksessä

Lähes kaikki kestää 175 kg/cm3, mutta 300kg on jo paljon useimmille pumpuille/moottoreille

Sähkö himmeleissä yleensä lämpö/haju kertoo että jotain on tapahtumassa, ja
hetkellisesti voi käyttää paljonkin ylikuorman puolella.

Ja seuratkaapa noita öljyn lämpöjä, joku hydraulivinssi, jota vedätetään jatkuvasti siten, että öljy pääsee osittain ylipaineventtiilin kautta, lämmittää aika äkkiä muutaman litran öljyä.

Sähköflekti työntämään kylmää ilmaa öljynjäähdyttimeen, vieläpä termostaattiohjattuna, auttaa ongelmaan.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 15.12.2011, 19:04
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nuo hytikkapaineet ovat siitä hippu ihäviä, että kun luvallinen paine ylitetään reilusti, niin silloin jotain saattaa "lähteä lentoon" silmän räpäyksessä

Lähes kaikki kestää 175 kg/cm3, mutta 300kg on jo paljon useimmille pumpuille/moottoreille

Sähkö himmeleissä yleensä lämpö/haju kertoo että jotain on tapahtumassa, ja
hetkellisesti voi käyttää paljonkin ylikuorman puolella.

Ja seuratkaapa noita öljyn lämpöjä, joku hydraulivinssi, jota vedätetään jatkuvasti siten, että öljy pääsee osittain ylipaineventtiilin kautta, lämmittää aika äkkiä muutaman litran öljyä.

Sähköflekti työntämään kylmää ilmaa öljynjäähdyttimeen, vieläpä termostaattiohjattuna, auttaa ongelmaan.
mulla on 20litraa öljyä pöntössä, ja muutaman vinssauksen jälkeen ei kyllä sormia polta säiliön kylki, olisko ollu parhaillaan 40 asteista.
riippuu tietty käytöstä ja järjestelmästä mikä öljyä lämmittää.
karkeestihan säiliöt mitoitetaan 2xpumpun minuuttituotto(työkoneet yms) mut vinssauksessa periaatteessa aika hetkellistä, ainakin minulla.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.12.2011, 21:42
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Nuo hytikkapaineet ovat siitä hippu ihäviä, että kun luvallinen paine ylitetään reilusti, niin silloin jotain saattaa "lähteä lentoon" silmän räpäyksessä

Lähes kaikki kestää 175 kg/cm3, mutta 300kg on jo paljon useimmille pumpuille/moottoreille

Sähkö himmeleissä yleensä lämpö/haju kertoo että jotain on tapahtumassa, ja
hetkellisesti voi käyttää paljonkin ylikuorman puolella.

Ja seuratkaapa noita öljyn lämpöjä, joku hydraulivinssi, jota vedätetään jatkuvasti siten, että öljy pääsee osittain ylipaineventtiilin kautta, lämmittää aika äkkiä muutaman litran öljyä.

Sähköflekti työntämään kylmää ilmaa öljynjäähdyttimeen, vieläpä termostaattiohjattuna, auttaa ongelmaan.
Eikai siitä mitään lentoon lähde. Paineistettu nestehän on siitä mukavaa, että se ei puristu kokoon ja siksi rikon sattuessa nopeasti paineeton verrattuna paineilmaan.
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vinssi mekaaninen isuzubj O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 06.09.2010 08:14
Myydään HJ:N MEKAANINEN VINSSI Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.08.2010 14:18
Myydään / Vaihdetaan Mekaaninen vinssi HJ-Toni O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.07.2010 19:01
Myyty hj mekaaninen vinssi akp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.07.2010 19:33
Mekaaninen vinssi hydrauliseks, onks tiatoo?? kaivaja Tekniikka & Jutustelu 29 05.03.2007 22:17


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).